glontzu84
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2013
- Mesaj Privat
salutare tuturor opelistilor! sunt nou in randul opelistilor si am avut neplacerea de a-mi achizitiona un opel astra g combi din 2001 cu motor Z14XE. spun neplacerea deoarece dupa 3 luni de la achizitionare mi-au crapat din senin doua pistoane.
Intrebarea mea pentru cei ce se pricep foarte bine la aceste motare este urmatoarea: POT SA MONTEZ PE MASINA UN MOTOR DE 1.4 16V COD X14XE SI SA MEARGA?
Mentionez ca intentionez sa schimb si toti senzorii de pe x14xe sa-i pun pe cei de la z14xe.
O sa functioneze?
astept raspunsuri.
Multumesc!
Intrebarea mea pentru cei ce se pricep foarte bine la aceste motare este urmatoarea: POT SA MONTEZ PE MASINA UN MOTOR DE 1.4 16V COD X14XE SI SA MEARGA?
Mentionez ca intentionez sa schimb si toti senzorii de pe x14xe sa-i pun pe cei de la z14xe.
O sa functioneze?
astept raspunsuri.
Multumesc!
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Omu' intreaba altceva
Nu vrea sa faca regres la x14xe, ci sa foloseasca un x14xe (partea de bloc motor, pistoane, etc) ca baza pentru a-si repara motorul.
Stiu ca la motorul de 1.6 blocul motor e acelasi de la C16NZ pana la Z16XE. Difera chiulasa, admisie, evacuare, etc.
Acuma intrebarea e de ce ti-au crapat cele 2 pistoane? Sunt afectati cilindrii? Daca nu sunt afectati cilindrii eu iti recomand mai degraba sa mergi la un mecanic competent, sa faceti motorul bucatele si sa inlocuiti piesele defecte (pistoane, biele, ce o fi bulit pe acolo).
Nu vrea sa faca regres la x14xe, ci sa foloseasca un x14xe (partea de bloc motor, pistoane, etc) ca baza pentru a-si repara motorul.
Stiu ca la motorul de 1.6 blocul motor e acelasi de la C16NZ pana la Z16XE. Difera chiulasa, admisie, evacuare, etc.
Acuma intrebarea e de ce ti-au crapat cele 2 pistoane? Sunt afectati cilindrii? Daca nu sunt afectati cilindrii eu iti recomand mai degraba sa mergi la un mecanic competent, sa faceti motorul bucatele si sa inlocuiti piesele defecte (pistoane, biele, ce o fi bulit pe acolo).
glontzu84
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2013
- Mesaj Privat
Pistoanele au crapat din cauza benzinei foarte proaste si probabil a fost cu aditiv de plumb in ea cred mai multi mecanici. Eu am mers linistit cu ea, nu am alergat-o.
de afectat nu a afectat rau cilindrii, adica pot sa-i mai folosesc. Ma intereseaza daca se potrivesc pistoanele din x14xe pe z14xe si chiulasa
m-ar interesa pistoanele cu tot cu biele daca se potrivesc pe arborele meu.
Multumesc.
am desfacut amandoua motoarele si am observat ca nu sunt compatibile nici ca bloc si nici ca si chiulasa.... sunt cateva diferente majore care nu-mi da voie sa folosesc nici macar una din piese fara cealalta, adica nu pot sa folosesc doar chiulasa fara bloc si invers.
Dca vreau sa folosesc tot motoru ar trebui sa schimb senzorul impuls arbore cotit si nu pot deoarece arborii sunt diferiti ca si sistem de citire ai senzorilor...
Blocul motor ca si prinderi fixare este identic dar trebuie schimbat arborele si nu-mi dau seama daca se poate....
Chiulasa de la x14xe nu are partea cu EGR-ul deci este diferita, ma gandeam sa schimb doar axele de pe ea....
Deci in concluzie nu am decat sa folosesc pistonele de pe x pe z, dar nu stiu daca se potrivesc la prinderea cuzinet pe arbore...
Voi ce ziceti pot sa-l fac din bucati sa mearga?...
de afectat nu a afectat rau cilindrii, adica pot sa-i mai folosesc. Ma intereseaza daca se potrivesc pistoanele din x14xe pe z14xe si chiulasa
m-ar interesa pistoanele cu tot cu biele daca se potrivesc pe arborele meu.
Multumesc.
am desfacut amandoua motoarele si am observat ca nu sunt compatibile nici ca bloc si nici ca si chiulasa.... sunt cateva diferente majore care nu-mi da voie sa folosesc nici macar una din piese fara cealalta, adica nu pot sa folosesc doar chiulasa fara bloc si invers.
Dca vreau sa folosesc tot motoru ar trebui sa schimb senzorul impuls arbore cotit si nu pot deoarece arborii sunt diferiti ca si sistem de citire ai senzorilor...
Blocul motor ca si prinderi fixare este identic dar trebuie schimbat arborele si nu-mi dau seama daca se poate....
Chiulasa de la x14xe nu are partea cu EGR-ul deci este diferita, ma gandeam sa schimb doar axele de pe ea....
Deci in concluzie nu am decat sa folosesc pistonele de pe x pe z, dar nu stiu daca se potrivesc la prinderea cuzinet pe arbore...
Voi ce ziceti pot sa-l fac din bucati sa mearga?...
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
gab1
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 x 16 xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2013
- Mesaj Privat
opelg2002
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2013
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu nu iti trebuie sa faci omologare la RAR pentru motor,poate ma insel dar acum motoarele sunt trecute la consumabile si nu mai esti nevoit sa faci RAR.Un motor pentru a mea Z16SE costa la dezmembrari 1000 de lei de exemplu asa ca ce rost are sa te complici cand poti sa iei acelasi timp de motor sa il pui si atat!
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu si in Romanica. La noi trebuie omologare daca schimbi motorul.
@glontzu84, asta e cea mai buna perla pe care am auzit-o cum mama naibii sa crape pistoanele de la benzina proasta? o benzina proasta nu dezvolta suficienta putere, dar de acolo pana la temperaturi inalte/knock e cale lunga. Sigur motorul era in regula? Pune niste poze cu pistoanele stricate.
Parerea mea, e sa iei un set de pistoane. Fie noi, fie SH si pui segmenti si cuzineti noi pe ele, dar este foarte important ca toate pistoanele sa provina din acelasi motor.
@glontzu84, asta e cea mai buna perla pe care am auzit-o cum mama naibii sa crape pistoanele de la benzina proasta? o benzina proasta nu dezvolta suficienta putere, dar de acolo pana la temperaturi inalte/knock e cale lunga. Sigur motorul era in regula? Pune niste poze cu pistoanele stricate.
Parerea mea, e sa iei un set de pistoane. Fie noi, fie SH si pui segmenti si cuzineti noi pe ele, dar este foarte important ca toate pistoanele sa provina din acelasi motor.
glontzu84
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2013
- Mesaj Privat
motorul din cate stiu eu era ok....functiona perfect pana in momentul cand am alimentat de la un OMW pe autostrada soarelui la circa 60 km de Constanta. Dupa ce am alimentat de acolo la vreo 15 km nu a mai vrut sa mearga. am desfacut EGR-ul si am vazut bucati de metal care imi blocau EGR-ul pe deschis.L-am curatat si l-am anulat pana am ajuns acasa ,mentionez ca motorul a mers foarte bine dupa operatiunea asta,apoi am desfacut admisia si nu am vazut nimic....Am mai facut un drum pana la Arad si nu am mai avut probleme. Dupa un drum de 60 de km masina s-a oprit fara niciun fel de zgomot si nu a mai vrut sa mai porneasca. Cand am desfacut motorul am vazut ce va arat in urmatoarele poze.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
glontzu84
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2013
- Mesaj Privat
gab1
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 x 16 xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2013
- Mesaj Privat
A mai fost desfacut motoru?
De cand ai masina?
Opelg2002 ,sa schimbi motoru i-ti trebuie urmatoare-le:
-motor cu factura (de unde il cumperi)
-factura de la service ,unde il montezi (service autorizat RAR)
Daca nu ai acte-le de mai sus RAR te respinge,fara drept de apel
Motor la 1000 ron cu factura+garantie gasesti in germania ,,in nici un caz in romania,un motor bun pleaca de la 300-400 euro fara anexe
Anu trecut am cumparat un motor 1.4 sh de skoda fabia cu 550 euro,fara anexe(cu factura+3 luni garantie),motoare mai ieftine gaseam pe toate drumuri-le dar nimeni nu i-mi oferea nici macar 1 zi garantie,si fara chitanta. (NETU e plin de tepe)
Gluntzu84 in cazu tau,banuiesc ca ai avut masina ``rujata ``pentru vanzare,
De cand ai masina?
Opelg2002 ,sa schimbi motoru i-ti trebuie urmatoare-le:
-motor cu factura (de unde il cumperi)
-factura de la service ,unde il montezi (service autorizat RAR)
Daca nu ai acte-le de mai sus RAR te respinge,fara drept de apel
Motor la 1000 ron cu factura+garantie gasesti in germania ,,in nici un caz in romania,un motor bun pleaca de la 300-400 euro fara anexe
Anu trecut am cumparat un motor 1.4 sh de skoda fabia cu 550 euro,fara anexe(cu factura+3 luni garantie),motoare mai ieftine gaseam pe toate drumuri-le dar nimeni nu i-mi oferea nici macar 1 zi garantie,si fara chitanta. (NETU e plin de tepe)
Gluntzu84 in cazu tau,banuiesc ca ai avut masina ``rujata ``pentru vanzare,
glontzu84
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2013
- Mesaj Privat
dcn
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Aceeasi problema la motor de 1.6 X16XE. A tras frate-meu de el pana a spart pistonul nr.3. Cilindrul este ciupit. A zis mecanicul ca e mai bine sa schimbam blocul motor.
Intrebarea este daca se poate pune bloc motor de Euro 2, nu stiu daca 8V sau 16V, si sa pun chiulasa si anexe.
Sper ca ati inteles intrebarea.
Multumesc.
Aceeasi problema la motor de 1.6 X16XE. A tras frate-meu de el pana a spart pistonul nr.3. Cilindrul este ciupit. A zis mecanicul ca e mai bine sa schimbam blocul motor.
Intrebarea este daca se poate pune bloc motor de Euro 2, nu stiu daca 8V sau 16V, si sa pun chiulasa si anexe.
Sper ca ati inteles intrebarea.
Multumesc.
- trifionut31alin
- *
- 2 mesaje
- din 22 Mar 2018
- Astra 2001 Z12XE
- Vrancea
trifionut31alin
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
- trifionut31alin
- *
- 2 mesaje
- din 22 Mar 2018
- Astra 2001 Z12XE
- Vrancea
trifionut31alin
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
salut!
eu am un opel astra g cu motor 1.2 16V , pot sa il inlocuiesc cu un motor 1.6 16v? sau legislatia in vigoare nu accepta sa inlocuiesti un motor de o anumita capacitate cilindrica cu un altul cu o capacitate mai mare? De asemenea am montat un body kit IRMSHER...pt asta trebuie sa trec prin R.A.R pt omologare?
stima!
eu am un opel astra g cu motor 1.2 16V , pot sa il inlocuiesc cu un motor 1.6 16v? sau legislatia in vigoare nu accepta sa inlocuiesti un motor de o anumita capacitate cilindrica cu un altul cu o capacitate mai mare? De asemenea am montat un body kit IRMSHER...pt asta trebuie sa trec prin R.A.R pt omologare?
stima!
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
legislatia permite din cate stiu eu sa inlocuiesti motorul tau cu un alt motor care a fost pus pe respectivul model de masina si in aceasi perioada de viata a modelului. Pentru asta insa iti trebuie motor cu acte in regula, operatiunea facuta in service autorizat RAR cu factura si tot ce trebuie si apoi mergi si faci omologare la RAR. Daca totul a fost facut ok si iasa gazele si masina este ok iti da omologarea si este trecut in CIV. Ca si costuri sunt ceva, acum totul tine de cum te descurci sa gasesti motorul si service-ul care sa faca toata operatiunea. La RAR cred ca gasesti pe site tarifele pentru omologare. Poti chiar si sa intrebi la RAR legat de asta si vezi ce raspunsuri primesti.
legat de motor cred ca cel mai ieftin iesi cumparand o masina cu totul si atunci ai actele si iti raman si piese...
legat de motor cred ca cel mai ieftin iesi cumparand o masina cu totul si atunci ai actele si iti raman si piese...