Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • phalemi24

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea!

Am de ceva vreme probleme cu masina, o Vectra C din 2003 Z16XE, insa nu am reusit sa ii dau de capat. Am fost de nenumarate ori in service, insa ultima oara dragii mei prieteni mecanici (daca le pot spune asa) m-au facut praf.Mi-au spus ca pot fi multe probleme la simptomele masinii, sa le luam pe rand: schimb de ulei, bujii,filtre,fise bujii, daca nu se rezolva asa, bobina de inductie, daca nu, ECU.Am ramas cam rece cand am auzit asa ceva, tot mecanicul respectiv spunandu-mi ca nu prea are cum verifica bobina de inductie si ECU, doar daca vreau sa le inlocuiesc. Plus ca in service-ul respectiv mi-au cerut 600 de RON pentru o toba finala care am gasit-o la 250 RON in alta parte.

Am citit si pe forum ceva topicuri, insa vreau parerile si sfaturile colegilor in legatura cu parametrii reali inregistrati la o diagnoza facuta de mine, inainte sa dau vina pe ECU sau bobina.

In fine, sa revin la subiect.

Simptomele masinii ar fi urmatoarele:
-in mers, cate odata, cand vreau sa accelerez mai puternic dupa ce merg o perioada cu ambreiajul apasat, scutura si merge intrerupt, in suturi(parca se inneaca).
-la relanti, se aud ca niste rateuri usoare in toba finala (schimbata recent, cea veche a fost sparta)
-are mers neuniform (fluctueaza turometrul) la relanti, in momentul in care se aud rateurile scad turatiile (la rece chiar si de la 1000-1100 la 900 dupa care urca iarasi,la cald diferenta e mai mica - se vede in filmulet)
-cate odata scutura si dupa ce plec de pe loc
-se aud tachetii, a inceput sa se auda motorul aproape ca un diesel.

Inainte sa schimb bujiile, intradevar masina parca murea cand incepea sa scuture, nu mai avea putere deloc.

Pana acum am reusit sa curat EGR si clapeta acceleratie, dat cu spray de contacte la toate mufele pe care le-am vazut, schimbat bujii,ulei,filtru combustibil,fise bujii.Inainte sa curat clapeta, masina pornea uneori greoi la cald, si uneori trebuia sa ii dau sprit de vreo 2 ori sa se stabilizeze;cand porneam urca turometrul la 1000 si ceva de ture, dupa care avea tendinta sa dea in nas.
Multumesc colegilor de pe forum pentru tutorialele postate, care m-au ajutat foarte mult!

Diagnoza a fost facuta cu un OP COM clona chinezeasca, si am inregistrat parametrii live in cateva videoclipuri, daca poate si vrea cineva sa ma ajute, ii multumesc din inima Smile

Erori la ECU nu au fost inregistrate, insa problemele sunt.

Alte probleme la masina: trebuie incarcat AC cu freon si verificate conductele, si nu reusesc sa programez la DDM cu OP COM-ul faptul ca nu am geamuri electrice spate, in toate casutele imi apare invalid(se vede in video).

Filmuletele le gasiti aici:
https://youtube.com/watch?v=LCsFXSYprz8
https://youtube.com/watch?v=CZVnZ0qBsO0

O zi buna tuturor!
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
variaza prea rapid unii parametrii.. ECU se chinuie vizibil sa mentina relantiul...
sa nu fie probleme mecanice.... mai ales daca face ca un diesel..
incearca sa faci un test de compresie.. sa elimini o posibila cauza... nu e scump si se face in orice service
  • phalemi24

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
O sa ma duc la un service zilele astea sa imi incarc instalatia cu freon si sa o verific...cu ocazia asta o sa fac si testul de compresie si revin cu detalii dupa...sper sa nu se lase cu segmentare ca stiu ca e destul de costisitoare... Neutral
  • phalemi24

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am uitat sa precizez ca in timpul filmuletului au fost momente in care am turat motorul (in momentul in care ajunge la knock retard)
  • phalemi24

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Revin cu unele detalii, poate o sa ajute si pe alti colegi patania mea. Masina in urma cu vreo 2 saptamani incepea sa se comporte din ce in ce mai ciudat, parca se ineca si nu mai avea putere. Ajunsese inainte sa o duc in service sa nu urce mai mult de 2000 de ture si cand voiam sa plec de pe loc murea motorul. A fost nevoie de platforma bineinteles, norocul meu a fost ca am patit-o in parcare.
Dupa ceva timp am reusit sa ii dau de capat problemei.
Am facut test de compresie, compresia era ok dupa cum mi-a spus mecanicul.
Am schimbat bobina de inductie cu una noua Delphi pe care am gasit-o la un pret decent zic eu, dar nu era de la ea, asta inainte sa am problema cu turatia.
Am dus apoi masina din nou in service, si dupa cateva ore de "diagnosticare", s-a apucat unul din mecanici si a dat catalizatorul jos.
Surpriza! Masina a inceput sa se tureze normal. Ca solutie temporara am ales sa golesc catalizatorul si sa merg cu ea asa, pana gasesc unul SH cat de cat ok. Am mers dupa cu ea in proba si pana in ziua de astazi,de acum vreo 3 saptamani, nu am mai avut probleme.
A crescut putin consumul ce-i drept dar macar am momentan cu ce ma misca.

Zi buna la toata lumea!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR