Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
stie cineva dece imi haleste pe spate gumele pe interior?
am fost la un service si mi-au zis ca geometrie pe spate nu se poate face,ca puntea e fixa.
sunt cam nedumerit. din ce isi poate modifica puntea spate geometria?
sa fie din fuzeta? sau bratele acelea ?!
p.s. am arcuri +amortizoare noi
Skip ads

  • mme

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1991 C20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2005

  • Mesaj Privat
salut.poate jentile nu au ET corespunzator.e doar o idee nu stiu sigur dar e posibl ca janta sa nu pice cum trebuie pe sosea si sa iti manance interiorul.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ah, am uitat sa zic ca am si flanse pe spate (distantiere)
sa fie si de la alea?

cum pot afla care e ET-ul corespunzator? eu zic ca ar trebui sa fie ok atata timp cat sunt trecute in talon.
o sa verfic maine, am actele jantelor in masina
  • mme

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1991 C20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2005

  • Mesaj Privat
de la distantiere este problema ta.cu ajutorul lor tu modifici et jentii ...daca te uiti din spate vei observa ca unghiul rotii e mult mai deschis si ca partea din interior este cea mai uzata.parerea mea scapa de ele..si eu aveam de gand sa imi pun dar prefer niste jenti cu J mai mare decat sa folosesc distantiere.
Numai bine.Smile
  • deleted-3353

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Din ce stiu eu, un ET "safe" ar fi 35-38.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Jady a scris:Din ce stiu eu, un ET "safe" ar fi 35-38.


am incercat sa scap de ele, nu imi place ideea de a avea asa ceva. imi lovesc in schimb cauciucurile in amortizoare fara ele Sad sunt prea mari (225/45/17)
au venit la pachet cu jantele. probabil ca era kit special pentru calibra. au ET 35.
italieni..ce sa le ceri.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
scuze ca am postat aiurea.
intentionat nu am vrut sa pun la probleme tehnnice, ci la calibra, deoarece asta e a 3-a calibra care o am (una am avut-o de piese) si toate aveau problema asta, ca toceau cauciucurile pe interior, si ma gandesc ca e o chestie mai frecvent intalnita.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu-i nimic, de aia am si mutat-o aici pentru ca merita o discutie separata.


problema asta e intalnita in special daca e mai coborata suspensia(daca nu e standard) sau cum s-a mai zis aici , de la distantiere.

poti sa verifici si in ce stare sunt bucsile de sus de la amortizorele spate , cele din interioriul masinii si cele din exterior(acolo unde vine cutia medicala)
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:nu-i nimic, de aia am si mutat-o aici pentru ca merita o discutie separata.


problema asta e intalnita in special daca e mai coborata suspensia(daca nu e standard) sau cum s-a mai zis aici , de la distantiere.

poti sa verifici si in ce stare sunt bucsile de sus de la amortizorele spate , cele din interioriul masinii si cele din exterior(acolo unde vine cutia medicala)


deci pana acum posibile cauze: ET jante + distantiere =>ET-ul jantei e in parametrii normali, dar e modificat de catre distantiere.
Amorizoarele si arcuri, care nu sunt originale (am si din alea, mai scurte 60/60)

In principiu o sa verific bucshile si flansele amortizoarelor pe spate, iar in cazul in care trebuie schimbate, sa vad daca are vreun efect.
Nu se poate sa fie totusi din bratele care vin prinse de sasiu? sa se fi torsionat in timp?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
alex_t a scris: Amorizoarele si arcuri, care nu sunt originale (am si din alea, mai scurte 60/60)



eu zic 90% ca asta e cauza. tocmai de asta exista si bucsi speciale asimetrice pentru spate ca sa corecteze unghiul acesta in caz de garda micsorata mult
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:
alex_t a scris: Amorizoarele si arcuri, care nu sunt originale (am si din alea, mai scurte 60/60)



eu zic 90% ca asta e cauza. tocmai de asta exista si bucsi speciale asimetrice pentru spate ca sa corecteze unghiul acesta in caz de garda micsorata mult


tocmai m-am intors din service, am fost sa imi faca o constatare, deoarece exista o bataie care ma deranja, si era practic de la ce ma asteptam (catalizatorul batea in podea). in rest, nu am nici cel mai mic joc (abia am schimbat tot ce era posibil de schimbat in materie de bucsi/pivoti/flanse/rulmenti)

poti sa detaliezi te rog despre acele bucsi? pot gasi asa ceva la noi?unde le pot monta CORECT(e vreo procedura anume?). merci
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
un exemplu

http://www.dorfbrunnen-gara...isch/zubehoer.htm
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat


eu te cred ca exista. insa e prima data cand au auzit de ele, si ma gandeam ca stii un loc de unde le pot cumpara (romania)
chiar am aflat un lucru interesant acum, nu ma gandeam ca isi modifica geometria pe spate datorita unor arcuri mai scurte. de fapt e logic....
merci
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ma poate ajuta cineva cu o schita a puntii spate de calibra? nu gasesc decat puntea fixa de vectra.

  • GODLESS

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie:
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
De pe let !

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
si la 2wd e cam la fel


  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
in primul rand, multumesc pt ajutor.
intrebarea mea este acum, mai exista ALTE bucsi in afara de cele care le-am incercuit? sau cele ce le-am incercuit sunt eronate?
in afara de flansele de la amortizor, care nu apar.

multumesc.

  • il20let

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Calibra 1993 c20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2007

  • Mesaj Privat
alex_t a scris:in primul rand, multumesc pt ajutor.
intrebarea mea este acum, mai exista ALTE bucsi in afara de cele care le-am incercuit? sau cele ce le-am incercuit sunt eronate?
in afara de flansele de la amortizor, care nu apar.

multumesc.



Mai sunt inca doua bucsi ....la prinderea dintre bascule si bara stabilizatoare

  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
merci il20let.
ma bate gandu sa schimb tot pe spate daca ma incadrez intr-un buget de max 500-600 ron, fara manopera
  • VEMANIS

  • Mesaje scrise: 834
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Vin si eu cu starea vremii dupa ce a plouat, sa zic asa. Nu stiu daca isi mai are rost raspunsul meu, dar vreau sa il dau, deoarece acum am citit postul vostru. Am avut aceeasi problema cu uzura cauciucurilor pe spate. Aveam joc foarte mare la bucsile care vin in dreptul nr-ului 6 din figura (Crossmember mounting bracket), sunt perpendiculare pe caroserie, daca pot spune asa. Statea de spate foarte "cracanata". Dupa inlocuire, rezultatul a fost surprinzator. Conteaza foarte mult si latimea jantelor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR