- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Oh, DA... cam asa e si la mine.
Noroc ca are cine sa repare masinile (adica EU) . Dar m-am conformat, m-am gandit in felul urmator : cand vin la masa, de ex. doar trebuie sa ma pun la masa si mananc. Nu trebuie sa-mi bat capul cu altceva (cum s-a facut mancarea, de ex.). Si-atunci, hai sa fac cumva sa fie valabil si la masina doamnei. Adica, sa fiu eu cu un pas in fata eventualelor belele ce pot aparea. Asa ca in viitorul apropiat trebuie sa :
- pun CruiseControl pe masina, ca sa nu mai ia amenzi
- pun CheckControl sa o anunte cand se va sparge un furtun, ca sa ma sune daca îi spune ceva pe display
- pun un sistem-ceva simplu care sa o anunte cu un bec rosu-ceva ca alternatorul nu mai incarca si se va ..betona.. directia in scurt timp.
Si sa ma bucur cand vine acasa cu bine, sa iau cheile de la masina ca sa o parchez eu cat mai bine pentru plecarea de a doua zi. Iar cu ocazia asta imi dau seama si daca ceva nu e ok cu la masina, pâna nu e prea tarziu sa mai pot sa remediez.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 08 Nov, 2015 7:18 pm
Noroc ca are cine sa repare masinile (adica EU) . Dar m-am conformat, m-am gandit in felul urmator : cand vin la masa, de ex. doar trebuie sa ma pun la masa si mananc. Nu trebuie sa-mi bat capul cu altceva (cum s-a facut mancarea, de ex.). Si-atunci, hai sa fac cumva sa fie valabil si la masina doamnei. Adica, sa fiu eu cu un pas in fata eventualelor belele ce pot aparea. Asa ca in viitorul apropiat trebuie sa :
- pun CruiseControl pe masina, ca sa nu mai ia amenzi
- pun CheckControl sa o anunte cand se va sparge un furtun, ca sa ma sune daca îi spune ceva pe display
- pun un sistem-ceva simplu care sa o anunte cu un bec rosu-ceva ca alternatorul nu mai incarca si se va ..betona.. directia in scurt timp.
Si sa ma bucur cand vine acasa cu bine, sa iau cheile de la masina ca sa o parchez eu cat mai bine pentru plecarea de a doua zi. Iar cu ocazia asta imi dau seama si daca ceva nu e ok cu la masina, pâna nu e prea tarziu sa mai pot sa remediez.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 08 Nov, 2015 7:18 pm
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Acum e de inteles de ce am gasit Fordul asa cum l-am gasit. Am tot intrebat-o daca e in regula si mi-a zis ca bate ,,putintel,, dar s-a obisnuit. Cand am luat masina am avut sentimentul clar ca-mi pierd rotile pe drum si raman doar in scaun pe asfalt.
Plus ca turbina mea nu mai duce mult si nu o vad capabila sa ,,omoare,, motorul cand o va lua pe ulei oricat instructaj i-as face.
Dar vorba ta @ahappyuser - nu-mi bat capul de casa , bucatarie si alte cele. E meritul ei.
Plus ca turbina mea nu mai duce mult si nu o vad capabila sa ,,omoare,, motorul cand o va lua pe ulei oricat instructaj i-as face.
Dar vorba ta @ahappyuser - nu-mi bat capul de casa , bucatarie si alte cele. E meritul ei.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Masina e chiar beton, se simte acum legata si stransa, directie e usor, usor mai greutza dar servo munceste ( probabil de la rulmentii telescop noi) insa tot am avut un dubiu cu strangerea piulitei pe palarii.
Am taiat putzele alea de tot dar la montare a ramas un spatiu gol de X mm intre flansa si palarie.
Ok, strang surubul, dar cat ? Mi-am dat seama ca pot strange surubul pana mutilez ori flansa, ori palaria ori ambele.
Apoi si strangerea surubului e un mod de a spune strangere. Practic era o oprire a piulitei pe axul telescop dar nu strangere lipsind putzele.
Cu alte cuvinte nu trebuia sa le tai de tot ci exact atat cat sa atinga piulita arcului dar flansa si palaria sa fie stranse ferm si fara mutilari.
Pentru asta trebuia sa aflu exact spatiul gol de pe ax cu flansa si palaria montata ferm ca sa stiu cat debitez din putze ( nu le-am aruncat).
Asa ca am desfacut palaria telescopului, am ingramadit in spatiul acela un pumn de plastelina bine framantata, am montat palaria si am strans-o ferm si cu simt, am demontat-o iar si am masurat cu sublerul adancimea in plastelina.
Mi-a dat 9 mm pe fata si 11 pe spate. Din valorile astea mai scad 1 mm pt eventuale erori si maine dau putzele taiate la un strungar la lucru sa mi le debiteze la 8 respectiv 10 mm.
Si atunci, bagate aceste " distantiere" pe axul telescop ar trebui sa strang ferm palaria si flansa pana as simti la un moment dat ca piulita telescopului nu mai inainteaza.
Cam trasa de par descrierea dar cred ca m-am facut inteles.
Am taiat putzele alea de tot dar la montare a ramas un spatiu gol de X mm intre flansa si palarie.
Ok, strang surubul, dar cat ? Mi-am dat seama ca pot strange surubul pana mutilez ori flansa, ori palaria ori ambele.
Apoi si strangerea surubului e un mod de a spune strangere. Practic era o oprire a piulitei pe axul telescop dar nu strangere lipsind putzele.
Cu alte cuvinte nu trebuia sa le tai de tot ci exact atat cat sa atinga piulita arcului dar flansa si palaria sa fie stranse ferm si fara mutilari.
Pentru asta trebuia sa aflu exact spatiul gol de pe ax cu flansa si palaria montata ferm ca sa stiu cat debitez din putze ( nu le-am aruncat).
Asa ca am desfacut palaria telescopului, am ingramadit in spatiul acela un pumn de plastelina bine framantata, am montat palaria si am strans-o ferm si cu simt, am demontat-o iar si am masurat cu sublerul adancimea in plastelina.
Mi-a dat 9 mm pe fata si 11 pe spate. Din valorile astea mai scad 1 mm pt eventuale erori si maine dau putzele taiate la un strungar la lucru sa mi le debiteze la 8 respectiv 10 mm.
Si atunci, bagate aceste " distantiere" pe axul telescop ar trebui sa strang ferm palaria si flansa pana as simti la un moment dat ca piulita telescopului nu mai inainteaza.
Cam trasa de par descrierea dar cred ca m-am facut inteles.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Se pare ca fericirea a tinut cam putin. Adica ok, telescoapele acum sint stranse ferm, franele beton, masina e "legata" , am schimbat azi si bucsile bara stabilizatoare - ce sa mai ! - nu mai troncane nimic, ruleaza frumos.
Am mers azi pana la tara si m-au lovit iar dezamagirile.
In treptele mici masina e tare nervoasa, fluiera rotile, ok, ambreiaj bun.
La drum intins, surpriza !
Mori cu ea in depasiri ! Cu multe rugaminti am reusit cu chiu cu vai sa ajung la 120 !
M-am jucat cu acceleratia in fel si chip dar nu stiu - nu vrea ? nu poate ? Inca n-am mai intalnit fenomenul asta. Mai mult, calci pedala cu grija - raspuns slab. Lasi de pedala - parca ar accelera dar apoi se razgandeste.
Plus un fenomen tampit ce l-am remarcat la viteze mici - calci ambreiajul, masina se mai tureaza putin singura ca proasta, cade turatia la valoare de relanti si apoi se mai tureaza inca o data singura si tot ca proasta !
Plus ca in primele 10 minute de la ultima oprire, nu mai porneste ! Trebuie sa dai o a 2 cheie lungaaaaa, lungaaaaaa. Dupa 30 minute porneste instant !
I-am schimbat toate filtrele, bujiile, verificat fise, totul pare in regula.
Intreb daca toate astea pot avea legatura cu furtunul recirculare gaze ( ventilare carter) ala cu supapa cu bila pe el.
Am fost la niste dobitoci de mecanici de la un service renumit pt ca acel furtun l-am gasit in primavara intr-o zi cazut ( era putred).
Mi-au spus sa le las masina 2 zile ca e greu de ajuns la galeria admisie, ok, platit 350 lei, ca sa constat atunci ( si azi inca o data si mai bine ) ca ei au taiat putreziciunea aia de furtun pana unde au putut ajunge, si pana la intrarea in filtru aer l-au mai inadit ciobaneste cu alte 2 bucati de furtun ( cred ca luate de la tomberon). Supapa cu bila nu o mai vad nicaieri.
Acum seara am trecut pe la un amic ce are un Ford si scule de diagnoza dar nu are nici o eroare, nici martori aprinsi.
Mi-a spus doar ca s-ar putea sa aiba catalizatorul colmatat cum a tot circulat masina ani de zile doar in oras.
Am incercat sa-i dau eu talpa azi dar nu merge nici sa o omori !
Furtunul recirculare acum, in timpul functionarii, s-a inmuiat ( e naspet- ala pus de service) si e supt dar se aude si un suierat undeva sub filtru deci il banuiesc si fisurat.
Daca il strangulez cu degetele, motorul moare. Daca il scot din carcasa filtrului, iar moare.
Am avut 2 tentative sa demontez admisia sa ajung la baza furtunului dar vremea rea nu m-a lasat.
Si ma mai intreaba unii de ce ma chinui in spatele blocului si nu ma duc la service !
Ce naiba sa-i fac ? De unde sa incep ?
Sa insist cu demontarea admisiei si sa inlocuiesc furtunul si eventual sa cumpar o alta supapa cu bila ( 70 lei ) sau nu-i problema de acolo si sa ma concentrez pe catalizator ?
Ca un PS - tot in service am fost initial si cu palariile telescop in aer si troncaneli si au zis ca mi-au schimbat tot kit-ul. Pret generos, durabilitate citeva luni !
Absolut orice parere cit de mica e bine-venita !
Va multumesc.
Ps2 - acum 3 ani Forduletul asta ii dadea clasa opelului ( fara remap, deci 75/75 CP ) la sprint chiar pe sectorul 90-130 km/h de ma ofticam eu rau. Acum zici ca e o baba resapata !
Am mers azi pana la tara si m-au lovit iar dezamagirile.
In treptele mici masina e tare nervoasa, fluiera rotile, ok, ambreiaj bun.
La drum intins, surpriza !
Mori cu ea in depasiri ! Cu multe rugaminti am reusit cu chiu cu vai sa ajung la 120 !
M-am jucat cu acceleratia in fel si chip dar nu stiu - nu vrea ? nu poate ? Inca n-am mai intalnit fenomenul asta. Mai mult, calci pedala cu grija - raspuns slab. Lasi de pedala - parca ar accelera dar apoi se razgandeste.
Plus un fenomen tampit ce l-am remarcat la viteze mici - calci ambreiajul, masina se mai tureaza putin singura ca proasta, cade turatia la valoare de relanti si apoi se mai tureaza inca o data singura si tot ca proasta !
Plus ca in primele 10 minute de la ultima oprire, nu mai porneste ! Trebuie sa dai o a 2 cheie lungaaaaa, lungaaaaaa. Dupa 30 minute porneste instant !
I-am schimbat toate filtrele, bujiile, verificat fise, totul pare in regula.
Intreb daca toate astea pot avea legatura cu furtunul recirculare gaze ( ventilare carter) ala cu supapa cu bila pe el.
Am fost la niste dobitoci de mecanici de la un service renumit pt ca acel furtun l-am gasit in primavara intr-o zi cazut ( era putred).
Mi-au spus sa le las masina 2 zile ca e greu de ajuns la galeria admisie, ok, platit 350 lei, ca sa constat atunci ( si azi inca o data si mai bine ) ca ei au taiat putreziciunea aia de furtun pana unde au putut ajunge, si pana la intrarea in filtru aer l-au mai inadit ciobaneste cu alte 2 bucati de furtun ( cred ca luate de la tomberon). Supapa cu bila nu o mai vad nicaieri.
Acum seara am trecut pe la un amic ce are un Ford si scule de diagnoza dar nu are nici o eroare, nici martori aprinsi.
Mi-a spus doar ca s-ar putea sa aiba catalizatorul colmatat cum a tot circulat masina ani de zile doar in oras.
Am incercat sa-i dau eu talpa azi dar nu merge nici sa o omori !
Furtunul recirculare acum, in timpul functionarii, s-a inmuiat ( e naspet- ala pus de service) si e supt dar se aude si un suierat undeva sub filtru deci il banuiesc si fisurat.
Daca il strangulez cu degetele, motorul moare. Daca il scot din carcasa filtrului, iar moare.
Am avut 2 tentative sa demontez admisia sa ajung la baza furtunului dar vremea rea nu m-a lasat.
Si ma mai intreaba unii de ce ma chinui in spatele blocului si nu ma duc la service !
Ce naiba sa-i fac ? De unde sa incep ?
Sa insist cu demontarea admisiei si sa inlocuiesc furtunul si eventual sa cumpar o alta supapa cu bila ( 70 lei ) sau nu-i problema de acolo si sa ma concentrez pe catalizator ?
Ca un PS - tot in service am fost initial si cu palariile telescop in aer si troncaneli si au zis ca mi-au schimbat tot kit-ul. Pret generos, durabilitate citeva luni !
Absolut orice parere cit de mica e bine-venita !
Va multumesc.
Ps2 - acum 3 ani Forduletul asta ii dadea clasa opelului ( fara remap, deci 75/75 CP ) la sprint chiar pe sectorul 90-130 km/h de ma ofticam eu rau. Acum zici ca e o baba resapata !
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
M-am recitit si cred ca mi-am dat singur raspunsul.
Desi nu cred ca un furtun recirculare gaze sa faca atata "scandal" , am sa demontez admisia sa vad ce naiba e atat de speriat la Ford de-si pun mecanicii de la service mana in cap !
Supapa n-am gasit (pe fuga) pt Fiesta dar am gasit de Focus sau in cel mai rau caz incerc una de Matiz.
Nu stiu insa daca aceste supape sint calibrate pt o anume cilindree ( tensionarea arcului) sau " las ca merge si asa".
Daca nu rezolv nimic cu schimbarea furtunului atunci am sa vizitez si catalizatorul.
Desi nu cred ca un furtun recirculare gaze sa faca atata "scandal" , am sa demontez admisia sa vad ce naiba e atat de speriat la Ford de-si pun mecanicii de la service mana in cap !
Supapa n-am gasit (pe fuga) pt Fiesta dar am gasit de Focus sau in cel mai rau caz incerc una de Matiz.
Nu stiu insa daca aceste supape sint calibrate pt o anume cilindree ( tensionarea arcului) sau " las ca merge si asa".
Daca nu rezolv nimic cu schimbarea furtunului atunci am sa vizitez si catalizatorul.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Acum am revenit de langa masina. A fost interesant.
Nici nu banuiam ca cei de la Ford erau asa tampiti prin 2001 !
Prin admisie se intelege tot gramada- TOT.
- demontat capac carcasa filtru aer
- scos filtrul
- demontat restul carcasei
- desfacut coliere mari ce prindeau un burduf scurt si gros, borne baterie, diferite mufe, tubulatura prefiltru
- scos inca o rama plastic ce fixa carcasa
- ajuns la galeria admisie pr care vine montat rampa injectoare, un fel de EGR cu o clapeta, furtunele tur-retur, motorasul " pas cu pas" , inca o alta piesa care n-am reusit sa o identific, mufe si fire.
- toate astea veneau prinse pe galeria admisie care e plastic toata ziua si evident, spatiu stramt si suruburi ascunse.
Am gasit 6 suruburi si le-am scos, ce tin asa zisa galerie dar nici pomeneala sa se miste. Am scos si suportii rampa injectoare sperand ca va ceda 1 mm dar nici poveste.( evident, cu declipsare tevi benzina tur/retur)
Apoi totusi am cazut pe ganduri. Clar, toate astea n-au fost demontate niciodata si mi se parea chiar o prostie sa continui. Probabil galeria e prinsa pe bloc printr'o garnitura desteapta care sigur ar fi trebuit inlocuita dupa demontare. Adica circ in plus si multe necunoscute pt doar un furtun.
Plus ca nu puteam lovi nimic totul fiind plastic in jur.
Pe sub masina nu puteai face nimic, pe sus nu-mi venea sa continui - dezorientare totala !
Apoi am dedus ca totusi furtunul meu vine paralel cu chiuloasa spre alternator ( transmisie) prin spatele acestor plasticaraie si ca ultima optine m-am gandit sa incerc din lateral. Pt asta insa trebuia sa demontez alternatorul care e situat sus.
Ok, hai sa dau jos cureaua. PAS ! Pe aceeasi curea sint absolut toate - dar toate, inclusiv compresorul AC.
Spatiu nici macar sa vezi toate fuliile, ce sa mai pui mana pe ele sa identifici care dintre role e cea intinzatoare !
Am tras de curea cu mana, simteam ca lupt cu un arc dar nici macar n-am putut identifica care fulie/ rola se deplaseaza ! Dupa 20 min mi-am dat seama ca e o rola jos si in spate la care probabil se ajunge de pe elevator.
Ok, trecut la fantezia romaneasca ! Am infasurat o carpa in jurul curelei formand o bucla si cu o ranguta prin bucla am ridicat stil parghie. Am scos cureaua de pe fulia alternatorului si am avut grija sa o leg tensionata astfel incat sa nu iasa de pe fulii. Daca iese cred ca n-o mai pot pune inapoi in veci !
Ok, demontat alternator cat sa-l pot deplasa sa ajung la furtunul minunat si cu o bricheta cu led si alte inventii + mani zgariate, am scos furtunul !
Cu ocazia asta mi s-a confirmat lucrul ciobanesc facut de service - peste supapa mea au tras un plastic ( nu pe stutz ci pe corpul ei ! ) in care au indesat un furtun care intra greu dar iese repede !
Furtunul adaugat e moale si are tendinta de lipire pereti la cea mai mica manevrare.
Si acum incerc sa reduc toata povestea asta la ceva simplu si concret.
- furtunul gasit poate fi totusi "de firma" daca scrie pe el " motorcraft" ?
- in supapa se aude o bila dar danseaza cum vrea ea. Poti sufla in ambele sensuri ca nu se intampla nimic.
- sa incerc o alta supapa pt Fiesta sau merge si de Focus sau chiar Matiz ? Are o asa mare importanta ?
- cum stiu ca o supapa noua e buna ? Bila din ea trebuie sa blocheze un sens ?
Care va mai stiti cu astea dati'mi un sfat va rog. Aste e o problema generala de benzinar indiferent de marca.
Va multumesc.
Ps - cu masina asa desfacuta i-am dat o cheie. N-a pornit. La a 2-a nu. La a 3-a a pornit balbait, parca in 2 pistoane si jumate.
Am cuplat repede furtunul cu supapa si a mers cumva, cat de cat. L-am strans cu degetele - motorul a murit. L-am scos- motorul s-a turat ca un nesimtit.
Nici nu banuiam ca cei de la Ford erau asa tampiti prin 2001 !
Prin admisie se intelege tot gramada- TOT.
- demontat capac carcasa filtru aer
- scos filtrul
- demontat restul carcasei
- desfacut coliere mari ce prindeau un burduf scurt si gros, borne baterie, diferite mufe, tubulatura prefiltru
- scos inca o rama plastic ce fixa carcasa
- ajuns la galeria admisie pr care vine montat rampa injectoare, un fel de EGR cu o clapeta, furtunele tur-retur, motorasul " pas cu pas" , inca o alta piesa care n-am reusit sa o identific, mufe si fire.
- toate astea veneau prinse pe galeria admisie care e plastic toata ziua si evident, spatiu stramt si suruburi ascunse.
Am gasit 6 suruburi si le-am scos, ce tin asa zisa galerie dar nici pomeneala sa se miste. Am scos si suportii rampa injectoare sperand ca va ceda 1 mm dar nici poveste.( evident, cu declipsare tevi benzina tur/retur)
Apoi totusi am cazut pe ganduri. Clar, toate astea n-au fost demontate niciodata si mi se parea chiar o prostie sa continui. Probabil galeria e prinsa pe bloc printr'o garnitura desteapta care sigur ar fi trebuit inlocuita dupa demontare. Adica circ in plus si multe necunoscute pt doar un furtun.
Plus ca nu puteam lovi nimic totul fiind plastic in jur.
Pe sub masina nu puteai face nimic, pe sus nu-mi venea sa continui - dezorientare totala !
Apoi am dedus ca totusi furtunul meu vine paralel cu chiuloasa spre alternator ( transmisie) prin spatele acestor plasticaraie si ca ultima optine m-am gandit sa incerc din lateral. Pt asta insa trebuia sa demontez alternatorul care e situat sus.
Ok, hai sa dau jos cureaua. PAS ! Pe aceeasi curea sint absolut toate - dar toate, inclusiv compresorul AC.
Spatiu nici macar sa vezi toate fuliile, ce sa mai pui mana pe ele sa identifici care dintre role e cea intinzatoare !
Am tras de curea cu mana, simteam ca lupt cu un arc dar nici macar n-am putut identifica care fulie/ rola se deplaseaza ! Dupa 20 min mi-am dat seama ca e o rola jos si in spate la care probabil se ajunge de pe elevator.
Ok, trecut la fantezia romaneasca ! Am infasurat o carpa in jurul curelei formand o bucla si cu o ranguta prin bucla am ridicat stil parghie. Am scos cureaua de pe fulia alternatorului si am avut grija sa o leg tensionata astfel incat sa nu iasa de pe fulii. Daca iese cred ca n-o mai pot pune inapoi in veci !
Ok, demontat alternator cat sa-l pot deplasa sa ajung la furtunul minunat si cu o bricheta cu led si alte inventii + mani zgariate, am scos furtunul !
Cu ocazia asta mi s-a confirmat lucrul ciobanesc facut de service - peste supapa mea au tras un plastic ( nu pe stutz ci pe corpul ei ! ) in care au indesat un furtun care intra greu dar iese repede !
Furtunul adaugat e moale si are tendinta de lipire pereti la cea mai mica manevrare.
Si acum incerc sa reduc toata povestea asta la ceva simplu si concret.
- furtunul gasit poate fi totusi "de firma" daca scrie pe el " motorcraft" ?
- in supapa se aude o bila dar danseaza cum vrea ea. Poti sufla in ambele sensuri ca nu se intampla nimic.
- sa incerc o alta supapa pt Fiesta sau merge si de Focus sau chiar Matiz ? Are o asa mare importanta ?
- cum stiu ca o supapa noua e buna ? Bila din ea trebuie sa blocheze un sens ?
Care va mai stiti cu astea dati'mi un sfat va rog. Aste e o problema generala de benzinar indiferent de marca.
Va multumesc.
Ps - cu masina asa desfacuta i-am dat o cheie. N-a pornit. La a 2-a nu. La a 3-a a pornit balbait, parca in 2 pistoane si jumate.
Am cuplat repede furtunul cu supapa si a mers cumva, cat de cat. L-am strans cu degetele - motorul a murit. L-am scos- motorul s-a turat ca un nesimtit.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
http://www.agcoauto.com/con.../p2_articleid/197
Apoi domnilor, eu fac cu capu' ! Nu pot spune decat un imens - INCREDIBIL !
Problema o reprezinta valva PCV, o valva necesara oricarui benzinar.
Am stat juma de zi pe internetul-minune si n-am citit decat tampenii, am vazut tot felul de filmulete cu oameni stupizi ce suflau fum de tigara printr-o valva PCV, am strabatut forumuri auto inotand in folclor si ineptii, mi-am descris problema pe unde am putut si am primit recomandari ezitante- nici nu stiu ce sa mai cred !
Cert este ca masina mi desfacuta si stau in mana cu rahatul asta de valva pe care scrie 96MF6A666DA si dupa ore de net inca nu stiu clar niste lucruri, cum ar fi:
- este piesa originala pt Ford Fiesta 2001, hatch, 1.25 , 16 valve, 75 cp, tip motor DHF ?
- este o supapa UNISENS, adica poti sufla pe un capat si pe celalalt blocheaza ?
- la" blocare" trebuie sa tina bila etans inchiderea sau trebuie sa scape putin ?
- unele sint cu arc+bila, altele cu arc+ placuta' ok, formele variaza, marimile variaza, materialul variaza - dar totusi cum D-zeu se monteaza valva asta ? Unii ca asa, altii ca invers !
- m-am uitat la benzinarele Astra aici pe CO si se pare ca GM a fost mai cu " oua" si a inventat un fel de pseudo-valva PCV direct pe capacul motor - probabil sa-si chinuie suplimentar clientii care si asa se lupta cu consumul ulei.
Fordul asta nu consuma ulei, n-am gasit vapori pe furtunele "ciobanesti" de la valva dar imi zapaceste motorul cu aer fals / gaze aiurea venite gramada.
Si spuneam ca toata faza e INCREDIBILA pt ca multi nici nu stiu de ea, confuzii peste confuzii, lalaieli si presupuneri si din start ma trimit sa-mi inlocuiesc "IAC-ul" sau daca se poate chiar sa schimb masina !
Bine ca toata lumea e priceputa de la tastatura !
Ps - noroc cu @dan.cuciureanu care a mai facut lumina aici pe CO cu valva PCV pt benzinare recomandand de Matiz in loc de inlocuire capac motor dar tot n-am reusit sa ma clarific.
Merg maine sa comand o valva PCV dar n-am sa-i spun vanzatorului codul piesei gasit la mine sa vad ce-mi da. Cum am s-o montez habar n-am dar noroc ca n-am decat 2 pozitii.
Daca credeti ca ma puteti ajuta, va multumesc anticipat !
Daca nu, ce sa zic, maine tot montez eu cumva la loc ce am desfacut si tot ii dau de cap.
Apoi domnilor, eu fac cu capu' ! Nu pot spune decat un imens - INCREDIBIL !
Problema o reprezinta valva PCV, o valva necesara oricarui benzinar.
Am stat juma de zi pe internetul-minune si n-am citit decat tampenii, am vazut tot felul de filmulete cu oameni stupizi ce suflau fum de tigara printr-o valva PCV, am strabatut forumuri auto inotand in folclor si ineptii, mi-am descris problema pe unde am putut si am primit recomandari ezitante- nici nu stiu ce sa mai cred !
Cert este ca masina mi desfacuta si stau in mana cu rahatul asta de valva pe care scrie 96MF6A666DA si dupa ore de net inca nu stiu clar niste lucruri, cum ar fi:
- este piesa originala pt Ford Fiesta 2001, hatch, 1.25 , 16 valve, 75 cp, tip motor DHF ?
- este o supapa UNISENS, adica poti sufla pe un capat si pe celalalt blocheaza ?
- la" blocare" trebuie sa tina bila etans inchiderea sau trebuie sa scape putin ?
- unele sint cu arc+bila, altele cu arc+ placuta' ok, formele variaza, marimile variaza, materialul variaza - dar totusi cum D-zeu se monteaza valva asta ? Unii ca asa, altii ca invers !
- m-am uitat la benzinarele Astra aici pe CO si se pare ca GM a fost mai cu " oua" si a inventat un fel de pseudo-valva PCV direct pe capacul motor - probabil sa-si chinuie suplimentar clientii care si asa se lupta cu consumul ulei.
Fordul asta nu consuma ulei, n-am gasit vapori pe furtunele "ciobanesti" de la valva dar imi zapaceste motorul cu aer fals / gaze aiurea venite gramada.
Si spuneam ca toata faza e INCREDIBILA pt ca multi nici nu stiu de ea, confuzii peste confuzii, lalaieli si presupuneri si din start ma trimit sa-mi inlocuiesc "IAC-ul" sau daca se poate chiar sa schimb masina !
Bine ca toata lumea e priceputa de la tastatura !
Ps - noroc cu @dan.cuciureanu care a mai facut lumina aici pe CO cu valva PCV pt benzinare recomandand de Matiz in loc de inlocuire capac motor dar tot n-am reusit sa ma clarific.
Merg maine sa comand o valva PCV dar n-am sa-i spun vanzatorului codul piesei gasit la mine sa vad ce-mi da. Cum am s-o montez habar n-am dar noroc ca n-am decat 2 pozitii.
Daca credeti ca ma puteti ajuta, va multumesc anticipat !
Daca nu, ce sa zic, maine tot montez eu cumva la loc ce am desfacut si tot ii dau de cap.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Si cum ultimele 7 postari sint doar ale mele, cred ca pot numi asta un monolog , drept urmare pot considera ca acest topic, care s'a dovedit a fi "o scapare" , se poate inchide/sterge.
Multumesc celor care au incercat sa ma ajute !
Ps - am rezolvat in final. Forduletul zboara!
Inlocuit valva PCV (70 lei) , curatat valva IAC, curatat inca o piesa ce nici acum nu stiu ce era ( un fel de potentiometru cu niste contactori pe niste sine de cupru - intarita apasarea contactorilor) , refacut etanseitati furtune recirculare cu imbinari facute azi pe strung, curatat clapeta si 80 km de talpa turbata ( 4000 - 5000 ture in tr4 -apoi frana de motor = si tot asa. Am ajuns acasa cu bara din spate inegrita in zona tobei spate.
Ps 2 - la intrarea in oras, la coada intrare in sens giratoriu, din masina din spate care s-a tinut dupa mine in zona aeroportului a venit un tip sa-mi spuna ca am scos scantei pe toba ! Sincer nu l-am crezut dar totusi am verificat sa nu trag toba pe asfalt.
Ps3 ' si pt ca stiam ca nimeni nu va fi curios de cum decurg lucrurile, am facut azi doar 2 poze cu resuscitarea IAC-ului.
Toate bune !
Multumesc celor care au incercat sa ma ajute !
Ps - am rezolvat in final. Forduletul zboara!
Inlocuit valva PCV (70 lei) , curatat valva IAC, curatat inca o piesa ce nici acum nu stiu ce era ( un fel de potentiometru cu niste contactori pe niste sine de cupru - intarita apasarea contactorilor) , refacut etanseitati furtune recirculare cu imbinari facute azi pe strung, curatat clapeta si 80 km de talpa turbata ( 4000 - 5000 ture in tr4 -apoi frana de motor = si tot asa. Am ajuns acasa cu bara din spate inegrita in zona tobei spate.
Ps 2 - la intrarea in oras, la coada intrare in sens giratoriu, din masina din spate care s-a tinut dupa mine in zona aeroportului a venit un tip sa-mi spuna ca am scos scantei pe toba ! Sincer nu l-am crezut dar totusi am verificat sa nu trag toba pe asfalt.
Ps3 ' si pt ca stiam ca nimeni nu va fi curios de cum decurg lucrurile, am facut azi doar 2 poze cu resuscitarea IAC-ului.
Toate bune !
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Si continuand monologul asa, pentru mine, uite ca mi-am gasit front de lucru. Nu ca mi-ar fi lipsit pt ca Opelul saracu tot asteapta sa-i demontez baia ulei, sa verific pompa si sorbul, sa-i schimb telescoapele cumparate de 2 luni si toti suportii motor plus sa rezolv supraincalzirea motorului - dar PAS - cele 2 sore ale mele s-au bagat in fata !
Sora 1 - Fiat Grande Punto 2006, 1.4 benzina
Sora 2 - Golf 5, 2007, diesel, motor 2.0
Deci plimbari zilnice prin dezmembrari si pe site-uri, telefoane, negocieri, inventari de urechi faruri, plimbat capote, bari, ansamble fata , etc - deci nu ma plictisesc.
Macar nu mai poluez forumul aiurea !
Bine macar ca Fordul e intreg !
Sora 1 - Fiat Grande Punto 2006, 1.4 benzina
Sora 2 - Golf 5, 2007, diesel, motor 2.0
Deci plimbari zilnice prin dezmembrari si pe site-uri, telefoane, negocieri, inventari de urechi faruri, plimbat capote, bari, ansamble fata , etc - deci nu ma plictisesc.
Macar nu mai poluez forumul aiurea !
Bine macar ca Fordul e intreg !
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Daaaaaaaaaa! Cred ca au masini magnetice !
De o saptamana lucrez pe Golf ca asta e mai urgent. Pacat ca n-am audienta sa postez cate peripetii am traversat pt obtinerea pieselor pt masinile astea. Si mai ales preturi !
Aveam o afinitate spre opelul meu dar in ultima vreme am inceput sa il apreciez de 100 de ori mai mult !
De o saptamana lucrez pe Golf ca asta e mai urgent. Pacat ca n-am audienta sa postez cate peripetii am traversat pt obtinerea pieselor pt masinile astea. Si mai ales preturi !
Aveam o afinitate spre opelul meu dar in ultima vreme am inceput sa il apreciez de 100 de ori mai mult !
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Aaaaaaaaaa, si apropo de multimarca ! S-a pus la rand si " batranu" cu utilajul agricol - Fiat de 450 de pe vremea lui Stefan cel Mare.
M-a sunat sec ca nu-i mai ridica hidraulicul si si-a abandonat plugul infipt in brazda. Ca unii se mai incapataneaza sa faca agricultura in Ro.
Am inteles ca a schimbat pompa, ulei in grupul transmisie este ( ulei ars de la opel, ford, VW si fiat) dar lonjeroanele spate doar tremura dar nu ridica.
Ma asteapta si ala si eu habar n-am de unde sa iau problema ! Cred ca e vb de ceva semering, supapa bila, site infundate- am sa vad eu. Adica imi va lua o zi sa pricep cum functioneaza toata treaba ca reparatia banuiesc ca e minora.
Deci peste toate ala behaie ca-i fura cineva plugul de pe camp !
M-a sunat sec ca nu-i mai ridica hidraulicul si si-a abandonat plugul infipt in brazda. Ca unii se mai incapataneaza sa faca agricultura in Ro.
Am inteles ca a schimbat pompa, ulei in grupul transmisie este ( ulei ars de la opel, ford, VW si fiat) dar lonjeroanele spate doar tremura dar nu ridica.
Ma asteapta si ala si eu habar n-am de unde sa iau problema ! Cred ca e vb de ceva semering, supapa bila, site infundate- am sa vad eu. Adica imi va lua o zi sa pricep cum functioneaza toata treaba ca reparatia banuiesc ca e minora.
Deci peste toate ala behaie ca-i fura cineva plugul de pe camp !
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Aries a scris:[...]
Ps 2 - la intrarea in oras, la coada intrare in sens giratoriu, din masina din spate care s-a tinut dupa mine in zona aeroportului a venit un tip sa-mi spuna ca am scos scantei pe toba ! Sincer nu l-am crezut dar totusi am verificat sa nu trag toba pe asfalt.[...]
Ps 2 - la intrarea in oras, la coada intrare in sens giratoriu, din masina din spate care s-a tinut dupa mine in zona aeroportului a venit un tip sa-mi spuna ca am scos scantei pe toba ! Sincer nu l-am crezut dar totusi am verificat sa nu trag toba pe asfalt.[...]
Exact la fel s-a intamplat si la mine, cand dupa ce m-a luat disperarea la Renault-ul meu vechi diesel ca nu-i dadeam de cap cu fumul alb-gri ce aparea doar la anumite turatii, am iesit pe autostrada si m-am decis sa-l omor la propriu. Si l-am tinut cu acceleratia la podea 15-20min, in spate sotia venea cu alta masina, la fel am scos scantei pe toba si astea sunt defapt depunerile care la o temperatura mare a gazelor iau foc si sunt eliminate de pe evacuare pe toba. Banuiam un injector ca nu lucreaza corect in turatie dar nu puteam spune care insa l-am gasit curs dupa acest tratament (brutal, as zice). Nu recomand asa ceva, a fost doar o incercare disperata de-a mea si oricum masina nu mai valora mare lucru atunci.
Cat ceea ce priveste Golf-ul, fara suportul din fata (cel complex din plastic) nu poti continua, daca-i ceva rupt la el. In el se prinde radiatorul, cablul de la capota, faruri, aripi(probabil de plastic, ca la Polo asa era) deci suportul ala din plastic costa (destul) si il gasesti nou doar pe original. Am fost martor doua zile cat s-a reparat un Polo care luase un caine sub bara fata/aripa stanga si am vazut ce implica repararea problemelor survenite in urma incidentului. Cica soferul a vazut cainele si n-a pus frana violenta ca in spatele lui pe autostrada venea chiar loganul de MAI. La volan era un tanar, probabil s-a emotionat stiind ca in spate e chiar Legea. Whatever, l-a costat destul treaba intr-un final. A fost greu si cu codul de vopsea, ca nu l-am gasit in manual, nici pe forumul VW. Oricum, cine i-a reparat Polo avea o Corsa A si a toot blestemat VW cu privire la modul cum a gandit caroseria in partea din fata...
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
@cata - teoretic cu sitele vreau sa incep doar sa le gasesc !
Ca intentie vreau sa iau tot circuitul uleiului cap-coada sa vad unde se pierde presiunea.
Mai groaza mi ca parca vad ca atunci cand ajung langa utilaj voi primi o punga cu niste piese in plus si mi se va spune ca sint piesele care nu s-au mai potrivit nicaieri pt ca badea X si badea Y care au participat la schimbarea pompei, abia la final si-au adus aminte ca ei au Universal 650 si la ei nu-i chiar ca la Fiat 450 !
@ahappyuser - lovitura pe Golf n-a fost chiar foarte puternica ( a intrat in franare sub un Logan cu STOPURI FUMURII care era tot in franare ) - deci Golful cu fata lasata a intrat sub spatele ridicat de la Logan.
Bara a rezistat dar ansamblul fata s-a rupt in 4 locuri, farurile au zburat de la loc spre inauntru ( din 6 urechi sau rupt 5 ), capota s-a ondulat, grila fata s-a facut stelute dar a ramas sigla intreaga pe drum plus am cules de pe scut 2 pumni de plasticaraie de neindentificat.
Ansamblu fata asa rupt a jenat putin radiatorul clima dar nu l-a spart.
In fine, in poza e masina "trasa" la loc cu mainile goale si cu lantul cu o parghie dupa un pom din spatele blocului.
Trebuie sa mai schimb capota ( am gasit cu 11 milioane si in final, dupa 2 zile de cautari si 100 km facuti pe la dezmembrari am gasit una cu 5 milioane. Nou-nouta dar grunduita doar ( nu originala) am gasit la 320 lei dar nu-i loc de vopsit acum.
La faruri le-am carpit urechile cu surubele ( am incercat dar nu merg "sudate" si nu adera nici un adeziv pe ele - materialul lui dracu').
Le schimbam dar sint faruri tunning + xenon. Au ceva calculator acolo plus o groaza de fire si mufe.
Ansamblul fata l-am carpit cu saibe mari si surubele si a iesit ok dar i-am spus sorei ca la urmatoarea lovitura sa se pregateasca serios cu banii.
Acum am ajutat-o si eu si a iesit cam asa.
- 800 lei la ala cu Loganul pt bara ca n-am vrut pe asigurare
- 500 lei capota
- 100 lei grila dintre faruri - noua dar nu originala
- 5 zile de manopera dupa serviciu - reparat faruri, trasa fata masinii inapoi, 150 km dupa piese, improvizatii si muci care incerc sa'i linistesc cu o troaca de Augmentin.
Azi mai indrept nr din fata si mai fixez cumva sigla in grila si maine ma duc la tara intr-un sopron sa montez totul inapoi.
Nu se mai poate in spatele blocului ca da ploaia si zapada peste mine.
Ca intentie vreau sa iau tot circuitul uleiului cap-coada sa vad unde se pierde presiunea.
Mai groaza mi ca parca vad ca atunci cand ajung langa utilaj voi primi o punga cu niste piese in plus si mi se va spune ca sint piesele care nu s-au mai potrivit nicaieri pt ca badea X si badea Y care au participat la schimbarea pompei, abia la final si-au adus aminte ca ei au Universal 650 si la ei nu-i chiar ca la Fiat 450 !
@ahappyuser - lovitura pe Golf n-a fost chiar foarte puternica ( a intrat in franare sub un Logan cu STOPURI FUMURII care era tot in franare ) - deci Golful cu fata lasata a intrat sub spatele ridicat de la Logan.
Bara a rezistat dar ansamblul fata s-a rupt in 4 locuri, farurile au zburat de la loc spre inauntru ( din 6 urechi sau rupt 5 ), capota s-a ondulat, grila fata s-a facut stelute dar a ramas sigla intreaga pe drum plus am cules de pe scut 2 pumni de plasticaraie de neindentificat.
Ansamblu fata asa rupt a jenat putin radiatorul clima dar nu l-a spart.
In fine, in poza e masina "trasa" la loc cu mainile goale si cu lantul cu o parghie dupa un pom din spatele blocului.
Trebuie sa mai schimb capota ( am gasit cu 11 milioane si in final, dupa 2 zile de cautari si 100 km facuti pe la dezmembrari am gasit una cu 5 milioane. Nou-nouta dar grunduita doar ( nu originala) am gasit la 320 lei dar nu-i loc de vopsit acum.
La faruri le-am carpit urechile cu surubele ( am incercat dar nu merg "sudate" si nu adera nici un adeziv pe ele - materialul lui dracu').
Le schimbam dar sint faruri tunning + xenon. Au ceva calculator acolo plus o groaza de fire si mufe.
Ansamblul fata l-am carpit cu saibe mari si surubele si a iesit ok dar i-am spus sorei ca la urmatoarea lovitura sa se pregateasca serios cu banii.
Acum am ajutat-o si eu si a iesit cam asa.
- 800 lei la ala cu Loganul pt bara ca n-am vrut pe asigurare
- 500 lei capota
- 100 lei grila dintre faruri - noua dar nu originala
- 5 zile de manopera dupa serviciu - reparat faruri, trasa fata masinii inapoi, 150 km dupa piese, improvizatii si muci care incerc sa'i linistesc cu o troaca de Augmentin.
Azi mai indrept nr din fata si mai fixez cumva sigla in grila si maine ma duc la tara intr-un sopron sa montez totul inapoi.
Nu se mai poate in spatele blocului ca da ploaia si zapada peste mine.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Am nevoie de putin ajutor.
Cum aflu daca prapadeala asta de Golf 5, 2007, tip motor BKD, diesel 2.0 are DPF ?
Vreau sa-i fac si schimbul de ulei si sa vad ce-i pun - cu sau fara C3.
M-am uitat eu pe sub capota dar tot e acoperit estetic cu plastic.
Eu stiu - sa trec VIN-ul undeva sau dupa tipul motor...
Cum aflu daca prapadeala asta de Golf 5, 2007, tip motor BKD, diesel 2.0 are DPF ?
Vreau sa-i fac si schimbul de ulei si sa vad ce-i pun - cu sau fara C3.
M-am uitat eu pe sub capota dar tot e acoperit estetic cu plastic.
Eu stiu - sa trec VIN-ul undeva sau dupa tipul motor...