nergal
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salut,
De ceva timp tot am probleme cu amestecul de carburant. Injectorul imi baga prea multa benzina si se simte atat in gazele de esapament cat si la pornire (se inneaca), mai ales cand motorul este sub temperatura optima. Cand motorul ajunge la 80 de grade, porneste si merge bine (probabil sa evapora benzina in exces de pe galerie?)
Din cand in cand motorul e pe liber, ii cresc turatiile (nu mult) apoi scad din nou, fara motiv.
Problema asta se intampla de cateva luni, si pana acum am schimbat cam tot ce ar fi avut legatura cu amestecul mai putin injectorul. (map, senzor de temp, motoras relanti, etc.) Am resetat si ECU dupa fiecare schimbare ca sa isi reseteze parametrii. Calculatorul nu imi da coduri de eroare.
Am verificat bujiile(noi) si fisele cu multimetrul si par bune. Toti parametrii senzorilor par in limitele de pe autodata si totusi nu am amestecul bun.
Cand suflu pe retur, am impresia ca e infundat putin, apoi incepe sa bolboroseasca dar tot am impresia ca e infundat pt ca trebuie sa suflu cu forta.
Si colac peste pupaza, in ultima saptamana mi s-a aprins si martotul de remorca (nu am remorca) si sta aprins indiferent ce-i fac, dar nu pare sa aibe legatura cu problema de mai sus.
Multumesc.
De ceva timp tot am probleme cu amestecul de carburant. Injectorul imi baga prea multa benzina si se simte atat in gazele de esapament cat si la pornire (se inneaca), mai ales cand motorul este sub temperatura optima. Cand motorul ajunge la 80 de grade, porneste si merge bine (probabil sa evapora benzina in exces de pe galerie?)
Din cand in cand motorul e pe liber, ii cresc turatiile (nu mult) apoi scad din nou, fara motiv.
Problema asta se intampla de cateva luni, si pana acum am schimbat cam tot ce ar fi avut legatura cu amestecul mai putin injectorul. (map, senzor de temp, motoras relanti, etc.) Am resetat si ECU dupa fiecare schimbare ca sa isi reseteze parametrii. Calculatorul nu imi da coduri de eroare.
Am verificat bujiile(noi) si fisele cu multimetrul si par bune. Toti parametrii senzorilor par in limitele de pe autodata si totusi nu am amestecul bun.
Cand suflu pe retur, am impresia ca e infundat putin, apoi incepe sa bolboroseasca dar tot am impresia ca e infundat pt ca trebuie sa suflu cu forta.
Si colac peste pupaza, in ultima saptamana mi s-a aprins si martotul de remorca (nu am remorca) si sta aprins indiferent ce-i fac, dar nu pare sa aibe legatura cu problema de mai sus.
Multumesc.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
nergal
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
Din cate am citit, sonda lambda se activeaza odaca ce motorul e cald. Si apoi, e schimbata si aia cu una noua. Am gasit super oferte la piese cand un prieten si-a inchis magzinul de piese.
La toate service-urile la care am dat tel, mi-au zis ca nu mai au adaptor pt masina, ca e prea veche... Am auzit ca exista un fel de cititor care se connecteaza la calculator, dar nu cred ca emrge la a mea, ca e destul de veche,('92) si are odb1 cred.
Multumesc.
La toate service-urile la care am dat tel, mi-au zis ca nu mai au adaptor pt masina, ca e prea veche... Am auzit ca exista un fel de cititor care se connecteaza la calculator, dar nu cred ca emrge la a mea, ca e destul de veche,('92) si are odb1 cred.
Multumesc.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu , tipul de sonda care este pe c14 nz este cu un singur fir, fara incalzire si se activeaza dupa ce se incalzeste ea si cum este pe esapament, se incalzeste foarte repede. Daca este eroare stocata se poate citi cu ajutorul testului <<agrafa>>.Vedeti aici pe forum cum se face. Mai verificati dupa ce desfaceti capacul negru de deasupra injectorului si porniti motorul , cum pulverizeaza acesta, trebuie sa arate ca si o ceata. daca curge, prelinge sau debitul este mare , atunci posibil injector decalibrat sau garniturile lui uzate, lipsa.Bafta
nergal
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
Am facut testul cu agrafa si nu da nici o eroare. La munca am acces la o baie cu ultrasunete, asa ca am curatat injectorul intr-o baie de alcool la cald timp de cateva ore. Cand l-am desfacut am verificat si sitele si cele doua garnituri si par ok (nu par ciupite). Dupa montare nu am vazut nici o schimbare. Injectorul masoara o rezistenta de 2 ohmi. Cand am dat injectorul jos, am curatat si tot TB-ul, ca sa fiu sigur ca nu e de la el.
Injectorul pulverizeaza precum cel din video, nu stiu daca e ok sau nu, mi se pare totusi ciudat ca se prelinge pe marginea TB-ului.
http://www.youtube.com/watch?v=AlK-m6UmcTM
Tin sa precizez ca problemele au inceput dupa ce am lasat masina o spt in parcare la aeroport.
Multumesc.
Injectorul pulverizeaza precum cel din video, nu stiu daca e ok sau nu, mi se pare totusi ciudat ca se prelinge pe marginea TB-ului.
http://www.youtube.com/watch?v=AlK-m6UmcTM
Tin sa precizez ca problemele au inceput dupa ce am lasat masina o spt in parcare la aeroport.
Multumesc.
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
piesa asta ai desfacut-o ?
nu prea ai ce curata la ea, este de fapt o membrana de presiune acolo inauntru, cu un arculet
Dar daca este sparta acea membrana sau rupt acel arculet, asta ar putea fi o eventuala cauza
Ti-am indicat-o in poza cu sageata galbena .
Are 4 suruburi cu cap torx, incercuite cu galben .
Dar ai grija cand o desfaci sa le pui la loc exact in pozitia in care au fost. Este o membrana, un arculet si un capacel metalic ca o palarioara, acolo inauntru .
Bafta
piesa asta ai desfacut-o ?
nu prea ai ce curata la ea, este de fapt o membrana de presiune acolo inauntru, cu un arculet
Dar daca este sparta acea membrana sau rupt acel arculet, asta ar putea fi o eventuala cauza
Ti-am indicat-o in poza cu sageata galbena .
Are 4 suruburi cu cap torx, incercuite cu galben .
Dar ai grija cand o desfaci sa le pui la loc exact in pozitia in care au fost. Este o membrana, un arculet si un capacel metalic ca o palarioara, acolo inauntru .
Bafta
nergal
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salut
Am desfacut-o cand am curatat tot TB-ul, dar ce e drept nu prea am fost atent la membrana. Arcul nu e rupt sigur, dar poate membrana...
E posibil sa se rigidifieze arcul acela astfel incat sa ai presiune mai mare pe tur? O sa incerc sa bag returul intr-o sticla, sa vad daca e infundat returul... Cand suflu se aude bolboroseala in rezervor dar am impresia ca trebuie sa suflu cam puternic... (la dacie era mult mai usor).
Multumesc.
Am desfacut-o cand am curatat tot TB-ul, dar ce e drept nu prea am fost atent la membrana. Arcul nu e rupt sigur, dar poate membrana...
E posibil sa se rigidifieze arcul acela astfel incat sa ai presiune mai mare pe tur? O sa incerc sa bag returul intr-o sticla, sa vad daca e infundat returul... Cand suflu se aude bolboroseala in rezervor dar am impresia ca trebuie sa suflu cam puternic... (la dacie era mult mai usor).
Multumesc.
nergal
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salut,
In we am desfacut piesa respectiva si atat arcul cat si membrana par in regula. Apoi am deconectat returul si l-am bagat intr-o sticla de plastic sa vad daca se schimba ceva si nu e nici o imbunatatire la cum merge motorul.
Cand mai am ceva timp o sa verific si presiunea pompei de benzina cu un manometru. Cam ce presiune ar trebui sa arate manometrul cand amorsez pompa?
De asemenea, vreo idee despre martorul ala verde de remorca? Am deconectat mufa de remorca din spate si tot e aprins. Are cineva o schema cu sistemul electric al bordului? Pe net nu prea am gasit nimic.
Multumesc.
In we am desfacut piesa respectiva si atat arcul cat si membrana par in regula. Apoi am deconectat returul si l-am bagat intr-o sticla de plastic sa vad daca se schimba ceva si nu e nici o imbunatatire la cum merge motorul.
Cand mai am ceva timp o sa verific si presiunea pompei de benzina cu un manometru. Cam ce presiune ar trebui sa arate manometrul cand amorsez pompa?
De asemenea, vreo idee despre martorul ala verde de remorca? Am deconectat mufa de remorca din spate si tot e aprins. Are cineva o schema cu sistemul electric al bordului? Pe net nu prea am gasit nimic.
Multumesc.
nergal
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
Bun... Am mai umblat azi pe la mașina și din curiozitate am desfãcut capacul de la ulei și am gãsit sub el o crema gri (nu maro) închisa.
Speram sa mai merite sa o repar, dar cu o garnitura de chiulasa proasta și probabil și un capac de chiulasa deformat, e prea scump sa o mai fac. Pãcat, îmi plãcea mașina asta...
Mulțumesc pt ajutor.
Cu respect.
Speram sa mai merite sa o repar, dar cu o garnitura de chiulasa proasta și probabil și un capac de chiulasa deformat, e prea scump sa o mai fac. Pãcat, îmi plãcea mașina asta...
Mulțumesc pt ajutor.
Cu respect.
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Garnitura de chiuloasa nu este o avere - important este cine ti-o monteaza
Capacul de chiuloasa daca ''probabil'' este deformat, la fel, nu este mare lucru, important este sa gasesti pe cineva sa ii verifice planeitatea si apoi vezi ce mai ai de facut sau nu .
Dar este ''probabil'' sa nu fie deformat si atunci scapi mai ieftin zic eu ...
Sau alta alternativa ar fi sa cumperi un alt motor, identic cu al tau sau nu .
Nu cred ca un motor de astra f sare de mai mult de 400 - 500 ron, dar sa il iei dupa o masina intacta, adica sa poti merge cu ea mai intai, sa vezi cum se comporta, scoate fum sau nu, daca trage bine, daca se incinge, etc etc ...
In orice caz. daca reusesti sa il faci pe al tau, eu zic ca se merita mai bine decat unul luat din dezmembrari despre care nu stii nimic .
Daca insa are si alte probleme si implica si alte costuri, vinde-o pt ca deja devine paguboasa si nu se mai merita nici un fel de investitie .
Bafta
Capacul de chiuloasa daca ''probabil'' este deformat, la fel, nu este mare lucru, important este sa gasesti pe cineva sa ii verifice planeitatea si apoi vezi ce mai ai de facut sau nu .
Dar este ''probabil'' sa nu fie deformat si atunci scapi mai ieftin zic eu ...
Sau alta alternativa ar fi sa cumperi un alt motor, identic cu al tau sau nu .
Nu cred ca un motor de astra f sare de mai mult de 400 - 500 ron, dar sa il iei dupa o masina intacta, adica sa poti merge cu ea mai intai, sa vezi cum se comporta, scoate fum sau nu, daca trage bine, daca se incinge, etc etc ...
In orice caz. daca reusesti sa il faci pe al tau, eu zic ca se merita mai bine decat unul luat din dezmembrari despre care nu stii nimic .
Daca insa are si alte probleme si implica si alte costuri, vinde-o pt ca deja devine paguboasa si nu se mai merita nici un fel de investitie .
Bafta