Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ
  • King of the road

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
L = Lux
LS = Lux Special
GL = Grand Lux
GLS = Grand Lux Sport
SR = Sports Refinement
SRi = Sports Refinement Injection
SXi = Sports Xtra Injection
GTE = Grand Touring Einspritz
GSi = Grand Sport Injection
CD = company Director
CDX = Company Director Xtra
Skip ads

  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
As vrea sa scrie cineva ce inseamna TDI , DTI , TDi cu rosu 16v HDI , CDi s.a.m.d nu numai pt mine ci si pt ceilaltii.
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
T - turbo
D - diesel
I - injectie directa
16v - 16 valve (supape), adica 4 pe fiecare cilindru
CDI - common rail diesel injection - motor turbo diesel, cu injectie directa, iar injectia se face printr-o singura bara (conducta), nu are injector separat pt fiecare cilindru
HDI - este notatia TDI (sau DTI) pentru motoarele peugeot sau citroen (nu stiu sigur daca sunt sau nu common rail)
litelere rosii indica surplusul de cai putere de pe masina respectiva, fata de motorul normal

daca am gresit ceva sau am uitat ceva, va rog sa ma contraziceti...
  • jonny
  • **
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
credca trebuia la mic dictionar explicativ ....
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
virgil a scris:HDI - este notatia TDI (sau DTI) pentru motoarele peugeot sau citroen (nu stiu sigur daca sunt sau nu common rail)


gresit, HDI = high pressure direct injection care nu e tot una cu Turbo diesel.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc lui Virgil pt inceput, sper sa mai completeze si altii pt ca sunt mai multe notatii. -
Sa inteleg ca TDi in care i e scris cu rosu inseamna ceva cai in plus fatza de varianta "normala" scrisa cu negru, dar TDI in care si D si I e scris cu rosu- asta ce mai e?

Diferenta intre TDI si DTI care e ?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La VW motoare diesel de 1900cc teoria ta se confirma in sensul ca cele care au scris TDI cu litere de aceeasi culoare (argintii) sunt motoarele care au putrea cea mai mica (90CP). In functie de cresterea puterii apar literele rosii, adicatelea un singur I rosu este varianta de putere medie(110cp) iar DI rosu puterea cea mai mare (130CP) la majoriatea acestora din urma am vazut ca monteaza si transmisie 4x4 syncro Smile
Anticipat scuze daca cifrele aferente puterii motoarelor nu sunt cele exacte.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
iti spun eu ca am vazut un VW bora cu TDI toate rosii, iar eu cand aveam motorul c20ne mi-a dat ala cred ca 5 masini in fata Smile
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ala are 150 de cai. in rest e corect ce a zis robERT
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Asta se referã la chestia aia scrisã pe aripa din faþã. Dacã da la mine nu scrie nimic am douã triunghiuri unul crem cu vârful în jos ºi altul cu verde, roz ºi albastru parcã cu vârful în sus. Asta ce înseamnã cã este un anumit fel? Vreau sã ºtiu ºi eu a mea unde se încadreazã.
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
GL = grand lux si GLS = grand lux sport , a mea ii gls ,da nu inteleg ce ii confera calitatea de sport Very Happy ? ca numa sport nu ii Laughing Laughing sant ceva diferente la motor dintre gls si gl ? sau ce ? Question
  • King of the road

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Va rog frumos nu va mai abateti de la subiect.

Daca aveti ceva in plus de adaugat ... adaugati.
  • Johnny Bravo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
HDI - Haut - pressure Diesel Injection. Este versiunea PSA a motorului diesel cu injectie directa. Foloseste tehnologia Common Rail si are turbina.

TDI - Tubo Diesel Injection sau Turbo-diesel Direct Injection; are turbina (am vazut ambele explicatii pe diverse site-uri). In privinta culorii literelor, nu exista un standard. Am vazut Passat cu DI rosii si are 101 CP. Pentru detalii vezi forumul VW.

SDI = Standard Diesel Injection. Nu are turbina

FSI -Fuel Stratified Injection. Nu are turbina. E pe benzina
TFSI - Turbo Fuel Stratified Injection. Are turbina. E pe benzina

CDI - CRDI - DCI - TDCI - TDDI - CDTI - diferite denumiri comerciale pentru acelasi lucru: motor diesel cu injectie directa de motorina folosind tehnologia common-rail.

GTi = Gran Turismo Injection.

GTO = un model de la Pontiac (Gran Tursimo Omologato)

VVT(-i) - Variable Valve Timing (- intelligent) - sistem de gestiune al timpilor de actionare ale supapelor. La turatii mici, supapele stau deschise mai putin, realizand o economie de benzina. La turatii mari, valvele stau mai mult timp deschise, permitand admisia unei cantitati mai mari de amestec combustibil. Cresc performantele motorului dar si consumul.


Si mai sunt...
  • GabrielOrlanda

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1.3 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Daca poate sa imi spuna cineva care este diferenta intre TDI si DTH si ce inseamna acestea ?

Respect Gabi Orlanda
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
TDI => Turbo Direct Injection (injectia de motorina direct in cilindru, camera de ardere fiind modelata in capul pistonului.)
Exista si injectie de motorina in precamera de ardere

DTH si DTL sunt indicative care nu contrazic DTI. Motoarele DTH sunt motoare DTI (injectie directa) insa cu presiune de aer furnizat de turbina de inalta (High) presiune, spre deosebire de DTL care sunt motoare DTI (tot injectie directa) insa cu aer furnizat de turbina la Joasa presiune.

Daca ma insel, va rog sa ma corectati.
  • GabrielOrlanda

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1.3 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In concluzie , e mai bun DTH decat DTI si DTL ?
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
deci, inca o data,
DTL si DTH sunt DTI
pentru o mai mare putere a motorului, presiunea furnizata de compresor trebuie sa fie mare.
Deci DTH este mai puternic decit DTL la aceeasi capacitate cilindrica.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Z13DTH (90CP) este mai bun decat Z13DT (70CP) sau Z13DTJ (75CP).
Insa toate trei intra la 1.3 CDTI.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ideea e ca nu exista o definitie, fiecare constructor pune pe spate sau pe motor ce vrea el. DTI apare in general pe masinile unde nu exista variatii de genul DTH sau DTL. Spre exemplificare, la 1.7 e doar 1.7DTI (cod Y17DT). La 2.0 exista 2.0DTI, 2.0DTH, 2.0DTL sau 2.0DI. 2.0DTI e acelasi lucru cu 2.0DTH (cod Y20DTH) iar 2.0DTL e acelasi lucru cu 2.0DI (Y20DTL). Ca regula generala, H vine de la HIGH iar L de la LOW, DT de la diesel turbo, I de la injectie (cand apare, motoarele auto moderne sunt toate pe injectie), C de la common-rail.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La 1.7 avem si Z17DTL, Z17DTH, Z17DTR - 80, 100, 125 CP - toate ca 1.7 CDTI
In epoca pre-common rail, pe langa Y17DT - 75CP au mai existat X17D - 60CP, X17DT - 82CP, X17DTL - 68CP, Y17DTL - 65CP.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR