- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Sunt printre posesorii de opel care s-au confruntat cu problema dezamorsarii la motorul Y20DTH. Sunt topicuri imense pe acest subiect dar in principal problemele posibile sunt:
1. oringuri slabilte sau fisuri capac filtru motorina
2. furtunase de retur
3. oring surub blocare pompa injectie
4. supapa blocata de mizerie la surubul de pe conducta de retur de la pompa de injectie
5. oringuri si semeringuri injectoare
Am decis sa fac tutorialul deoarece problema oring-ului de la acest surub mi se pare cea mai probabila, o sa intelegeti spre final de ce.
Se poate merge si pe incercari pentru rezolvarea problemei începand cu ce este mai usor pana la ce este mai complicat (injectoare) dar recomand ceea ce au spus și altii respectiv testul de presiune. O versiune simplificata este sa se monteze o pompita de amorsare unisens inainte de filtru si sa pompati fortat motorina. Urmariti pe unde apar eventuale scurgeri (filtru, surub blocare). Se schimba furtunasele de retur si in ultima instanta se ajunge la injectoare.
Eu am parcurs primele etape respectiv schimbat furtunase, filtru capsulat si pompa de amorsare si tot aveam probleme. Tot cititnd forumul am avut revelatia realizarii testului de presiune folosind pompita de amorsare si atunci am descoperit ca imi picura motorina pe la surubul de blocare a pompei de injectie care altfel nu se observa in mod obisnuit. Deoarece accesul la el presupunea sa dau radiatorul jos, am incercat sa rezolv problema fara a proceda atat de vast si sa rezolv doar prin eliberarea spatiului de acces prin partea de sus.
Pentru cei care inca nu stiu surubul de blocare este cel marcat in poza iar accesul, inclusiv vizual se face pe langa joja de ulei.Atentie la piesa triunghiulara metalica care este prinsa de acel surub, joaca rol de distantier (multumesc @[editat] pentru lamurire) si cade in clipa in care se slabeste mai mult surubul. Aveti grija sa nu o pierdeti!
Ce aveti nevoie:
- torx T50 pentru desfacerea surubului de blocare
- patent, surubelnita lata, cleste papagal (pentru colierele de la furtunele de lichid)
- seringa 10 ml si furunas de aprox 15cm care sa intre fortat pe stuțul de la seringa. Va fi folosita pentru a extrage lichidul servo din rezervor
- 3 litri apã distilatã
- lichid servo de completat la final. Nu veti pierde mult probabil 5ml.
- tubulara torx de 10 pentru surubul care fixeaza suportul de la joja
- tubulara 10 + cheie fixa 10 pentru suruburile rezervorului pentru lichid servo
- articulatie cardanica pentru tubulare. Unele suruburi au pozitii dificile si va ajuta mult.
- preferabil manusi de protectie. Spatiul este stramt și plin de cleme unde vã veti zgaria destul de serios.
- preferabil maini subtiri. Este acceptat si ajutorul fetelor
1. Se desface capacul de protectie al motorului si furtunul care duce la intercoler
2. se goleste fluidul servo din rezervor cu seringa. Folositi o sticla curata sa il strangeti. Dupa ce goliti, introduceti furtunasul ca sa extrageti fludul cat mai mult si din furtunul care iese din rezervor. O sa il vedeti privind in rezervor.
3. desfaceti cele 3 suruburi care fixeaza rezervorul care tin lichidul servo. Are doua suruburi pe partea dreapta si unul pe stanga. Va trebuie cheie de 10 tubulara sau fixa. Sunt pozitii grele dar o sa reusiti. Cardanica va ajuta aici foarte mult.
Dupa ce ati golit rezervorul de lichid, desfaceti cu o surubelnitã colierele din partea inferioarã care leagã furtunele de rezervor si eliberati rezervorul
4. desfaceti clemele de la furunele pentru lichidul de rãcire si îndepãrtati furtunele pentru a vã crea spatiu. Este un pic de chin la furtunul gros care intrã în termostat dar veti reusi. O sa curga lichid de racire, peste 2l. Sa aveti apa distilata pentru a completa la loc.
5. Indepartati furunul indicat mai jos. Al meu este imbinat deoarece s-a ros si am folosit o teava de cupru pentru a imbina bucatile bune.
Folositi tubulara torx de 10 pentru a desface surubul de fixare al suportului pentru joja.
6. In acest moment se poate da tija jojei in dreapta si aveti acces destul de bun la surubul de blocare. Tot acum cine vrea poate sã verifice si supapa de la surubul de retur de pe pompã. Eu nu am desfãcut, cred cã trebuie sã aveti pregãtite garnituri de cupru sã le schimbati. Sincer nu prea cred cã se poate bloca cu mizerie acea supapã cã în cazul acesta nu vreau sã îmi imaginez cum aratã pompa de injectie. Schimbati filtrul de motoinã la schimbul de ulei, folositi filtru de calitate si totul va fi ok.
7. Cu torxul de 50 desfaceti surubul de blocare. Il identificati corect din prima pozã a tutorialului. Nu aveti spatiu prea mult, cam un sfert de rotatie, dar e suficient. Cu rãbdare se desface. Atentie la tablita distantier în formã de sãgeatã. Dupã ce slãbiti surubul acesta poate sã cadã. Dacã nu sunteti atentie o sã credeti cã nu era deloc si la montaj strângeti surubul fãrã distantier. Se blocheazã pompa si apoi o sa distrugeti pompa. Nu prea îmi dau seama de ce Bosch a folosit aceastã solutie si nu a folosit un inel distantier. Ciudat, dar asta e.
8. Dupã ce ati scos surubul o sã observati garnitura de pe el. Este un pic mai latã, nu stiu dacã se gãseste pe undeva la dimensiunea de acolo (lãtime, grosime, diametru). Aparent oring-ula acela aratã perfect. Când am încercat sã-l scot, pur si simplu s-a rupt în bucati. Era casat. Din acest motiv cred cã este foarte probabil sã aveti aceeasi problemã deoarece pare o îmbãtrânire inevitabilã care afecteazã toate pompele de acest fel.
9. Nu am gasit oring potrivit pentru inlocuire asa ca am folosit 2 oring-uri de ac. Unul mai mic care sta fixat si altul un pic mai larg care sa realizeze etanșarea. Fiind asezate unul langa altul si un pic presate, sunt ok. Nu e solutia ideala dar nu am avut de ales. Pun o poza mai jos cu oringul mai mare pe care l-am folosit ca sa va faceti o idee despre dimensiuni.
10. Am montat surubul la loc (atentie la distantier sa nu il uitati), am facut presiune in circuit cu pompita de amorsare si nu am mai observat nici un pic de motorina pe la surub.
11. se monteaza totul in ordine inversa. Completati lichidul de racire pierdut. Reumpleti rezervorul cu fluidul servo recuperat
Multumesc comunitatii pentru sfaturile pe care le poti gasit pe acest forum! Sper cã am reusit sã contribui în mod util.
1. oringuri slabilte sau fisuri capac filtru motorina
2. furtunase de retur
3. oring surub blocare pompa injectie
4. supapa blocata de mizerie la surubul de pe conducta de retur de la pompa de injectie
5. oringuri si semeringuri injectoare
Am decis sa fac tutorialul deoarece problema oring-ului de la acest surub mi se pare cea mai probabila, o sa intelegeti spre final de ce.
Se poate merge si pe incercari pentru rezolvarea problemei începand cu ce este mai usor pana la ce este mai complicat (injectoare) dar recomand ceea ce au spus și altii respectiv testul de presiune. O versiune simplificata este sa se monteze o pompita de amorsare unisens inainte de filtru si sa pompati fortat motorina. Urmariti pe unde apar eventuale scurgeri (filtru, surub blocare). Se schimba furtunasele de retur si in ultima instanta se ajunge la injectoare.
Eu am parcurs primele etape respectiv schimbat furtunase, filtru capsulat si pompa de amorsare si tot aveam probleme. Tot cititnd forumul am avut revelatia realizarii testului de presiune folosind pompita de amorsare si atunci am descoperit ca imi picura motorina pe la surubul de blocare a pompei de injectie care altfel nu se observa in mod obisnuit. Deoarece accesul la el presupunea sa dau radiatorul jos, am incercat sa rezolv problema fara a proceda atat de vast si sa rezolv doar prin eliberarea spatiului de acces prin partea de sus.
Pentru cei care inca nu stiu surubul de blocare este cel marcat in poza iar accesul, inclusiv vizual se face pe langa joja de ulei.Atentie la piesa triunghiulara metalica care este prinsa de acel surub, joaca rol de distantier (multumesc @[editat] pentru lamurire) si cade in clipa in care se slabeste mai mult surubul. Aveti grija sa nu o pierdeti!
Ce aveti nevoie:
- torx T50 pentru desfacerea surubului de blocare
- patent, surubelnita lata, cleste papagal (pentru colierele de la furtunele de lichid)
- seringa 10 ml si furunas de aprox 15cm care sa intre fortat pe stuțul de la seringa. Va fi folosita pentru a extrage lichidul servo din rezervor
- 3 litri apã distilatã
- lichid servo de completat la final. Nu veti pierde mult probabil 5ml.
- tubulara torx de 10 pentru surubul care fixeaza suportul de la joja
- tubulara 10 + cheie fixa 10 pentru suruburile rezervorului pentru lichid servo
- articulatie cardanica pentru tubulare. Unele suruburi au pozitii dificile si va ajuta mult.
- preferabil manusi de protectie. Spatiul este stramt și plin de cleme unde vã veti zgaria destul de serios.
- preferabil maini subtiri. Este acceptat si ajutorul fetelor
1. Se desface capacul de protectie al motorului si furtunul care duce la intercoler
2. se goleste fluidul servo din rezervor cu seringa. Folositi o sticla curata sa il strangeti. Dupa ce goliti, introduceti furtunasul ca sa extrageti fludul cat mai mult si din furtunul care iese din rezervor. O sa il vedeti privind in rezervor.
3. desfaceti cele 3 suruburi care fixeaza rezervorul care tin lichidul servo. Are doua suruburi pe partea dreapta si unul pe stanga. Va trebuie cheie de 10 tubulara sau fixa. Sunt pozitii grele dar o sa reusiti. Cardanica va ajuta aici foarte mult.
Dupa ce ati golit rezervorul de lichid, desfaceti cu o surubelnitã colierele din partea inferioarã care leagã furtunele de rezervor si eliberati rezervorul
4. desfaceti clemele de la furunele pentru lichidul de rãcire si îndepãrtati furtunele pentru a vã crea spatiu. Este un pic de chin la furtunul gros care intrã în termostat dar veti reusi. O sa curga lichid de racire, peste 2l. Sa aveti apa distilata pentru a completa la loc.
5. Indepartati furunul indicat mai jos. Al meu este imbinat deoarece s-a ros si am folosit o teava de cupru pentru a imbina bucatile bune.
Folositi tubulara torx de 10 pentru a desface surubul de fixare al suportului pentru joja.
6. In acest moment se poate da tija jojei in dreapta si aveti acces destul de bun la surubul de blocare. Tot acum cine vrea poate sã verifice si supapa de la surubul de retur de pe pompã. Eu nu am desfãcut, cred cã trebuie sã aveti pregãtite garnituri de cupru sã le schimbati. Sincer nu prea cred cã se poate bloca cu mizerie acea supapã cã în cazul acesta nu vreau sã îmi imaginez cum aratã pompa de injectie. Schimbati filtrul de motoinã la schimbul de ulei, folositi filtru de calitate si totul va fi ok.
7. Cu torxul de 50 desfaceti surubul de blocare. Il identificati corect din prima pozã a tutorialului. Nu aveti spatiu prea mult, cam un sfert de rotatie, dar e suficient. Cu rãbdare se desface. Atentie la tablita distantier în formã de sãgeatã. Dupã ce slãbiti surubul acesta poate sã cadã. Dacã nu sunteti atentie o sã credeti cã nu era deloc si la montaj strângeti surubul fãrã distantier. Se blocheazã pompa si apoi o sa distrugeti pompa. Nu prea îmi dau seama de ce Bosch a folosit aceastã solutie si nu a folosit un inel distantier. Ciudat, dar asta e.
8. Dupã ce ati scos surubul o sã observati garnitura de pe el. Este un pic mai latã, nu stiu dacã se gãseste pe undeva la dimensiunea de acolo (lãtime, grosime, diametru). Aparent oring-ula acela aratã perfect. Când am încercat sã-l scot, pur si simplu s-a rupt în bucati. Era casat. Din acest motiv cred cã este foarte probabil sã aveti aceeasi problemã deoarece pare o îmbãtrânire inevitabilã care afecteazã toate pompele de acest fel.
9. Nu am gasit oring potrivit pentru inlocuire asa ca am folosit 2 oring-uri de ac. Unul mai mic care sta fixat si altul un pic mai larg care sa realizeze etanșarea. Fiind asezate unul langa altul si un pic presate, sunt ok. Nu e solutia ideala dar nu am avut de ales. Pun o poza mai jos cu oringul mai mare pe care l-am folosit ca sa va faceti o idee despre dimensiuni.
10. Am montat surubul la loc (atentie la distantier sa nu il uitati), am facut presiune in circuit cu pompita de amorsare si nu am mai observat nici un pic de motorina pe la surub.
11. se monteaza totul in ordine inversa. Completati lichidul de racire pierdut. Reumpleti rezervorul cu fluidul servo recuperat
Multumesc comunitatii pentru sfaturile pe care le poti gasit pe acest forum! Sper cã am reusit sã contribui în mod util.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Ion Constantin Dan
- *
- 1 mesaje
- din 07 Nov 2015
- Astra 2002 Y20DTH
- Prahova
Ion Constantin Dan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2015
- Mesaj Privat
- ratoiu2001
- **
- 284 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
ratoiu2001
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
ggo
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2009
- Mesaj Privat
Buna, si eu am avut aceeasi problema la un astra g
am rezovat-o anuland oringul si tabla in forma de sageata
am montat pe surub (asa cum se foloseste de cand sau inventat motoarele diesel)
3 SAIBE DE CUPRU care sa preia cele doua functii etansarea (gunoiul ordinar de oring
de cauciuc imbatranit care creeaza dezamorsarea pompei si distantierul de 3mm) am avut grija sa am cu 1mm
peste grosimea tablei in forma de sageata care are 2mm.
Acuma tablita o mai folsesc ca talisman ...
in poza se poate vedea cu cata forta am strans surubul poate poate se oprea picatura de motorina...
este clar ca exista doua rezolvari cu oring nou sau cu saibi de cupru.
am rezovat-o anuland oringul si tabla in forma de sageata
am montat pe surub (asa cum se foloseste de cand sau inventat motoarele diesel)
3 SAIBE DE CUPRU care sa preia cele doua functii etansarea (gunoiul ordinar de oring
de cauciuc imbatranit care creeaza dezamorsarea pompei si distantierul de 3mm) am avut grija sa am cu 1mm
peste grosimea tablei in forma de sageata care are 2mm.
Acuma tablita o mai folsesc ca talisman ...
in poza se poate vedea cu cata forta am strans surubul poate poate se oprea picatura de motorina...
este clar ca exista doua rezolvari cu oring nou sau cu saibi de cupru.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ratoiu2001
- **
- 284 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
ratoiu2001
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
rohhanr
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2016
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- PAdrianCatalin
- *
- 1 mesaje
- din 09 Mai 2018
PAdrianCatalin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2018
- Mesaj Privat
- Beni Sandra
- *
- 3 mesaje
- din 05 Feb 2018
- Astra 2005 Z 17DTL
- Bihor
Beni Sandra
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2005 Z 17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2018
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- virlanutaviorel
- *
- 33 mesaje
- din 23 Nov 2009
- Zafira 2002 Y20DTH
- Gorj
virlanutaviorel
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
Mã uit și eu la Zafira mea, cã este aproape imposibil sã desfiletezi șurubul ãla pentru cã joja de ulei încurcã cel mai mult ! Alternativa cea mai bunã pe care o vãd în cazul meu ar fi sã demontez radiatorul, nu știu cât este de ușor dar dacã tot am demontat modulul electronic de la pompã ca sã-l schimb, încerc sã desfiletez șurubul buclucaș și sã schimb acel oring blestemat !