- campionelu
- OP
- 2 mesaje
- din 01 Nov 2007
- Corsa 2002
- Bucuresti
campionelu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am de o luna de zile un Opel Corsa C / 2002, motor 1400 cm3, 16V, pe benzina
si ma confrunt cu urmatoarea problema:
Dimineata, sau dupa ce se raceste (sta câteva ore), motorul porneste in 3 bujii si
se aprinde la bord becul “check engine”, apoi revine la normal dupa 10-15 minute.
Am fost la trei service-uri, inclusiv la cel Opel din bd. Timisoara (sector 6), si peste
tot mi s-a spus, in urma testarii, ca defectul este "lipsa aprindere la bujie cilindru 2"
sau "rateuri aleatorii pe cilindru 2" (cod eroare PO-301-304).
S-au inlocuit bujiile, aprinderea electronica,
s-au curatat jiglerele,
s-a schimbat uleiul, filtrele de ulei si benzina,
s-a masurat compresia pistyoanelor si presiunea din pompa de benzina.
Insa au fost bani si timp risipite, pentru ca motorul porneste la fel, in 3 bujii,
dupa care isi revine.
Ultima recomandare pe care am primit-o de la un service a fost sa se desfaca
chiulasa motorului si sa se verifice supapele de la cilindrul 2, ca urmare a codului
de eroare PO-301-304. Insa operatia asta costa foarte mult si nu as vrea s-o
platesc degeaba.
Daca cineva s-a confruntata cu un asemenea defect, il rog sa-mi spuna cum a
rezolvat sau macar sa-mi dea un sfat.
Mentionez ca am testat masina la service si in faza de `revenire la normal`, insa
atunci calculatorul nu arata absolut nicio eroare si mecanicul ma felicita pentru
masina mea `perfecta`.
Va multumesc si astept raspunsurile voastre.
si ma confrunt cu urmatoarea problema:
Dimineata, sau dupa ce se raceste (sta câteva ore), motorul porneste in 3 bujii si
se aprinde la bord becul “check engine”, apoi revine la normal dupa 10-15 minute.
Am fost la trei service-uri, inclusiv la cel Opel din bd. Timisoara (sector 6), si peste
tot mi s-a spus, in urma testarii, ca defectul este "lipsa aprindere la bujie cilindru 2"
sau "rateuri aleatorii pe cilindru 2" (cod eroare PO-301-304).
S-au inlocuit bujiile, aprinderea electronica,
s-au curatat jiglerele,
s-a schimbat uleiul, filtrele de ulei si benzina,
s-a masurat compresia pistyoanelor si presiunea din pompa de benzina.
Insa au fost bani si timp risipite, pentru ca motorul porneste la fel, in 3 bujii,
dupa care isi revine.
Ultima recomandare pe care am primit-o de la un service a fost sa se desfaca
chiulasa motorului si sa se verifice supapele de la cilindrul 2, ca urmare a codului
de eroare PO-301-304. Insa operatia asta costa foarte mult si nu as vrea s-o
platesc degeaba.
Daca cineva s-a confruntata cu un asemenea defect, il rog sa-mi spuna cum a
rezolvat sau macar sa-mi dea un sfat.
Mentionez ca am testat masina la service si in faza de `revenire la normal`, insa
atunci calculatorul nu arata absolut nicio eroare si mecanicul ma felicita pentru
masina mea `perfecta`.
Va multumesc si astept raspunsurile voastre.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
P0301 nu ai aprindere cilindru 1
P0304 nu ai aprindere cilindru 4
Citeste astea :
https://www.clubopel.com/vie...highlight=#115543
https://www.clubopel.com/vie...odezu&start=0
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Mai am citeva discutii dar dupa ce vei citi vei sti ce sa cauti.
Pentru inceput curata throttle, egr, admisie, bujii adecvate Bosch FLR8LDCU+.
Daca mai ai in continuare probleme te rezolva Mihai. Mai bine il cauti sa citeasca el coduri stocate si sa vada parametri motor, nu am incredere in ce au facut maimutoii aia care :
Deci curata si daca mai apar codurile iti face Mihai ECU. Rampa de bobine se masoara si ea sau chiar faci proba, scoti rampa, pui 4 bujii pe ea, tragi o tresa de la bujii la sasiu si dai cheie, vezi daca face scinteie.
Foarte posibil ECU (boala lor pe 1 si 4) dar incerca mai intii o curatare, Alex a scapat asa desi si la el era :
P0304 nu ai aprindere cilindru 4
Citeste astea :
https://www.clubopel.com/vie...highlight=#115543
https://www.clubopel.com/vie...odezu&start=0
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Mai am citeva discutii dar dupa ce vei citi vei sti ce sa cauti.
Pentru inceput curata throttle, egr, admisie, bujii adecvate Bosch FLR8LDCU+.
Daca mai ai in continuare probleme te rezolva Mihai. Mai bine il cauti sa citeasca el coduri stocate si sa vada parametri motor, nu am incredere in ce au facut maimutoii aia care :
S-au inlocuit bujiile, aprinderea electronica,
nu ai aprindere electronica ci ECU si rampa bobine inductie
s-au curatat jiglerele,
nu ai asa ceva
s-a schimbat uleiul, filtrele de ulei si benzina
bani aruncati de tine si facuti usor de ei
Ultima recomandare pe care am primit-o de la un service a fost sa se desfaca
chiulasa motorului si sa se verifice supapele de la cilindrul 2, ca urmare a codului
de eroare PO-301-304.
e clar ca sunt cu pluta, ce are cilindrul 2 cind tu ai cod pe 1 si 4 ?
chiulasa motorului si sa se verifice supapele de la cilindrul 2, ca urmare a codului
de eroare PO-301-304.
Deci curata si daca mai apar codurile iti face Mihai ECU. Rampa de bobine se masoara si ea sau chiar faci proba, scoti rampa, pui 4 bujii pe ea, tragi o tresa de la bujii la sasiu si dai cheie, vezi daca face scinteie.
Foarte posibil ECU (boala lor pe 1 si 4) dar incerca mai intii o curatare, Alex a scapat asa desi si la el era :
la tester apar 4 erori
p0300 de 2 ori Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
p0301 Cylinder 1 Misfire Detected
p0304 Cylinder 4 Misfire Detected
p0300 de 2 ori Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
p0301 Cylinder 1 Misfire Detected
p0304 Cylinder 4 Misfire Detected
- campionelu
- OP
- 2 mesaje
- din 01 Nov 2007
- Corsa 2002
- Bucuresti
campionelu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Seara asta poti ajunge la Polivalenta pentru o diagnoza competenta ?
Am mai vorbit pentru cineva, tot o Corsa..., deci facem treaba adevarata nu bataie de joc, eu va voi ghida prin telefon ce parametri vreau sa vad si pe urma le primesc pe mail. Referitor la munca daca nu te pricepi chiar acum vorbeam si am gasit pe cineva in Bucuresti.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Mie 10 Dec, 2008 3:02 pm
Am mai vorbit pentru cineva, tot o Corsa..., deci facem treaba adevarata nu bataie de joc, eu va voi ghida prin telefon ce parametri vreau sa vad si pe urma le primesc pe mail. Referitor la munca daca nu te pricepi chiar acum vorbeam si am gasit pe cineva in Bucuresti.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Mie 10 Dec, 2008 3:02 pm
- paciu eugen
- *
- 1 mesaje
- din 02 Nov 2007
paciu eugen
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2007
- Mesaj Privat
- KNUSSPERONNE
- *
- 13 mesaje
- din 07 Sep 2014
- Corsa 2005 Z13DT
- Belgia
KNUSSPERONNE
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Belgia
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salut, sunt mai nou pe forum si am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva. Am un Opel Corsa C 1.2 , cod motor Z12XE, si de vreo luna imi face probleme la pornire mai ales dimineata cand motorul e rece, iar cand motorul e cald porneste fara probleme. Atunci cand dau cheie motorul parca se ineaca si tremura aproximativ 10 sec apoi isi revine la normal. Am citit erorile din bord si ar fi P0300 si P0304...ok in regula am mers si mi am cumparat 4 bujii Bosch. Am inlocuit bijiile si totul parea ok..tragea mai bine si se comporta mult mai bine ca inainte. Dar a doua zi dimineata cand dau sa o pornesc face la fel se ineaca si tremura...dar nu mi mai apare nici o eroare. Ce anume mai pot sa fac sa scap de problema asta suparatoare? Multumesc anticipat.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salut.
Ca posesor de Corsa C iti recomand cu caldura curatarea EGR si a clapetei de acceleratie (si daca se poate si a admisiei.)
Daca vrei sa le faci singur gasesti tutoriale excelente pentru Z12XE.
In service nu stiu cine face asa ceva ...fiind o treaba foarte murdara.( sau iti iau banii fara sa faca curatarea)
Iti spun asta pentru ca eu nu mi-am recunoscut „jucarica” dupa ce am facut personal toate astea! Si nu e chiar tinerica...e din 2001 cu 240 000km in bord.
Deasemenea o diagnoza completa ( nu pus testerul si citit erori... ci diagnoza ) in mers este de dorit !
Ca posesor de Corsa C iti recomand cu caldura curatarea EGR si a clapetei de acceleratie (si daca se poate si a admisiei.)
Daca vrei sa le faci singur gasesti tutoriale excelente pentru Z12XE.
In service nu stiu cine face asa ceva ...fiind o treaba foarte murdara.( sau iti iau banii fara sa faca curatarea)
Iti spun asta pentru ca eu nu mi-am recunoscut „jucarica” dupa ce am facut personal toate astea! Si nu e chiar tinerica...e din 2001 cu 240 000km in bord.
Deasemenea o diagnoza completa ( nu pus testerul si citit erori... ci diagnoza ) in mers este de dorit !
- KNUSSPERONNE
- *
- 13 mesaje
- din 07 Sep 2014
- Corsa 2005 Z13DT
- Belgia
KNUSSPERONNE
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Belgia
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2014
- Mesaj Privat