- stasi
- OP
- 134 mesaje
- din 18 Mai 2006
- Astra 2002 Y17DT
- IASI
stasi
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: IASI
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2006
- Mesaj Privat
ieri am auzit zgomote ciudate la distributie. eram in drum spre iasi plecat de la buc. am ajuns usor usor la ramnicu sarat care era la vreo 3km de locul in care am auzit zgomotele.
cand au desfacut distributia, mi-au aratat o fulie care avea piulita slabita. nu sunt sigur dar cred ca e cea de la pompa de ulei, desi un moderator de pe aici zice ca ar fi pompa de apa. in sfarsit, au pus alta piulita, au strans bine dar, fulia am observat ca nu se invarte normal ci mai mult ca o roata descentrata.
am ajuns asa la iasi, mergand mai incet decat de obicei, fireste. ma intereseaza acum, daca trebuie sa schimb numai fulia sau trebuie sa schimb si pompa de ulei sau ce fel de pompa e.
cei care au schimbat distributia aveau obligatia sa verifice si piulita de la fulia aia? sa stiu daca le fac scandal sau nu. e posibil ca atunci sa fi fost piulita ok si sa se fi slabit dupa aceea?
cand au desfacut distributia, mi-au aratat o fulie care avea piulita slabita. nu sunt sigur dar cred ca e cea de la pompa de ulei, desi un moderator de pe aici zice ca ar fi pompa de apa. in sfarsit, au pus alta piulita, au strans bine dar, fulia am observat ca nu se invarte normal ci mai mult ca o roata descentrata.
am ajuns asa la iasi, mergand mai incet decat de obicei, fireste. ma intereseaza acum, daca trebuie sa schimb numai fulia sau trebuie sa schimb si pompa de ulei sau ce fel de pompa e.
cei care au schimbat distributia aveau obligatia sa verifice si piulita de la fulia aia? sa stiu daca le fac scandal sau nu. e posibil ca atunci sa fi fost piulita ok si sa se fi slabit dupa aceea?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Ce trebuie schimbat va decide mecanicul in urma unui examen vizual asupra elementelor pompei: fulie, ax, etc. Pana nu desface nu poate nimeni sa spuna dinainte.
In ce priveste obligativitatea verificarii strangerii piulitei, da un mecanic adevarat o face. Dar la noi este incetatenita ideea ca mecanicul sa nu faca decat strict ce a cerut clientul. Parca acesta stie ce sa ceara (este adevarat ca unii mai stiu, a nu se supara acestia).
In ce priveste obligativitatea verificarii strangerii piulitei, da un mecanic adevarat o face. Dar la noi este incetatenita ideea ca mecanicul sa nu faca decat strict ce a cerut clientul. Parca acesta stie ce sa ceara (este adevarat ca unii mai stiu, a nu se supara acestia).
- stasi
- OP
- 134 mesaje
- din 18 Mai 2006
- Astra 2002 Y17DT
- IASI
stasi
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: IASI
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2006
- Mesaj Privat
am fost, a desfacut si trebuie schimbate fulia si axul de la pompa de ulei. sper sa nu ma sune sa-mi spuna ca mai trebuie ceva. axul e ros, filet mai exista doar putin. am lasat masina acolo, a zis ca nu-mi da voie sa plec cu ea. piesele aprox 4 mil, manopera pana in 2. asa a spus.
saptamana trecuta mai fusese cineva cu aceeasi problema initial, doar ca el a mers in continuare cu fulia asa pana a crapat motorul.
saptamana trecuta mai fusese cineva cu aceeasi problema initial, doar ca el a mers in continuare cu fulia asa pana a crapat motorul.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- stasi
- OP
- 134 mesaje
- din 18 Mai 2006
- Astra 2002 Y17DT
- IASI
stasi
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: IASI
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Este o oarecare greseala de proiectare la pompa de ulei la motorul asta, deoarece pe ax are o mica tesitura care se regaseste si pe fulie, iar in timp apare uzura fie la fulie fie la ax in zona respectiva si se largeste gaura fulei , se descentreaza, se invarte aiurea si poate sari de pe ax.Era mai bine daca faceau si ei capul la ax patrat si nu ar mai fi fost probleme. O pompa cu totul costa o caciula de bani(250eur).
c.andrei
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Am un Opel Astra 1.7 CDTI din 2003. Recent am avut probleme cu evacuarea gazelor. Dupa o vizita pe la Radacini mi s-a spus ca supapa EGR este defecta si ca trebuie schimbata. Mi-au dat un pret de 22 de milioane sa o schimbe (supapa noua + manopera). Stiam ca se curatza la modelul de motor pe care il am (Z17DTL), asa ca nu am acceptat sa o schimbe si am mai cautat. Dupa ce am dat telefoane la o gramada de service-uri am vazut ca unele serviceuri nu fac operatzia de curatzare iar altele da. Pana la urma am rezolvat problema la nishte baietzi de treaba la service-ul VanInternational (curatzat EGR + galerie de evacuare + clapeta acceleratzie - erau toate pline de mazga deoarece am mers subturat -> in jur de 1500 turatii/min). Multumesc si lui Lucian Vlaicu ca m-a ajutat. La el am vazut prima data mesajele in care scria ca EGR-ul se curatza la modelul asta de motor.
Sa termin cu introducerea sa ajung si la problema curenta. De curand masina a inceput sa cam consume (are 107k kilometrii la bord) motorina (cam 8l-9l mixt) cu toate ca la atunci cand avea 70k kilomerii nu consuma mai mult de 5-6 litrii de motorina si am si niste sunete ciudate la motor ce se aud cand motorul este cald si la relanti (intre 800 si 1000 de turatii). Nici nu stiu cum sa le descriu. Suna ca si cum ar fii o teava sparta ce atinge motorul in timp ce functioneaza. Chestia asta se manifesta aleator si inainte de a curatza EGR-ul, iar atunci cand am facut operatzia asta n-am avut probleme si nu le-am mai spus baietzilor de acolo.
De curand aleatorul s-a cam transformat in constant ...
Daca cineva a mai avut probleme asemanatoare si poate da cateva sfaturi, inainte de a ma duce pe la mecanic, as ramane recunoscator ...
Merci mult anticipat,
- Andrei
Ultima modificare făcută de c.andrei la Mar 09 Oct, 2007 9:54 am
Am un Opel Astra 1.7 CDTI din 2003. Recent am avut probleme cu evacuarea gazelor. Dupa o vizita pe la Radacini mi s-a spus ca supapa EGR este defecta si ca trebuie schimbata. Mi-au dat un pret de 22 de milioane sa o schimbe (supapa noua + manopera). Stiam ca se curatza la modelul de motor pe care il am (Z17DTL), asa ca nu am acceptat sa o schimbe si am mai cautat. Dupa ce am dat telefoane la o gramada de service-uri am vazut ca unele serviceuri nu fac operatzia de curatzare iar altele da. Pana la urma am rezolvat problema la nishte baietzi de treaba la service-ul VanInternational (curatzat EGR + galerie de evacuare + clapeta acceleratzie - erau toate pline de mazga deoarece am mers subturat -> in jur de 1500 turatii/min). Multumesc si lui Lucian Vlaicu ca m-a ajutat. La el am vazut prima data mesajele in care scria ca EGR-ul se curatza la modelul asta de motor.
Sa termin cu introducerea sa ajung si la problema curenta. De curand masina a inceput sa cam consume (are 107k kilometrii la bord) motorina (cam 8l-9l mixt) cu toate ca la atunci cand avea 70k kilomerii nu consuma mai mult de 5-6 litrii de motorina si am si niste sunete ciudate la motor ce se aud cand motorul este cald si la relanti (intre 800 si 1000 de turatii). Nici nu stiu cum sa le descriu. Suna ca si cum ar fii o teava sparta ce atinge motorul in timp ce functioneaza. Chestia asta se manifesta aleator si inainte de a curatza EGR-ul, iar atunci cand am facut operatzia asta n-am avut probleme si nu le-am mai spus baietzilor de acolo.
De curand aleatorul s-a cam transformat in constant ...
Daca cineva a mai avut probleme asemanatoare si poate da cateva sfaturi, inainte de a ma duce pe la mecanic, as ramane recunoscator ...
Merci mult anticipat,
- Andrei
Ultima modificare făcută de c.andrei la Mar 09 Oct, 2007 9:54 am
ogica- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu zic sa le descrii ca un zornait in partea stanga cum te uiti la motor. Daca am dreptate ar trebui sa te gandesti la pompa de ulei, si la distributie. Eu banui ca iti flambeaza fulia de la pompa de ulei si atinge in motor sau in capacul de la distributie. Sper sa ma insel dar se pare ca e boala la tipurile astea de motoare(y17dt, z17dtl)
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
popescu iulian a scris:Eu zic sa le descrii ca un zornait in partea stanga cum te uiti la motor. Daca am dreptate ar trebui sa te gandesti la pompa de ulei, si la distributie. Eu banui ca iti flambeaza fulia de la pompa de ulei si atinge in motor sau in capacul de la distributie. Sper sa ma insel dar se pare ca e boala la tipurile astea de motoare(y17dt, z17dtl)
Poate pompa de apa ca aia de ulei parca nu are fulie in exterior .
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
c.andrei
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
c.andrei
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am rezolvat! (cel putzin teoretic). Am fost la service si cica ar fii distributzia si pompa de ulei. Mi-a explicat sheful de acolo ca fulia de la pompa de ulei are un fel de zimtz cu care se prinde de ax, care se toceshte in timp si face joc. Distributzia nu stiu cat de vinovata e deoarece am schimbat-o la 80k kilometri si masina are acum 108k kilometri (sa tzina decat 30k kilometrii o distibutzie de opel astra? - cam greu de crezut). Mi s-a spus sa nu mai circul cu ea ca daca e sa imi pice distributzia din cauza fuliei de la pompa de ulei o imbulinez ...
Mi s-au dat si niste pretzuri - 6mil distributzie, 10mil pompa ulei si vreo 3mil manopera. N-am scapat de bagat bani cu carutza in masina ...
Mi s-au dat si niste pretzuri - 6mil distributzie, 10mil pompa ulei si vreo 3mil manopera. N-am scapat de bagat bani cu carutza in masina ...
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
c.andrei
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
Da, din pacate ... O sa ma mai interesez de pretzuri... poate gasesc prin alta parte piesele si ma duc cu ele in service ca sa platesc decat manopera, sa vad. Chiar nu vreau sa dau 20mil in total... Ma bucuram ca scapasem cu o supapa EGR pe care am reusit sa o curatz cu toate ca cei de la Radacini imi spuneau ca trebuie sa o schimb si imi inaintasera un pretz de 22mil ... Sper sa nu inceapa sa cada si alte chestii pe la ea ...
Merci inca o data.
Merci inca o data.
- eugen gigi
- *
- 27 mesaje
- din 04 Feb 2007
- Astra 2005 z17dth
- Sibiu
eugen gigi
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2007
- Mesaj Privat
- stasi
- OP
- 134 mesaje
- din 18 Mai 2006
- Astra 2002 Y17DT
- IASI
stasi
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: IASI
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2006
- Mesaj Privat
la mine s-a desfacut si, la fel, a topit capacul. cand am ajuns la mecanic, a observat si ca axul de la pompa de ulei nu mai avea acea pana de fixare care intra in fulie si era si subtiat. piulita s-a desfacut singura pt ca nu a fost verificata/stransa cand ai schimbat distributia. drept urmare am schimbat fulia si axul. e o eroare clasica. citeam undeva ca opel, pt bug-ul asta asigura service gratuit daca ai sub 100000km si sa nu fie mai veche de nu stiu cati ani. eu aveam cam 140k la ora aia.
dudural
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
c.andrei
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu se poate schimba decat axul pompei de ulei? Am vazut ca unii pe la tipul de motor y20dti au schimbat decat axul. Problema la mine dupa cum spunea si mecanicul e prinderea fulei pe ax ce se face cu nishte zimtzi care s-au tocit si de aia zicea el sa schimb pompa ca daca schimb numai fulia o sa ramana un joc din cauza axului. Stie cumva daca la tipul asta de motor Z17CDTI se poate schimba numai axul la pompa de ulei? (pompa face 9.5 mil si e cam scumpa pt bugetul meu).
Merci
Merci