- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu m avut rombat de 60-65AH (nu mai stiu ce era) si mergea doar vara cum trebuie..
iarna pornea foarte greu dimineata...
am dat-o altcuiva cu motor pe benzina de 1.8 si ii pornea dimineata la sfert (fara sa o puna pe redresor sa se incarce)
cu asta de 85 AH porneste la sfert si var asi iarna...
eu zic ca sub 70 pe un motor diesel e cam putin...
poate inspre cluj sunt iernile mai blande, dar aici la galati cand prinzi 2 saptamani cu temperaturi sub -30 de grade slabe sanse sa pornesti un diesel cu baterie mica...
iarna pornea foarte greu dimineata...
am dat-o altcuiva cu motor pe benzina de 1.8 si ii pornea dimineata la sfert (fara sa o puna pe redresor sa se incarce)
cu asta de 85 AH porneste la sfert si var asi iarna...
eu zic ca sub 70 pe un motor diesel e cam putin...
poate inspre cluj sunt iernile mai blande, dar aici la galati cand prinzi 2 saptamani cu temperaturi sub -30 de grade slabe sanse sa pornesti un diesel cu baterie mica...
- Okta43
- ***
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
Iarna trecuta am urmarit si eu pe CB cati volti am la borne. Cand proneam masina incarca intre 15,0 - 15,3 uneori aparea 15,4 pentru 1-2 secunde pe CB (fara consumatori porniti). Daca porneam consumatorii voltajul era intra 13,8 - 14,3V. Dupa o perioada de timp, cand bateria se incarca voltajul scadea la 12,2 - 12,4.
- protect
- **
- 175 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Astra 2011 1700 denso
- Bucuresti
protect
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 1700 denso
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
Okta43 a scris:Iarna trecuta am urmarit si eu pe CB cati volti am la borne. Cand proneam masina incarca intre 15,0 - 15,3 uneori aparea 15,4 pentru 1-2 secunde pe CB (fara consumatori porniti). Daca porneam consumatorii voltajul era intra 13,8 - 14,3V. Dupa o perioada de timp, cand bateria se incarca voltajul scadea la 12,2 - 12,4.
incarcarea nu are voie sa scada sub 14 V, hai minimum 13.8 V
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
E exact cum spune si @alre. Am mai spus-o si eu si mai repet. TIS-ul spune asa "If battery voltage is between 12,6V-15,0V => Charging system is OK". Alternatorul incarca cat trebuie, dupa care nu mai incarca... daca iar e nevoie de curent iar incarca...
De exemplu, duminica trecuta am plecat prin oras cu masina. La un moment dat am comutat CB pe tensiunea bateriei si arata asa . Am trecut prin pasaj (s-au aprins luminile) si a urcat usor la 12,7V, am dat drumul si la clima... tot pe acolo statea. Dupa vreo juma de ora am ajuns la destinatie. Am gasit un loc mai stramt de parcare si am inceput sa fac manevre cu virarea rotilor in loc (servo electrica)... in momentul ala tensiunea a inceput sa creasca usor (cate 0,1V la 2-3 secunde). Ajunsese la 13,6V, dar am oprit motorul ca o parcasem. Dupa vreo 3 ore, la intoarcerea spre casa incarcarea era la 14.3V. Chestia asta cu tensiuni de incarcare de 12V si ceva am sesizat-o de multe ori, iar iarna cand e foarte frig se intampla ca tensiunea sa ajunga la 15V. La Astra J, Insignia... sistemul de incarcare nu e "batut in cuie" intre 13.8-14.4V ca la cele de generatie mai veche, incarcarea este "on demand".
De exemplu, duminica trecuta am plecat prin oras cu masina. La un moment dat am comutat CB pe tensiunea bateriei si arata asa . Am trecut prin pasaj (s-au aprins luminile) si a urcat usor la 12,7V, am dat drumul si la clima... tot pe acolo statea. Dupa vreo juma de ora am ajuns la destinatie. Am gasit un loc mai stramt de parcare si am inceput sa fac manevre cu virarea rotilor in loc (servo electrica)... in momentul ala tensiunea a inceput sa creasca usor (cate 0,1V la 2-3 secunde). Ajunsese la 13,6V, dar am oprit motorul ca o parcasem. Dupa vreo 3 ore, la intoarcerea spre casa incarcarea era la 14.3V. Chestia asta cu tensiuni de incarcare de 12V si ceva am sesizat-o de multe ori, iar iarna cand e foarte frig se intampla ca tensiunea sa ajunga la 15V. La Astra J, Insignia... sistemul de incarcare nu e "batut in cuie" intre 13.8-14.4V ca la cele de generatie mai veche, incarcarea este "on demand".
- cosjudah
- **
- 296 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2010 1.4 100cp
- Timis
cosjudah
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 1.4 100cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
- protect
- **
- 175 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Astra 2011 1700 denso
- Bucuresti
protect
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 1700 denso
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- loredan_f
- **
- 212 mesaje
- din 16 Oct 2014
- Astra 2012 dti
- Bucuresti
loredan_f
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
cosjudah a scris:@clau70, daca nu te superi imi spui cum ai activat functii suplimentare la CB? Cam cat ar costa si ce functii iti pune in plus? Multumesc si scuze de off topic !
Se pot activa cu un op-com... merge si cu varianta ieftina, cea care o gasesti si pe forum la 150 lei. Cred ca gasesti pe cineva la tine in zona sa te ajute.
Se pot activa mai multe functii: tensiunea pe baterie, temperatura lichidului de racire, timer, programare chei, compas... Eu le-am activat doar pe primele 3. Gasesti pe forum informatiile astea la sectiunile Insignia si Astra J.
- cosjudah
- **
- 296 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2010 1.4 100cp
- Timis
cosjudah
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 1.4 100cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pe Astra G Y17DTI am avut pana acum doi acumulatori:
Cel din fabrica, un Bosch a tinut din iunie 2002 pana in aprilie 2011. Daca nu ma insel, avea aprox 60Ah. Nu stiu curentul de pornire. Avea carcasa alba si acel "ochi" de control care era verde cand bateria era incarcata.
Urmatorul, un Varta Silver Dynamic de 74Ah si curent de pornire 750A, a tinut cu succes din aprilie 2011 pana acum. La ultimul test, am avut urmatoarele valori:
Tensiune la borne cu motorul oprit 12,74V
Tensiune la pornire 10,89V
Tensiune la incarcare 14,37V
Curent de pornire masurat 522A
Masurat cu aparat MIDTRONICS MDX-335P
Mi-a facut probleme recent, din cauza proiectoarelor si a modulului follow-me-home, asa ca ma gandesc sa o inlocuiesc, inainte sa vina frigul. Nu vreau sa raman in drum. Modulul de follow-me-home il dezactivez peste iarna, dar, ....
Ma gandesc sa cumpar acelasi model de acumulator, la aceiasi parametri.
Cel din fabrica, un Bosch a tinut din iunie 2002 pana in aprilie 2011. Daca nu ma insel, avea aprox 60Ah. Nu stiu curentul de pornire. Avea carcasa alba si acel "ochi" de control care era verde cand bateria era incarcata.
Urmatorul, un Varta Silver Dynamic de 74Ah si curent de pornire 750A, a tinut cu succes din aprilie 2011 pana acum. La ultimul test, am avut urmatoarele valori:
Tensiune la borne cu motorul oprit 12,74V
Tensiune la pornire 10,89V
Tensiune la incarcare 14,37V
Curent de pornire masurat 522A
Masurat cu aparat MIDTRONICS MDX-335P
Mi-a facut probleme recent, din cauza proiectoarelor si a modulului follow-me-home, asa ca ma gandesc sa o inlocuiesc, inainte sa vina frigul. Nu vreau sa raman in drum. Modulul de follow-me-home il dezactivez peste iarna, dar, ....
Ma gandesc sa cumpar acelasi model de acumulator, la aceiasi parametri.
- alex2014
- **
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Incarcatul asta pe redresor se face cu max 10% din capacitate de preferat 5% e mai sigur si atentie cu 'fiertul' atunci se degaja hidrogenul si se strica electrolitul,scade densitatea lui si incet incet isi pierde capacitatea mai ales pe timp de iarna cu temperaturi sub minus.
ideal ar fi sa tineti acumulatorul in casa daca tot nu folositi masina si nu incarcati daca nu este necesar.
ideal ar fi sa tineti acumulatorul in casa daca tot nu folositi masina si nu incarcati daca nu este necesar.
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pana la urma, am achizitionat acelasi model de acumulator. Varta Silver Dynamic 74Ah 750A. Am fost multumit de cel de dinainte si la o analiza comparativa, am apreciat ca este ini continuarea cea mai buna alegere pentru masina mea.
Acumulatorul l-am cumparat de la magazinul din Bucuresti al unui coleg de forum. Era cel mai bun pret la acel moment. Plus ca au facut ei montajul si verificarea incarcarii. Multumesc Edi.
Acumulatorul l-am cumparat de la magazinul din Bucuresti al unui coleg de forum. Era cel mai bun pret la acel moment. Plus ca au facut ei montajul si verificarea incarcarii. Multumesc Edi.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat