- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
De ce sa se deranjeze RAR sa citeasca un banal manual de torpedo cind pot sa sccrie direct ce scrie pentru Insignia 1.4 cheala! Vorba ta, curioase valori au scos din burta... 245/45/18 nu e voie sa pui M+S, iar 235/45/17 nici macar nu apare ca optiune, ci doar 235/45/18 la care se spune clar ca doar de iarna.
Cit despre R16... nu mai faceti economie inutila la bani ca sa motivati zgiriere jante, alea cel mult protejeaza la groapa, nu la borduri. Si fac masina barca, jeep, de saracele amortizoare sinarcuri nu mai stiu ce au de lucru! Daca la masina de 25000 nu va permiteți cauciucuri de
700-1000 euro inseamna ca v-ati intins mai mult decit va e plapuma.
Cit despre R16... nu mai faceti economie inutila la bani ca sa motivati zgiriere jante, alea cel mult protejeaza la groapa, nu la borduri. Si fac masina barca, jeep, de saracele amortizoare sinarcuri nu mai stiu ce au de lucru! Daca la masina de 25000 nu va permiteți cauciucuri de
700-1000 euro inseamna ca v-ati intins mai mult decit va e plapuma.
GTC200
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2015
- Mesaj Privat
- costi_bmv
- **
- 118 mesaje
- din 09 Feb 2013
- Insignia 2010
- Bucuresti
costi_bmv
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2013
- Mesaj Privat
Mister nu te mai da mare ca dacã dai cu jantele în gropile din bucurești Îți garantez ca a doua oarã o sa faci ca noi...Îți iei set jante tablã și anvelope....Din punctul meu de vedere este cel mai bine sa ia set complet de vara și set complet de iarna....cred ca u ai un singur set de jante și schimbi anvelopele la sezon😆😆😆😆😆😆
lbanias a scris:De ce sa se deranjeze RAR sa citeasca un banal manual de torpedo cind pot sa sccrie direct ce scrie pentru Insignia 1.4 cheala! Vorba ta, curioase valori au scos din burta... 245/45/18 nu e voie sa pui M+S, iar 235/45/17 nici macar nu apare ca optiune, ci doar 235/45/18 la care se spune clar ca doar de iarna.
Cit despre R16... nu mai faceti economie inutila la bani ca sa motivati zgiriere jante, alea cel mult protejeaza la groapa, nu la borduri. Si fac masina barca, jeep, de saracele amortizoare sinarcuri nu mai stiu ce au de lucru! Daca la masina de 25000 nu va permiteți cauciucuri de
700-1000 euro inseamna ca v-ati intins mai mult decit va e plapuma.
Cit despre R16... nu mai faceti economie inutila la bani ca sa motivati zgiriere jante, alea cel mult protejeaza la groapa, nu la borduri. Si fac masina barca, jeep, de saracele amortizoare sinarcuri nu mai stiu ce au de lucru! Daca la masina de 25000 nu va permiteți cauciucuri de
700-1000 euro inseamna ca v-ati intins mai mult decit va e plapuma.
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Ce are datul mare cu faptul ca ai masina de 25000 si pui roti de Dacie ? Nu pui si suspensii de Cobra din 1980 ca sa absorbi si gropi tip piscina? Ai idee cum ia curba o asa masina (aproape 2 tone) cind ii sare fundul sau chiar fata de la balansul dat de carnea cauciucului? Si eu am redus jantele de la 19 la 18 tocmai pentru ca scutura prea tare si nu se simte mare diferenta si singura consulare e ca poate ramina cu jantele nesparte la gropi. Asa e conceputa suspensia masinii, gropile sint in plus!
Si, imi mentin parerea ca multi s-au intins prea mult cind des se discuta aici despre consum sau anvelope ieftine. Voi nu va ginditi ca deja ati facut economie 10-20000 euro cind ati luat masina second hand? Nu zic ca 1000-3000 e o suma usor de aruncat, dar totusi, multi nu aveam 25000 sa dam pe o masina noua.
Nu inteleg aluzia cu un singur set de jante si si 2 seturi de anvelope. Ai impresia ca le schimb eu cu mina ? Nu o sa-mi pun niciodata R16 cu jante tabla ca sa arate ciudat. Vara nu sint aceleasi gropi ca iarna, daca ai scapat iarna cu R16 , vara poti pune inapoi R19 ?
Si, imi mentin parerea ca multi s-au intins prea mult cind des se discuta aici despre consum sau anvelope ieftine. Voi nu va ginditi ca deja ati facut economie 10-20000 euro cind ati luat masina second hand? Nu zic ca 1000-3000 e o suma usor de aruncat, dar totusi, multi nu aveam 25000 sa dam pe o masina noua.
Nu inteleg aluzia cu un singur set de jante si si 2 seturi de anvelope. Ai impresia ca le schimb eu cu mina ? Nu o sa-mi pun niciodata R16 cu jante tabla ca sa arate ciudat. Vara nu sint aceleasi gropi ca iarna, daca ai scapat iarna cu R16 , vara poti pune inapoi R19 ?
GTC200
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2015
- Mesaj Privat
Care aluzie, ca nu e nicio aluzie. Pur si simplu decat sa dea 800-1000 de euro pe un set de 18" unii prefera sa ia jante de tabla de 16-17 + cauciucurile aferente si ies mai ieftin. Psihologic la bani mai putini sau egali primesti si jante si cauciucuri, 2 in 1 ca pantene-ul, ceea ce e mai usor de acceptat decat sa dai banii numa' pe anvelope.
Ceea ce nu cred ca realizeaza foarte bine e ca asa-zisa economie nu prea exista, jantele cand le pui pe masina oricum trebuie sa le echilibrezi in fiecare an - si pe cele de iarna si pe cele de vara, valvele oricum se uzeaza si trebuie schimbate la ambele set-uri, Cand tragi linie nu stiu cat de mult iesi in castig.
Ceea ce e mai grav e ca aleg sa ignore o realitate foarte simpla: Opel a echipat masina standard cu jante de 18/19". Suspensia masinii e gandita sa functioneze cu dimensiunile respective - aici flexride chiar isi face banii intrucat poti rula comfortabil in combinatia 18" + modul Tour.
Lasand la o parte modul grotesc in care arata niste jante de tabla pe o masina in 2015, trecand de la 18 la 16 cu un talon mare nu faci decat sa ruinezi tinuta de drum a masinii. Nu vad niciun motiv pentru care ti-ai transforma masina de 2t intr-o barca pe valuri.
Ajung si la ultimul mit urban - conform caruia jantele mari clacheaza la prima groapa. Ceea ce nu mentioneaza nimeni e ca mitul poate fi valabil daca sunt indeplinite cel putin doua conditii:
-1. suspensie sport - adica dura - ceea ce la Astra/GTC/Insignia nu ai parte nici macar cu flexride si modul sport activat
-2. profil ultra-redus al anvelopei - 225/40R18, 235/35R19
Altfel, cum spune colegul Ibanias, gropile sunt aceleasi si vara si iarna, daca ti-ai luat jante de 16" si cauciucuri de iarna ar trebui sa cumperi si un set de vara tot de 16", asta ca sa fii consistent.
Ceea ce nu cred ca realizeaza foarte bine e ca asa-zisa economie nu prea exista, jantele cand le pui pe masina oricum trebuie sa le echilibrezi in fiecare an - si pe cele de iarna si pe cele de vara, valvele oricum se uzeaza si trebuie schimbate la ambele set-uri, Cand tragi linie nu stiu cat de mult iesi in castig.
Ceea ce e mai grav e ca aleg sa ignore o realitate foarte simpla: Opel a echipat masina standard cu jante de 18/19". Suspensia masinii e gandita sa functioneze cu dimensiunile respective - aici flexride chiar isi face banii intrucat poti rula comfortabil in combinatia 18" + modul Tour.
Lasand la o parte modul grotesc in care arata niste jante de tabla pe o masina in 2015, trecand de la 18 la 16 cu un talon mare nu faci decat sa ruinezi tinuta de drum a masinii. Nu vad niciun motiv pentru care ti-ai transforma masina de 2t intr-o barca pe valuri.
Ajung si la ultimul mit urban - conform caruia jantele mari clacheaza la prima groapa. Ceea ce nu mentioneaza nimeni e ca mitul poate fi valabil daca sunt indeplinite cel putin doua conditii:
-1. suspensie sport - adica dura - ceea ce la Astra/GTC/Insignia nu ai parte nici macar cu flexride si modul sport activat
-2. profil ultra-redus al anvelopei - 225/40R18, 235/35R19
Altfel, cum spune colegul Ibanias, gropile sunt aceleasi si vara si iarna, daca ti-ai luat jante de 16" si cauciucuri de iarna ar trebui sa cumperi si un set de vara tot de 16", asta ca sa fii consistent.
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Poate ai vrut sa spui consecvent...
Treaba cu rotile de 16",... nu se potriveste la toate echiparile...,poate s-a inteles gresit..., doar la Edition este posibil sa mearga...
Daca masina vine din fabrica cu sistem de franare POC J61, poti sa incerci tu sa montezi jante pe 16" ca nu vei avea sanse sa pleci cu masina din loc...
Faptul ca arata urat, nu se dicuta...tine de "gustul" fiecaruia...
Treaba cu rotile de 16",... nu se potriveste la toate echiparile...,poate s-a inteles gresit..., doar la Edition este posibil sa mearga...
Daca masina vine din fabrica cu sistem de franare POC J61, poti sa incerci tu sa montezi jante pe 16" ca nu vei avea sanse sa pleci cu masina din loc...
Faptul ca arata urat, nu se dicuta...tine de "gustul" fiecaruia...
vad
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2012
- Mesaj Privat
@lbanias da ai dreptate, eu fac parte din acea categorie ce sta cu chirie si si-a luat de la gura sa-si cumpere o masina clasa premium pe deasupra si sh, pentru a beneficia de confortul oferit atunci cand conduce .
Cat priveste jante-le nu este o scuza zgarierea lor ci doar ca eu inainte nu am am avut masina cu jante din aliaj sa stiu exact cum se vor comporta prin zapada. Toata lumea din jur, acest argument mi-l aduc, cand am pus problema de a achizitiona gume de iarna de 245/45 R18 ( aici m-am oprit la nokian d4 ) ... "cu jente-le ce faci ca se vor zgaria prin zapada, gheata?". Cat priveste dimensiunea R16, am vazut acum de una zi la o insignia intr-o parcare ca avea asa ceva de iarna, cei drept nu m-am uitat exact ce tip de insignia si ce configurare avea masina.
Imi place sa cred ca forumurie tocmai de aceea au fost inventate, in a ne exprima experientele placute sau mai putin placute legate de anumite bunuri si astfel fiecare sa ia decizia cea mai optima pentru el ( din experientele si sfaturile celorlalti ).
Pana la urma, deorece cu masina voi merge cu precadere in oras, deci in mare parte pe strazi cat de cat dezapezite si poate doar umede, o sa ma opresc asa cum am vazut ca a facut si un alt coleg cateva pagini mai in urma la 245/45 R18 ... mai mult si pentru aderenta la franare pe umed.
Cat priveste jante-le nu este o scuza zgarierea lor ci doar ca eu inainte nu am am avut masina cu jante din aliaj sa stiu exact cum se vor comporta prin zapada. Toata lumea din jur, acest argument mi-l aduc, cand am pus problema de a achizitiona gume de iarna de 245/45 R18 ( aici m-am oprit la nokian d4 ) ... "cu jente-le ce faci ca se vor zgaria prin zapada, gheata?". Cat priveste dimensiunea R16, am vazut acum de una zi la o insignia intr-o parcare ca avea asa ceva de iarna, cei drept nu m-am uitat exact ce tip de insignia si ce configurare avea masina.
Imi place sa cred ca forumurie tocmai de aceea au fost inventate, in a ne exprima experientele placute sau mai putin placute legate de anumite bunuri si astfel fiecare sa ia decizia cea mai optima pentru el ( din experientele si sfaturile celorlalti ).
Pana la urma, deorece cu masina voi merge cu precadere in oras, deci in mare parte pe strazi cat de cat dezapezite si poate doar umede, o sa ma opresc asa cum am vazut ca a facut si un alt coleg cateva pagini mai in urma la 245/45 R18 ... mai mult si pentru aderenta la franare pe umed.
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Nu prea inteleg cum se zgirie jantele de la gheata, o fi gheata de Alaska la noi, de 30 cm si cu tepi gem stelute? Daca-i asa mai repede tai cauciucul pina sa ajunga la janta. E acelasi teama ca la borduri vara : se mai intimpla sa le julesti, doar nu e ca si lovitura si nu o sa le arunci pentru atit.
Eu stiu pe cineva care a pus la Insignia 235 55 R18 tocmai pentru carne aditionala si nu freaca deloc la aripi, desi nu e permisa dimensiunea asta. Si nixi nu arata exagerat. E un compromis ok.
Eu stiu pe cineva care a pus la Insignia 235 55 R18 tocmai pentru carne aditionala si nu freaca deloc la aripi, desi nu e permisa dimensiunea asta. Si nixi nu arata exagerat. E un compromis ok.
- Avram Adrian
- ***
- 647 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 647
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
- costi_bmv
- **
- 118 mesaje
- din 09 Feb 2013
- Insignia 2010
- Bucuresti
costi_bmv
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2013
- Mesaj Privat
- Avram Adrian
- ***
- 647 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 647
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
vad
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2012
- Mesaj Privat
- stiinta craiova
- **
- 70 mesaje
- din 16 Aug 2014
- Insignia 2010 Y22DTR
- Dolj
stiinta craiova
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2010 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2014
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salut, am tot citit discutia de aici dar nu m-am lamurit, DE CE NU Iarna 245/45/18 ? Pentru ca primavara se cumpara cauciucuri de iarna ieftin astfel am procedat eu, si am pus pe jantele originale de18 cauciucuri de iarna pe 18 /245/45. Neajunsul pe care-l vad eu esteca nu pot utiliza lanturi , nu au loc...poate doar o camasa de zapada.....altfel nu vad nici un neajuns ! Fiind asa de mari când se incarca de zapada sau gheata vor bate la viteza..poate !
vad
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2012
- Mesaj Privat
stiinta craiova a scris:Vreau ca achizitionez cauciucuri de vara si nu ma pot decide la dimensiune am avut pana acum pe masina 245/45/18 .......din greseala am comandat la magazin 235/45/18......or fi bune....astept pãreri ca sa stiu daca le dau inapoi sunt încã în magazin nu le-am ridicat momentan.
Multumesc
Multumesc
din cate am inteles masina se va lasa cu cativa milimetri mai jos ... grada va fi mai mica la sol .
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
vladut, acolo scrie 235 inseamna mai ingust , garda ramane 45 !
Cat pentru stiinta in opinia mea va fi sesizabila diferenta ...aprx. 4 cm amprenta efectiva pe sol. Daca poti schimba-le !
Vorbesc de amprenta celor 4 roti pe sol...deci vei avea 4 cm mai putina aderenta sau capacitate de dislocare zapada !
Cat pentru stiinta in opinia mea va fi sesizabila diferenta ...aprx. 4 cm amprenta efectiva pe sol. Daca poti schimba-le !
Vorbesc de amprenta celor 4 roti pe sol...deci vei avea 4 cm mai putina aderenta sau capacitate de dislocare zapada !
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- stiinta craiova
- **
- 70 mesaje
- din 16 Aug 2014
- Insignia 2010 Y22DTR
- Dolj
stiinta craiova
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2010 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2014
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
5 mm e nimic la cursa telescopului, la diferenta aia poti pierde sau recupera amortizarea din umflare. Eu as pune 235/50 sau chiar 235/55 (periculos poate) pentru extra garda, extra carne, extra amortizare, dar nu stiu ce-o zice politia. Poate chiar e mai indicat 235 fata de 245 in România unde anvelopa mai lata tinde sa urmareasca denivelãrile asfaltului patriei, necesitind corecții dese din volan. Mai e aquaplanarea. Acum nici 10 mm in latime nu tine directia ca si cum ai avea 225. Mie mi-a plãcut mai mult cu 225 (asevarat ca de iarna, poate si mai moi). 245 cica tine de manevre de performanta, ceea ce nu cred ca vom face noi des. In rest sint mai grele, costa mai mult , mai zgomotoase(relativ). Adevarat e ca optic mai lat da mai bine.
Nu-i nici o paguba daca nu ti le schimba.
Nu-i nici o paguba daca nu ti le schimba.
CCiprian
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2016
- Mesaj Privat