- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Poseidon,
Am scris explicit in postul anterior ca sunt valorile minime. pt consum optim si viata lunga a motorului. Observi clar corelarea cu sarcina.
Din partea mea sa mearga lumea cu 55 la ora in viteza 2 la 3000rpm+ pe drum drept sau la chiar vale, sa stea la relanti la rpm max, daca ei asa se simt mai bine.
Nu se baga nimeni peste placerea lor. Da, am vazut oameni care la o panta usoara in loc sa ii da a 4-a sau a 5-a sa o lase sa curga singura, o tineau accelerata in a 3-a.
Eu vorbeam de regimul general, in care conduci in siguranta si cu cap si care ia 90% din timp. MAsina in general e un mijloc de deplasare, nu de participat la raliuri pe drumuri publice.
Evident ca imi mai place si mie sa ii dau turatie intr-o depasire sau sa urc in forta un deal cu multe curbe. Dar raportat la durata totala de exploatare aceste momente nu aduna nici macar 1%, asa ca le putem ignora total.
Curatarea se face cand urci un deal, o tii la minim 2000 ture asa incat turbina sa produca maxim de presiune si arderea sa fie saraca si completa.
Daca ar urmari cineva cu un tester va vedea ca la plaja superioara arderea e devine bogata, presiunea pe turbo e aceeasi.
Sunt mii de masini care cam in acest regim functioneaza si fac sute de mii km fara probleme. Ca sa nu mai vorbim de dube, sau masinile cu transmise automata, care se incapataneaza sa nu crape!
1.5dCI vechi nu scoate fum atata timp cat e in mintile lui. Cand scapa ulei turbina atunci deja e jale si apare perdeaua de fum. Sa vezi la 4000 ture ce iese!
Mers subturat e cand urci, ii dai a 3-a la 1200 ture si dai pedala la fund si lasi motorul sa se chinuie. Dar daca ai fi avut 1500-1800 ture (in functie de motor) incepe sa fie o turatie ok daca dealul nu e abrupt, de la 2000 in sus e parfum.
In rest sunt tot felul de povesti de speriat copii, defecte din alte cauze atribuite mersului subturat.
@Burtal, aia vroiam sa zic, acceleratul brusc e capul rautatilor si sau trasul constant in sarcina in turatii mici. Exact momentele alea in care turbo lag-ul se simte sunt de evitat la motorina. Se traduc prin fum negru.
Dupa cum vezi regimul recomandat de mine cam asta incearca sa evite.
Am scris explicit in postul anterior ca sunt valorile minime. pt consum optim si viata lunga a motorului. Observi clar corelarea cu sarcina.
Din partea mea sa mearga lumea cu 55 la ora in viteza 2 la 3000rpm+ pe drum drept sau la chiar vale, sa stea la relanti la rpm max, daca ei asa se simt mai bine.
Nu se baga nimeni peste placerea lor. Da, am vazut oameni care la o panta usoara in loc sa ii da a 4-a sau a 5-a sa o lase sa curga singura, o tineau accelerata in a 3-a.
Eu vorbeam de regimul general, in care conduci in siguranta si cu cap si care ia 90% din timp. MAsina in general e un mijloc de deplasare, nu de participat la raliuri pe drumuri publice.
Evident ca imi mai place si mie sa ii dau turatie intr-o depasire sau sa urc in forta un deal cu multe curbe. Dar raportat la durata totala de exploatare aceste momente nu aduna nici macar 1%, asa ca le putem ignora total.
Curatarea se face cand urci un deal, o tii la minim 2000 ture asa incat turbina sa produca maxim de presiune si arderea sa fie saraca si completa.
Daca ar urmari cineva cu un tester va vedea ca la plaja superioara arderea e devine bogata, presiunea pe turbo e aceeasi.
Sunt mii de masini care cam in acest regim functioneaza si fac sute de mii km fara probleme. Ca sa nu mai vorbim de dube, sau masinile cu transmise automata, care se incapataneaza sa nu crape!
1.5dCI vechi nu scoate fum atata timp cat e in mintile lui. Cand scapa ulei turbina atunci deja e jale si apare perdeaua de fum. Sa vezi la 4000 ture ce iese!
Mers subturat e cand urci, ii dai a 3-a la 1200 ture si dai pedala la fund si lasi motorul sa se chinuie. Dar daca ai fi avut 1500-1800 ture (in functie de motor) incepe sa fie o turatie ok daca dealul nu e abrupt, de la 2000 in sus e parfum.
In rest sunt tot felul de povesti de speriat copii, defecte din alte cauze atribuite mersului subturat.
@Burtal, aia vroiam sa zic, acceleratul brusc e capul rautatilor si sau trasul constant in sarcina in turatii mici. Exact momentele alea in care turbo lag-ul se simte sunt de evitat la motorina. Se traduc prin fum negru.
Dupa cum vezi regimul recomandat de mine cam asta incearca sa evite.
- loredan_f
- **
- 212 mesaje
- din 16 Oct 2014
- Astra 2012 dti
- Bucuresti
loredan_f
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2014
- Mesaj Privat
- loredan_f
- **
- 212 mesaje
- din 16 Oct 2014
- Astra 2012 dti
- Bucuresti
loredan_f
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2014
- Mesaj Privat
- anghelvlad
- **
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
eu am achizitionat sh un astra j st 1.7 de 125 cai si din umila mea experienta cu ea (am doar 4000 km cu ea) pot spune ca e ok. acum depinde de fiecare cum doreste sa o foloseasca. recomand cu caldura sa evitati fortarea motorului rece chiar daca e vara. din punctul meu de vedere o incalzire ideala a motorului ar consta in pornirea corecta a motorului, da-i cateva secunde sa isi faca ungerea inainte sa pleci de pe loc adica sa urce uleiul in rampa, sa faca presiune si toate alea... sa lucreze putin macar cat iti pui centura si iti alegi melodia preferata, iti pui tel bine, reglezi oglinda si iti pui ochelarii.... pana la 90 de grade incearca sa mentii o turatie relativ joasa fara sa fortezi motorul. schimba aproape de 2500 si incearca sa mentii turatia constanta pe la 2000 de ture pana in 2200. cand motorul ajunge la 90 de grade mai asteapta cateva minute si apoi poti trece la regimul de exploatare normala, da-i in gura. schimba pe la 3000 chiar si 3500 daca simti nevoia dar orice ai face, nu forta motorul sub 2000 de rotatii. mai bine dai treapta inferioara si o turezi. eu asa conduc si in ultimii 1000 de km am consum de 6.4 cu o viteza medie de 40 la ora. amintitiva ca turbina are geometrie variabila deci e mult mai sensibila la surge sau alte socuri. faceti-i un italian tune-up din cand in cand cu a 2-a pe sau pe autostrada cu a 3-a (duce) de preferat cand e liber si nu deranjati sau nu va deranjeaza nimeni. ca ultim sfat, inanite sa opriti motorul verificati consumul instant si daca e mai mare de 1.5l/h inseamna ca regenereaza FAP deci asteapta sa termine (consumul orar revine la 0.5 fara ac.). drumuri biune!
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
La un condus normal de diesel, nu prea ai ce cauta la 3500 rot. Si 3000 e mult. Dieselul se simte bine la 2000 - 2500 rot ( zona de cuplu maxim). Si nu pateste nimic geometria variabila la turatia asta. Treaba e sa nu o accelerezi aiurea la turatii joase. Masina se simte daca trage sau trebuie retrogradat. Restul e cancan.
Ce faceati la dacia aia fara turometru? Montati unul?
Deci...
Ce faceati la dacia aia fara turometru? Montati unul?
Deci...
- anghelvlad
- **
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
motoarele astea diesel nu sunt ca cele de pe camion care la turatii de peste 2000 nu mai sunt eficiente. sunt motoare diesel de turatie. una e sa schimbi in 3500, alta e sa o ti la 3500 constant. fiind dat ca sunt motoare in 6 trepte sa mergi cu ea in a 6-a la 3500 inseamna ca ai la ora... mult, si viteza, si consum. e un fapt stiut ca turbinele cu geometrie variabila sunt mai sensibile drept urmare, un regim de turatie putin mai ridicat nu face daune ci dinpotriva. si cand spun regim de turatie mai ridicat nu ma refer la turatii de NFS. am avut nu dacie, ci fiesta diesel de 1.8 60 de cai fara turometru si fiind diesel aspirat am constatat ca s-a simtit mai bine mai turat. un td fiind mai sensibil la turatii joase... restul e cancan. turometrul e ca sa iti formezi stilul de condus, are rol informativ. dacia aia nu avea nici turbina, nici injectoare multipunct, nici pompa common-rail de inalta presiune, nici fap....
le: inainte am avut si eu y20dth pe o astra caravan din 2000. plange motorul ala la turatii mici, consuma mult la turatii joase. l-am oprit (nu vandut) la 285000 km. motorul e perfect fara probleme de turbina, injectoare, pompa sau catalizator. din italia in romania mi-a scos 5.5 plin pe plin si consumul de ulei e optim pt varsta, km si dimensiunea lui.
le: inainte am avut si eu y20dth pe o astra caravan din 2000. plange motorul ala la turatii mici, consuma mult la turatii joase. l-am oprit (nu vandut) la 285000 km. motorul e perfect fara probleme de turbina, injectoare, pompa sau catalizator. din italia in romania mi-a scos 5.5 plin pe plin si consumul de ulei e optim pt varsta, km si dimensiunea lui.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
@anghelvlad: motoarele alea de camioane sult mult mai compexe decat crezi.
Fiecare conduce cum crede. Eu mi-am spus parerea bazata pe niste lucruri.
Daca tu vrei sa schimbi la 3500, e treaba ta.
Ca ajungi din cand in cand acolo, e una. Dar sa schimbi constant la 3500, inseamna sa mergi constant cu 3000: sa ne zici si noua ce viteze ai la turatia asta im toate treptele.
Fiecare conduce cum crede. Eu mi-am spus parerea bazata pe niste lucruri.
Daca tu vrei sa schimbi la 3500, e treaba ta.
Ca ajungi din cand in cand acolo, e una. Dar sa schimbi constant la 3500, inseamna sa mergi constant cu 3000: sa ne zici si noua ce viteze ai la turatia asta im toate treptele.
- anghelvlad
- **
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Daca e sa urmaresti o cutie automata, observi ca rareori ajunge sa schimbe la 3000+ ture, exceptand faptul in care esti cu pedala la podea.
La motoarele puternice asemenea turatii sunt mult peste nevoile reale. Rareori ai nevoie de asemenea acceleratii incat sa dai bice tuturor cailor din motor.
Daca mergi turat cand nu e nevoie doar invarti motorul degeaba.
Spun degeaba pt ca:
- injectoarele vor arunca doar cateva procente in plus de motorina,
- turbina de pe la 1500 ture se apropie de presiunea maxima
Sa nu mai vb de CVT-uri care tin turatia constanta in jur de 1500 pe drum drept, daca accelerezi ca un om normal, nici ca un pensionar, nici ca un "reisãr".
Nici la deal nu trece de 2000 ture decat daca te iei la intrecere cu cineva.
Curatari si alte povesti le faci cand mergi la deal, in sarcina, nu mergand prin oras cu 2500 ture, sa intoarca lumea capul dupa tine.
Iar curatarea automata foloseste alti timpi de injectie pt ca arderea sa se produca inafara cilindrilor.
Ce trebuie avut grija e sa nu ii dai sa traga din greu la turatii joase, unde, spre deosebire de o dacie, motorul diesel trage, dar vibratiile sunt mai mari si fumul mai gros.
La motoarele puternice asemenea turatii sunt mult peste nevoile reale. Rareori ai nevoie de asemenea acceleratii incat sa dai bice tuturor cailor din motor.
Daca mergi turat cand nu e nevoie doar invarti motorul degeaba.
Spun degeaba pt ca:
- injectoarele vor arunca doar cateva procente in plus de motorina,
- turbina de pe la 1500 ture se apropie de presiunea maxima
Sa nu mai vb de CVT-uri care tin turatia constanta in jur de 1500 pe drum drept, daca accelerezi ca un om normal, nici ca un pensionar, nici ca un "reisãr".
Nici la deal nu trece de 2000 ture decat daca te iei la intrecere cu cineva.
Curatari si alte povesti le faci cand mergi la deal, in sarcina, nu mergand prin oras cu 2500 ture, sa intoarca lumea capul dupa tine.
Iar curatarea automata foloseste alti timpi de injectie pt ca arderea sa se produca inafara cilindrilor.
Ce trebuie avut grija e sa nu ii dai sa traga din greu la turatii joase, unde, spre deosebire de o dacie, motorul diesel trage, dar vibratiile sunt mai mari si fumul mai gros.
- claudiu_ss
- **
- 74 mesaje
- din 13 Nov 2010
- Astra 2007 1.9dt
- Alba
claudiu_ss
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2007 1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- claudiu_ss
- **
- 74 mesaje
- din 13 Nov 2010
- Astra 2007 1.9dt
- Alba
claudiu_ss
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2007 1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat
- claudiu_ss
- **
- 74 mesaje
- din 13 Nov 2010
- Astra 2007 1.9dt
- Alba
claudiu_ss
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2007 1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat