- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Am o intrebare: Cand am, setata aeroterma numai pe parbriz - butonul de recirculare aer nu merge.
Pe celelante poziti din ce vad merge.
Daca nu ar baga aer din afara sa incalzi mai repede in masina iarna - sau imi scapa ceva...
Sau sau gandit ca stam la Ecuator.
Un buton separat pentru ea - cum a facut @t-daniel aici poate rezolva problema mea cred.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=918487#918487
Sau este defect ceva, la voi merge?
Eu am sistem Behr.
Pe celelante poziti din ce vad merge.
Daca nu ar baga aer din afara sa incalzi mai repede in masina iarna - sau imi scapa ceva...
Sau sau gandit ca stam la Ecuator.
Un buton separat pentru ea - cum a facut @t-daniel aici poate rezolva problema mea cred.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=918487#918487
Sau este defect ceva, la voi merge?
Eu am sistem Behr.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
pmihaila
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salutare,
As vrea si eu schema aceasta daca se poate.
Multumesc.
As vrea si eu schema aceasta daca se poate.
Multumesc.
1.7dti_edition2000 a scris:am conceput si probat o schema de temporizator simplu pt acest motor,cu 2 tranzistoare,merge foarte bine,dupa citeva secunde scade la zero curentul prin motoras
Montajul e mic,totusi nu incapea asa ca l-am montat sub acel ansamblu,si am tras 3 fire inauntrul lui printr-o gaura ,unul lipit la motor si celelalte la mufa de
alimentare
Nu stiu cum se poate pune imaginea schemei aici,asa ca luati-o de la http://rapidshare.com/files...porizare.JPG.html
R1=3.9Kohmi,R2=20Kohmi,diodele sunt 1n4001,tranzistoarele- de 3A/50V,unul PNP si unul NPN,condensatoarele doua de 220microfarazi/16V puse asa pt a fi ok in ambele sensuri
Cui nu-i convine temporizarea o poate modifica din R1.
Motorasul original nu e de putere mare,are 33 ohmi bobinajul,de aia si-au permis (mama lor....) sa-l lase continuu in tensiune;diametru 25mm,lungime cca 33mm,tensiune 12V,se mai gasesc prin aparatele video cu dimensiunea asta si axul identic in diametru.Problema cu alte motorase cred ca e ca sunt mai puternice si tinde sa ramina intepenit angrenajul intr-unul din capete,cel putin in cazul meu
Montajul e mic,totusi nu incapea asa ca l-am montat sub acel ansamblu,si am tras 3 fire inauntrul lui printr-o gaura ,unul lipit la motor si celelalte la mufa de
alimentare
Nu stiu cum se poate pune imaginea schemei aici,asa ca luati-o de la http://rapidshare.com/files...porizare.JPG.html
R1=3.9Kohmi,R2=20Kohmi,diodele sunt 1n4001,tranzistoarele- de 3A/50V,unul PNP si unul NPN,condensatoarele doua de 220microfarazi/16V puse asa pt a fi ok in ambele sensuri
Cui nu-i convine temporizarea o poate modifica din R1.
Motorasul original nu e de putere mare,are 33 ohmi bobinajul,de aia si-au permis (mama lor....) sa-l lase continuu in tensiune;diametru 25mm,lungime cca 33mm,tensiune 12V,se mai gasesc prin aparatele video cu dimensiunea asta si axul identic in diametru.Problema cu alte motorase cred ca e ca sunt mai puternice si tinde sa ramina intepenit angrenajul intr-unul din capete,cel putin in cazul meu
vlalin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2016
- Mesaj Privat
- virlanutaviorel
- *
- 33 mesaje
- din 23 Nov 2009
- Zafira 2002 Y20DTH
- Gorj
virlanutaviorel
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
dan cristi a scris:Am luat termistori ptc de tipul MZ72AL9RM de 9 ohmi,iar diodele sunt de tipul 1N4001,sau orice dioda ce rezista la cel putin 1 amper.
Ați mai avut probleme cu motorașul dupã ce ați montat termistorii ?,am și eu aceleași probleme cu motorașul de la clapetã la sistem BEHR și vreau sã folosesc aceeași metodã de limitare al curentului la final de cursã.Cea cu întrerupãtoare este mai laborioasã dar mai eficientã dar cea cu termistoare și diode este mai simplã și nu necesitã reglaje.
darius11
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
daca butonul este stins, clapeta este cu calota spre interior (deci nu vezi palele aerotermei) si intra aer de afara. daca butonul este aprins, vezi ca o gaura si deci calota obtureaza aerul de afara si face recircularea aerului. trebuie pus un montaj electric de limitare care sa opreasca curentul altfel nu tine mult si daca pui motoras nou.
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- virlanutaviorel
- *
- 33 mesaje
- din 23 Nov 2009
- Zafira 2002 Y20DTH
- Gorj
virlanutaviorel
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am comandat asearã niște PTC-uri vreo 43 lei 4 buc.,dar dupã ce am citit pãrerea dvs.,am anulat comanda la timp și voi trece la modificarea pe microîntrerupãtoare switch,din câte am înțeles sunt bune cele de la mouse-uri de computer.Mi-a fost foarte greu sã desfac cele 3 holșuruburi de la motoraș,nu am avut nici o șurubelnițã specialã cu cablu,dar le voi înlocui cu niște holșuruburi cu cap hexagonal care permite fixarea unei chei cu clichet sau simplã.Voi pune niște fotografii cu modificarea pe microîntrerupãtoare,sper sã-mi iasã lucrarea.
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- virlanutaviorel
- *
- 33 mesaje
- din 23 Nov 2009
- Zafira 2002 Y20DTH
- Gorj
virlanutaviorel
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2009
- Mesaj Privat
Complicat ar fi doar montarea mecanicã a microintrerupãtoarelor sã fie reglate sã facã cursa pânã la capãt,în rest sunt necesare microintrerupãtoare cu 3 poziții NO+NC ,pentru cã este nevoie de un pol comun,deci sunt inutile microîntrerupãtoarele cu 2 poziții,dealtfel la pagina 4 colegul nostru @CATA26BCN a fãcut o schemã de mânã ușor de înțeles pentru fiecare amator care pricepe puținã electricitate.Am gãsit aceste microîntrerupãtoare pe mivarom.ro la un preț de 3 lei bucate http://www.mivarom.ro/catal...la-vs15n02-p-8635 .
CosminB3
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
Am și eu o nelãmurire legat de clapeta pentru recirculare. Exista posibilitatea sã se inverseze comenzile? De exemplu la mine când becul este stins, deci trage aer de afarã semisfera este deschis, debitul de aer mi se pare mãrit și teoretic trage aer din mașinã. Când apãsați butonul și se aprinde ledul, clapeta de închide și trage aer din gaura aflatã în peretele din care duce spre motor. Așa este normal și dacã nu cum de poate rezolva.
Aici este filmulețul cu clapeta respectiva filmat de mine. https://youtube.com/watch?v=aRIg1VluIAU.
Aici este filmulețul cu clapeta respectiva filmat de mine. https://youtube.com/watch?v=aRIg1VluIAU.
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
CosminB3
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
CosminB3
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
DTopala
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2017
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Folositi lm317 cu rezistenta de 100 ohmi variabila in configuratia cea mai simpla posibila din pdf-ul producatorului, anume cea de limitator de curent. De exemplu pt rezistenta de 7 ohmi aveti limitare de 150 mA iar la 25 ohmi limitarea este la 50 mA. Cautati postarea mea pe subiectul asta si gasiti acolo schema cu rezistenta de 7 ohmi. inlocuiti cu cea reglabila de 100 ohmi si limitati cat aveti nevoie. Cert e ca 150 ohmi e prea mult la Astra G care da permanent tensiune dupa comanda de recirculare, si e suficienta la astra h unde e temporizata comanda alimentarii motorasului.