- iulianbarbu
- *
- 33 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Agila 2005 Z13DT
- Arges
iulianbarbu
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- iulianbarbu
- *
- 33 mesaje
- din 16 Feb 2013
- Agila 2005 Z13DT
- Arges
iulianbarbu
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2013
- Mesaj Privat
O întreținere optimã a automobilului... garanteazã lipsa problemelor. Indiferent de natura combustibilului sau al motorului.
Am citit mai multe topicuri și am observat cã nu prea agreați mașinile diesel, în special motorul de 1.3. Eu sunt mulțumit.
Mașina are peste 175.000, din care 50.000 de km sunt fãcuți de mine... al treilea proprietar. Nicio problemã la motor, doar la trenul de rulare... datoritã drumurilor proaste. Reviziile la timp, exploatarea corectã și mai ales motorina bunã... garanția unei funcționãri perfecte! Iar în cei 50.000 de km... s-au simțit la buzunar vreo 5000 de lei. În plus! (fațã de 1.4 benzinã, mașina anterioarã)
Chiar și așa cu electromotorul subdimensionat, nu pornește la sfert-de-cheie ca o benzinarã... ci undeva pe la jumãtate, dar pornește!
Am citit mai multe topicuri și am observat cã nu prea agreați mașinile diesel, în special motorul de 1.3. Eu sunt mulțumit.
Mașina are peste 175.000, din care 50.000 de km sunt fãcuți de mine... al treilea proprietar. Nicio problemã la motor, doar la trenul de rulare... datoritã drumurilor proaste. Reviziile la timp, exploatarea corectã și mai ales motorina bunã... garanția unei funcționãri perfecte! Iar în cei 50.000 de km... s-au simțit la buzunar vreo 5000 de lei. În plus! (fațã de 1.4 benzinã, mașina anterioarã)
Chiar și așa cu electromotorul subdimensionat, nu pornește la sfert-de-cheie ca o benzinarã... ci undeva pe la jumãtate, dar pornește!
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
@iulianbarbu:
Vei gândi altfel dupã ce va cãdea pompa de injectie.Chiar si în conditiile unui carburant diesel super am înteles de la un meserias care reparã astfel de pompe cã sunt setate sã functioneze fãrã probleme în jur de 200000 km.O pompã de injectie reparatã/reconditionatã costã în jur de 1000-1200 lei.Una nouã originalã,3800-4200 lei,jumãtate din valoarea masinii tale în acest moment.Sã înteleg cã ceilalti doi proprietari anteriori au fost ,,multumiti,, de costurile de întretinere pt. Agila 1,3 dth si din aceastã cauzã au ,,mãritat-o,,. Scuze!
Vei gândi altfel dupã ce va cãdea pompa de injectie.Chiar si în conditiile unui carburant diesel super am înteles de la un meserias care reparã astfel de pompe cã sunt setate sã functioneze fãrã probleme în jur de 200000 km.O pompã de injectie reparatã/reconditionatã costã în jur de 1000-1200 lei.Una nouã originalã,3800-4200 lei,jumãtate din valoarea masinii tale în acest moment.Sã înteleg cã ceilalti doi proprietari anteriori au fost ,,multumiti,, de costurile de întretinere pt. Agila 1,3 dth si din aceastã cauzã au ,,mãritat-o,,. Scuze!
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Tot si eu: Am colegii de serviciu, in majoritate diesel-isti, ba se lauda
cu consumuri medii de 4l, ba se plang de nu's, ce cap hidraulic, injectoare, turbine
radiator intercooler, filtru de particule, bujii incandescente etc. , nici nu stiu daca
tragand linie sunt pe economie, nu mai iau in calcul pretul de achizitie al
autoturismului mai mare (vs. benzina).
cu consumuri medii de 4l, ba se plang de nu's, ce cap hidraulic, injectoare, turbine
radiator intercooler, filtru de particule, bujii incandescente etc. , nici nu stiu daca
tragand linie sunt pe economie, nu mai iau in calcul pretul de achizitie al
autoturismului mai mare (vs. benzina).
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Astazi am reparat electromotorul. Piulita aia de la solenoid a mai
reusit sa ma enerveze vreo 40 min., pana cand am taiat-o cu o
chinezarie de freza (gen dremel).
Piesele electromotorului aratau extrem de bine, cu exceptiile:
- ambele perii erau tocite pana la nivelul conductorilor de legatura;
- reductorul era complet uscat de vaselina (insa piesele perfecte).
- interiorul statorului plin de praf de grafit;
Am inlocuit periile, arcul lor, izolatorii de textolit, platoul portperii
(si cel vechi arata f. bine), solenoidul si bucsa de bronz in care
intra axul bendixului. Electromotorul reconditionat functioneaza
ireprosabil, cred ca cei ce au masinutele cu ceva km ar trebui sa
procedeze in special la gresarea reductorului si schimbarea periilor
inainte sa provoace probleme.
Costuri:
- solenoid 67 lei (nu este necesar dar al meu nu a vrut sa iasa intreg);
- chit reparatii 66 lei (folosit partial);
Cateva foto:
reusit sa ma enerveze vreo 40 min., pana cand am taiat-o cu o
chinezarie de freza (gen dremel).
Piesele electromotorului aratau extrem de bine, cu exceptiile:
- ambele perii erau tocite pana la nivelul conductorilor de legatura;
- reductorul era complet uscat de vaselina (insa piesele perfecte).
- interiorul statorului plin de praf de grafit;
Am inlocuit periile, arcul lor, izolatorii de textolit, platoul portperii
(si cel vechi arata f. bine), solenoidul si bucsa de bronz in care
intra axul bendixului. Electromotorul reconditionat functioneaza
ireprosabil, cred ca cei ce au masinutele cu ceva km ar trebui sa
procedeze in special la gresarea reductorului si schimbarea periilor
inainte sa provoace probleme.
Costuri:
- solenoid 67 lei (nu este necesar dar al meu nu a vrut sa iasa intreg);
- chit reparatii 66 lei (folosit partial);
Cateva foto:
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Am o intrebare cum ai scos siguranta aceea din capat de la bendix - (cu ce scule si cum se scoate, fara a o afecta)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1797883
Si daca siguranta se poate refolosi.
La anul poate ii trag si eu o ungere - m-am lovit de siguranta aceea si nu l-am mai desfacut, am uns ce am putut.
Mersi.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1797883
Si daca siguranta se poate refolosi.
La anul poate ii trag si eu o ungere - m-am lovit de siguranta aceea si nu l-am mai desfacut, am uns ce am putut.
Mersi.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Eu nu am scos acea siguranta si nici nu cred ca este necesar a se scoate decat
daca se urmareste inlocuirea bendixului (ungerea canelurilor se poate face fara
demontare). Pt. scoaterea sigurantei se foloseste o bucata de teava sau chiar o
cheie tubulara (cea ma raspandita metoda) potrivita a.i. sa intre pe ax dar sa se
'propteasca' in mansonul ce 'imbraca' siguranta, in care se bate usor cu un ciocan.
Montarea se face strangand in menghina marginea mansonului si suprafata frontala
a axului (nu se atinge suprafata cilindrului care se roteste in bucsa de bronz). Exista
pe Yt. un filmulet, cred ca rusesc, cu procedura de montare dar acum nu l-am mai
gasit (e ora 4 dimineata, proaspat sosit de la o sindrofie).
Sunt convins ca siguranta se poate refolosi insa daca sunteti circumpspect, va pot
dona cu draga inima respectivul chit (bucsa-siguranta) ramas nefolosit de mine.
daca se urmareste inlocuirea bendixului (ungerea canelurilor se poate face fara
demontare). Pt. scoaterea sigurantei se foloseste o bucata de teava sau chiar o
cheie tubulara (cea ma raspandita metoda) potrivita a.i. sa intre pe ax dar sa se
'propteasca' in mansonul ce 'imbraca' siguranta, in care se bate usor cu un ciocan.
Montarea se face strangand in menghina marginea mansonului si suprafata frontala
a axului (nu se atinge suprafata cilindrului care se roteste in bucsa de bronz). Exista
pe Yt. un filmulet, cred ca rusesc, cu procedura de montare dar acum nu l-am mai
gasit (e ora 4 dimineata, proaspat sosit de la o sindrofie).
Sunt convins ca siguranta se poate refolosi insa daca sunteti circumpspect, va pot
dona cu draga inima respectivul chit (bucsa-siguranta) ramas nefolosit de mine.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Din ce ai spus nu trebuie demontat neaparat partea de la bendix, inseamna ca se demonteaza numai partea unde vine platou de carbuni si indepartat carcasa - pentru ungerea mecanismului de roti dintate, eu spun ca am inteles bine.
Si eu i-am bagat vaselina la mecanismul interior de la bendix acum cred ca are suficenta - o sa desfac numai partea cealanta.
i-am tras si un film de vaselina si la solenoid nu avea ce sa strice.
Ca constructie mi s-a parut un electromotor simplu de reparat - bine inafara de siguranta aceea.
Mai greu este de dat jos si de pus inapoi dar cu: timp, scule si rabdare merge cine ne grabeste.
Mersi.
P.S: Chiar ne ajuta raspunsurile tale, sa nu ne mai batem capul cu siguranta aceea - daca se doreste numai sa ungerea mecanismul.
Si eu i-am bagat vaselina la mecanismul interior de la bendix acum cred ca are suficenta - o sa desfac numai partea cealanta.
i-am tras si un film de vaselina si la solenoid nu avea ce sa strice.
Ca constructie mi s-a parut un electromotor simplu de reparat - bine inafara de siguranta aceea.
Mai greu este de dat jos si de pus inapoi dar cu: timp, scule si rabdare merge cine ne grabeste.
Mersi.
P.S: Chiar ne ajuta raspunsurile tale, sa nu ne mai batem capul cu siguranta aceea - daca se doreste numai sa ungerea mecanismul.