- claudiuflorin
- OP
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut. revin si eu cu o noua chestiune. La agilutza mea am observat ca acea curea de transmisie (care face legatura alterenator, aer, etc)e cam uzata si as dori sa o inlocuiesc. Aceasta inlocuire stiu ca se face odata cu inlocuirea rolei intinzatoare sau cum se numeste ea ca nu prea ma pricep. Imi puteti spune si mie mai multe despre aceasta inlocuire. Se mai schimba ceva role, rotite etc? Secific ca masina are 77000 si distributia e buna, nu tacane asa cum am auzit pe la altii. Stiu ca l aschimbarea distributiei se face si aceasta operatiune cu cureaua de transmisie.
Si inca o intrebare. Pot inlocui flansele de amorizoare fara a schimb amortizoarele?
Va multumesc mult de tot.
Si inca o intrebare. Pot inlocui flansele de amorizoare fara a schimb amortizoarele?
Va multumesc mult de tot.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Teoretic nu se schimba altceva decit daca huruie, rola sau pompa apa.
Se ridica masina pe cric si pe urma se lasa baia de ulei pe ceva (nu de tot)...astfel incit motorul sa nu fie suspendat doar in 2 suporti.
Varianta cea mai buna este de a suspenda motorul cu 2 capre reglabile, pentru asta ai in bloc prevazute 2 gauri baga un ochi sub masina si ai sa vezi. Caprele trebuie sa aiba surub asfel incit prin desfiletare sa intre in cele 2 gauri.
Dupa asta se scoate carcasa filtru aer, debitmetru si furtunul spre throttle body.
Se demonteaza suportul motor.
Se depreseaza intinzatorul si se blocheaza su o surubelnita mica.
Se invirt la mina rola si pompa sa vezi care si daca huruie, asta de preferat inainte, ca sa ai timp sa le comanzi.
Ca scule capuri torx, prelungitoare si cheie cu clicket.
PS. Nu au legatura, poti schimba. Ca sa nu fii nevoit sa faci unghiurile din nou se zgiriie pozitia la suruburi, piulite.
Se ridica masina pe cric si pe urma se lasa baia de ulei pe ceva (nu de tot)...astfel incit motorul sa nu fie suspendat doar in 2 suporti.
Varianta cea mai buna este de a suspenda motorul cu 2 capre reglabile, pentru asta ai in bloc prevazute 2 gauri baga un ochi sub masina si ai sa vezi. Caprele trebuie sa aiba surub asfel incit prin desfiletare sa intre in cele 2 gauri.
Dupa asta se scoate carcasa filtru aer, debitmetru si furtunul spre throttle body.
Se demonteaza suportul motor.
Se depreseaza intinzatorul si se blocheaza su o surubelnita mica.
Se invirt la mina rola si pompa sa vezi care si daca huruie, asta de preferat inainte, ca sa ai timp sa le comanzi.
Ca scule capuri torx, prelungitoare si cheie cu clicket.
PS. Nu au legatura, poti schimba. Ca sa nu fii nevoit sa faci unghiurile din nou se zgiriie pozitia la suruburi, piulite.
- claudiuflorin
- OP
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Ok, merci mult pt sfat. Am rezolvat schimbarea curelei cu niste baieti mecanici, superi. Intr-adevar a fost ceva chin cu arcul ala. Dane vreau sa te mai intreb ceva. Si inainte si dupa schimbarea curelei cateodata in mers si bagata si scoasa din viteza "in mers" se aude un scartait. Nu tot timpul dar se aude din cand in cand dar persista. parca ar fi un scartait de rotite de ceva ce se invarte. Poti sa ma sfatuiesti cu ceva?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- OP
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- OP
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
- racz gabriel
- *
- 12 mesaje
- din 14 Jun 2007
- Agila 2002 z12xe
- Cluj
racz gabriel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2007
- Mesaj Privat
gugymax
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2008
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
gugymax
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2008
- Mesaj Privat
gugymax
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2008
- Mesaj Privat
ionutzmi- Suspendat
- 469 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Omega 1998 x20dth
- Giurgiu
ionutzmi- Mesaje scrise: 469
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Omega 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
c.c.
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Harghita
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- adriancean
- **
- 166 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Hunedoara
adriancean
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Buna seara.Am avut o intamplare nefericita cu rola de la intanzatorul curelei de accesorii...s-a spart si ca urmare mi-a distrus si cureaua....Am comandat cureaua si rola si maine vreau sa le pun la loc...dar am observat ca a doua spira din arc are o taietura (cam trei sferturi din grosimea ei).Nu cred ca o sa gasesc doar arcul separat asa ca va intreb daca sa o las asa sau sau rup acea spira si jumatate ,de unde e taietura pana la la capatul arcului.Inca o intrebare mai am,la capatul lamelei pe care intra arcul este o gaura,acea gaura se foloseste pentru comprimarea arcului sau in capatul ei trebuie sa stea tot timpul acel stift metalic cum am vazut in pozele de pe net.Multumesc mult.
- Turturica George
- *
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2012
- Agila 2001 Z10XE
- Prahova
Turturica George
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2012
- Mesaj Privat