- King of the road
- OP
- 489 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Mures
King of the road
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
T - turbo
D - diesel
I - injectie directa
16v - 16 valve (supape), adica 4 pe fiecare cilindru
CDI - common rail diesel injection - motor turbo diesel, cu injectie directa, iar injectia se face printr-o singura bara (conducta), nu are injector separat pt fiecare cilindru
HDI - este notatia TDI (sau DTI) pentru motoarele peugeot sau citroen (nu stiu sigur daca sunt sau nu common rail)
litelere rosii indica surplusul de cai putere de pe masina respectiva, fata de motorul normal
daca am gresit ceva sau am uitat ceva, va rog sa ma contraziceti...
D - diesel
I - injectie directa
16v - 16 valve (supape), adica 4 pe fiecare cilindru
CDI - common rail diesel injection - motor turbo diesel, cu injectie directa, iar injectia se face printr-o singura bara (conducta), nu are injector separat pt fiecare cilindru
HDI - este notatia TDI (sau DTI) pentru motoarele peugeot sau citroen (nu stiu sigur daca sunt sau nu common rail)
litelere rosii indica surplusul de cai putere de pe masina respectiva, fata de motorul normal
daca am gresit ceva sau am uitat ceva, va rog sa ma contraziceti...
- jonny
- **
- 483 mesaje
- din 23 Apr 2005
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj-Napoca, Romania
jonny
- Mesaje scrise: 483
- Locatie: Cluj-Napoca, Romania
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2005
- Mesaj Privat
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Multumesc lui Virgil pt inceput, sper sa mai completeze si altii pt ca sunt mai multe notatii. -
Sa inteleg ca TDi in care i e scris cu rosu inseamna ceva cai in plus fatza de varianta "normala" scrisa cu negru, dar TDI in care si D si I e scris cu rosu- asta ce mai e?
Diferenta intre TDI si DTI care e ?
Sa inteleg ca TDi in care i e scris cu rosu inseamna ceva cai in plus fatza de varianta "normala" scrisa cu negru, dar TDI in care si D si I e scris cu rosu- asta ce mai e?
Diferenta intre TDI si DTI care e ?
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
La VW motoare diesel de 1900cc teoria ta se confirma in sensul ca cele care au scris TDI cu litere de aceeasi culoare (argintii) sunt motoarele care au putrea cea mai mica (90CP). In functie de cresterea puterii apar literele rosii, adicatelea un singur I rosu este varianta de putere medie(110cp) iar DI rosu puterea cea mai mare (130CP) la majoriatea acestora din urma am vazut ca monteaza si transmisie 4x4 syncro
Anticipat scuze daca cifrele aferente puterii motoarelor nu sunt cele exacte.
Anticipat scuze daca cifrele aferente puterii motoarelor nu sunt cele exacte.
- ToX
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- King of the road
- OP
- 489 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Mures
King of the road
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Johnny Bravo
- **
- 128 mesaje
- din 03 Mai 2004
- Astra 2005 1.7 DTL
- Bucuresti
Johnny Bravo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
HDI - Haut - pressure Diesel Injection. Este versiunea PSA a motorului diesel cu injectie directa. Foloseste tehnologia Common Rail si are turbina.
TDI - Tubo Diesel Injection sau Turbo-diesel Direct Injection; are turbina (am vazut ambele explicatii pe diverse site-uri). In privinta culorii literelor, nu exista un standard. Am vazut Passat cu DI rosii si are 101 CP. Pentru detalii vezi forumul VW.
SDI = Standard Diesel Injection. Nu are turbina
FSI -Fuel Stratified Injection. Nu are turbina. E pe benzina
TFSI - Turbo Fuel Stratified Injection. Are turbina. E pe benzina
CDI - CRDI - DCI - TDCI - TDDI - CDTI - diferite denumiri comerciale pentru acelasi lucru: motor diesel cu injectie directa de motorina folosind tehnologia common-rail.
GTi = Gran Turismo Injection.
GTO = un model de la Pontiac (Gran Tursimo Omologato)
VVT(-i) - Variable Valve Timing (- intelligent) - sistem de gestiune al timpilor de actionare ale supapelor. La turatii mici, supapele stau deschise mai putin, realizand o economie de benzina. La turatii mari, valvele stau mai mult timp deschise, permitand admisia unei cantitati mai mari de amestec combustibil. Cresc performantele motorului dar si consumul.
Si mai sunt...
TDI - Tubo Diesel Injection sau Turbo-diesel Direct Injection; are turbina (am vazut ambele explicatii pe diverse site-uri). In privinta culorii literelor, nu exista un standard. Am vazut Passat cu DI rosii si are 101 CP. Pentru detalii vezi forumul VW.
SDI = Standard Diesel Injection. Nu are turbina
FSI -Fuel Stratified Injection. Nu are turbina. E pe benzina
TFSI - Turbo Fuel Stratified Injection. Are turbina. E pe benzina
CDI - CRDI - DCI - TDCI - TDDI - CDTI - diferite denumiri comerciale pentru acelasi lucru: motor diesel cu injectie directa de motorina folosind tehnologia common-rail.
GTi = Gran Turismo Injection.
GTO = un model de la Pontiac (Gran Tursimo Omologato)
VVT(-i) - Variable Valve Timing (- intelligent) - sistem de gestiune al timpilor de actionare ale supapelor. La turatii mici, supapele stau deschise mai putin, realizand o economie de benzina. La turatii mari, valvele stau mai mult timp deschise, permitand admisia unei cantitati mai mari de amestec combustibil. Cresc performantele motorului dar si consumul.
Si mai sunt...
- GabrielOrlanda
- *
- 2 mesaje
- din 20 Sep 2007
- Astra 1.3 DTH
GabrielOrlanda
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Astra 1.3 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2007
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
TDI => Turbo Direct Injection (injectia de motorina direct in cilindru, camera de ardere fiind modelata in capul pistonului.)
Exista si injectie de motorina in precamera de ardere
DTH si DTL sunt indicative care nu contrazic DTI. Motoarele DTH sunt motoare DTI (injectie directa) insa cu presiune de aer furnizat de turbina de inalta (High) presiune, spre deosebire de DTL care sunt motoare DTI (tot injectie directa) insa cu aer furnizat de turbina la Joasa presiune.
Daca ma insel, va rog sa ma corectati.
Exista si injectie de motorina in precamera de ardere
DTH si DTL sunt indicative care nu contrazic DTI. Motoarele DTH sunt motoare DTI (injectie directa) insa cu presiune de aer furnizat de turbina de inalta (High) presiune, spre deosebire de DTL care sunt motoare DTI (tot injectie directa) insa cu aer furnizat de turbina la Joasa presiune.
Daca ma insel, va rog sa ma corectati.
- GabrielOrlanda
- *
- 2 mesaje
- din 20 Sep 2007
- Astra 1.3 DTH
GabrielOrlanda
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Astra 1.3 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2007
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Ideea e ca nu exista o definitie, fiecare constructor pune pe spate sau pe motor ce vrea el. DTI apare in general pe masinile unde nu exista variatii de genul DTH sau DTL. Spre exemplificare, la 1.7 e doar 1.7DTI (cod Y17DT). La 2.0 exista 2.0DTI, 2.0DTH, 2.0DTL sau 2.0DI. 2.0DTI e acelasi lucru cu 2.0DTH (cod Y20DTH) iar 2.0DTL e acelasi lucru cu 2.0DI (Y20DTL). Ca regula generala, H vine de la HIGH iar L de la LOW, DT de la diesel turbo, I de la injectie (cand apare, motoarele auto moderne sunt toate pe injectie), C de la common-rail.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat