Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
Soluție
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,
e prima mea postare pe forum si sper sa nu deranjez prea tare Smile
Detin un astra h 2005 z17dth, climatronic cu care am ajuns intr-un impas si va solicit ajutorul care cu ce poate: de cateva saptamani am incercat folosirea climatronicului pentru incalzire , dar surpriza: baga tot aer rece, am incercat diverse varante : pe sus, pe jos, cu ac pornit, cu ac oprit, etc... nu baga caldura. in cele 2 ierni pe care le-am trecut cu ea a functionat super bine! daca incerc folosirea dar pe temperaturi joasa functioneaza . cum cresc temperatura pentru a da aer cald nu. cand trebuie sa dea aer rece aeropterma se cupleaza la maxim si face treaba, cand dau pe hi face la fel dar ptr scurt timp ca apoi isi reduce din intensitate pana se opreste!
Am cautat si citit tot felul de probleme legate de acest subiect pe aici, dar nu m-am lamurit asa ca m-am apucat de demontat. Nu sunt chiar atehnic si pot primi indicatii/sfaturi
Am demontat torpedo-ul , am verificat clapeta de recirculare: inchide , deschide! se mai chinuie ea...dar lucreaza .
Am pus opcom cu 2 persoane diferite rezultatul acelasi: nu e nimic defect! nu am erori legate de clima , de senzori de nimic ce ar putea avea legatura. am sesizat doar ca intr-unul din meniurile OPCOM arata temperatura exterioara 0 grade, dar in bord arata normal 27-28 cat era si afara . in situatia aceasta am considerat ca senzor temp exterioara nu functioneaza , l-am inlocuit cu unul nou, dar... nici o schimbare ! maine urmeaza sa schimb filtrul de polen care e cam "jegos" dar altceva ...nu stiu ce sa ii fac/verific!
Sfaturi? idei?
Multumesc

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
verifica si motorasul din stanga de la pedale sa vezi daca lucreaza . ce temperatura ai la motor lichidul de racire ?
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Motorasul lucreaza, am pus altul si efectul e acelasi, temperatura obisnuita 89-94grade
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
revenire:
schimbat filtru de polen - nici o modificare in bine;
am obervat ca daca pun clima pe LOW incepe sa lucreze "normal" daca trec pe HIGH sau 28 grade reactia este cama ceeasi: baga aer rece si merge in continuu pe viteza mare.
Sad
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
daca ai climatronic posibil piesa respectiva
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cred ca e singura piesa pe care nu stiu cum sa o verific. poate doar sa o inlocuiesc sa vad daca este vreo diferenta , dar sa o cumpar si sa nu fie ea vinovata....pret pe autokarma 1100lei!
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
la dezmembrari o gasesi la 350/ 400 .dar cel mai bine sa incerci cu alta piesa prima data .
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
o sa incerc sa gasesc un astra cu clima functionala sa iau regulatorul ptr teste.
slabe sanse sa scoata cineva de pe masina functionala sa fac eu teste dar.... incercarea moarte n-are!
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Pateam si eu asa ceva in genul. La mine la vasul de lichid racire am 2 furtunase mici care aduc apa inapoi in vas. Unul vine din radiator altul vine dintr-o piesa. Piesa aceea era foarte infundata si nu dadea voie sa circule apa si in radiatorul de incalzire in interior. Am descoperit asta tot in sezonul cald (culmea) dintr-o intamplare. Verifica si piesa aia. Sau scoate furtunasul si vezi daca vine apa pe el.
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
vesti "bune" : am aflat ca e posibil sa fie rupta o clapeta in aeroterma, asta inseamna demontarea bordului si toata aeroterma doar ptr a vedea daca este sau nu rupta clapeta..........
a mai facut cineva asa ceva?
probleme cu electroventilatoarele a mia avut cineva? cred ca la mine nu mai pornesc deloc... de obicei se auzeau ( chiar dca am astra diesel) acum.... cred ca nu functioneaza !
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Re: dupa un drum prin bucurwsti lq ora de varf, 26 grade indica pe bord, nici un electroventilqtor nu functiona clima oprita! Cum pot verifica daca mai pornesc?
  • CARAIVAN

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Cum se numeste piesa ?
Unde este aºezatã ?
Multumesc !
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
N-are treaba regulatorul turatie cu caldura.Dupa insasi nume,ala doar schimba treptele turatie ale aerotermei.Verifica tu mai bine caloriferul,sa nu fie infundat.Circuitul mic mai exact.Te bagi...sub bord,depistezi cele doua conducte care-ti intra in calorifer,inlet/outlet.Daca sunt una "calaie",cealalta rece,e infundat garantat!Ar trebui sa fie una fierbinte(inlet) iar cealalta minim calduta(outlet).Pozitia LOW, deobicei da comanda la un "robinet" ce inchide complet circuitul mic,pentru a optimiza aerul conditionat.HI,doar by-pass-eaza senzorii reglaj temperatura,mai exact "da tot ce poate" caloriferul.Posibil in vara sa fi avut probleme cu radiator,pierderi ceva si sa fi bagat apa de robinet in instalatie?Greseala frecventa,calcarul existent in "ca o apa cristalina" de la robinet,se depune pe tubulaturile caloriferului,obturandu-i circuitul.Problema frecventa la cei cu randament scazut caldura.O a doua posibila problema,cea mai simplu de rezolvat,ar fi desincronizarea flapsurilor la climatronic,care se rezolva prin...resincronizare.OFF si AUTO apasate timp de cateva secunde,pana se aud flapsurile cum isi incep resincronizarea.Cel putin asa se reseteaza la Vectra si Omega.Verifica ambele variante,inainte de a te apuca sa demontezi ceva.
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Piesa la care ma refeream eu o identifici plecand de la vasul de lichid racire pe furtunul mic ( nu cel ce vine din radiator) spre motor. Piesa in care intra acel furtun se mai infunda cu impuritati. Eu asa am infundat-o cand am vrut de fapt sa curat instalatia cu solutie din apa + sare lamaie.
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,
problema rezolvata . Clapeta de deschidere a aerului ce trece prin calorifer rupta. S-a demontat si inlocuit cu una SH.
multumesc celor ce au dat dovada de colegialitate si au incercat sa ma ajute.
Salutari
  • blue ray

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Problemã asemãnãtoare și la mine, observatã toamna asta. De obicei, bagã cãldurã, toate sunt bune, dar are momente în care o ia razna și nu bagã deloc. Plec de pe loc, ”Auto” activat, temperatura setatã la 22 de grade, iar dupã aproximativ un minut începe sã bage aer rece cu ceva intensitate (treapta 5 sau 6). Dacã mãresc temperatura, crește intensitatea ventilatorului, dar aerul e tot rece. Dacã reduc temperatura pe la 18 grade, se reduce intensitatea ventilatorului (la 1 sau 2). Dacã dau la ”Low” bagã aer rece la intensitatea maximã. La fel și dacã dau la ”High”. Face asta la temperaturi între 4 și 8 grade. Dacã o opresc și stau câteva minute, când pornesc totul e în regulã, bagã cãldurã, funcționeazã absolut normal. Dacã doar opresc motorul și îl repornesc imediat sau la câteva secunde ori zeci de secunde, nu se schimbã nimic, tot rece bagã.
Din fericire, nu face foarte des chestia asta, de 4 ori mi-a fãcut pânã acum, dar mi-e teamã sã nu se generalizeze problema. Nu cred cã e clapeta ruptã, pt. cã dacã ar fi așa ar bãga mereu rece. Probabil voi ajunge la un service pânã la urmã, dar dacã aveți ceva idei, nu ezitați.

Mulțumesc.
  • Ironman89

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2017

  • Mesaj Privat
t_emi23 ce ai demontat sa ajungi la clapeta?
  • Ironman89

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2017

  • Mesaj Privat
t_emi23 a scris:Salutare,
problema rezolvata . Clapeta de deschidere a aerului ce trece prin calorifer rupta. S-a demontat si inlocuit cu una SH.
multumesc celor ce au dat dovada de colegialitate si au incercat sa ma ajute.
Salutari

Salut,ce ai demontat sa ajungi la clapeta?
  • t_emi23

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am dus masina la un tip ce repara opel.uri, undeva pe langa scoala de soferi ilioara. Ca sa ajunga la acea clapeta a trebuit demontat tot bordul, intre scaune si motor nu mai era nimic.
  • ANita250

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2023

  • Mesaj Privat
t_emi23 a scris:Salutare,
problema rezolvata . Clapeta de deschidere a aerului ce trece prin calorifer rupta. S-a demontat si inlocuit cu una SH.
multumesc celor ce au dat dovada de colegialitate si au incercat sa ma ajute.
Salutari



Salutari,

Cam cat ai platit pt interventia asta ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR