- McFly
- OP
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Daca tot am facut operatiunea degeaba, am zis sa fac si un tutorial. Masina este Astra G, diferenta la alte masini ar fi doar accesul la piesa, spatiile de manevra pe langa motor.
Manualul Etzold nu contine instructiuni pentru motorul Y17DT, iar TIS incepe prin ridicarea masinii pe elevator si demontarea scutului
Dar, se poate si cu masina pe sol, iata cum...
1. Se demonteaza bara fata (2 suruburi T27 in pasajul rotilor, si 5 stifturi de plastic reutilizabile, 2 pe intaritura barei sus iar 3 sub scut)
2. Cu tubulara de 13, se demonteaza claxoanele.
3. Se scoate filtrul de aer si carcasa acestuia. Capacul carcasei poate ramane, se da la o parte. Baza carcasei sta in bucse de cauciuc, trebuie fortat putin.
4. Se trage de curea inspre botul masinii, pana cand urechea de blocare, de pe bratul intinzatoarei, se aliniaza cu gaura de blocare. Se introduce un stift pentru a bloca intinzatorul. (Aici TIS procedeaza altfel, strangand surubul de pe axul rolei intinzatoare )
5. Se scoate cureaua, marcand directia de rotire.
6. Se deconecteaza mufa alternatorului, si cu cheia de 13, se desurubeaza cablul de pe borna pozitiva.
7. Cu cheia de 19, se desurubeaza furtunul brake booster-ului.
8. Se scoate furtunasul de vacuum, prin tragere.
9. Se desurubeaza furtunul de alimentare cu ulei, folosind cheia de 12. Pe scut, sub alternator se pune o tavita de colectare, va curge putin ulei.
10. Se desurubeaza primul surub de prindere al alternatorului, cel de sus (M8 ), cu tubulara de 12.
11. Se lasa alternatorul spre botul masinii, pentru acces usor la furtunul de retur ulei, si se scoate strangand colierul cu un patent. Furtunul se lasa in tava de colectare.
12. Se desurubeaza celalalt surub de prindere, cel de jos (M10), cu tubulara de 14. Surubul e lung si are in celalalt capat, sub pompa de vid, o piulita. Trebuie tinut contra, cu cheia de 14. Acces, la limita.
13. Se scoate alternatorul prin gaura lasata de claxon. Atentie, din pompa de vid mai poate curge ulei.
Gata!
Montajul in ordine inversa
* n-am gasit un tutorial pe tema asta, dar nici nu ma impac bine cu functia Cautare... Daca s-a mai postat, rog a se sterge!
Manualul Etzold nu contine instructiuni pentru motorul Y17DT, iar TIS incepe prin ridicarea masinii pe elevator si demontarea scutului
Dar, se poate si cu masina pe sol, iata cum...
1. Se demonteaza bara fata (2 suruburi T27 in pasajul rotilor, si 5 stifturi de plastic reutilizabile, 2 pe intaritura barei sus iar 3 sub scut)
2. Cu tubulara de 13, se demonteaza claxoanele.
3. Se scoate filtrul de aer si carcasa acestuia. Capacul carcasei poate ramane, se da la o parte. Baza carcasei sta in bucse de cauciuc, trebuie fortat putin.
4. Se trage de curea inspre botul masinii, pana cand urechea de blocare, de pe bratul intinzatoarei, se aliniaza cu gaura de blocare. Se introduce un stift pentru a bloca intinzatorul. (Aici TIS procedeaza altfel, strangand surubul de pe axul rolei intinzatoare )
5. Se scoate cureaua, marcand directia de rotire.
6. Se deconecteaza mufa alternatorului, si cu cheia de 13, se desurubeaza cablul de pe borna pozitiva.
7. Cu cheia de 19, se desurubeaza furtunul brake booster-ului.
8. Se scoate furtunasul de vacuum, prin tragere.
9. Se desurubeaza furtunul de alimentare cu ulei, folosind cheia de 12. Pe scut, sub alternator se pune o tavita de colectare, va curge putin ulei.
10. Se desurubeaza primul surub de prindere al alternatorului, cel de sus (M8 ), cu tubulara de 12.
11. Se lasa alternatorul spre botul masinii, pentru acces usor la furtunul de retur ulei, si se scoate strangand colierul cu un patent. Furtunul se lasa in tava de colectare.
12. Se desurubeaza celalalt surub de prindere, cel de jos (M10), cu tubulara de 14. Surubul e lung si are in celalalt capat, sub pompa de vid, o piulita. Trebuie tinut contra, cu cheia de 14. Acces, la limita.
13. Se scoate alternatorul prin gaura lasata de claxon. Atentie, din pompa de vid mai poate curge ulei.
Gata!
Montajul in ordine inversa
* n-am gasit un tutorial pe tema asta, dar nici nu ma impac bine cu functia Cautare... Daca s-a mai postat, rog a se sterge!
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- McFly
- OP
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
wasabios
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2008
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
din cate am inteles ,la schimbat e indicat sa se schimbe ambele si puntea si releul ,cel putin asa imi spunea electricianul care mi-a schimbat mie ,si eu tot asa am gasit 2 diode arse si una in scurt.
demontarea este mai dificila daca nu ai rampa si sculele necesare.si mai bine e sa scoti alternatorul cu tot cu pompa de vacum decat sa desfaci suruburile care o tin .
acum face fiecare cum vrea colegul a incercat sa ajute prin acest tutorial si a reusit .felicitari McFly
demontarea este mai dificila daca nu ai rampa si sculele necesare.si mai bine e sa scoti alternatorul cu tot cu pompa de vacum decat sa desfaci suruburile care o tin .
acum face fiecare cum vrea colegul a incercat sa ajute prin acest tutorial si a reusit .felicitari McFly
- girmaciliviu
- *
- 3 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000
- Bacau
girmaciliviu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Marrio
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
Senna
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru indicatii. Am demontat/montat alternator fara sa mai dau bara fata jos caci cele 2 suruburi T27 din pasajele rotilor nu s-au putut desface. Accesul a fost la marea limita, cam la fel de tricky ca la demontat/montat alternator
Avem 2 diode in scurt. Am inlocuit tot platoul diode-releu cu Mobiletron RH002 in valoare de 190 lei.
Avem 2 diode in scurt. Am inlocuit tot platoul diode-releu cu Mobiletron RH002 in valoare de 190 lei.