- deleted-86250
- *
- 21 mesaje
- din 23 Jun 2013
deleted-86250
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2013
- Mesaj Privat
Salutare,
De curand am schimbat iluminarea interioara (bord, plafon si usi) + iluminarea numarului pe LED. Noaptea am observat ca cele din plafon sunt oarecum aprinse. De ce oarecum?! Pentru ca pe timp de zi intensitatea luminii este insesizabila. In mod normal nu ar fi trebuit sa fie aprinse de loc, nu? Postez aceasta dilema deoarece este a 3 a oara cand bateria ma lasa (Varta Black 55A) in decurs de 2 ani si ceva. Prima data era de inteles, pentru ca din motive de necunostinta tata a lasat cheile in contact timp de 2-3 zile si s-a stors, a 2 a oara din cauza mecanicului, care mi-a facut schimbul de ulei + filtre, a facut la fel, lasand cheile in contact, iar acum daca o las mai mult de 1 maxim 2 zile fara sa o pornesc (cheile scoase ), urmatoarea zi nici macar inchiderea centralizata nu mai functioneaza. Tin sa mentionez ca dupa ambele incidente bateria a fost reincarcata corespunzator. Ce ma uimeste insa este faptul ca dupa ce am luat-o si am masurat tensiunea, imi arata 10.99V. Am luat alta baterie (folosita), care avea 10V si a pornit, a luat-o mai greu, dar a pornit. In parametrii normali de functionare, tinand cont ca in baterie este o tensiune de 12V, cat ar trebui sa imi indice cu motorul pornit la relanti fara consumatori porniti? //Motor Z16XE\\
De curand am schimbat iluminarea interioara (bord, plafon si usi) + iluminarea numarului pe LED. Noaptea am observat ca cele din plafon sunt oarecum aprinse. De ce oarecum?! Pentru ca pe timp de zi intensitatea luminii este insesizabila. In mod normal nu ar fi trebuit sa fie aprinse de loc, nu? Postez aceasta dilema deoarece este a 3 a oara cand bateria ma lasa (Varta Black 55A) in decurs de 2 ani si ceva. Prima data era de inteles, pentru ca din motive de necunostinta tata a lasat cheile in contact timp de 2-3 zile si s-a stors, a 2 a oara din cauza mecanicului, care mi-a facut schimbul de ulei + filtre, a facut la fel, lasand cheile in contact, iar acum daca o las mai mult de 1 maxim 2 zile fara sa o pornesc (cheile scoase ), urmatoarea zi nici macar inchiderea centralizata nu mai functioneaza. Tin sa mentionez ca dupa ambele incidente bateria a fost reincarcata corespunzator. Ce ma uimeste insa este faptul ca dupa ce am luat-o si am masurat tensiunea, imi arata 10.99V. Am luat alta baterie (folosita), care avea 10V si a pornit, a luat-o mai greu, dar a pornit. In parametrii normali de functionare, tinand cont ca in baterie este o tensiune de 12V, cat ar trebui sa imi indice cu motorul pornit la relanti fara consumatori porniti? //Motor Z16XE\\
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Barera
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2015
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Barera
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2015
- Mesaj Privat
- ionutzzz81
- **
- 191 mesaje
- din 30 Jun 2014
- Astra 2005 1.7 DTH
- Arges
ionutzzz81
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2014
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salutari , am nevoie de sfaturi , am tot citit topicul dar vreau sa imi si confirme cineva,sa va povestesc pe scurt ce am patit.
am pornit masina fara probleme , pe drum observ ca turometrul sta la 1000 de rpm in relantiu (la semafor) si nu scade,temperatura apei 90 g , in bord nu e nici un bec aprins,ajung la destinatie opresc motorul apoi dau la automat , invarte slab spre deloc, reusesc sa pornesc masina apoi doar la deal in jos (norocul meu) pun contactu las ambreaju si o ia turometrul sta normal la 780-800 rpm...ma duc circa 3 min dupa care iar sta turometru la 1000 de ture , ma mai duc vreo 10 min constat ca se aprinde becul de esp si abs deodata (doar cand dau de volan stanga dreapta,servodirectia este electrica) , dupa inca 2 min nu mai am servodirectie deloc, ajung acasa constat cu ajutorul aparatului de masura ca am doar 10.5v la borne , de pornit clar ca nu se poate,pun o alta bateria de 74ah de pe o alta masina care stiu sigur ca e buna bateria,observ ca tensiunea la borne in timpul relatiului este de 12.00v si scade treptat in circa 2-3 minute a ajuns la 11.90,nu am mai dat drumu la consumatori am considerat ca este clar ceva problema de la alternator sau releu de incarcare , ce este curios e ca becul de incarcare din bord nu este aprins , cand pun contactul el apare (deci functioneaza) in momentul in care a pornit motorul se stinge.
Are rost sa incerc sa repar alternatorul , sau sa ma gandesc sa cumpar altul?
Releul de incarcare din cate stiu eu este in alternator(poate gresesc)
Pot sa mai testez in alt mod alternatorul ? (daca mai are rost)
este vorba de un astra g din 2002 cu motor 2.0 turbo-benzina z20Let.
am pornit masina fara probleme , pe drum observ ca turometrul sta la 1000 de rpm in relantiu (la semafor) si nu scade,temperatura apei 90 g , in bord nu e nici un bec aprins,ajung la destinatie opresc motorul apoi dau la automat , invarte slab spre deloc, reusesc sa pornesc masina apoi doar la deal in jos (norocul meu) pun contactu las ambreaju si o ia turometrul sta normal la 780-800 rpm...ma duc circa 3 min dupa care iar sta turometru la 1000 de ture , ma mai duc vreo 10 min constat ca se aprinde becul de esp si abs deodata (doar cand dau de volan stanga dreapta,servodirectia este electrica) , dupa inca 2 min nu mai am servodirectie deloc, ajung acasa constat cu ajutorul aparatului de masura ca am doar 10.5v la borne , de pornit clar ca nu se poate,pun o alta bateria de 74ah de pe o alta masina care stiu sigur ca e buna bateria,observ ca tensiunea la borne in timpul relatiului este de 12.00v si scade treptat in circa 2-3 minute a ajuns la 11.90,nu am mai dat drumu la consumatori am considerat ca este clar ceva problema de la alternator sau releu de incarcare , ce este curios e ca becul de incarcare din bord nu este aprins , cand pun contactul el apare (deci functioneaza) in momentul in care a pornit motorul se stinge.
Are rost sa incerc sa repar alternatorul , sau sa ma gandesc sa cumpar altul?
Releul de incarcare din cate stiu eu este in alternator(poate gresesc)
Pot sa mai testez in alt mod alternatorul ? (daca mai are rost)
este vorba de un astra g din 2002 cu motor 2.0 turbo-benzina z20Let.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Soclu releu Maro - Releu pompa spalator faruri - ai duze de spalare la faruri? - apare numai la diesel din ce vad.
Cel ROZ - Releu pompa benzina.
___________________________________________________________________
@Vectra sri - Ti-ai raspuns singur alternatorul nu incarca, si de aici valori mici la baterie.
Verificare incarcare - cu motorul pornit pornita 13.8-14.4v OK. - daca nu creste spre valorile acestea este clar alternatorul.
Masurare baterie cu motorul nepornit 12.4-12.6v OK. | 12.3v se considera descarcata | se pune la incarcat.
http://www.youtube.com/user...tronicsIrl/videos
http://www.youtube.com/resu...ery=Alternator+GM
http://www.youtube.com/watch?v=FTGz0PKIl84 - Diagnosing Alternator Problems - EricTheCarGuy
Probabil - punte diode alternator, carbuni (peri uzate) etc...
O constatare de costuri dupa desfacere sa vezi daca merita reparat...
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Vectra sri a scris:multumesc , la relantiu incarca 12.10 si scade incet odata cu trecerea minutelor , nu am stat sa vad cat anume dar e clar din ce am mai intrebat si pe alte cunostinte , punte diode sau releu.Daca costul reparatiei trece de 250 de lei ma orientez la unul din dezmembrari.
ai uitat ghilimelele pe incarca...
Nu ai deloc incarcare...
O incarcare acceptabila poate fi de la un minimum minimorum de 13.5
La 12v masina ta nu mai genereaza curent sa incarce bateria ci consuma din baterie.
Problema e clar de la incarcare.
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu estimez un pret de service incluzand manopera si piesele pe la 400 de lei...
Pe mine m-a costat o reparatie similara peste 500 de lei... dar na... vectra... astia "are" bani...
Inca regret ca nu am cumparat alternator nou si montaj in fata blocului...
Cred ca as fi iesit sub pretul "de service" si cu alternator nou nout, nu reconditionat...
Pe mine m-a costat o reparatie similara peste 500 de lei... dar na... vectra... astia "are" bani...
Inca regret ca nu am cumparat alternator nou si montaj in fata blocului...
Cred ca as fi iesit sub pretul "de service" si cu alternator nou nout, nu reconditionat...
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cum se masoara curentul direct la bornele alternatorului? - si un desen sa pricepem toti.
https://www.clubopel.com/vie...p=1460092#1460092 - @ksper & big_electro61 a aratat ceva aici.
- Verificare continuitate cabluri intre alternator si baterie - se masoara incarcarea pe cablu... inainte de borna, sau direct la alternator.
- Cabluri intrerupte, oxidate sau borne oxidate in legatura lor in borna...
- Bornele de baterie se verifica mai atent, masurate intre legatura borna si cablu - eventual curatate.
Doar ca idee.
https://www.clubopel.com/vie...p=1460092#1460092 - @ksper & big_electro61 a aratat ceva aici.
- Verificare continuitate cabluri intre alternator si baterie - se masoara incarcarea pe cablu... inainte de borna, sau direct la alternator.
- Cabluri intrerupte, oxidate sau borne oxidate in legatura lor in borna...
- Bornele de baterie se verifica mai atent, masurate intre legatura borna si cablu - eventual curatate.
Doar ca idee.
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat