andu_eu- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva.
am un vectra b din 2000, motor x18xe1 si de cateva zile dupa ce se incalzeste parca merge in 3 pistoane. am bagat testerul pe ea si au aparut 2 erori : ecu si sonda lambda.
am luat o sonda lambda de la dezmembrari dar este ptr Z18XE, intrebarea este daca o sa merga daca o montez pe motoul meu X18XE1 cu modificarile de rigoare ca a mea are firul mai lung si alta mufa dar tot cu 4 fire.
multumesc anticipat..
- atlet1305
- **
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Multam!
- emoboy
- **
- 141 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Corsa 2004 z13dt
- Prahova
emoboy
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Andrei WPX
- **
- 468 mesaje
- din 12 Dec 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
Andrei WPX
- Mesaje scrise: 468
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2009
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,341 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,341
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Andrei WPX
- **
- 468 mesaje
- din 12 Dec 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
Andrei WPX
- Mesaje scrise: 468
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2009
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Sonda lambda (numitã ºi sonda sau senzorul de oxigen) are o importanþã deosebitã relativ la reducerea emisiilor poluante de pe automobile. Produs al companiei Bosch, sonda lambda a fost utilizatã pentru prima oara alãturi de un catalizator pe un automobil Volvo la sfârºitul anilor 1970. Dezvoltarea ºi proiectarea sondei a fost începuta în timpul anilor 1960 sub supravegherea dr. Gunter Bauman, în cadrul companiei Robert Bosch GmbH.
Aplicaþiile principale ale sondei lambda sunt motoarele pe benzinã. Sonda se utilizeazã ºi pe motoarele diesel dar mult mai restrâns. Motivul este acela ca motoarele pe benzina funcþioneazã în jurul amestecului stoichiometric în timp ce motoarele diesel funcþioneazã cu amestecuri sãrace.
Emisiile poluante ale automobilelor
Înainte de a explica modul de lucru al sondei lambda trebuie sã avem o imagine clarã a emisiilor poluante de pe automobile. Principalele emisii poluante ale automobilelor sunt:
monoxidul de carbon CO;
oxizii de azot NOx;
hidrocarburile HC;
particulele PM.
Cea mai des utilizatã metodã de a reduce emisiile poluante de pe un automobile este catalizatorul. În cazul în care catalizatorul reduce proporþiile de CO, NOx ºi HC din gazele de evacuare, acesta se numeºte catalizator pe trei cãi. Orice sistem de post tratare a emisiilor poluante al unui automobil, ce utilizeazã un catalizator, are în componenta ºi o sondã lambda. Eficacitatea catalizatorului depinde în întregime de buna funcþionare a sondei lambda.
Amestecul stoichiometric
Pentru a asigura arderea completã a combustibilului din motor (benzinã sau motorinã) este nevoie de o anumita cantitate de oxigen deci de o anumita cantitate de aer. Astfel, pentru a arde complet 1 kg de benzinã avem nevoie de aproximativ 14.7 kg de aer. Dacã acest raport se pãstreazã (14.7:1) ºi în cilindru putem spune cã amestecul din cilindru este stoichiometric. Notaþia utilizatã în literatura de specialitate, pentru evalua raportul aer:combustibil din motor, este litera greceasca lambda (λ). Relativ la tipul amestecului aer-combustibil din motor putem avea urmatoarele situaþii:
amestec bogat (λ < 1): în acest caz combustibilul este în exces, aerul nefiind suficient pentru o ardere completã;
amestec stoichiometric (λ = 1): în acest caz raportul aer-combustibil este ideal arderea fiind completã;
amestec sãrac (λ > 1): în acest caz aerul este în exces, arderea fiind completã dar cu exces de oxigen;
Rolul sondei lambda
Tipul amestecului aer-combustibil, bogat sau sãrac, influenþeazã în mod direct nivelul emisiilor poluante. Astfel în caz unui amestec bogat, combustibilul fiind în exces, arderea este parþialã, rezultã emisii bogate în monoxid de carbon (CO) ºi hidrocarburi (HC). În cazul amestecurilor sãrace, oxigenul fiind în exces, conduce la creºterea nivelului de oxizi de azot (NOx) din gazele de eºapament. Compromisul este fãcut în cazul amestecului stoichiometric, caz în care emisiile sunt la un nivel mediu pentru fiecare din cele trei componente (CO, HC ºi NOx).
Eficacitatea catalizatorului este maximã atunci când amestecul aer-combustibil este stoichiometric. Rolul sondei lambda este de a informa calculatorul de injecþie care este starea amestecului aer-combustibil. Pe baza informaþie primite de la sondã calculatorul va ajusta injecþia de combustibil astfel încât amestecul sã se menþinã în jurul valorii stoichiometrice.
Schema de principiu a controlului amestecului aer-combustibil în jurul valorii stoichiometrice se compune din:
senzorul de masã de aer;
catalizatorul primar;
catalizatorul secundar;
injectoarele de combustibil;
sonda lambda amonte;
sonda lambda aval;
circuitul de alimentare cu combustibil;
galeria de admisie;
galeria de evacuare
ECU – calculatorul de injecþie
Utilizând informaþia de la senzorul de masã de aer, calculatorul de injecþie ajusteazã timpul de deschidere al injectoarelor reglând astfel cantitatea de combustibil injectatã. Acest mod de control al injecþie se numeºte control în bucla închisã (closed loop control) ºi se bazeazã pe informaþia primitã de la senzori.
A doua sondã lambda, de dupã catalizator, are rolul de a monitoriza activitatea catalizatorului, pentru a ne asigura cã acesta funcþioneazã în parametrii normali. Cu alte cuvinte rolul sondei lambda în aval de catalizator este de a diagnostica funcþionarea catalizatorului.
Modul de funcþionare al unei sonde lambda
În echiparea automobilelor de serie exista mai multe tipuri de sonde lambda. Un criteriu de clasificare þine cont de principiul de funcþionare ºi de numãrul de conexiuni electrice.
Astfel, dacã le clasificam dupã principiul de funcþionare, distingem:
sonde lambda binare
cu zirconiu;
cu titan;
sonde lambda liniare
Sonde lambda binare cu zirconiu
Acestea sunt primele tipuri de sonde lambda utilizate în industria automobilelor. Principiul de funcþionare se bazeazã pe modul de funcþionare al unei celule de combustie (fuel cell), numita celulã Nernst. Acest tip de sondã lambda este de tipul senzorului generator, senzor care produce o tensiune electricã fãrã sã fie alimentat la o sursa de tensiune exterioarã. Tensiunea electricã generatã de sondã este produsã de diferenþa de molecule de oxigen din gazele de eºapament ºi aerul atmosferic.
Sonda lambda se conecteazã pe galeria de evacuare (1) prin intermediul carcasei cu filet (2). În interiorul tubului de protecþie (3) se gãseºte corpul ceramic din dioxid de zirconiu (4). Acesta este învelit cu doi electrozi (5), unul în contact cu gazele de evacuare iar cel de-al doilea cu aerul atmosferic. De reþinut cã electrodul care este în contact cu gazele de evacuare este acoperit de un material ceramic poros care permite pãtrunderea gazelor ºi în acelaºi timp protejeazã suprafaþa electrodului de coroziune. Carcasa de protecþie (6) conþine orificii (😎 care au rolul de a permite aerului atmosferic sã intre în contact cu unul dintre electrozi. Arcul (7) asigura contactul între conectorul (9) ºi electrod.
În funcþie de cantitatea de oxigen din evacuare sonda lambda genereazã o tensiune care semnaleazã calculatorului de injecþie dacã amestecul este sãrac sau bogat. Astfel dacã amestecul este bogat (λ < 1) atunci în gazele de eºapament se aflã o cantitate foarte micã de oxigen. În acest caz sonda lambda va genera o tensiune de aproximativ 0.8 ... 0.9 V. În cazul în care amestecul este sãrac (λ > 1) oxigenul se va gãsi în cantitate mare în gazele de evacuare, diferenþa de molecule de oxigen fiind micã tensiunea generatã va fi de ordinul 0.1 ... 0.2 V. Cu cat diferenþa dintre moleculele de oxigen este mai mare, între gazele de eºapament ºi aerul atmosferic, tensiunea generatã de sonda lambda este mai mare.
Ionii oxigenul din gazele de evacuare sunt conduºi prin intermediul dioxidului de zirconiu cãtre electrodul în contact cu aerul atmosferic. Se creeazã astfel o diferenþã de potenþial între electrod ºi masã (galeria de evacuare) care este cititã ºi interpretatã de calculatorul de injecþie. În cazul în care amestecul este bogat (aprox. 0.9 V) calculatorul de injecþie va aplica corecþii, ceea ce va conduce la o sãrãcire a amestecului (aprox. 0.2 V). Rezultã cã tensiunea de ieºire a sondei lambda va avea un salt de la 0.9 la 0.1 V sau de la amestec bogat la amestec sãrac.
Denumirea de sondã binarã vine de la faptul cã sonda identificã doar douã stãri ale amestecului, bogat sau sãrac, fãrã a putea determina care este nivelul exact de îmbogãþire sau sãrãcire. Un dezavantaj al sondei lambda este acela cã funcþioneazã numai la temperaturi în jur de 350 °C. Din acest motiv controlul îmbogãþirii amestecului nu funcþioneaza exact din momentul demarãrii motorului, ci numai dupã ce temperatura sondei a ajuns la valoarea nominalã. Acest mod de funcþionare este în defavoarea reducerii nivelului de emisii poluante. Astfel, pentru a minimiza timpul de inactivitate al sondei lambda toate versiunile curente sunt prevazute cu o rezistenþã electricã de încãlzire.
Sonda lambda cu trei sau patru fire
Diagnosticarea sondei lambda
În funcþie de tipul amestecului aer-combustibil, bogat sau sãrac, sonda lambda genereazã o tensiune ce are forma semnalului similara cu o sinusoidã.
Odatã ce senzorul a ajuns la temperatura nominalã de funcþionare (aprox. 350 °C), pentru o turaþie a motorului termic în jur de 2000 rot/min, tensiunea generatã de sonda lambda ar trebui sã sa situeze în intervalul 0.2 ... 0.9 V. Trecerea de la tensiunea de 0.2 V la 0.9 V ar trebui sã se producã în aproximativ 0.3 secunde (durata tranziþiei). Diferenþa de tensiune dintre amestecul bogat ºi sãrac ar trebui sa se situeze în jurul valorii de 0.45 V. Perioada semnalului trebuie sã se încadreze între 0.7 ºi 1 secunde în cazul în care sonda lambda funcþioneazã la parametrii nominali.
În cazul în care perioada semnalului este mai mare decât valorile recomandate, sonda ar trebui examinatã în detaliu ºi înlocuitã dacã este cazul. O reacþie mai lentã din partea sondei conduce la concluzia cã aceasta prezintã defecte sau este îmbãtrânitã, ne mai fiind funcþionalã la parametrii nominali.
Configuraþiile care conþin douã sonde lambda sunt utilizate pentru a monitoriza eficienþa catalizatorului.
Implementarea celui de-al doilea senzor s-a fãcut datoritã normelor OBD2 care cer ca fiecare componentã care este implicatã direct în reducerea emisiilor poluante sã fie diagnosticatã. În cazul în care catalizatorul funcþioneazã corect tensiunea sondei lambda de dupa catalizator (aval) are amplitudinea mai micã, aceeaºi frecvenþã ºi faza cu tensiunea sondei dinainte de catalizator (amonte).
Diferenþa de tensiune dintre sonda lambda din amonte ºi cea din aval ajutã la diagnosticarea catalizatorului. Este mai puþin probabil ca sonda de dupã catalizator sa se defecteze (datoritã îmbatrânirii) deoarece este supusã unor regimuri termice mai scãzute. Din acesta cauza calculatorul de injecþie utilizeazã tensiunea produsã de sonda de dupã catalizator pentru a compensa abaterile de la parametrii nominali ale primei sonde. Performanþa sondei lambda este monitorizatã de calculatorul de injecþie utilizând urmãtorii parametrii:
tensiunea de ieºire;
scurt circuitele;
rezistenþa internã;
viteza de trecere de la amestec bogat la amestec sãrac;
viteza de trecere de la amestec sãrac la amestec bogat;
În cazul defectãrii sondei lambda amestecul aer-combustibil va fi neechilibrat, consumul de combustibil va creºte, emisiile de fum se vor intensifica iar performanþele automobilului vor fi diminuate.
Sonda lambda este un element cheie în funcþionarea optimã a motorului, defectarea sau încercarea de eliminare a acesteia din sistem va conduce la declanºarea modului de funcþionare în regim de avarie al motorului, cu consecinþe negative asupra consumului ºi a performanþelor.
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Sondã lambda defectã – simptome motor
Informația provenitã de la sonda lambda este utilizatã de calculatorul de injecție pentru a controla cantitatea de combustibil injectatã. Sonda lambda este o componentã care intrã în categoria diagnozelor OBD deoarece semnalul acesteia are impact direct asupra emisiilor poluante. La apariția unui defect al sondei lambda se aprinde martorul MIL din bordul automobilului iar motorul funcționeazã în regim de avarie cu urmãtoarele consecințe: crește consumul de combustibil, turația de ralanti este instabilã sau foarte ridicatã, accelerãri slabe și discontinue ale motorului.
Calculatoarele de injecție monitorizeazã în permanențã semnalul produs de sonda lambda și orice deviere de la parametrii nominali este raportatã ca defect. Pentru detalii referitoare la semnalul produs de o sondã lambda citiți articolele Sonda lambda binarã - senzorul de oxigen benzinã și Sonda lambda universalã - senzorul de oxigen diesel.
Sonda lambda – depuneri și contaminare
Depunerile de particule (ruginã, particule solide) pe sonda lambda pot bloca accesul gazelor de ardere la elementul sensibil, ceea ce determinã ca sonda lambda sã producã un semnal care nu este coerent cu situația realã (cantitatea realã a oxigenului din gazele de evacuare).
În cazul în care una sau mai multe bujii sunt defecte, aprinderea amestecului aer-combustibil nu se produce iar sonda lambda și catalizatorul sunt contaminate cu combustibil. Contaminarea cu combustibil a unei sonde lambda se poate datora și unui defect mecanic al injectoarelor. Dacã închiderea injectoarelor nu este completã (cel mai probabil datoritã impuritãților sau a depunerilor), combustibilul pãtrunde în cilindru pe faza de evacuare și ajunge direct în gazele de eșapament.
În cazul în care se utilizeazã benzinã cu plumb, sonda lambda și catalizatorul sunt afectate, o expunere îndelungatã conducând la defectarea totalã a acestora. Contaminarea cu plumb a sondei lambda se poate identificã dupã culoarea roșiaticã a depunerilor de pe tubul de protecție.
Pãtrunderea uleiului în cilindru conduce la apariția vaporilor de ulei în gazele de evacuare. Depunerile de ulei pe sondã afecteazã fluxul de gaze arde cãtre elementul sensibil iar semnalul produs de sonda lambda este perturbat.
O etanșare proastã a garniturii de chiulasã poate conduce la pãtrundere lichidului de rãcire în cilindru și mai departe în gazele de eșapament. Vaporii de apã conduc la corodarea și ruginirea sondei lambda.
Înlocuirea unei sonde lambda defectã cu una nouã rezolva problema doar pe jumãtate. La fiecare înlocuire a unei sonde lambda trebuie sã se asigure cã s-a identificat cauza defectului. Pentru a înlãtura cauza defectului sondei lambda este recomandat sã se verifice:
bujiile
injectoarele
etanșarea lichidului de rãcire
etanșarea uleiului
De asemenea calculatorul de injecție poate ridica un defect pe sonda lambda dar în realitate sonda sã fie în perfectã stare de funcționare. Semnalul eronat al sondei lambda se poate datora:
pãtrunderii de aer proaspãt în galeria de evacuare datoritã etanșãrii slabe sau a deteriorãrii
semnal de masã aer sau presiune aer incorect datoritã senzorilor defecți
contact slab între sonda lambda și galeria de evacuare
Înainte de înlocuirea unei sonde lambda asigurați-va cã sistemele/componentele conexe, care influențeazã semnalul sondei, funcționeazã corect!
Sonda lambda – codurile de defect OBD
Cod Descriere Locație
P0030 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda Banc1Senzor1
P0031 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor1
P0032 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor1
P0036 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda Banc1Senzor2
P0037 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor2
P0038 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor2
P0040 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 1 Banc 1 cu Senzor 1 Banc 2 -
P0041 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 2 Banc 1 cu Senzor 2 Banc 2 -
P0042 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda Banc1Senzor3
P0043 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor3
P0044 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor3
P0050 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda Banc2Senzor1
P0051 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc2Senzor1
P0052 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc2Senzor1
P0053 Rezistența de încãlzire a sondei lambda Banc1Senzor1
P0054 Rezistența de încãlzire a sondei lambda Banc1Senzor2
P0055 Rezistența de încãlzire a sondei lambda Banc1Senzor3
P0056 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda Banc2Senzor2
P0057 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc2Senzor2
P0058 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc2Senzor2
P0059 Rezistența de încãlzire a sondei lambda Banc2Senzor1
P0060 Rezistența de încãlzire a sondei lambda Banc2Senzor2
P0061 Rezistența de încãlzire a sondei lambda Banc2Senzor3
P0062 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda Banc2Senzor3
P0063 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc2Senzor3
P0064 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc2Senzor3
P0130 Circuit sonda lambda Banc1Senzor1
P0131 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc1Senzor1
P0132 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc1Senzor1
P0133 Circuit sonda lambda – rãspuns lent Banc1Senzor1
P0134 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectatã Banc1Senzor1
P0135 Circuitul rezistenței de încãlzire al sondei lambda Banc1Senzor1
P0136 Circuit sonda lambda Banc1Senzor2
P0137 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc1Senzor2
P0138 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc1Senzor2
P0139 Circuit sonda lambda – rãspuns lent Banc1Senzor2
P0140 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectatã Banc1Senzor2
P0141 Circuitul rezistenței de încãlzire al sondei lambda Banc1Senzor2
P0142 Circuit sonda lambda Banc1Senzor3
P0143 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc1Senzor3
P0144 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc1Senzor3
P0145 Circuit sonda lambda – rãspuns lent Banc1Senzor3
P0146 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectatã Banc1Senzor3
P0147 Circuitul rezistenței de încãlzire al sondei lambda Banc1Senzor3
P0150 Circuit sonda lambda Banc2Senzor1
P0151 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc2Senzor1
P0152 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc2Senzor1
P0153 Circuit sonda lambda – rãspuns lent Banc2Senzor1
P0154 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectatã Banc2Senzor1
P0155 Circuitul rezistenței de încãlzire al sondei lambda Banc2Senzor1
P0156 Circuit sonda lambda Banc2Senzor2
P0157 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc2Senzor2
P0158 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc2Senzor2
P0159 Circuit sonda lambda – rãspuns lent Banc2Senzor2
P0160 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectatã Banc2Senzor2
P0161 Circuitul rezistenței de încãlzire al sondei lambda Banc2Senzor2
P0162 Circuit sonda lambda Banc2Senzor3
P0163 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc2Senzor3
P0164 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc2Senzor3
P0165 Circuit sonda lambda – rãspuns lent Banc2Senzor3
P0166 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectatã Banc2Senzor3
P0167 Circuitul rezistenței de încãlzire al sondei lambda Banc2Senzor3
P2195 Semnal sondã lambda constant pe amestec sãrac Banc1Senzor1
P2196 Semnal sondã lambda constant pe amestec bogat Banc1Senzor1
P2197 Semnal sondã lambda constant pe amestec sãrac Banc2Senzor1
P2198 Semnal sondã lambda constant pe amestec bogat Banc2Senzor1
P2231 Scurt circuit între semnal sondã lambda și circuitul rezistenței de încãlzire Banc1Senzor1
P2232 Scurt circuit între semnal sondã lambda și circuitul rezistenței de încãlzire Banc1Senzor2
P2233 Scurt circuit între semnal sondã lambda și circuitul rezistenței de încãlzire Banc1Senzor3
P2234 Scurt circuit între semnal sondã lambda și circuitul rezistenței de încãlzire Banc2Senzor1
P2235 Scurt circuit între semnal sondã lambda și circuitul rezistenței de încãlzire Banc2Senzor2
P2236 Scurt circuit între semnal sondã lambda și circuitul rezistenței de încãlzire Banc2Senzor3
P2237 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2238 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor1
P2239 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor1
P2240 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2241 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc2Senzor1
P2242 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc2Senzor1
P2243 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2244 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor1
P2245 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor1
P2246 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor1
P2247 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2248 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor1
P2249 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc2Senzor1
P2250 Circuitul tensiunii de referințã al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc2Senzor1
P2251 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2252 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor1
P2253 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor1
P2254 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2255 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc2Senzor1
P2256 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc2Senzor1
P2270 Semnal sondã lambda constant pe amestec sãrac Banc1Senzor2
P2271 Semnal sondã lambda constant pe amestec bogat Banc1Senzor2
P2272 Semnal sondã lambda constant pe amestec sãrac Banc2Senzor2
P2273 Semnal sondã lambda constant pe amestec bogat Banc2Senzor2
P2274 Semnal sondã lambda constant pe amestec sãrac Banc1Senzor3
P2275 Semnal sondã lambda constant pe amestec bogat Banc1Senzor3
P2276 Semnal sondã lambda constant pe amestec sãrac Banc2Senzor3
P2277 Semnal sondã lambda constant pe amestec bogat Banc2Senzor3
P2278 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 3 Banc 1 cu Senzor 3 Banc 2 -
P2297 Semnal sondã lambda în afara limitelor în timpul decelerãrii Banc1Senzor1
P2298 Semnal sondã lambda în afara limitelor în timpul decelerãrii Banc2Senzor1
P2414 Eroare de eșantionare semnal sondã lambda Banc1Senzor1
P2415 Eroare de eșantionare semnal sondã lambda Banc2Senzor1
P2416 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 2 Banc 1 cu Senzor 3 Banc 1 -
P2417 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 2 Banc 2 cu Senzor 3 Banc 2 -
P2626 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2627 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor1
P2628 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor1
P2629 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2630 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc2Senzor1
P2631 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc2Senzor1
P2A00 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor1
P2A01 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor2
P2A02 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor3
P2A03 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor1
P2A04 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor2
P2A05 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor3
P2A06 Sonda lambda – tensiune negativã Banc1Senzor1
P2A07 Sonda lambda – tensiune negativã Banc1Senzor2
P2A08 Sonda lambda – tensiune negativã Banc1Senzor3
P2A09 Sonda lambda – tensiune negativã Banc2Senzor1
P2A10 Sonda lambda – tensiune negativã Banc2Senzor2
P2A11 Sonda lambda – tensiune negativã Banc2Senzor3
Observații:
Codurile P2231 - P2236 se aplicã sondelor binare și universale care au rezistența de încãlzire controlatã în PWM.
Codurile P2237 - P2256 se aplicã sondelor lambda universale.
Danny1980
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2013
- Mesaj Privat
soryn 26
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
EuAdy
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Botosani
- Masina: Meriva 2005 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dda
- **
- 330 mesaje
- din 03 Jun 2011
- Combo 2007 1.3CDTI
- Ialomita
dda
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Ialomita
- Masina: Combo 2007 1.3CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2011
- Mesaj Privat
tavy48
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2013
- Mesaj Privat
P0130(4)Circuit sonda lambda-deschis-nu este prezent
si gaze evacuate bogat
si consumu e unpic cam maricel cred ia undeva la 13 in oras...pe instatnt la rece imi arata 3.4 litri pe ora si cand se incalzeste 1.1 litri 1.2 litri pe ora ! sub 1 litru nu scade ...neam e normal?
..e defecta sonda?cum o verific?
- cristicorsa c
- *
- 6 mesaje
- din 17 Jan 2014
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
cristicorsa c
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2014
- Mesaj Privat
Dar nu asta este problema , am auzit de la un fost distribuitor de piese pentru un service, ca odata stricata sonda lambda nu mai poate fi facuta masina sa mearga ca inainte , voi ce ziceti?
AG-03-CMA
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
ffh- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Dambovita
- Masina: Zafira 2000 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2014
- Mesaj Privat
- sunt posesorul unui opel zafira A din 2000 cu motor z16xe si Gpl Prins ECM VSI 4, si de curnad mi-au aparut cateva erori referitoare la sondle lambda!
-prima data mi-a aparut o eroare la sonda lambda 2, ceva cu continut sarac... apoi a aparut si la sonda lambda 1:
P0036 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda Banc1Senzor2
P0037 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal sub limita minimã Banc1Senzor2
P0038 Circuitul de control al rezistenței de încãlzire a sondei lambda – semnal peste limita maximã Banc1Senzor2
Acum nu mai retin daca era vorba de P0037 SAU 38!
Ce mi-a spus baiatul care mi-a facut diagnoza este ca sonda 1 cere amestec bogat iar cea de-a doua are valori foarte scazut si cere amestec sarac!
Mentionez ca sonda 1 este cea de pe masina, iar sonda 2 este schimbata de mine cu una Denso universala cu 4 fire in urma cu 6 luni!
Ce poate fi ?
- sa se fi defectat sonda 2 ? ca pe prima am dat-o jos sa vad in ce stare este, si sa verific catalizatorul daca nu este infundat, se pare ca nu este pt. ca m-am uitat in el si am vazut sita aceea cu patratele curata si neastupata sau imbacsita,avea o culoare alb-galbui si fara urma de funingine sau ulei ars, fapt de car m-am mirat!
emanuelll
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,641 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,641
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat