Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Este bine de stiut...
Daca este de facut il fac in service | una este teoria si alta este practica si experienta + scule + elevator + dinamometrica + trusa KM etc. - sunt mai multe ma opresc aici.
Da ma incanta sa imi bag nasul - unde stiu ca o pot duce la capat ce am inceput, daca nu am cu ce - las pe alti care se pricep si care au si scule si tot ce trebuie.

Docamdata masina mai merge, inca nu sa dat la ulei. - dupa cum arata compresia la cilindri urmeaza si asta, ma pregatesc din timp cu lista.
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Eu n-am folosit truse "speciale" .
Pentru mine a fost prima data cand m-am bagat intr-un motor.
Greu nu este sa dai jos, dar este al dracu de dificil la pus inapoi.
Timp sa dau jos a fost cca 5-6 ore (in cazul meu) pt ca am notat tot ce am desfacut, de unde era si cum era asta ca sa nu fac "alba neagra" vorba lui dancuciureanu. Montarea mi-a luat aproximativ 11 ore.
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Azi s-a demontat. Simeringuri f tari și coapte, la fel și garniturile. Segmenții de ungere blocați și plini. Mâzgã pe fundul bãii de ulei. Pune la punct chiulasã și mâine începe montajul. Zãngãnitul era de la rolã de la întinzãtor curea accesorii. Între cutie și motor nu prelingea pe la simering palier ci pe la etanșare baie. Aștept ziua de mâine Smile O seara plãcutã tuturor!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ei si tu acum, neamtul pune un ulei de doi euro si-l tine 30,000km sau cand se aprinde becul. De acum pui ulei bun ceva 5W40 sau 0W40 daca ai bani ca asta e mai scump dar de firma, nu pocneli cu multa reclama, schimb la maxim 10,000km daca mai vede si ceva pe afara, cand este deja maro pe joja sau un an il schimbi obligatoriu.
In poza 3 vad pistoanele numerotate cu liniute, nu se face asa mai ales ca parca la piston 4 liniuta merge si pe cilindru.
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
La pistonul 4 ca și la celelalte e oglindã datã de luciul cilindrului. Un zoom și se vede exact. Azi e gata montajul...voi reveni. O zi plãcutã!
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Domnilor, am avut noroc. Treabã bunã și oameni ok. Motorul a pornit din 5 chei,toarce bine,silențios, tacheții se aud toți și cursiv. Relanti constant. Abia am rulat 25 km și la relanti aproximativ 2h. Continuam rodajul Smile toatã manoperã a costat 450 lei. 3 beri și o cola bonus Smile. Nu mi-a mai schimbat simering palier pt ca nu curgea pe acolo ci pe la baie. Când voi umbla la ambreiaj voi schimba și simeringul. Am înlocuit și țeavã esapament cu racord flexibil și rulment butuc dreapta f. Ulei de rodaj bãgat aral 5w40. La 500-700 km îl voi înlocui cu gm 5w40. E bn? Alte detalii, dupã mai mulți km. Sper sã am noroc pânã la capãt . O zi plãcutã!
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Referitor la montarea segmentilor pe piston care ar fi metoda cea mai buna. Teoretic se recomanda montarea la 120 grade intre cei 3 segmenti dar am gasit in TIS referitor la motorul meu z16se o asezare a primilor doi segmenti la 180 grade iar la cei de ungere recomandarea ca cele doua lamele din componenta sa aiba deschizaturile decalate cu 2,5 - 5 cm.

Pe acest forum intr-o postare apare la un motor de Agila o alta pozitionare a segmentilor oarecum asemanatoare cu cea de mai sus numai ca segmentul 1 si 2 sunt la 180 grade iar cei 3 din componenta segmentului de ungere sunt la 120 grade.

Daca ne uitam totusi atent pozitionarea in cele doua poze este aproape identica dar la ambele deschizaturile de la segmentii 1 si 2 sunt perpendiculare pe bolt .
Care ar fi cea mai corecta modalitate deoarece am mai citit pe net si unii mai recomanda montarea segmentului 1 si 2 la 180 grade dar deschiderea acestora sa fie spre capetele boltului de biela deoarece spuneau ei la aceasta montare este cea mai mica probabilitate de aliniere deoarece forta de frecare a pistonului in cilindru este mai mica spre laterale (spre capetele boltului).

Si ca fapt divers iata doua clip-uri cu un "fabricant" de segmenti (sper ca nu face si pentru Opel):
http://www.youtube.com/watch?v=Dj_oIHxxF0I
http://www.youtube.com/watch?v=neCWLnwYolA
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Pe schema cu care au venit segmentii parca asa aratau ca vin montati.

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
mihaidarie a scris:Domnilor, am avut noroc. Treabã bunã și oameni ok. Motorul a pornit din 5 chei,toarce bine,silențios, tacheții se aud toți și cursiv. Relanti constant. Abia am rulat 25 km și la relanti aproximativ 2h. Continuam rodajul Smile toatã manoperã a costat 450 lei. 3 beri și o cola bonus Smile. Nu mi-a mai schimbat simering palier pt ca nu curgea pe acolo ci pe la baie. Când voi umbla la ambreiaj voi schimba și simeringul. Am înlocuit și țeavã esapament cu racord flexibil și rulment butuc dreapta f. Ulei de rodaj bãgat aral 5w40. La 500-700 km îl voi înlocui cu gm 5w40. E bn? Alte detalii, dupã mai mulți km. Sper sã am noroc pânã la capãt . O zi plãcutã!

Bafta Smile
Alege altceva decat GM. Pompa de apa a scapat?
  • madataseacl

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Si eu am aceasta dilema cu pozitionarea segmentilor pe piston. Am un z16se si majoritatea recomanda montarea la 120 grade dar in documentatie am gasit altceva. Care ar fi cea mai buna varianta?
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
M-am uitat acum in TIS la mai multe motoare si se recomanda montarea segm. 1 si 2 la 180 grade iar la cel de ungere segmentele componente cu fantele la aproximativ 120 grade dar sa nu se suprapuna cu fantele segmentilor 1 si 2.

As vrea sa stiu daca se pune pasta blocanta la prezoanele de chiulasa (pentru ca unii recomanda) sau la suruburile de la cuzinetii de biela. Daca da de care rosie sau albastra.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Nu, pt ca risti sa le rupi. De aceea se recomanda schimbarea suruburilor ori de cate ori se intervine pe aceea parte.
Suruburile se strang pe cuplu recomandat, dupa care se strange cu unghiulara la cat este recomandat.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Asta stiu si chiar am sa respect acest lucru dar iata aici am vazut de aceea intreb si este chiar motorul meu z16se..
http://www.youtube.com/watch?v=cPkiaunp8Tk
Tipul vad ca face si o curatare a gaurilor cu tarodul banuiesc ca, curata pasta veche sau chiar o curatare obisnuita (de ce nu).


Ultima modificare făcută de gigatel30 la Joi 20 Aug, 2015 9:18 pm
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
rhydin a scris:
mihaidarie a scris:Domnilor, am avut noroc. Treabã bunã și oameni ok. Motorul a pornit din 5 chei,toarce bine,silențios, tacheții se aud toți și cursiv. Relanti constant. Abia am rulat 25 km și la relanti aproximativ 2h. Continuam rodajul Smile toatã manoperã a costat 450 lei. 3 beri și o cola bonus Smile. Nu mi-a mai schimbat simering palier pt ca nu curgea pe acolo ci pe la baie. Când voi umbla la ambreiaj voi schimba și simeringul. Am înlocuit și țeavã esapament cu racord flexibil și rulment butuc dreapta f. Ulei de rodaj bãgat aral 5w40. La 500-700 km îl voi înlocui cu gm 5w40. E bn? Alte detalii, dupã mai mulți km. Sper sã am noroc pânã la capãt . O zi plãcutã!

Bafta Smile
Alege altceva decat GM. Pompa de apa a scapat?
am zis gm 5w40 pt ca neamțul a pus în motorul nou gm 5w30. Mã mai gândesc și decid despre ulei. Pompa de apã a fost schimbatã cu distribuția acum 50000 km. O voi schimba la urmãtoarea distribuție. Nici cureaua accesorii nu am schimbat. Pânã în prezent este ok. Abia am fãcut 60 km Smile
  • madataseacl

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2012

  • Mesaj Privat
gigatel30 a scris:Asta stiu si chiar am sa respect acest lucru dar iata aici am vazut de aceea intreb si este chiar motorul meu z16se..
http://www.youtube.com/watch?v=cPkiaunp8Tk
Tipul vad ca face si o curatare a gaurilor cu tarodul banuiesc ca, curata pasta veche sau chiar o curatare obisnuita (de ce nu).



In videoclip mecanicul da cu vaselina cuprata pe prezoane. Vaselina cuprata rezista la temperaturi mari.
  • madataseacl

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2012

  • Mesaj Privat
gigatel30 a scris:M-am uitat acum in TIS la mai multe motoare si se recomanda montarea segm. 1 si 2 la 180 grade iar la cel de ungere segmentele componente cu fantele la aproximativ 120 grade dar sa nu se suprapuna cu fantele segmentilor 1 si 2.

As vrea sa stiu daca se pune pasta blocanta la prezoanele de chiulasa (pentru ca unii recomanda) sau la suruburile de la cuzinetii de biela. Daca da de care rosie sau albastra.



Da dar acum la segmenti goetze segmentul de ungere vine cu o sungura fanta. As vrea sa stiu cum pun pe cel de ungere fata de cei de compresie.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
la goetze iti vine fisa cum vin asezati toti segmentii.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Care posteaza o fisa completa, sa vedem si noi ce scrie acolo.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
imi pare rau ca nu am pastrat unul din plicurile in care au venit segmentii.


Dar asa erau desenati
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Bun dar grade de asezare unde sunt...
Sa vedem atunci unul din plicuri si fisa lor, doar nu lea aruncat toti.
Este chiar interesanta treaba - cu asezare lor nici pe asta nu o stiam.
Sa o dezbatem pana cand informatia este completa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR