astrav
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2007
- Mesaj Privat
Cum imi dau seama daca debitmetrul de aer de la masina mea nu mai functioneaza ?
ce simptome prezinta masina ?
martorul cu o masina si o cheita imi e activ permanent, motiv pt care am fost la doua teste pe computer
- primul test mi-a iesit o bujie arsa si probleme pe partea de aer
- al doile debitmetru de aer + senzorul de presiune admosferica (ce o mai fi si ala ?)
ce simptome prezinta masina ?
martorul cu o masina si o cheita imi e activ permanent, motiv pt care am fost la doua teste pe computer
- primul test mi-a iesit o bujie arsa si probleme pe partea de aer
- al doile debitmetru de aer + senzorul de presiune admosferica (ce o mai fi si ala ?)
- Petrus
- **
- 111 mesaje
- din 16 Mar 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Calarasi
Petrus
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat
Controleza valva egr! Scoate furtunasul si trage aer cu gura din ea,daca poti sa tragi ai garnitura fisurata ,trage aer fal siti apride acel martor galben.Avind o visura nu deschide bine supapa de recirculare a gazelor siti da erore la gaze.
Pentru debitmetru verificarea e simpla.Opreste motorul scoate mufa de la debitmetru si vezi cum trage :daca dupa ce ai scos mufa trage la fel inseamna ca e debitmetru ,daca du-pa ce ai scos mufa trage mai pros inseamna ca este bun.
Pentru debitmetru verificarea e simpla.Opreste motorul scoate mufa de la debitmetru si vezi cum trage :daca dupa ce ai scos mufa trage la fel inseamna ca e debitmetru ,daca du-pa ce ai scos mufa trage mai pros inseamna ca este bun.
- Rares
- Admin
- 266 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Z22SE
- Mures
Rares
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
astrav
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2007
- Mesaj Privat
Petrus, Rares va multumesc pentru raspuns
ce pot zice, masina trage, acum ca nu rupe pamantu, stiu ca nu are decat 75 de cai, trage, parca nu se-nfige ea asa insa nici nu doarme pe drum
in panta la 3000-3500 de ture ma scutura si ma forteaza sa-i reduc viteza
am scos mufa de la debitmetrul parca un pic merge mai bine, trage la 2000 de ture mai bine
am inteles de la voi un lucru
daca debitmetru e dus masina merge ca un caine lesinat.
e a mea nu face chiar asa
acum stau si ma-ntreb, oare chiar ii de la debitmetru
merita sa arunc niste bani degeaba si sa constat ca nu-i de la chestia aia
un mecanic mi-a zis sa scot mufa de la debitmetru cat si de la EGR si sa merga linistit asa
am uitat sa zic ca mi-am curatat si valva EGR
ce pot zice, masina trage, acum ca nu rupe pamantu, stiu ca nu are decat 75 de cai, trage, parca nu se-nfige ea asa insa nici nu doarme pe drum
in panta la 3000-3500 de ture ma scutura si ma forteaza sa-i reduc viteza
am scos mufa de la debitmetrul parca un pic merge mai bine, trage la 2000 de ture mai bine
am inteles de la voi un lucru
daca debitmetru e dus masina merge ca un caine lesinat.
e a mea nu face chiar asa
acum stau si ma-ntreb, oare chiar ii de la debitmetru
merita sa arunc niste bani degeaba si sa constat ca nu-i de la chestia aia
un mecanic mi-a zis sa scot mufa de la debitmetru cat si de la EGR si sa merga linistit asa
am uitat sa zic ca mi-am curatat si valva EGR
- Petrus
- **
- 111 mesaje
- din 16 Mar 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Calarasi
Petrus
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat
astrav
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2007
- Mesaj Privat
Petrus a scris:Spune mai detaliat ce simtome are si daca se aprinde vreun martor.
1. martorul cu o masina si cheita permanet activ
2. in panta la 3.000-3.500 rot/min incepea sa scuture si ma forta sa schim in viteza inferioara, asta dupa ce mergeam cu 110-130 cam 50 km
3. schimbat ulei, filtre, distributie, frane - cam tot ce se putea in ale inspectiei periodice
dupa primul test pe calculator am curatat si valva EGR
masina trage normal pentru mine cu si fara mufa de debitmetru pusa
nu rupe pamantu dar nici nu doarme
parca, accentuez parca trage un pic mai bine fara mufa de la debitmetru cuplata
dupa curatarea EGR-ului nu am mai avut ocazia sa ies in afara si sa-i dau talpa
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Eu am avut ocazia sa fac teste cu multe masini cu debitmetru scos sau bagat, nou cu vechi. Diferentele sunt semnificative. Cel mai bine iti dai seama la demarajul de pe loc, nu in viteza, la deal si altele. Unii noi proprietari de masini au cazut pe spate cand au vazut ce poate masina lor de fapt.
Daca tu zici ca la mufa scoasa trage mai bine pentru mine e clar, nu merge bine ceva. cel mai sigur, cu un laptop pe masina si teste in demaraj. Dar e cam greu de gasit o astfel de varianta, deci proba cu un debitmetru bun te-ar lamuri cel mai bine.
Daca tu zici ca la mufa scoasa trage mai bine pentru mine e clar, nu merge bine ceva. cel mai sigur, cu un laptop pe masina si teste in demaraj. Dar e cam greu de gasit o astfel de varianta, deci proba cu un debitmetru bun te-ar lamuri cel mai bine.
- Petrus
- **
- 111 mesaje
- din 16 Mar 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Calarasi
Petrus
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat
platon911
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut am si eu o Astra G 1.7DTI Isuzu din 2001 de 75 cp dar nuj dak mai are 50cp ....am scos mufa de la debitmetru si trage mai bine.Deci sa ma apuc sa curat luna debitmetru si valva EGR?!?! Doar atat astea sunt singurele simptome.Mentionbez k am filtrele si uleiu la zi,iar de la 110km\h incolo ma rog de ea pana la 160-165km\h,in pante dak sunt sub 2000 de ture si un pic incarcata moare imediat,numai zic dak am AC pornit .Nu mi se apinde nik in bord,nu consuma excesiv,nu da cu fum.Ce sa fac,ma apuc sa curat alea?
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
carpatii
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2003 1.7 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2007
- Mesaj Privat
Si eu am patit la fel cum spunea "astrav" nimeni nu o putut sa imi zica ce are masina.
In prima treapta cand accelerez parca cade in bot si daca apas acceleratia in a 3 de ex la 3000 de ture asa face parca nu ar mai primi motorina merge intrerupt.Am scos si eu mufa de la debitmetru parca parca merge mai bine si cheia cu masinuta ii aprinsa tot timpu.Cine stie ce are?
In prima treapta cand accelerez parca cade in bot si daca apas acceleratia in a 3 de ex la 3000 de ture asa face parca nu ar mai primi motorina merge intrerupt.Am scos si eu mufa de la debitmetru parca parca merge mai bine si cheia cu masinuta ii aprinsa tot timpu.Cine stie ce are?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
carpatii la tine mai intii o diagnoza facuta profi, poate gasim pe cineva daca nu ai in Cluj, acolo putem on-line adica si cu mine la tel.
Din experienta ar fi :
1. debitmetru murdar/defect=diagnoza profi
2. calculator injectie = vezi discutie la tehnice, mi-l faci pachet mie sau Mihai/Robert
3. curata boost sensor si egr, amindoua pot fi depistate la diagnoza dar sa cunosti, in service uita ca nu stiu aia !
Daca te pricepi sa tii o cheie in mina facem altfel, scoti debitmetru+senzor boost+calc inj si faci colet, 24 ore, dimineata le iau si seara le pun inapoi si a doua zi le montezi, ai proba la ele, poze si parametri
Din experienta ar fi :
1. debitmetru murdar/defect=diagnoza profi
2. calculator injectie = vezi discutie la tehnice, mi-l faci pachet mie sau Mihai/Robert
3. curata boost sensor si egr, amindoua pot fi depistate la diagnoza dar sa cunosti, in service uita ca nu stiu aia !
Daca te pricepi sa tii o cheie in mina facem altfel, scoti debitmetru+senzor boost+calc inj si faci colet, 24 ore, dimineata le iau si seara le pun inapoi si a doua zi le montezi, ai proba la ele, poze si parametri
g3org3
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2008
- Mesaj Privat
salut baieti am o astra din 2002 motor de 1.7 dti am bagat acum 2 sapt neste motorina najpa rau, acum vreo 2 zile nu sa aprins niciun martor la bord dar vreau sa spun ca nu mai trage deloc, am schimbat filtru de motorina a inceput sa scoata fum negru cu funingine, am pus de la peco motorina euro 4 si o sticluta de aditiv de marire de cifra octanica, asa scria pe sticluta, adevarul e ca parca trage mai bine dar tot fum scoate, si la demaraj dupa loc abea se infinge numai la 2200 rot/min atunci intra in forta si merge mai bine, spuneti-mi si mie ce se intampla, am citit pe aici dar nu prea am inteles, va multumesc!
- lucian21cta
- *
- 8 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Vectra 2003 Y22DTR
- Constanta
lucian21cta
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- madboy
- **
- 200 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Arges
madboy
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
kulea
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Mannyx
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am citit cateva ore aici pe forum si tot nu m-am lamurit complet de niste chestii asa ca am zis sa deschis un nou thread ca sa prezint exact situatia mea. Mentionez de la inceput ca sunt paralel cu domeniul asa ca asteptati-va sa gasiti si destule aberatii
Problema principala (probabil arhicunoscuta) este ca masina nu trage, ma rog de ea in special la turatii mici, dupa 2100 cand intra turbo se simte clar diferenta. Diversi mecanici, specialisti mi-au zis, evident, ca e de vina este debimetrul si ca trebuie schimbat dar ca nu e absolut necesar, doar daca vreau sa-mi trag masina sa-l schimb. Anyway, eu am neglijat .... nu am vrut sa bag banii in debitmetru si de 2 ani merg asa . Acum, in sfarsit, m-am hotarat sa rezolv problema dar inainte vreau sa ma asigur ca este sigur de la debitmetru ca sa dau banii degeaba pe el.
Am citit despre metoda cu decuplat debitmetru si vazut daca se observa diferenta dar sincer nu ma pricep deloc si desi toata lumea zice ca e usor eu m-am uitat pe acolo si nu mi se pare ca ar fi usor de scos. Iar acum vine chestia cu adevarat ciudata care n-am mai auzit-o la altcineva: daca merg cu masina turata cam pe la 3000 (sau mai mult) dar constant timp de cel putin 15-20 de min. masina dintr-odata parca isi da drumul ... si probabil incepe sa functioneze normal ( eu mergand 2 ani asa mi se pare ca e tunata ). Chestia e ca dup-aia in orice treapta de viteza parca zboara.... indiferent ce fac (chiar si daca stau pe loc) ea isi pastreaza starea asta "tunata" atata timp cat nu opresc motorul. Daca am oprit motorul si peste 10 secunde l-am pornit iar situatia e cea initiala iar ca sa-si dea iar drumul trebuie sa fac aceeasi chestia adica turata constant la 3000 destul timp.
Am auzit chestii de genu ca: frate, s-a invatat lenesa si cand prinde si ea niste turatii mai mari atunci se mai desfunda injectoarele si merge klumea ... dar pt mine nu are logica pt ca daca ar fi asa ar trebui macar sa ramana o perioada tot asa "sportiv", nu sa dispara imediat dupa ce am oprit motorul.
Poate s-a mai lovit cineva de chestia asta si stie mai bine .... chestia e ca vreau sa stiu sigur daca probleme este debitmetru si ce altceva as putea sa mai verific, eventual sa-mi zica cineva cum pot sa-l scot exact.
Este vorba de o Astra G din 2001, model Y17DT .... situatia a ramas exact aceeasi si dupa schimbarea tuturor filtrelor si a uleiului, nu am avut absolut nici o problema cu ea, adica sa nu porneasca la prima cheie sau sa nu accelereze deloc, sa faca figuri sau mai stiu eu .... ea a ramas constant puturoasa
PS: Sper ca nu v-am plictisit prea rau.
Problema principala (probabil arhicunoscuta) este ca masina nu trage, ma rog de ea in special la turatii mici, dupa 2100 cand intra turbo se simte clar diferenta. Diversi mecanici, specialisti mi-au zis, evident, ca e de vina este debimetrul si ca trebuie schimbat dar ca nu e absolut necesar, doar daca vreau sa-mi trag masina sa-l schimb. Anyway, eu am neglijat .... nu am vrut sa bag banii in debitmetru si de 2 ani merg asa . Acum, in sfarsit, m-am hotarat sa rezolv problema dar inainte vreau sa ma asigur ca este sigur de la debitmetru ca sa dau banii degeaba pe el.
Am citit despre metoda cu decuplat debitmetru si vazut daca se observa diferenta dar sincer nu ma pricep deloc si desi toata lumea zice ca e usor eu m-am uitat pe acolo si nu mi se pare ca ar fi usor de scos. Iar acum vine chestia cu adevarat ciudata care n-am mai auzit-o la altcineva: daca merg cu masina turata cam pe la 3000 (sau mai mult) dar constant timp de cel putin 15-20 de min. masina dintr-odata parca isi da drumul ... si probabil incepe sa functioneze normal ( eu mergand 2 ani asa mi se pare ca e tunata ). Chestia e ca dup-aia in orice treapta de viteza parca zboara.... indiferent ce fac (chiar si daca stau pe loc) ea isi pastreaza starea asta "tunata" atata timp cat nu opresc motorul. Daca am oprit motorul si peste 10 secunde l-am pornit iar situatia e cea initiala iar ca sa-si dea iar drumul trebuie sa fac aceeasi chestia adica turata constant la 3000 destul timp.
Am auzit chestii de genu ca: frate, s-a invatat lenesa si cand prinde si ea niste turatii mai mari atunci se mai desfunda injectoarele si merge klumea ... dar pt mine nu are logica pt ca daca ar fi asa ar trebui macar sa ramana o perioada tot asa "sportiv", nu sa dispara imediat dupa ce am oprit motorul.
Poate s-a mai lovit cineva de chestia asta si stie mai bine .... chestia e ca vreau sa stiu sigur daca probleme este debitmetru si ce altceva as putea sa mai verific, eventual sa-mi zica cineva cum pot sa-l scot exact.
Este vorba de o Astra G din 2001, model Y17DT .... situatia a ramas exact aceeasi si dupa schimbarea tuturor filtrelor si a uleiului, nu am avut absolut nici o problema cu ea, adica sa nu porneasca la prima cheie sau sa nu accelereze deloc, sa faca figuri sau mai stiu eu .... ea a ramas constant puturoasa
PS: Sper ca nu v-am plictisit prea rau.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat