- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Spik-Gtc
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2015
- Mesaj Privat
dolyboi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2008
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Am un prieten cu motorul Z16XEP (105 CP, 150 Nm)
Este multumit de masina in general, multumit de consum, motorul trage bine (foloseste benzina Petrom 99).
Singura problema a avut-o cu un senzor de la twinport. In sensul ca se mai aprindea martorul de eroare, dar nu ii taia puterea sau alte chestii.
Daca iei masina noua, va veni cu motorul Z16XER (115 CP, 155 Nm). Este VVT.
Nu stiu de probleme la acest motor. Deocamdata!
Este multumit de masina in general, multumit de consum, motorul trage bine (foloseste benzina Petrom 99).
Singura problema a avut-o cu un senzor de la twinport. In sensul ca se mai aprindea martorul de eroare, dar nu ii taia puterea sau alte chestii.
Daca iei masina noua, va veni cu motorul Z16XER (115 CP, 155 Nm). Este VVT.
Nu stiu de probleme la acest motor. Deocamdata!
``````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````
Salut... detin un astra H wagon (combi) din 2010 generatie nou motor si facelift. Nu pot sa il laud, consuma in oras 10.3 (Bucuresti) anvelope bune cu presiune facut, 115 cai nu se simt de loc
La atingerea vitezei de fix 20km la ora face un arc (tija) zgomot de parca se rupe ceva prin cutie (motor)
Am avut o vectra B II din 2001 cu 125 cai consum de 8.4-9 la suta.
octogon
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2015
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ovidiu_alex
- *
- 1 mesaje
- din 22 Mai 2015
- Astra 2007
- Bacau
ovidiu_alex
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2015
- Mesaj Privat
salut! am un astra h gtc 1.6, de 116 cai si va rog sa imi spuneti care este amperajul sigurantei pt ventilatorul 2 (cel de la racire motor) deoarece in cartea tehnica scrie ca se poate pune una de 20/30/40 A in functie de motor, dar nu specifica mai explicit. eu am una de 20 A si se cam arde...nu stiu daca trebuie pusa un de amperaj mai mare sau e o problema cu ventilatorul. va multumesc anticipat.
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- dorojan viorel maria
- *
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
Salut.Am si eu de 2 luni un Astra h caravan ,z16xep,am fost de curand la un drum Bucuresti-Curtea de Arges,mai departe cu vreo 80km.La 350 km am avut un consum de 30l,mers 80% pe autostrada cu aerul si pe pilot automat,fara sa depasesc 130/h.Eu zic ca-i ff mult (2 adulti si un copil + un troler mic).Nici nu e nervoasa (mai am o Astra G sedan cu acelasi motor dar cu 2 cai mai putin,dar aia mananca asfaltul iar asta merge ca vechea Dacie cand iti trebuia 2-3 km pt depasire.Ma asteptam sa fie mai fasneata la cat consuma,nu?Astept parerile voastre.Ms.
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- dorojan viorel maria
- *
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
Socotim asa: 30l:350km=0,085x100=8.57.Corect?Deci 8,5 afara e un consum corect?Nu stiu,intreb si eu pentru ca Astra g sedan nu ia mai mult de 7 afara.Dar probabil ca din cauza greutatii proprii (150kg diferenta intre cele doua) e si consumul mai ,mare.Nu ma contrazic cu nimeni ,vreau doar sa stiu daca am probleme cu masina, pt ca am eroarea cu twinportul (1113) si inca doua(1614;1616) care au fost sterse si au reaparut odata cu cele doua drumuri de 760km si ultimul de 350km +ca baga si gaze in masina (pierde pe la galerie,Catalizator infundat?),a papat si o liniuta de ulei de pe joja(primul interval hasurat,ulei GM 10w40 pe care l-am folosit ca flush 1500km si il schimb zilele astea cu Mobil Super 3000 5w40 full synthetic ),nu e nici fasneata ca G-ul...ne fiind obisnuit cu ea ,zic sa nu aibe probleme.Orice raspuns conteaza pt mine.Astept sfaturile voastre.Stima.
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- GeKados
- **
- 110 mesaje
- din 12 Apr 2007
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
GeKados
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
Astazi am reusit sa ajung in grecia. Nu am mai plecat la un astfel de drum cu masina si nu stiam la ce sa ma astept.
Date:
- Astra H GTC Z16XER 85KW.
- 2 pasageri ~ 140 kg impreuna.
- bagaje ~ 60 kg.
- temperatura: 28 - 36 grade.
- Bulgaria fara autostrada.
- Grecia in proportie de 80 % autostrada:
- Viteza: 80 - 110 km/h pe drumuri normale
- 130 - 140 km/h autostrada.
- AC - always on.
- regim schimbare viteze: de obicei schimb intre 3000 - 3500; daca am nevoie urc mai sus fara jena.
- Consum mediu 1200 km => 7%.
Problema: trage foarte greuuu. Jale mare peste tot: plecare de pe loc, depasire, tinut viteza pe autostrada cand apare o panta (mai ales pe bucata salonic - yoanina a fost criminala cu toate dealurile respective), ca sa nu mai vb de plecarea de pe loc in panta.
Intrebare: doar a mea face asa sau asta e motorul? (inainte am avut dacie 1310/citroen ax/logan 1.4/golf 1.9/golf 1.6/ mitsubishi colt 1.5 nu compar cu actuala masina pt ca fiecare este unica in felul ei, dar cred ca totusi pot sa apreciez ca nu vad cei 85KW sau 116 CP laudati de GM)
Masina se prezinta fara pata din punctul de vedere al mecanicilor (EDS/reprezentate/etc), fara erori sau alte lucruri, dar cu diverse zgomote (de care am fost asigurat de toata lumea ca sunt ok si ca asa suna motorul).
Multumesc frumos,
Astazi am reusit sa ajung in grecia. Nu am mai plecat la un astfel de drum cu masina si nu stiam la ce sa ma astept.
Date:
- Astra H GTC Z16XER 85KW.
- 2 pasageri ~ 140 kg impreuna.
- bagaje ~ 60 kg.
- temperatura: 28 - 36 grade.
- Bulgaria fara autostrada.
- Grecia in proportie de 80 % autostrada:
- Viteza: 80 - 110 km/h pe drumuri normale
- 130 - 140 km/h autostrada.
- AC - always on.
- regim schimbare viteze: de obicei schimb intre 3000 - 3500; daca am nevoie urc mai sus fara jena.
- Consum mediu 1200 km => 7%.
Problema: trage foarte greuuu. Jale mare peste tot: plecare de pe loc, depasire, tinut viteza pe autostrada cand apare o panta (mai ales pe bucata salonic - yoanina a fost criminala cu toate dealurile respective), ca sa nu mai vb de plecarea de pe loc in panta.
Intrebare: doar a mea face asa sau asta e motorul? (inainte am avut dacie 1310/citroen ax/logan 1.4/golf 1.9/golf 1.6/ mitsubishi colt 1.5 nu compar cu actuala masina pt ca fiecare este unica in felul ei, dar cred ca totusi pot sa apreciez ca nu vad cei 85KW sau 116 CP laudati de GM)
Masina se prezinta fara pata din punctul de vedere al mecanicilor (EDS/reprezentate/etc), fara erori sau alte lucruri, dar cu diverse zgomote (de care am fost asigurat de toata lumea ca sunt ok si ca asa suna motorul).
Multumesc frumos,
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Z16XER are termostat electronic si e cam scump si pacatos. Calculatorul motorului citeste temperatura antigel de pe senzor care este tot pe corp termostat si da comanda de deschidere-inchidere dupa cum vrea el, dupa cum o calci, dupa temperatura motor, dupa temperatura aer aspirat, dupa aparitie detonatii etc. Sistemul este destept ca anticipeaza incalzirea motorului dar nu face fata la temperaturi exterioare mari, nici cel clasic cu ceara nu dovedeste. La cel clasic cu ceara ai solutia de 75grdC sau 92, si batrana Dacie avea termostat dupa cum pleca la export, la greci pe 75 si canadieni 92. La tine rezolvarea este numai din mapa, dar o faci primavara si ulterior toamna ? Nu mai spun de VVT si celebrele site, twinport etc.
Motorul NU ARE NIMIC, stai linistit. La temperaturi exterioare mari nu trage.
Am patit mai rau ca tine, un dop dupa Salonic spre Halkidiki de la un accident. Initial eram fericit ca nu iesea abur de sub capota...sa vezi grecii si grecoaicele cum isi scoteau tricoul ca sa poata ridica capota, masini de tractare... Cand ne-am pus in miscare eram caruta, doar cei cu motoare mari puteau sa mearga cu 90-120km/h. Dupa cativa km de a mai scazut temperatura motor si aer aspirat avea vlaga. De asta grecii nu folosesc autostrada vara la pranz, numai noaptea daca nu au treaba la taverna.
Motorul NU ARE NIMIC, stai linistit. La temperaturi exterioare mari nu trage.
Am patit mai rau ca tine, un dop dupa Salonic spre Halkidiki de la un accident. Initial eram fericit ca nu iesea abur de sub capota...sa vezi grecii si grecoaicele cum isi scoteau tricoul ca sa poata ridica capota, masini de tractare... Cand ne-am pus in miscare eram caruta, doar cei cu motoare mari puteau sa mearga cu 90-120km/h. Dupa cativa km de a mai scazut temperatura motor si aer aspirat avea vlaga. De asta grecii nu folosesc autostrada vara la pranz, numai noaptea daca nu au treaba la taverna.
- GeKados
- **
- 110 mesaje
- din 12 Apr 2007
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
GeKados
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru un raspuns (foarte bine documentat).
Indraznesc sa mai pun o intrebare in completare: inainte sa plec, baietii de la EDS mi-au schimbat termostatul cu unul aftermarket (mi-au spus ca cel vechi avea o fisura in corpul acestuia).
Situatia inainte de schimbare:
- temperatura de la antigel urca pana aprox. la 115 grade, dupa care pornea electroventilatorul (pe ecranul de test, inclusiv iarna).
- monitorizand temperatura, aceasta scadea vazan cu ochii (intr-un refresh rate ok in ecranul de test).
Situatie dupa:
- temperatura de la antigel urca pana la 108, moment in care electroventilatorul pleaca la o turatie mai mica (cred eu ca este treapta 1 care lipsea cu desavarsire intainte, dupa care se opreste apa pe la un 104 105.
- refresh rate-ul din pagina de test este unul mai slow (ca si cum ar avea lag), adica pleaca ventilatorul, se opreste, dupa care incepe sa scada temperatura afisata grad cu grad.
- deasemenea, dupa ce opresc motorul pentru scurt timp si il pornesc din nou, la pornire, electroventilatorul porneste imediat pe treapta 1 sau treapta 2.
- Daca opresc motorul cu ecranul de test pornit, temperatura afisata la oprire este 73 (nu se schimba deloc).
Situatia din punctul meu de vedere, s-a imbunatatit dupa schimbarea termostatului, mai ales ca inainte, aparea un sunet scurt de "tacanit de avans" (sau tacheti) pe care il aveam la citroen ax in momentul in care motorul se incingea foarte tare si masina era subturata (mai ales in treapta a 2-a). Sunetul il sesizat mai ales cand mergeam cu geamul deschis si pe langa un zid sau intr-o parcare subterana. La o astra g cu care am mers (Z16XE cred) de la radacini teiul doamnei mi s-a spus ca ar fi sunet de detonatii.
Intrebare: este ok?
multumesc frumos,
Indraznesc sa mai pun o intrebare in completare: inainte sa plec, baietii de la EDS mi-au schimbat termostatul cu unul aftermarket (mi-au spus ca cel vechi avea o fisura in corpul acestuia).
Situatia inainte de schimbare:
- temperatura de la antigel urca pana aprox. la 115 grade, dupa care pornea electroventilatorul (pe ecranul de test, inclusiv iarna).
- monitorizand temperatura, aceasta scadea vazan cu ochii (intr-un refresh rate ok in ecranul de test).
Situatie dupa:
- temperatura de la antigel urca pana la 108, moment in care electroventilatorul pleaca la o turatie mai mica (cred eu ca este treapta 1 care lipsea cu desavarsire intainte, dupa care se opreste apa pe la un 104 105.
- refresh rate-ul din pagina de test este unul mai slow (ca si cum ar avea lag), adica pleaca ventilatorul, se opreste, dupa care incepe sa scada temperatura afisata grad cu grad.
- deasemenea, dupa ce opresc motorul pentru scurt timp si il pornesc din nou, la pornire, electroventilatorul porneste imediat pe treapta 1 sau treapta 2.
- Daca opresc motorul cu ecranul de test pornit, temperatura afisata la oprire este 73 (nu se schimba deloc).
Situatia din punctul meu de vedere, s-a imbunatatit dupa schimbarea termostatului, mai ales ca inainte, aparea un sunet scurt de "tacanit de avans" (sau tacheti) pe care il aveam la citroen ax in momentul in care motorul se incingea foarte tare si masina era subturata (mai ales in treapta a 2-a). Sunetul il sesizat mai ales cand mergeam cu geamul deschis si pe langa un zid sau intr-o parcare subterana. La o astra g cu care am mers (Z16XE cred) de la radacini teiul doamnei mi s-a spus ca ar fi sunet de detonatii.
Intrebare: este ok?
multumesc frumos,
- GeKados
- **
- 110 mesaje
- din 12 Apr 2007
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
GeKados
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,073 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,073
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Rusi comanda un termostat identic ca prindere dar fara partea electrica de la Cruze parca , care se deschide la 92 grade. Evident mufa ramane scoasa si apare motorasul galben. Dar masina nu mai e asa leguma cand este cald...
@Dan - Se poate seta din ECU sa comande deschiderea celui OEM la 92 grade ?
@Dan - Se poate seta din ECU sa comande deschiderea celui OEM la 92 grade ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
GeKados, tacanitul este de la valvele came, ai sa ajungi si tu le ele in curand. Nu este singura care face asa figuri, Megane 2004 are fulii, acolo distractie ca se opreste motorul de inebunesti cu start-stop si mai putem continua.
La Z16XER deschiderea termostatului este la 97grdC si pornire ventilator la 107. Mie mi se pare cam mult, ideal la noi ar fi 88-92 deoarece avem veri foarte calde.
Poate ca se poate scrie cu tech2 alta mapa 'africana', nu cunosc. Alta solutie este de a citi mapa si modificata. Cel mai ieftin este hard daca te duce capul.
La Z16XER deschiderea termostatului este la 97grdC si pornire ventilator la 107. Mie mi se pare cam mult, ideal la noi ar fi 88-92 deoarece avem veri foarte calde.
Poate ca se poate scrie cu tech2 alta mapa 'africana', nu cunosc. Alta solutie este de a citi mapa si modificata. Cel mai ieftin este hard daca te duce capul.
- GeKados
- **
- 110 mesaje
- din 12 Apr 2007
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
GeKados
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutare!
Am trecut si eu de o saptaman de pe diesel pe benzina. Nu stiu daca am facut alegerea corecta, dar e facuta...!
E Astra H 1.6 twinport Z16XEP. Dupa cateva zile mi s-a aprins check engine si vreo cateva coduri de eroare: P0136, P0302. Apoi 0300,0301,0303,0304,0314. Am schimbat bujiile. Am sters erorile dar dupa 30 de km au reaparut. As schimba si sonda lambda. Aveti ceva pareri?
Am trecut si eu de o saptaman de pe diesel pe benzina. Nu stiu daca am facut alegerea corecta, dar e facuta...!
E Astra H 1.6 twinport Z16XEP. Dupa cateva zile mi s-a aprins check engine si vreo cateva coduri de eroare: P0136, P0302. Apoi 0300,0301,0303,0304,0314. Am schimbat bujiile. Am sters erorile dar dupa 30 de km au reaparut. As schimba si sonda lambda. Aveti ceva pareri?