Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,966 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,966
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
Aries a scris:2 mici problemute
Ravenol VollSynt Turbo VST 5w40 are sau este in testari pt a obtine aprobarea GM diesel LL- b - 025 ? Pe bidon nu are trecuta aprobarea GM.
Exista vreun furnizor pt el in Ro ?
Shell Helix Ultra pare promitator dar imi spune despre aprobari Ferrari . Despre GM nimic.
Eu folosesc Ravenol...de 4 ani...in zona Bucuresti este Tiberiu.....care este distribuitor.....eu sunt multumit de acest ulei..Si mie mi se cam rupe ca nu are aprobarea GM....
Ravenol VollSynt Turbo VST 5w40 are sau este in testari pt a obtine aprobarea GM diesel LL- b - 025 ? Pe bidon nu are trecuta aprobarea GM.
Exista vreun furnizor pt el in Ro ?
Shell Helix Ultra pare promitator dar imi spune despre aprobari Ferrari . Despre GM nimic.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gicatel30 a scris:Ce parere aveti despre uleiurile americane care au intrat deja si in tara noastra, uleiuri cu formule europene si care conform distribuitorilor sunt extra, ultra, maxi performante. Cele existente aici http://www.uleidemotor.com (ma refer la autoturisme) par sa fie ok numai ca au denumiri cam exotice pe la noi.
Sper sa nu fie considerate reclama.
Sper sa nu fie considerate reclama.
Pare interesant Triax-ul, PAO + MoS2 + Bor, dar pana la un msds sa vedem daca e asa sau nu.........
Aries a scris:2 mici problemute
Ravenol VollSynt Turbo VST 5w40 are sau este in testari pt a obtine aprobarea GM diesel LL- b - 025 ? Pe bidon nu are trecuta aprobarea GM.
Exista vreun furnizor pt el in Ro ?
Shell Helix Ultra pare promitator dar imi spune despre aprobari Ferrari . Despre GM nimic.
Ravenol VollSynt Turbo VST 5w40 are sau este in testari pt a obtine aprobarea GM diesel LL- b - 025 ? Pe bidon nu are trecuta aprobarea GM.
Exista vreun furnizor pt el in Ro ?
Shell Helix Ultra pare promitator dar imi spune despre aprobari Ferrari . Despre GM nimic.
Praxisbew ährt und erprobt in Aggregaten mit Füllv orschrift: (in practica si testate)
Opel GM-LL-B-025, Renault RN0700 / RN0710, BMW Longlife-01.
Sigur exista un furnizor/importator in RO.
calu70 a scris:Eneos Sustina tot baza GTL are?
Da, tot GTL.
"At the heart of SUSTINA is the WBase technology. This new synthetic base oil is a Gas-to-Liquid Equivalent (GTLE), and was engineered to give the oil higher fluidity. Traditional synthetic base oils consist of hydrogen-carbon molecules which contain ring structures. These structures can often collide and intertwine with each other, slowing oil movement, especially at cold temperatures. WBase technology realigns the hydrogen-carbon chain into a structure that is more or less completely straight, allowing freer movement of the oil molecules and providing lower engine drag and improved fuel efficiency and power.
How does WBase compare to PAO? Like PAO, WBase is a high-performance synthetic base oil. In comparison, though, WBase has a higher Viscosity Index (VI) – when considering 4cSt base stocks, PAO has a VI of 124, while WBase has a VI of 140. This translates to higher stability across broader viscosity ranges, while requiring smaller amounts of VI Improver."
- tase
- ****
- 1,966 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,966
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
mariuss93
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2011
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
@tase - am eu o mica problema cu d-ul Tiberiu dar nici el nu stie asta . Tie insa iti multumesc pt ajutor.
@ borsy - ca nu intelegeam pe deplin. Google traducere nu ma lumina, pe site scria ceva de norma GM dar pe bidon nu, si asa am dedus ca ar fi vorba despre teste in curs.
Tot in curs de testare sint si eu
Multumesc @borsy.
@ borsy - ca nu intelegeam pe deplin. Google traducere nu ma lumina, pe site scria ceva de norma GM dar pe bidon nu, si asa am dedus ca ar fi vorba despre teste in curs.
Tot in curs de testare sint si eu
Multumesc @borsy.
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Lasa-l pe vanzator , el asta stie sa faca , sa vanda . Daca pana acum ai avut de ex 5w40 si a fost ok , nu a papat , o sa fie ok si cu asta . Am avut M1 0w40 la z16se , a papat exact cat papa si Valvoline synpower 5w40 : aprox 400 ml la 8-9000 km . Nu am mai pus pt ca ultimul bidon achizitionat atunci mi s-a parut un pic suspect . Din cate stiu eu M1 New Life este un ulei f bun, chiar si pt z16xe/se etc.
Later edit
Cand am folosit M1 aveam in jur de 175 000 km in bord, reali nu stiu cati .
Later edit 2
Pusesem un "0" la mililitri aia 400 si ieseau 4 litri .
Later edit
Cand am folosit M1 aveam in jur de 175 000 km in bord, reali nu stiu cati .
Later edit 2
Pusesem un "0" la mililitri aia 400 si ieseau 4 litri .
- cornel_ionut
- **
- 107 mesaje
- din 01 Apr 2015
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
cornel_ionut
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2015
- Mesaj Privat
Red_dog a scris:"Pentru un benzinar din 2000, recomand un ulei 0w40/5w40 full saps (fara aditivi solizi, gen. Mobil1 0w40). "
si alte uleiuri full saps in afara de mobil?
si alte uleiuri full saps in afara de mobil?
Rheinol Primus VS · SAE 0W-40,Primus HDC · SAE 5W-40
Mobil super 3000 5w40
DIVINOL Syntholight 5W-40
Vatoil syntech sau syngold 5w40
wolf SAE 5W40
Petronas syntium 3000 5w40
fuchs TITAN SUPERSYN SAE 5W-40
marea majoritate a uleiurilor mentionate mai sus nu trec de 100lei/4 l si indeplinesc atat normele GM cat si Porsche,etc. cred ca pot fi schimbate la un regim de 5-6000km/mixt
intra pe site-uile producatorilor si documenteaza-te,este posibil, fara intentie, ca eu sa fi mentionat si un ulei c3
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salutare,
Ma bucur ca exista un nou topic despre uleiuri, cel vechi fiind inchis, pe acesta l-am descoperit ieri abia
Dupa cum am zis acum 3 saptamani pe topicul "Despre uleiurile DEXOS 2 - altele decat GM OEM" ( care se pare ca e cam "mort" ), din vara trecuta am avut in motor uleiul belgian WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 si ziceam in ianuarie anul acesta ca poate am sa incerc la urmatorul schimb Havoline®Ultra S SAE 5W-40.
opelvn mi-a recomandat atunci printre altele si uleiul olandez VATOIL SynGold 5W-40, il citez: " VATOIL SYNGOLD 5W40 E FF BUN si costa aproximativ 28 ron/litru are MB 229.51 ce inglobeaza DEXOS 2....(depaseste dexos2) e ulei LONG LIFE si are un raport performanta cost imbatabil. Uleiul are si approved vw50501 deci contine aditivi EP pt protectia ax came. Uleiul e 100% Made in HOLLAND si e produs de o subsidiara a lui KROON OIL celebra marca olandeza. Parerea mea ca e peste WOLF deoarece are MB 229.51. deci uzura mica pe cama si merge si pe benzinar si pe diesel cu DPF, la low buget ulei performanta/cost. "
Atunci am strambat un pic din nas referitor la Vatoil, avea TDS-ul din 2010 si era cu API SM fata de WOLF si Havoline care aveau API SN.
Intre timp, spre sfarsitul lunii mai cand m-am uitat iar pe site-ul VATOIL, am avut surpriza ( placuta ) sa vad ca au schimbat formula fata de anii trecuti.
Aceasta este formula actuala pe care eu am vazut-o din luna mai :
VATOIL SynGold 5W-40
Product specifications
ACEA C3-12
API SN/CF
Meets the requirements of
VW 502.00/505.00/505.01
MB 229.51/229.31/226.5
BMW Longlife-04
Ford M2C917-A
Porsche A40
Renault RN0700/RN0710
Dexos 2
Fiat 9.55535-S2
Typical standard analyses Colour 2
Density at 15 °C, kg/l 0,849
Viscosity -30 °C, mPa.s 4980
Viscosity 40 °C, mm²/s 79,40
Viscosity 100 °C, mm²/s 13,60
Viscosity Index 176
Flash Point COC, °C 232
Pour Point, °C -42
Total Base Number, mgKOH/g 7,8
Sulphate Ash, % 0,77
http://www.vatoil.com/ro/ca...ngold-5w-40/2492/
Pe scurt, asa ceva am acum in motor de vreo 5 saptamani, e inca devreme sa ma pronunt, pana acum totul e ok.
Am fost multumit si de WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, care avea ceva mai mult de 4.000 km cand l-am schimbat, dar depasisem deja anul cu el.
Ca feedback, dupa 1 an si mai bine, cu Wolf teava de esapament a ramas curata, acum in vara a suportat uneori si turatii constante de 4000rpm la drum lung si 40 de grade afara, nivelul nu a scazut vizibil pe joja.
Ca aspect negativ la temperaturi scazute motorul tragea mai greu fata de GM-ul 5W-30 ( cu care a mers masina mea de noua si pana la 85.000km cand am bagat WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ) dar macar nu am mai auzit deloc tachetii fata de GM.
La VATOIL-ul actual pot sa spun ca motorul se misca mai bine la temperaturile actuale fata de WOLF, becul de ulei se stinge imediat cum porneste, iar sunetul motorului in sarcina cand urca in turatie, acum e cel mai frumos dintre cele 3 uleiuri de pana acum. In ultimii ani masina a avut bujii Beru si filtre Mann, acum are filtre Hengst si bujii GM ( aka Bosch OEM ) nu stiu cat de mult conteaza ( daca conteaza ).
VATOIL SynGold 5W-40 este un pic mai scump ca WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ( dar si ceva mai performant conform fisei tehnice ) si se incadreaza in 100 ron pentru bidonul de 4L ( VATOIL nu are bidon si de 5L ca WOLF ).
Pe bidonul VATOIL scrie Made in Holland nu EU sau altceva, dupa cum si pe cel de Wolf scrie Made in Belgium. Sunt convins ca oricare din ele e mai bun ca uleiul "Kaufland" mai scump de care ziceati in topic
De fapt cred ca prefer oricand GM-ul 5W-30 in locul oricarui ulei (re)branduit de hypermarketuri.
@citu
Am ales WOLF anul trecut si VATOIL anul acesta ca solutie de buget si dupa ce am studiat multe fise de uleiuri si am citit majoritatea parerilor din topicul acum inchis " Uleiuri - de care folosim, de ce".
Nu am folosit Mobil1 0w40, dar sincer as incerca ( probabil varianta ESP ca eu am TWC ) daca as merge mai mult de 5.000 km/an, dar cum eu am mers in ultimii ani in medie cam 3.500-4.000 km/an sunt destul de multumit de ceea ce am acum si am avut in trecut.
PS M-ar bucura daca cineva ar putea sa-mi "traduca" si mie MSDS-urile de la VATOIL SynGold 5W-40, WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 si de la Havoline Ultra S SAE 5W-40, ca la partea chimica nu prea ma pricep
M-a tentat la un moment dat anul acesta si Valvoline SynPower 5W-40, dar cand am vazut ultimul lor TDS, am zis WTF, acum e mai bun VATOIL ca el ?!
Multumesc.
LE Am votat WOLF pentru ca asta am avut pana in luna septembrie si asta aveam cand a fost deschis topicul
Ma bucur ca exista un nou topic despre uleiuri, cel vechi fiind inchis, pe acesta l-am descoperit ieri abia
Dupa cum am zis acum 3 saptamani pe topicul "Despre uleiurile DEXOS 2 - altele decat GM OEM" ( care se pare ca e cam "mort" ), din vara trecuta am avut in motor uleiul belgian WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 si ziceam in ianuarie anul acesta ca poate am sa incerc la urmatorul schimb Havoline®Ultra S SAE 5W-40.
opelvn mi-a recomandat atunci printre altele si uleiul olandez VATOIL SynGold 5W-40, il citez: " VATOIL SYNGOLD 5W40 E FF BUN si costa aproximativ 28 ron/litru are MB 229.51 ce inglobeaza DEXOS 2....(depaseste dexos2) e ulei LONG LIFE si are un raport performanta cost imbatabil. Uleiul are si approved vw50501 deci contine aditivi EP pt protectia ax came. Uleiul e 100% Made in HOLLAND si e produs de o subsidiara a lui KROON OIL celebra marca olandeza. Parerea mea ca e peste WOLF deoarece are MB 229.51. deci uzura mica pe cama si merge si pe benzinar si pe diesel cu DPF, la low buget ulei performanta/cost. "
Atunci am strambat un pic din nas referitor la Vatoil, avea TDS-ul din 2010 si era cu API SM fata de WOLF si Havoline care aveau API SN.
Intre timp, spre sfarsitul lunii mai cand m-am uitat iar pe site-ul VATOIL, am avut surpriza ( placuta ) sa vad ca au schimbat formula fata de anii trecuti.
Aceasta este formula actuala pe care eu am vazut-o din luna mai :
VATOIL SynGold 5W-40
Product specifications
ACEA C3-12
API SN/CF
Meets the requirements of
VW 502.00/505.00/505.01
MB 229.51/229.31/226.5
BMW Longlife-04
Ford M2C917-A
Porsche A40
Renault RN0700/RN0710
Dexos 2
Fiat 9.55535-S2
Typical standard analyses Colour 2
Density at 15 °C, kg/l 0,849
Viscosity -30 °C, mPa.s 4980
Viscosity 40 °C, mm²/s 79,40
Viscosity 100 °C, mm²/s 13,60
Viscosity Index 176
Flash Point COC, °C 232
Pour Point, °C -42
Total Base Number, mgKOH/g 7,8
Sulphate Ash, % 0,77
http://www.vatoil.com/ro/ca...ngold-5w-40/2492/
Pe scurt, asa ceva am acum in motor de vreo 5 saptamani, e inca devreme sa ma pronunt, pana acum totul e ok.
Am fost multumit si de WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, care avea ceva mai mult de 4.000 km cand l-am schimbat, dar depasisem deja anul cu el.
Ca feedback, dupa 1 an si mai bine, cu Wolf teava de esapament a ramas curata, acum in vara a suportat uneori si turatii constante de 4000rpm la drum lung si 40 de grade afara, nivelul nu a scazut vizibil pe joja.
Ca aspect negativ la temperaturi scazute motorul tragea mai greu fata de GM-ul 5W-30 ( cu care a mers masina mea de noua si pana la 85.000km cand am bagat WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ) dar macar nu am mai auzit deloc tachetii fata de GM.
La VATOIL-ul actual pot sa spun ca motorul se misca mai bine la temperaturile actuale fata de WOLF, becul de ulei se stinge imediat cum porneste, iar sunetul motorului in sarcina cand urca in turatie, acum e cel mai frumos dintre cele 3 uleiuri de pana acum. In ultimii ani masina a avut bujii Beru si filtre Mann, acum are filtre Hengst si bujii GM ( aka Bosch OEM ) nu stiu cat de mult conteaza ( daca conteaza ).
VATOIL SynGold 5W-40 este un pic mai scump ca WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ( dar si ceva mai performant conform fisei tehnice ) si se incadreaza in 100 ron pentru bidonul de 4L ( VATOIL nu are bidon si de 5L ca WOLF ).
Pe bidonul VATOIL scrie Made in Holland nu EU sau altceva, dupa cum si pe cel de Wolf scrie Made in Belgium. Sunt convins ca oricare din ele e mai bun ca uleiul "Kaufland" mai scump de care ziceati in topic
De fapt cred ca prefer oricand GM-ul 5W-30 in locul oricarui ulei (re)branduit de hypermarketuri.
@citu
Am ales WOLF anul trecut si VATOIL anul acesta ca solutie de buget si dupa ce am studiat multe fise de uleiuri si am citit majoritatea parerilor din topicul acum inchis " Uleiuri - de care folosim, de ce".
Nu am folosit Mobil1 0w40, dar sincer as incerca ( probabil varianta ESP ca eu am TWC ) daca as merge mai mult de 5.000 km/an, dar cum eu am mers in ultimii ani in medie cam 3.500-4.000 km/an sunt destul de multumit de ceea ce am acum si am avut in trecut.
PS M-ar bucura daca cineva ar putea sa-mi "traduca" si mie MSDS-urile de la VATOIL SynGold 5W-40, WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 si de la Havoline Ultra S SAE 5W-40, ca la partea chimica nu prea ma pricep
M-a tentat la un moment dat anul acesta si Valvoline SynPower 5W-40, dar cand am vazut ultimul lor TDS, am zis WTF, acum e mai bun VATOIL ca el ?!
Multumesc.
LE Am votat WOLF pentru ca asta am avut pana in luna septembrie si asta aveam cand a fost deschis topicul
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
@ Axxell Pai la 4000 de km cred ca orice ulei care are cateva aprobari se comporta bine . Axxell , nu stiu cat de relevant mai e , poate daca il tineai macar 8000 .
@citu eu as ramane pe Mobil 1 daca as avea corsa 2013 ... Depinde si de cati km faci .
Cred ca a reduce costurile incepand cu uleiul nu e o idee tocmai inspirata .
Nu zic ca nu or fi Vatoil si WOLF uleiuri bune (totusi , ma indoiesc tare ca sunt la nivelul lui Mobil 1 0w40) .
Later edit
De ce sa pui un ulei o idee mai gros la un motor de 2 ani ? pt 40 de lei ?
@citu eu as ramane pe Mobil 1 daca as avea corsa 2013 ... Depinde si de cati km faci .
Cred ca a reduce costurile incepand cu uleiul nu e o idee tocmai inspirata .
Nu zic ca nu or fi Vatoil si WOLF uleiuri bune (totusi , ma indoiesc tare ca sunt la nivelul lui Mobil 1 0w40) .
Later edit
De ce sa pui un ulei o idee mai gros la un motor de 2 ani ? pt 40 de lei ?