Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
O rugaminte am si eu, m-am apucat sambata de motor de unul singur, desigur ici-colo am solicitat ajutor mai ales cand am dat chiulasa jos pentru ca stiam ca exista riscuri sa rupi suruburile. Totul bine si frumos, am verificat-o, nu necesita rectificare, dupa ce am curatat supapele am fost si mai fericit pentru ca inchid bine asadar nici acolo nu trebuie intervenit. Am inteles ca la segmentii de ungere ar fi de 2 tipuri, inelari si liniari. Eu am care am inteles ca sunt liniari. Exista vreo problema daca pun inelari?
Deasemenea garnitura de chiulasa care este mai recomandata? cele formate din 2 table sau cele piele/tabla?
Segmenti ce recomandati? Goetze sau Mahle?
Skip ads

  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Garniturã chiuloasã VICTOR REINZ , SEGMENTI GOETZE sau KOLBENSCHMIDT care îs cele mai bune.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
multumesc. am ascultat parerea mai multora si am mers pe Goetze, as fi vrut KOLBENSCHMIDT insa nu am gasit la autonet ( is scutit de taxa de magazin).
Pana acum toate garniturile necesare, segmenti goetze, filtru ulei si spray pt frane, antigel , cost total aprox 600 lei.
Mai ramane de cumparat suruburile pt chiulasa si uleiul.
PS: ce ulei recomandati sa bag ? 5w30 sau 5w40?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Suruburi biela ?
Pompa de apa verificata, mai desfaci odata pentru ea ?
Simeringurile supape mai au putin si vor ceda, mai bine schimbate acum.
Ulei 5W40 sintetic dar ieftin ca dupa 2-3000km il schimbi.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Suruburi biela alea le-am cumparat, am uitat sa le specific Smile
Simeringurile le-am schimbat la fata locului pt ca le aveam.
Ah simeringuri axe came si simering vibrochen deasemenea.
Pompa de apa mai intai probez la fata locului dupaia comand.
Legat de ulei inca odata multumesc. Nu stiam aspectul asta ca trebuie schimbat mai repede.
Am zis ca daca tot este desfacut, sa schimb totul la capitolul asta mai ales ca ultima data am ramas in drum din cauza unui simering.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
cu pompa de apa nu ai treaba .de ce sa o schimbi ?
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Nu o schimb daca nu sa blocat din cauza ca a stat fara lichid.
Sper ca termostatul sa nu-mi faca aceasi surpriza ca nu l-am mai dat jos.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Simeringurile hai sa fim seriosi, un cauciuc care lucreaza la temperaturi extreme de 10 ani, cat sa tina ? Se schimba si gata. Atentie ca vanzatorii astia sunt cu pluta, vand orice ca merge. Am patit si au patit si altii, alte dimensiuni !
Sfatulmeu este sa te documentezi bine dupa care te apuci de treaba, altfel ajungi motorschaden.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Pai toate simeringurile le schimb. Alea de supape le-am schimbat sambata. Acum am cumparat pt axele cu came si pt vibrochen. Cel dintre cutie si motor a fost schimbat acum 3-4 luni cred. Deasemenea tot ce inseamna garnituri mai putin cel egr pompa apa si termostat pt ca nu le-am dat jos. Ieri mi-au venit mai toate piesele. Trebuie sa fac alta comanda pt suruburi biela si chiulasa pt ca nu au avut.
Ulei bag ceva wolf 5w40 ca am gasit cu 90 lei/5L daca tot trebuie schimbat repede.
O sa mai trebuiasca sa schimb lamda2 ca am eroare cu preincalzirea,dar prima data verific circuitul nu cumva sa fie vreun fir cu hibe pt ca ba functioneaza, ba nu!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
suruburi biela -> pe original, producator mai rar
suruburi chiulasa -> pe Victor Reinz, set ieftin si bun
La axe came ai semicuzineti (calareti), daca ai facut alba-neagra cu ei e nasol.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu poti sa ne spui cum se face rodajul ca la carte.
Din ce am citit pe net ca se face cu ulei mai gros 10W40 primi 3000Km si schimbat la fiecare 1000Km, dupa se pune normal 5W40, 5W30 0W40 etc.

Ce ulei este bine sa se foloseasca la rodaj sintetic, semisintetic, mineral... | gros-subtire- de care...
Ce am citit pe net cel sintetic cu aditivi care reduce frecare nu prea ajuta la rodaj...

De pe Net...

1000 km apoi cresti TREPTAT turatia
dupa 3000 km teoretic poti sa-i dai cat vrei

poti sa mergi si cu a 5-a in rodaj atata timp sa nu depasesti 3000-3500 rpm si sa nu o fortezi (rampe etc)

___________________________________________________________________________________
O sa fie. Primul schimb de ulei dupa segmentare sa-l faci undeva la 5-6000. Iar apoi din 10 in 10.000. Ai grija de motor si totul va fi OK :hey:

Primul schimb de ulei dupa segmentare se face cand atingi 1000 km tati si nu depasesti 90km ora si turatii pana in 3000 rpm,nu cari cu masina etc.Deaia le dati peste cap cu sfaturi de la tot felul de mecanici de weekend.Avand in vedere cat praf si ce este in tara noastra uleiul+filtrele ar fi bine sa il schimbi la 6000 maixm 7000....am auzit si eu baieti care merg cu uleiul 10-15.000 dar mergeti pe barba voastra.

NORMAL 1000 KM E RODAJUL MOTORULUI DUPA SEGMENTARE SI NU E BINE SA IL FORTEZI....SCHIMBI ULEIUL LA 1000 KM DUPA SEGMENTARE DEOARECE SE DEPUNE PILITURA DE LA SEGMENTI IN EL.


Sunt doar pareri...

La axe came ai semicuzineti (calareti), daca ai facut alba-neagra cu ei e nasol.

Adica, nu se pun aiurea, se pun de unde a fost luati eu asa inteleg. - asa spune si logica nu.
Stranse la cuplul de strângere [Nm] ce este de strans.

Lucrarea cine o face?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ce iese de la turnare chiulasa se prelucreaza cu gauri, le mai si astupa ca sa nu iasa antigel sau ulei etc, spre final se pun semicuzinetii si abia atunci se fac la precizie alezajele pentru arbori came, daca tu le amesteci clar nu vor calca la fel. Daca totusi ai facut greseala de ai amesteca te iei dupa uzura pe ax si chiulasa sa se 'pupe'.
La biele la fel se face, le toarna, le prelucreaza, fac prelucrare locas cuzineti dupa care le rup de iese capac biela, le cantaresc si le ajusteaza. Nu poti pune capace biela dupa bunul plac. Bolt biela se pune centrat, nu aiurea ca atat a intrat si merge si asa.

Ulei rodaj se pune la reparatie cel indicat de producator si de preferat drum mai lung cu turatie constanta, schimb ulei cum am scris mai sus si filtru evident.

Daca totul se face 'ca la carte' si cu ceva experienta in urma motorul nu va mai consuma ulei. Stiu ca este costisitor la piese, trebuie scule nu cucurele de bricolaj, unele chiar dedicate.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:suruburi biela -> pe original, producator mai rar
suruburi chiulasa -> pe Victor Reinz, set ieftin si bun
La axe came ai semicuzineti (calareti), daca ai facut alba-neagra cu ei e nasol.


Poate radeti de mine, insa ce am demontat, am si remontat la rece. Peste tot asa am facut, am scos 1, am montat, am notat piston1, piston 2....,cuzinetul cum l-am scos asa l-am pus la loc ssmd.
Nu de altceva dar m-am gandit ca poate exista o uzura si "sa nu fac alba-neagra" ca sa stric .
Din punctul meu de vedere zic ca am lucrat responsabil.
Legat de suruburi biela asa mi-au si comunicat, sa caute pe original.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Legat de suruburi cazul bertone
Am patit si eu la un amic care ardea ca vrea masina repede si nu are timp sa astepte suruburi, ca e pe raspunderea lui si bla bla, degeaba am curatat filetul si pus o umbra de pasta blocare soft, mi-a venit cu masina pe platforma. Norocul lui a fost ca e muzicant si are ureche, a oprit motorul si asta a fost salvarea de la dezastru.
Alta intamplare reala cum se distrug masini , asa este cand se lucreaza dupa ureche.
Mai sunt sute probabil dar cred ca ajunge .
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu cand am facut motorul , am schimbat la recomandarea mecanicului si inginerului din service si cuzinetii de jos de la biele .
Iti recomand sa schimbi si semeringul de la palier pentru ca la mine la 10.000 km dupa ce am facut motorul a inceput sa curga pe acolo , iar acum ar trebui sa dau jos cutia ca sa schimb rahatul ala.
Daca te hotarasti sa il schimbi iti recomand sa il cumperi pe original .
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
@alexx_gan simeringul dintre cutie si motor l-am schimbat acum 3-4 luni ca a cedat.
Deasemenea am achizitionat sa schimb si de la axele cu came si de la vibrochen .
@dancuciureanu am citit topicul respectiv acum ceva timp tocmai de aceea nu m-am zgarcit tocmai la suruburi.
8 suruburi x 5.32 lei surubul pt biele.
la chiulasa mi-au gasit ceva......... de care n-am auzit si le-am refuzat. Acum astept sa-mi gaseasca de la VR
Oricum este bine ca totusi se dau informatii utile. Tot ce am facut, am facut din ce am citit ici-colo.
Sper ca pana sambata sa am toate suruburile (astea imi mai lipsesc) si sa pot da cheie Smile
O fost o saptamana de chin fara masina.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sigur ai toate suruburile ?
33. Install exhaust camshaft
• Coat with MoS 2 lubricating paste

• Insert camshaft
Note: Note the identification marking on the camshaft bearing cap

• Apply surface sealant to sealing surface of guide bearing

• Install camshaft bearing cover
– Tighten camshaft bearing caps 1 - 5 in a spiral from the inside outward 8 Nm



34. Clean sealing surfaces.

35. Insert camshaft seal ring
• Press seal ring into camshaft bearing cap with KM-422 - use bolt and washer of camshaft sprocket to do so


36. Attach KM-6347 to exhaust camshaft sprocket
• Position camshaft sprocket - note marking

• Screw in new bolt, camshaft sprocket (4)
– Do not tighten

– Attach KM-6347 (1) in conjunction with KM-956-1 (2) to camshaft sprocket

– Slacken 2x bolt (3) of KM-6347

– Insert KM-6347 in the camshaft sprocket - ensure it is correctly seated
Note: The grooves of KM-6347 (arrows) must engage with camshaft sprocket

– Turn KM-6347 in the direction of the arrow

– Tighten 2x bolts


Parca vad ca scrie NEW !
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Mersi.
Ai dreptate la astea nu m-am gandit.
Bine nici nu stiam ca sunt necesare.
N-am decat sa mai fac o cerere de oferta.
Saru-mana
ps : Surub pinion arbore cotit , asa este corect?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Arbore cotit si doua de arbori came
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR