xkos
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Valcea
- Masina: Meriva 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2014
- Mesaj Privat
Sal, contuinui seria problemelor la stiftul de opel meriva z14xep
Asadar, am porniri urate dimineata sau imediat cum e motorul rece, la cald pe gpl/benzina nu are nici o treaba. Doar la rece si doar pe benzina.
Am curatat clapeta. Ma confrunt cu o problema la IAC, idle air control sau pe romaneste motorasul pas cu pas. Nu am idee cum trebuie sa mearga, am cautat pe net dar nu m-am lamurit. Azi l-am dat jos si curatat putin insa nu sunt sigur ca merge cum trebuie.
Inainte de curatare la rece/cald, se cupla dupa 1 secunda de la pornirea motorului. era bine asa? La rece nu statea la 1200 rpm, ci direct se duce la 650 sau 600, la limita limitei. Din ce am citit am inteles ca IAC e de vina. Asa si la cald dar acolo merge masina ok.
Acum dupa curatare sta cuplat non stop, doar daca-i scot mufa de vacuum din fund sau ce-o fi aia revine in punct mort.
Ce am mai observat e ca firul de masa e putin cald, e normal? sau o fi ceva in neregula? Dupa curatare nu stransesem bine minusul si era fierbinte firul de masa, acum dupa strangere si ceva plimbat(teste de mers) e caldut.
Am nevoie de niste sfaturi, macar sa stiu principiul de functionare corect.
Asadar, am porniri urate dimineata sau imediat cum e motorul rece, la cald pe gpl/benzina nu are nici o treaba. Doar la rece si doar pe benzina.
Am curatat clapeta. Ma confrunt cu o problema la IAC, idle air control sau pe romaneste motorasul pas cu pas. Nu am idee cum trebuie sa mearga, am cautat pe net dar nu m-am lamurit. Azi l-am dat jos si curatat putin insa nu sunt sigur ca merge cum trebuie.
Inainte de curatare la rece/cald, se cupla dupa 1 secunda de la pornirea motorului. era bine asa? La rece nu statea la 1200 rpm, ci direct se duce la 650 sau 600, la limita limitei. Din ce am citit am inteles ca IAC e de vina. Asa si la cald dar acolo merge masina ok.
Acum dupa curatare sta cuplat non stop, doar daca-i scot mufa de vacuum din fund sau ce-o fi aia revine in punct mort.
Ce am mai observat e ca firul de masa e putin cald, e normal? sau o fi ceva in neregula? Dupa curatare nu stransesem bine minusul si era fierbinte firul de masa, acum dupa strangere si ceva plimbat(teste de mers) e caldut.
Am nevoie de niste sfaturi, macar sa stiu principiul de functionare corect.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
xkos
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Valcea
- Masina: Meriva 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2014
- Mesaj Privat
nu, nu m-am atins de modulul electronic. Acum vad ca porneste bine la rece, dar observ ca si dupa ce se incalzeste motorul tija de la regulator relanti( motoras) nu revine inapoi, sta tot timpul cuplata. E normal? doar daca scot furtunasul de vacuum revine in punct mort, doar atunci. Pana sa curat motorasul revenea la 0 dupa fiecare oprire si se cupla la fiecare pornire cu o intarziere de 1 secunda. Masina merge ok, nu zboara, parca trage mai greoi, turatiile sunt ca inainte ceva gen 600 rpm.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
xkos
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Valcea
- Masina: Meriva 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2014
- Mesaj Privat
din poza ala e. Dar throttle body nu e clapeta? eu pe net am gasit ca fiind valva de aer/regulator relanti etc dar ma rog. Cum trebuie sa actioneze si cum trebuie sa stea chestia asta mica neagra si urata? de ce imi sta cuplata non stop acum dupa curatare? doar daca ii scot furtunul de vacuum sau ce-o fi revine tija la stanga.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
marcykone
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2007 Z 14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2011
- Mesaj Privat
xkos
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Valcea
- Masina: Meriva 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2014
- Mesaj Privat