relax007
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2015
- Mesaj Privat
- Depanatoru
- *
- 8 mesaje
- din 08 Jul 2015
- Tigra 1998
- Mures
Depanatoru
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Mures
- Masina: Tigra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
Trebuie tinute apasate cateva secunde cele 2 butoane deodata . Macar 0Km/h trebuie sa-ti arate . Pai daca lipsesc fire puteai zice de la inceput , sunt taiate/lipsesc firele la pinii x , y , z la mufa ... ca doar se vede usor daca e umblat sau nu , toti pinii trebuie sa aiba fire , cineva se uita simplu ce culori au si le legai la loc . Daca nu lipseste nimic e cam nasol ... ma indoiesc ca te poate rezolva pe forum , trebuie electrician care cunoaste masina la fata locului .
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Daca nu merge viteza pe TID, e posibil sa ai ceva intrerupt (retin ca pentru viteza, se ajunge intai in TID si apoi la ceasuri). Deci daca ai fire trase direct catre mufa din bord, e posibil din cauza unui fir intrerupt pe instalatia masinii. Personal as prefera sa repar instalatia masinii si nu cu fir aditional, desi ultima pare mai usoara. Cauta un electrician in Opel in zona ta sau mai sapa pe aici, stiu ca s-a mai discutat un pic despre asta. Sau data te descurci cu un aparat de masura (voltmetru/ohmetru) poti verifica singur. Nu este chiar asa de complicat, iar in schimb o sa ajungi sa-ti inveti mai bine masina. Acum depinde si de tine, de timp, etc. Eu as pleca de la firele de TID (as cauta pe cel de viteza ce vine de la senzor) si as verifica continuitatea.
PS: poate gasesti mai multe detalii prin Autodata, acolo parca apar si schemele electrice.
PS2: Poate te ajuta astea:
http://www.rolandgruber.de/OpelTID_e.htm
http://www.elektroda.pl/rtv...rum/tid-schem.gif
http://electronics.stackexc...-speed-sensor-sdv
LE: Se pare ca firul pentru viteze este pe pinul 12 si vine de la ECU:
Ordinea pinilor si semnificatia lor:
1. Alimentare + continu(mentine ceasul in functiune)
2. Iesire spre senzorul de temperatura 1
3. Masa -
4. Iesire spre senzorul de temperatura 2
5. Alimentare + contact(porneste displayul)
6. Faruri aprinse (la aprinderea farurilor intensitatea se poate regla din dimmer)
7. Iluminarea
8. Intrare semnal +12V pt a initializa displayul central pt afisarea informatiilor RDS('sterge' afisarea datei pe displayul central facand loc RDSului)
9. SCL (serial clock) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
10. MRQ (master request) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
11. SDA (serial data from radio) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
12. VSS senzorul de viteza necesar afisarii temperaturii.
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=tid
PS: poate gasesti mai multe detalii prin Autodata, acolo parca apar si schemele electrice.
PS2: Poate te ajuta astea:
http://www.rolandgruber.de/OpelTID_e.htm
http://www.elektroda.pl/rtv...rum/tid-schem.gif
http://electronics.stackexc...-speed-sensor-sdv
LE: Se pare ca firul pentru viteze este pe pinul 12 si vine de la ECU:
Ordinea pinilor si semnificatia lor:
1. Alimentare + continu(mentine ceasul in functiune)
2. Iesire spre senzorul de temperatura 1
3. Masa -
4. Iesire spre senzorul de temperatura 2
5. Alimentare + contact(porneste displayul)
6. Faruri aprinse (la aprinderea farurilor intensitatea se poate regla din dimmer)
7. Iluminarea
8. Intrare semnal +12V pt a initializa displayul central pt afisarea informatiilor RDS('sterge' afisarea datei pe displayul central facand loc RDSului)
9. SCL (serial clock) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
10. MRQ (master request) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
11. SDA (serial data from radio) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
12. VSS senzorul de viteza necesar afisarii temperaturii.
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=tid
relax007
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2015
- Mesaj Privat
Depanatoru a scris:Trebuie tinute apasate cateva secunde cele 2 butoane deodata . Macar 0Km/h trebuie sa-ti arate . Pai daca lipsesc fire puteai zice de la inceput , sunt taiate/lipsesc firele la pinii x , y , z la mufa ... ca doar se vede usor daca e umblat sau nu , toti pinii trebuie sa aiba fire , cineva se uita simplu ce culori au si le legai la loc . Daca nu lipseste nimic e cam nasol ... ma indoiesc ca te poate rezolva pe forum , trebuie electrician care cunoaste masina la fata locului .
pai aici e problema ca nu lipsesc fire,ele sunt dar au fost scoaase de pe mufa si eventual lipite undeva pe vechile ceasuri ar fi bine insa sa gasesc un electrician care sa rezolve am fost la 2 si au dat din cap sau uitat pe acolo si m-am ales doar cu plata pt timpul lor pierdut...
relax007
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2015
- Mesaj Privat
amr84 a scris:Daca nu merge viteza pe TID, e posibil sa ai ceva intrerupt (retin ca pentru viteza, se ajunge intai in TID si apoi la ceasuri). Deci daca ai fire trase direct catre mufa din bord, e posibil din cauza unui fir intrerupt pe instalatia masinii. Personal as prefera sa repar instalatia masinii si nu cu fir aditional, desi ultima pare mai usoara. Cauta un electrician in Opel in zona ta sau mai sapa pe aici, stiu ca s-a mai discutat un pic despre asta. Sau data te descurci cu un aparat de masura (voltmetru/ohmetru) poti verifica singur. Nu este chiar asa de complicat, iar in schimb o sa ajungi sa-ti inveti mai bine masina. Acum depinde si de tine, de timp, etc. Eu as pleca de la firele de TID (as cauta pe cel de viteza ce vine de la senzor) si as verifica continuitatea.
PS: poate gasesti mai multe detalii prin Autodata, acolo parca apar si schemele electrice.
PS2: Poate te ajuta astea:
http://www.rolandgruber.de/OpelTID_e.htm
http://www.elektroda.pl/rtv...rum/tid-schem.gif
http://electronics.stackexc...-speed-sensor-sdv
LE: Se pare ca firul pentru viteze este pe pinul 12 si vine de la ECU:
Ordinea pinilor si semnificatia lor:
1. Alimentare + continu(mentine ceasul in functiune)
2. Iesire spre senzorul de temperatura 1
3. Masa -
4. Iesire spre senzorul de temperatura 2
5. Alimentare + contact(porneste displayul)
6. Faruri aprinse (la aprinderea farurilor intensitatea se poate regla din dimmer)
7. Iluminarea
8. Intrare semnal +12V pt a initializa displayul central pt afisarea informatiilor RDS('sterge' afisarea datei pe displayul central facand loc RDSului)
9. SCL (serial clock) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
10. MRQ (master request) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
11. SDA (serial data from radio) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
12. VSS senzorul de viteza necesar afisarii temperaturii.
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=tid
PS: poate gasesti mai multe detalii prin Autodata, acolo parca apar si schemele electrice.
PS2: Poate te ajuta astea:
http://www.rolandgruber.de/OpelTID_e.htm
http://www.elektroda.pl/rtv...rum/tid-schem.gif
http://electronics.stackexc...-speed-sensor-sdv
LE: Se pare ca firul pentru viteze este pe pinul 12 si vine de la ECU:
Ordinea pinilor si semnificatia lor:
1. Alimentare + continu(mentine ceasul in functiune)
2. Iesire spre senzorul de temperatura 1
3. Masa -
4. Iesire spre senzorul de temperatura 2
5. Alimentare + contact(porneste displayul)
6. Faruri aprinse (la aprinderea farurilor intensitatea se poate regla din dimmer)
7. Iluminarea
8. Intrare semnal +12V pt a initializa displayul central pt afisarea informatiilor RDS('sterge' afisarea datei pe displayul central facand loc RDSului)
9. SCL (serial clock) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
10. MRQ (master request) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
11. SDA (serial data from radio) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
12. VSS senzorul de viteza necesar afisarii temperaturii.
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=tid
ms pt linkuri o sa ma uite pe ele,si chiar mi-ar face placere sa o rezolv eu,aparat de masura am, am pus pe fire dar nu da nici un impuls pt ca senzorul nu e alimentat firele care le am in bord vin direct de pe vss de pe cutia de viteze,la asta ma gandeam si eu ca trebuie trecut prin ecu si de abia pe urma sa ajung la ceasuri...o schema concreta sau un electrician bun pe undeva prin bucuresti-ploiesti m-ar ajuta enorm...
- Depanatoru
- *
- 8 mesaje
- din 08 Jul 2015
- Tigra 1998
- Mures
Depanatoru
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Mures
- Masina: Tigra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
relax007
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2015
- Mesaj Privat
pai toti pini care ii am pe mufa au fire pe ei deci cred ca au fost desfacuti cu totul cei de la viteza,firele sunt de culori maro negru si albastru cu rosu si vin direct de la senzorul de pe cutie nu sunt trecute prin nimic,m-ar ajuta sa stiu unde duc ele mai intai,am facut o poza sa iti dai seama despre ce vb