Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • tivi12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salut,

In urma cu doi ani m-am pricopsit cu un Opel Astra H 2005, motor Z16XEP, 77kw.
De un an si jumatate i-a montat GPL Landi Renzo (la Pitesti).
De 2 ani de cand o am am intalnit 3 probleme:
1.martor la bord aprins , in mers cateodata parca nu se mai alimenta (dadea in nas) pt o fractiune de secunda --> rezolvat prin scoatere mufa EGR. mers OK
2. o alta problema a fost cu bobina, fisura pe fisa 3 --> rezolvat acasa prin reconditionarea bobinei. mers OK

3.Problema mare aici este.
De pe la sfarsitul lui septembrie masina nu mai porneste pe benzina, decat foarte greu sau chiar deloc, uneori dau si cate 7,8 secunde la automat in repetate randuri pt a porni.
Cand porneste (daca se intampla asta):
- cateodata merge cred intr-o bujie de parca ar fi tractor si parca miroase a benzina, nu scoate fum
-cateodata porneste tot greu insa merge aproape rotund
In ambele cazuri daca incerc sa o accelerez , motorul moare dand rateuri.
Daca o accelerez treptat, usor, motorul se accelereaza destul de greu pana pe la 3 4000 rot/min dar tot cu tendinta de rateu.
Uneori am pornit-o cu spray si o ia imediat, insa aceleasi simptome cand ii vine benzina.
Dupa ce trece pe gaz (la 20° temp apei) masina merge perfect, nici o simptoma ca pe benzina.
Verificari facute:
_De 3 ori pusa pe tester, erorile au fost 2, ambele date de EGR nefunctional (inainte mergea foarte bine cu EGR scos)
140505
040060
_Schimbat pompa benzina(doar pompa, nu tot corpul)...nci un rezultat pozitiv, aceleasi probleme
_Verificat injectoare....injectoare OK.
_Verificat benzina in rampa injectoare, OK.
_Bujii noi OK
_Bobina noua delphi OK
_Verificat compresie pe cilindri,OK
_Curatat corp clapeta acceleratie, OK
-Tester GPL, functionare OK
Alte verificari:
-scos senzor debitmetru aer in timp ce masina mergea pe benzina......rezultatul a fost ca se tura putin mai mult, 900 rot/min; pornirea la fel de greoaie
-scos mufa sonda lambda... nici un efect atat la pornire cat si in timp ce motorul functiona
-scos senzor turatie (crankshaft), dat la automat si normal nu mai porneste.....cu senzorul scos, am dat cu spray la admisie, dat la automat si masina porneste, mers la fel de neregulat pe benzina , am trecut-o pe gaz si merge perfect, daca ar fi senzorul(pe care l-am curatit) ..cred ca ar da eroare pe tester si ar face probleme si in pe gaz?
-verificat benzina in rampa injectoarelor prin apasarea ventilului cu contactul pus.....iesea foarte putina benzina, fara contact pus nu iesea nimic
-verificat benzina in rampa injectoarelor prin apasarea ventilului cu motorul pornit..... benzina are presiune (nu stiu cati bar)
-luat un furtun transparent, conectare intre iesirea de la pompa de benzina si rampa injectoarelor, pus contactul ..... benzina trecea spre rampa insa dupe ce nu se mai auzea pompa, benzina tinde sa revina inapoi in rezervor. Este OK asa ceva?

....am fost pe la vreo 3 mecanici recomandati, nu stie nimeni ce are.
Sa fie ECU? ...daca ar fi ECU nu ar trebui sa am aceleasi probleme si pe GPL?

Ce verificari sa mai fac?.....pana sa ii dau foc Sad am bagat deja 2000ron in piese, testere, "meseriasi" si nici un rezultat.
Va multumesc pt ajutor!
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
La 1.6 apar mereu probleme la ECU.
Pe gaz merge bine pt. are calculator separat.
Incearca sa faci proba cu alt ECU bun.
  • tivi12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns
Legat de proba cu alt ECU: pot pune direct alt ECU fara sa fie nevoie de vreo parametrare ? am citit pe forum ca trebuie si imo, cip....
ECU actual l-am verificat eu doar urmarind lipiturile reci si este OK, probabil vreo piesa arsa......
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu prea merge la H cu cip si IMMO.
Ai nevoie de un ECU resetat sau caruia ii stii codul de securitate, si de un posesor de OPCOM sau Tech 2 care stie ce are de facut.
La fel de bine poti proba ECU tau pe alta masina.
  • tivi12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Inainte sa ajung la verificare ECU am mai facut o verificare, presiune benzina in rampa de injectoare si nu prea este OK, presiunea masurata cu manometru a fost de 1 bar...pana la 3,8 mai este mult. Pompa am schimbat-o in urma cu o luna deci nu ar trebui sa ma leg de ea acum, cred ca regulatorul de presiune este "buba".
Intrebare: se poate inlocui acest regulator de presiune? stiu ca este pe undeva pe langa pompa in rezervor la Z16XEP.
  • tivi12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Caz rezolvat --> garnitura regulatorului de presiune era terminata, tocita; pe aici se pierdea toata presiunea. Am pus o garnitura de cauciuc, nu este originalul insa este OK acum, presiune in rampa aprox 3,8 bar, masina porneste foarte bine, relanti OK, acceleratie OK.
  • iuly75

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
tivi12 si unde este acea garnitura?
  • tivi12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2015

  • Mesaj Privat
tivi12 a scris:Caz rezolvat --> garnitura regulatorului de presiune era terminata, tocita; pe aici se pierdea toata presiunea. Am pus o garnitura de cauciuc, nu este originalul insa este OK acum, presiune in rampa aprox 3,8 bar, masina porneste foarte bine, relanti OK, acceleratie OK.




  • iuly75

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc tivi12
  • florian20sim

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2016

  • Mesaj Privat
ce fel de garnitura?


Ultima modificare făcută de florian20sim la Mar 26 Sep, 2017 9:42 am
  • Crashhh

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Up. Ce fel de garnitura? Am si eu exact aceasi problema.
  • Crashhh

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Oring diametru 7.5mm interior / 10.90mm exterior. Am pus 4 bucati, merge ca unsa.
  • stolniceanulucian

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Merci pentru informatii !
  • clau19

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1993 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Încearcã cu un oring de 7mm cu 2mm grosime sau 8 cu 1,5
  • Adrianmake

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salutre! Am o mica problema cu regulatorul de presiune (cel din poza 1 a colegului )sau ce este el mai exact . in interiorul lui este o tablita ce tine apasat o biluta metalica si un oring . Problema e ca nu mai stiu unde vine pozitionat oringul : intre tablita si biluta sau intre biluta si corpul din metal . Multumesc!
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Si eu am avut acum 1 an aceeasi problema, la fel regulatorul de presiune nu mai avea oringul intreg. Pornire greoaie sau foarte greoaie, uneori abia o lua.
Direct pe gpl pleca instant => problema alimentare benzina, iar primul test pe care mi l-am permis gratuit si pe loc a fost sa apas pe valva de la rampa de injectie unde a picurat benzina, lucru clar => ori regulator, ori pompa (doar ca aceasta se auzea cum pompa). Dat jos si verificat ochiometric, observand lipsa oring cauciuc la regulator.
Problema rezolvata.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR