Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • cleopatru

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Stimatii mei,

Cand exista motorina Euro 4, cu un plin de carburant (52 l) faceam fara multe menajamente de turatie si regim de viteza 1050 km.
La vremea cand a aparut motirina Euro 5, am incercat combustibilul si nu am facut mai mult de 860 km pe acelasi drum cu acelasi plin. Deci la ora de fata suntem cu totii in paguba cu aproape 20% din consum.
Acum nu se mai livreaza in SDC-uri decat motorina Euro 5 si in curand va exista numai motorina Euro 6, urmand a apare pesemne foarte curand Euro 7, data la care va dispare motorina Euro 5.
Pe langa problema consumului mai mare de carburant, se pune si problema poluarii cam tot cu acelasi cca 20% mai mare datorat consumului de carburant care "arde" in plus fara a aduce ceva in comportamentul motorului.

Normal ar fi sa apara aditivi de adaptare la vascozitate (nu am auzit) sau sa poata fi facuta o tunare a calculatorului care sa livreze pentru aceleasi performante ale motorului motorina doar cata trebuie, astfel incat motorul sa nu iasa din parametrii functionali si performante.

Banuiesc ca micsorarea timpului de injectie cu cca 4...7 % (milisecunde) ar putea face adaptarea necesara a consumului si implicit a poluarii aferente.

Voi incerca cu proxima ocazie un plin cu euro 6 sa vad cati km se fac in exact aceleasi conditii de drum, pentru ca daca se pastreaza proportia de pierdere de 20 % se vor face cu motorina Euro 7 cam 500 km cu un plin, lasand in spate o tramba de fum negru de la motorina in exces livrata in camera de combustie.

Ce parere aveti si ce solutii pot fi practicate?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Personal, subiectul mi se pare promitator si sper sa fie o dezbatere cu argumente pe marginea lui.

Pentru acuratetea datelor expuse, te rugam sa ne dai urmatorele indicii :
- daca ai cumparat masina de noua

Daca DA, atunci in continuare urmatoarele :
- aproximativ cati km in bord aveai cand ai alimentat ultima oara motorina EURO4
- cati km ai in bord acum, cand expui problema din titlu
- daca masina a suferit ceva avarii la motor intre timp (ai fiert motorul, ti s-a spart vre-un furtun de apa, a picat turbo, etc)
- daca mergi cu acelasi ulei de motor si filtre ca pe vremea cand foloseai motorina EURO 4
- daca alimentezi de la aceiasi benzinarie
- -orice alte detalii care ti se par relevante suntem cu siguranta interesati sa le stim si noi, inainte de a ne expune parerea aici

Daca ai cumparat masina SH, atunci cred ca discutia nu mai are rost, poate ca km care-i ai acum pe bord duc la acest comportament pe care-l expui in subiectul topicului.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 08 Oct, 2015 9:59 pm, modificat de 3 ori în total
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Mai simplu

- ori cumperi o masina euro X si ti pasul cu vremurile

ori
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=87821

Si o completare:
Ceva este gresit in calculele tale @cleopatru
Masina mea este euro 3 si cartea zice ca in extern ar trebui sa am un consum de 4-4.2%. Banuiesc ca era vorba de acele vremuri - adica masina noua , motorina euro 3 , etc.
Ok , anii au trecut , drujba mea se apropie de 13 ani , a ramas tot euro 3 dar functioneaza cu motorina disponibila acum , adica euro 5 pe care o mai carpesc eu cu ulei 2T.
Carpita , necarpita , media in afara se invarte in jur de 5%. Sigur , exista o suta de factori care pot influenta asta dar rotunjim.
Pot sustine ideea ca trecerea de la motorina euro 3 la euro 5 ,,ma fura,, cu 1litru ? Categoric NU !
Ar fi culmea sa am pretentia de la o masina de 13 ani sa fie conform STAS-ului si sa functioneze fix in parametrii unei masini noi asa cum a fost ea.

Daca tu ai sesizat astfel de diferente de consum motorina , eu as zice sa cauti alte cauze . Diferenta de compozitie chimica intre motorina euro 4 ( data ca ex de tine ) si cea euro 5 , iti ,,fura,, o distanta mica spre neglijabil , in nici un caz nu-i vorba de zeci de km.
Ca sufera sistemul de injectie , ca trancane injectoarele , pompa zemuieste si trebuie sa strigi la cel din dreapta sa te auda ? Asta-i alta discutie.
  • cleopatru

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2015

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Personal, subiectul mi se pare promitator si sper sa fie o dezbatere cu argumente pe marginea lui.

Pentru acuratetea datelor expuse, te rugam sa ne dai urmatorele indicii :
- daca ai cumparat masina de noua

Daca DA, atunci in continuare urmatoarele :
- aproximativ cati km in bord aveai cand ai alimentat ultima oara motorina EURO4
- cati km ai in bord acum, cand expui problema din titlu
- daca masina a suferit ceva avarii la motor intre timp (ai fiert motorul, ti s-a spart vre-un furtun de apa, a picat turbo, etc)
- daca mergi cu acelasi ulei de motor si filtre ca pe vremea cand foloseai motorina EURO 4
- daca alimentezi de la EXACT aceiasi benzinarie
- -orice alte detalii care ti se par relevante suntem cu siguranta interesati sa le stim si noi, inainte de a ne expune parerea aici

Daca ai cumparat masina SH, atunci cred ca discutia nu mai are rost, poate ca km care-i ai acum pe bord duc la acest comportament pe care-l expui in subiectul topicului.


Masina am cumparat-o noua in 2008 si tot in 2008 si 2009 am facut si probele de consum pe acelasi drum (Bucuresti-SatuMare), alimentand de fiecare data de la acelasi benzinarii si cam tot de la aceleasi pompe. Prefer Luk pentru ca se aduna puncte si mai ales pentru ca iarna nu baga "bio" in motorina, motiv de crestere a vascozitatii dar si de blocare a alimentarii, marmelada "bio: care se face in filtre si rezervor facand practic imposibila pornirea la -20 afara (patita de amici care alimenteaza cu toata pravalia - camioane, utilaje, autoutilitare, etc.- de la MOL carora nu le-a pornit nici-o masina din parc la ger de -20 C).

Ultima oara, alimentarea cu Eruo 4 a fost facuta cand a disparut sortimentul din SDC-uri, resemnandu-ma ca asta e situatia si nu mai am de unde sa procur carburantul pentru care a fost conceputa masina. Pana atunci aceleasi date de consum, 1050 km cu un plin ochi (+5 ...-10 km) si tot 860 (+0 ...- 10 km) pana in ziua de azi.

Fara relevanta alte aspecte, pentru ca nu am avut probleme de motor, turbina, etc.

Fara greseala, toate elementele de inlocuire sunt OPEL, revizii facute in service opel in garantie si post garantie, acelasi ulei DEXOS 2.

Topicul are noima pentru ca problema cu diferenta de consum a fost remarcata inca de cand masina avea cca 10k km. Am fost nevoit sa alimentez numai cu Euro 5 de cand a disparut Euro 4, distantele parcurse ramanand aceleasi, cu o marja de cativa km. diferenta intre o alimentare si cealalta.

Problema este deopotriva preventiva pentru trecerea la Euro 6 cu un consum cert mai mare, precum si de poluare, pentru ca la turarea gen RAR a motorului la 3k ture, ai o tromba de fum negru in spate, usor de remarcat in retrovizor cand dai nitica talpa de la turatie de ralenti.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu zic ca topicul nu ar avea noima.

In opinia mea de ceva ani de zile nu mai foloseste nimeni biodiesel in motorina incepand cu toamna tarziu si pana primavara devreme pentru ca biodiesel-ul e pacatos, are punct de congelare mic si daca-mi amintesc eu corect, de la +6grade C isi creste vascozitatea in filtrul de motorina. Iarna in general se baga aditivi gen Keropur in statiile PECO, pentru a nu congela motorina si a suplini lipsa ungerii motorinei DOAR pana la limita minima de uzura suportata de motoarele EURO2 cu pompe de injectie rotative. Sincer NU stiu daca chestia asta este respectata cu strictete in RO, banuiesc ca nu este si de-aia merg cu ulei 2T in rezervor iarna/vara.

In opinia mea, diferenta de consum de care amintesti vine de la puterea calorica a motorinei EURO5 ce se vinde in Romania prin statiile PECO. Si e observabila in primul rand celor care ies cu masina din tara. Ce sa vezi, cu motorina din Austria/Germania faci mai mult cu 150-200km, daca nu mai mult, in aceleasi conditii de mers. Motorina are alta putere calorica, si energia rezultata in urma arderii ei propulseaza masina mai multi km.

In ceea ce priveste cresterea timpului de injectie : estimez ca va duce la cresterea consumului (mai multe cicluri de injectie pe minut).

Din ce am inteles eu, diferenta intre motorina EURO4 si EURO5 este un continut redus de sulf. Sa zicem, redus drastic. Dar asta nu va duce la un consum notabil mai mare, nu prea are logica. Sulful face ungere, nu are un un rol notabil in crestrea puterii calorice a motorinei.

La RAR iti vor tura motorul la limita rosie a turometrului, nu conteaza maximul de turatie cat timpul in care ajunge la maximul de turatie. Aici daca ai de-a face cu un angajat care este motivat de un exces de zel (intelegeti ce vreau sa spun) o tureaza in mai putin de 2sec cat este timpul in care trebuie sa o faca si motorul va da cu ceva fum. Ajuta un aditiv sau ulei 2T pana la un punct, dar daca motorul are ceva probleme nu mai ajuta nimic.

L.E:
Inca ceva, experimentat de mine:
Daca am alimentat de la LUKOIL am facut mai putini km decat cu motorina de la MOL. Dar am si platit mai putin, e drept. S-a simtit si la pedala, ma refer la modul cum accelera masina la efort.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Discutia pare interesanta dar pleaca de la o baza cu sute de variabile.
Dupa datele tale @ cleopatru cu motorina euro 4 ai avut un consum de 4.9% iar cu cea euro 5 ai scos 6,0%.
Conform acestui rationament ar insemna ca fiecare norma euro crescuta atrage dupa sine o crestere a consumului cu 1 litru %. Deci masina lui @ ahappyuser care este euro 2 (vectra) inseamna ca ar trebui sa consume cu 3 litri mai mult decat pe vremea motorinei euro 2.
Nu mai amintesc de compozitia motorinei care a suferit cea mai abrupta modificare cu trecerea de la euro 3 la 4.
Vorbind de Luk, am alimentat de vreo 4 ori de la ei fortat de situatie ( Mol era prea departe ) dar a fost o dezamagire totala. Motor silentios intr-adevar dar putere mai nimic. Ma rugam de ea sa mearga.
Merg de ani de zile cu Mol cu sortimentul Evodiesel si la cea mai scazuta temp care am prins-o cu dieselul asta ( -23 grade) masina a pornit frumos.
Ma repet - e draguta discutia dar cauta diferenta de consum in alta parte. Asta cu " motorinele" nu o cred mai ales ca vorbim de euro 4 si 5. Macar daca era vorba dintre motorina non-euro si euro 5, mai cadeam pe ganduri dar asa......
  • cleopatru

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Aries, nu e bine sa dai cu capul. Aritmetica facuta nu tine cont de fluiditatea motorinei ci este doar o parere, cum fac de obicei romanii cand se pricep ei cel mai bine la toate. Fiind bihorean te cred ca iti comvine motorina de la MOL, ca e mai aproape de casa, nu? De cand ma dau cu LUK nu am avut absolut nici-o problema de injectie sau filtre, rateuri sau orice altceva legat de alimentare. Acuma, printre gazari sunt si o gramada de nenorociti care indoaie precum carciumarii vinul cu apa. O sa postez niste poze cu motorina de la MOL la -20 C segregata in marmelada si ceva galbui mai fluid deasupra in filtrele de la toate utilajele de pe santierul din SM.
Problema nu am ridicat-o ca sa ma aflu in treaba ci pentru ca ma preocupa real o solutie, tinand cont de iminenta renuntare si la euro 5.
Chestia am remarcat-o in primul an de folosire a Astrei cu care ma dau si astazi, cu acelasi scces cu care m-am dat si acum 71/2 ani cand am cumparat-o noua.
Am apelat la intelepciunea forumului si am deat de asazis experti mistocari.
{https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Euro4}
Emisiile se controleaza pentru oxid de azot si particule. Motorinele vechi aveau in compozitie mai multa nafta care "lubrefiaza", face motorina mai vascoasa si implicit mai putin fluida, determinand la injectia care este programata de calculator in baza cuplului necesar durata de deschidere a injectorului si implicit debitul de motorina. Daca calculatorul "nu stie" ce motorina are (la Vectra A 2.0i pe benzina era un switch 95/98 in compartimetul motorului) cantitatea de motorina este inevitabil mai mare.
Scuza-mi lungimea demonstratiei dar era necesara. Carpeala cu ulei 2T este cam ca frectia diana la piciorul de lemn. Aparent nu ma trocaie pompa de injectie dar ce iese in filtrul de particule nu vreau sa stiu.
Chestia pe care o zicea @happyuser ca face cu doua sute mai mult afara este data de faptul ca dincolo de fruntariile dragei noastre patrii te dai pe autostrada, la viteza aproape constanta si fara frane la gropi sau camioane non euro de depasit (Saviem, Raba, sau chiar un utilaj hidraulic ce nu poate fi depasit pe linia continua, serpentine, ace de par, lucrari in desfasurare samd).
Intre timp a busit in public si masluiala VW la controlul emisiilor, asa ca o sa mai fie probleme descoperite de acest fel. Oricum nu am da gand sa renunt la Diesel, iar daca aveam bani de maisna Euro 7 nu ma mai preocupa deschiderea acestui subiect pe forum.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
In esenta, printre calcule tehnice trase de par si etichete puse la repezeala, ce te deranjeaza de fapt ?
Ca ai un diesel euro 4 si "banditii" te fura la km pt ca iti baga pe gat fortat motorina euro 5 ? Adica nu suporti pierderea de 1% inventata de tine ( adica 5 lei la 100 km) si te-ai gandit la o miscare populara ?
Romanii ca mine si @ahappyuser ( a se citi " experti mistocari" ) au gasit o solutie de compromis prin adaos de ulei 2T si te asigur ca nu din convingerea ca facem " o frectie la picior de lemn".
Si nu-ti inteleg revolta si adversiunea ! Nu ai scris o scrisoare deschisa catre Guvernul Romaniei ci ai postat pe un forum PUBLIC unde toti avem dreptul la o parere.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu bag ulei 2T JASO-FC in Z17DTL la Astra G (1:300), n-am filtru de particule pe evacuare si chiar consider ca e ,,foarte bine,, ca NU am. La o masina cu filtru de particule nu te mai califici la acest artificiu simplu de adaos 2T, trebuie sa bagi un aditiv care a fost testat pe masini cu filtru de particule si pentru care producatorul aditivului iti garanteaza ca nu-ti afecteaza filtrul defel.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ai masina ..clasica...eu daca bag 2T in cdti....ma .....,,RID,,...de vreo 4000 lei !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Oh, yeah... e un 1.7cdti Z17DTL 03.2004. Dar m-am dus pâna în Landau dupa ea, la granita cu Franta.

Si ca sa-l contrazic putin pe initiatorul topicului : m-am dus dupa Astra G pana la Landau cu o Vectra B cu motor Isuzu 1.7TD 1997 EURO2. Am un tuning motor undeva la 100cp (+90grade debit din surubul pompei de injectie si un simplu boost controller pe turbina, reglat la 1.2 bari) si cutie de Vectra B X20DTH F18+WR cu a 5-a doar putin mai lunga decat cutia originala de Isuzu. Pe distanta initiala Sibiu-Munchen, am plecat la 13.30' din Sibiu pe 36grade C, in Ungaria si Austria nu a coborat temperatura exterioara sub 38grade C, era seara tarziu si tot era groaznic de cald (cod rosu pe Romania - prin Arad erau 40grade C in bord dar si Ungaria + Austria). Am ajuns noaptea la 3 si jumatate la Munchen, cu 51 litri motorina consumati, in rezervor mai aveam 13-14 litri motorina. La plecare am alimentat de la MOL Sibiu, am pus si 2T JASO-FC LM #1052 insa in amestec ceva mai concentrat decat folosesc de obicei, adica 1:200. Am mers cat mai constant cu 100km/h pe pilot automat, fara A/C (nu mai aveam freon), cu cauciucuri de iarna 175/70R14, pe restrictiile din Austria am mers cu 80km/h ca austriacul are radar la restrictii, dupa km din bord consumul calculat a fost aprox. 4,15l la suta de km, exceptional pentru o masina clasica cu motor ISUZU de 1.7 si pompa mecanica/injectoare mecanice la o masa totala de 1.385kg cat are Vectra mea B doar cu sofer.

Daca ar fi sa ma iau dupa ce a scris initiatorul topicului, ar fi trebuit sa am un consum mult mai mare caci am alimentat cu motorina EURO5. Poate ca... cu motorina Lukoil si fara ulei 2T, fara pilot si cu motorul in stare nu tocmai buna as fi scos cu totul alt consum. Dar masina mea e masina mea, eu o repar (preponderent cu piese pe original) si tin foarte mult la ea, astfel ca din nou nu m-a dezamagit la consum. Ba, dinpotriva... mi-a pus un zambet mare pe fata. In Munchen am realimentat la pompa, au intrat 51l pana sus la gura rezervorului, deci asta a fost consumul real 51litri.

Nu pot sa zic decat sa le dea D-zeu sanatate la inginerii niponi care au proiectat motorul asta atat de econom si fiabil chiar si la 18ani vechime.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Odata cu reconditionarea sondei din rezervor ( am postat la ,,tutoriale,, ) am schimbat si filtrul motorina care n-a fost schimbat de 1 an si jumatate . Inainte sa-l scot mi-l imaginam imbacsit de ,,roseata,, uleiului 2T Liqui Molly si captusit cu tot felul de unsori.
Pe naiba ! Avea o usoara tenta mai inchisa decat filtrul nou in rest parea chiar in regula. L-am schimbat totusi .
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR