- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am gasit un tutorial pe alt site, zic eu foarte util, cum se face retapitarea plafonului la Astra G Caravan. Sper sa fie OK ca drepturi de autor daca dau link-ul http://www.mygarage.ro/auto...ntretinere-3.html Acolo apar si ceva poze.
Postez in randurile urmatoare un mic tutorial pentru a ajuta si alti colegi forumisti sa isi schime tapiteria plafonului la un Opel Astra G. A mea este modelul break dar diferente majore nu cred ca sunt nici pentru celelalte modele de caroserie.
Materiale : In primul rand v-ar trebui cateva scule pentru a putea demonta parasolarele, manerele, luminile si "cuiul" de plastic din mijlocul plafonului. Recomand o surubelnita dreapta cu varful cat mai tocit pentru a nu zgaria/deteriora piesele ce le demontati. Eu am folosit un briceag (un accesoriu al lui, nu cutitul) pentru a le demonta si la nevoie m-am folosit si de o surubelnita, voi detalia putin mai jos. O sa va trebuiasca si un cutit/foarfeca pentru a decupa dupa ce ati lipit tapiteria de plafon. De asemenea pentru a demonta cateva clipsuri de metal o sa va trebuiasca si un patent. De asemenea o sa va trebuiasca o perie de sarma si una obisnuita pentru a curata buretele vechii tapiteri si in functie de adezivul ales o pensula lata. Tapiteria propriu-zisa am cumparat-o de la un magazin din Otopeni, vis-a-vis de Lukoil fix cum intri pe strada Polona de pe DN1. Preturile se invart in jur de 20-30 de lei pe metru patrat. Pe mine m-a costat 87 de lei, masina mea fiind un break a intrat material mai mult. Pe langa materiale pentru plafon au de asemenea tapiterie pentru toata masina, piele ecologica si alte bunataturi similare. Ca adeziv am ales Moment Universal, doua bidoane de 800ml, care costa cam 35-40 de lei unul. Toate acestea m-au costat undeva la 160-170 lei.
Demontarea (imi pare rau ca nu pot atasa si poze dar eram usor presat de timp si nu imi statea gandul la poze ci la sa termin cat mai repede, cine are nelamuriri ma poate intreba in thread): Luminile sunt destul de usor de demontat, cu ajutorul surubelnitei ridicati usor de o margine, la lumina de la sofer de marginea dinspre parbriz, la luminile de la locurile din spate de marginile din dreapta sau stanga iar in portbagaj de marginea din dreapta din cate imi amintesc. In locul luminii de la sofer va ramane o margine de metal care trebuie scoasa si aceea. Parasolarele mi-au dat ceva batai de cap pana am inteles cum sunt prinse. Suporturile din interior, cele de plastic au un "pin" de plastic pe latura dinspre parbriz, chiar la baza suportului, trageti usor cu surubelnita de acesta pana iese de tot. Va ramane un clips de metal care are doua urechi, prindeti cu patentul de acestea si in timp ce strangeti de acestea trageti pentru a demonta clipsul. La exterior este ceva mai simplu. Aveti un capacel pe suportul parasolarului care dupa ce il indepartati o sa gasiti un alt clips de metal. Ori cu patentul ori cu surubelnita il rezolvati si pe acesta. Nu imi mai aduc exact aminte forma acestuia dar dupa ce il vedeti o sa fie destul de evident cum se scoate. Pe partea soferului sunt doua suporturi mai mult decorative, unde ar trebui sa fie manerul. Bagati surubelnita pe latura dinspre usa si trageti usor, ar trebui sa iasa destul de repede, tot sistemul de prindere fiind din plastic, fara alte clipsuri de metal. La celelalte manere este putin mai complicat. Considerand ca ati demontat deja luminile (in functie de caz) veti gasi la baza fiecarui maner, pe latura dinspre usa, cate un "pin" de plastic, la fel ca in cazul suportului de parasolar. Dupa ce ati scos pinul manerul iese din suportul lui. Trageti de partea de plastic drept in jos fata de pozitia lui de prindere. Acesta este prins de doua clipsuri de metal si iese foarte usor, acesta fiind tinut acolo de pinul de plastic pe care tocmai l-ati scos. Mare grija la aceste clipsuri de metal pentru ca sunt foarte fragile si daca v-au "scapat" in interiorul caroseriei este extrem de greu (in fata imposibil) sa le mai recuperati. Le veti scoate similar cu cele de la suporturile parasolarelor, doar cu mai multa grija fiind mai fragile si mai greu de recuparat daca gresiti. (la mine manerul din fata sta atarnat prin vointa divina ) Pinul de plastic iese destul de usor, trebuie doar tras din doua parti simultan cu ceva putere, fiind in intregine din plastic si intra in locul lui usor fortat. Unele masini mai au inca patru... chestii de care se presupune ca s-ar agata o plasa pentru delimitarea portbagajului de locurile pe scaune. Desfaceti capacul de plastic si veti gasi in laterale doua cercuri la suprafata plasticului. Sunt de fapt ca niste pini ce functioneaza similar sistemului holsurub-diblu. Banuiesc ca puteti impinge de acesta pe partea opusa pana iese in interiorul masinii, pentru ca mai apoi sa il scoateti de tot cu ajutorul patentului. Eu de la inceput am stiut ca nu le voi mai pune la loc si pur si simplu am impins de tot de acel pin pana a cazut in interiorul caroseriei. Aici banuiesc ca e alegerea fiecaruia cum procedeaza. Dupa ce ati completat toate acestea plafonul ar trebui sa mai stea fixat decat sub cheder si un unlele locuri sub ornamentele de plastic ale stalpilor. Toate ornamentele sunt prinse cu clipsuri de plastic care daca trageti putin mai tare de ele "sar" din locasurile respective. La mine au fost in total 8 astfel de ornamente, cate unul la fiecare stalp din fata, cate unul la mijloc si cate doua in spate. Acum plafonul ar trebui sa iasa. Eu l-am scos prin portbagaj, la berlina cred ca va fi putin problematic dar se rezolva probabil cumva si in cazul acesta.
Atasez o poza in care se vede starea vechiului plafon si parte din el demontat.
Reconditionarea plafonului : Asigurati-va ca puteti face murdarie in spatiul unde o sa lucrati si asteptati-va la multa. Pentru a indeparta tapiteria veche trageti de materialul textil incepand dintr-un colt. Nu trageti foarte tare pentru ca materialul din care este facut plafonul este destul de fragil si se poate rupe usor. Dupa aceea cu ajutorul periei indepartati tot buretele ramas pe suprafata plafonului. Cu cat indepartati mai bine buretele vechi cu atat mai bine va avea aderenta adezivul pe care il veti folosi.
Dupa cum vedeti indepartarea buretelui se face cu multa mizerie. Dupa ce ati terminat de indepartat buretele vechi asigurati-va ca suprafata pe care veti aplica adezivul este cat mai curata. In functie de adezivul folosit si anume de timpul acestuia de uscare veti avea de ales in a-l aplica pe toata suprafata si ulterior sa puneti noua tapiterie ori sa lucrati pe bucati, intindeti pe o portiune adezivul si veniti cu tapiteria imediat peste. In cazul meu am folosit a doua varianta. Nu fiti economicosi cu adezivul dar nu puneti nici cantitati exagerate. Daca incepe sa se desprinda cel mai probabil va trebui sa o luati de la inceput si va trebui sa cumparati o alta tapiterie. Dupa ce ati lipit noua tapiterie asigurati-va ca aceasta nu se va dezlipi si ca urmeaza toate formele plafonului, in special in zona manerelor si a parasolarelor. Nu decupati fix pe conturul plafonului, lasati putin material ca marja de eroare. Mai bine mai taiati putin ulterior decat sa taiati mai mult si sa trebuiasca sa o luati de la inceput. Decupati de acum gaurile pentru lampile de la sofer si din portbagaj lasand cativa milimetri ca marja de eroare, ca de altfel si in locurile unde plafonul se va intalni ci stalpii si in locurile unde se vor monta diferitele suporturi.
Dupa ce ati terminat si aceasta etapa asteptati pana adezivul se usuca. In acest timp va puteti pregati toate suporturile, pinii si clipsurile pe care le-ati demontat mai devreme si eventual sa le curatati.
Montarea : Incepeti sa fixati plafonul incepand din fata. Primele suporturi vor merge mai greu pana va incepe plafonul sa se aseze la locul lui. Inca o pereche de maini ajuta considerabil. Montarea se face in ordine inversa demontarii. Este posibil ca unele clipsuri sa intre mai greu datorita diferentei de grosime a noii tapiterii, cu putina forta si se rezolva.
Cam astfel am procedat eu la masina mea si in ceea ce ma priveste mi-a iesit bine. Nu garantez ca tutorialul de mai sus se va aplica la toate masinile, nici macar la cele care sunt acelasi model cu a mea. Daca mai aveti intrebari le astept aici.
- MaxDDM
- ***
- 696 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 696
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Eu la Vectra C m-a mancat undeva sa curat tapiteria si idiotul de la spalatorie a aplicat solutias minune si pe plafon.
Rezultat dezastruos....tapiteria de pe plafon s-a desprins....asta e...mi-am facut-o cu mana mea ce-i drept.
Daca a reusit cineva sa lipeasca tapiteria originala...il rog sa ne explice cum a procedat si cu ce materiale?
Multumesc
Pietonul
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2012
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 531 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
Intrebarea este pana acum care a fost cea mai durabila/de calitate solutie de lipit am auzit mai multe pareri:
Prenandez Bison/ Solutie de lipit tapetul/ Moment etc? Multumesc anticipat
- raducrisstian
- **
- 483 mesaje
- din 29 Oct 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
raducrisstian
- Mesaje scrise: 483
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
- Giucfli
- **
- 142 mesaje
- din 26 Sep 2012
- Astra 2013 A20DTH
- Bacau
Giucfli
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2012
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 531 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 531 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
As avea nevoie.de.sfaturi ce adeziv sa folosesc pt. Refacerea lui. Cineva care a facut si.a.tinut chiar daca este.mai scump. Orice sfat legat de.lipire este binevenit multumesc anticipat
- JAC2.00tdi
- ****
- 1,451 mesaje
- din 12 Sep 2007
- Vectra 2007 Z19DTH
- Vrancea
JAC2.00tdi
- Mesaje scrise: 1,451
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,350 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,350
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
nicolae68
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2010
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,768 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,768
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,317 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,317
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Prin dezmembrari ,rar gasesti o tapiserie intacta,un plafon curat.Apoi,cam invartindu-se la aceeasi ani,buretele este la fel de "copt".Chiar de aparent ar fi curat,dupa demontare/montare,tot se mai murdareste un pic,tot mai dai cu o carpa sa indepartezi urmele,tot mai "freci"buretele ala,determinandu-l sa-si accelereze desprinderea de textil.Am schimbat pana acum la patru masini textilul cu piele ecologica,nu se compara cu textilul,nici ca aspect,nici ca intretinere ulterioara.De curiozitate insa,m-am mai uitat la masinile "pe vechi",cu plafonul acoperit piele ecologica/vinil,unul nu l-am gasit desprins,in ciuda anilor specific ...fara numar.Costurile ar fi mai mari acum sa se foloseasca aceeasi echipare,tendinta producatorilor este de a limita acest lucru,chestii ieftine ori la limita cerintelor.Diferenta intre un cruise-control si un non,este acea maneta,o stim foarte bine,un fir un switch,o setare.Practic,diferente de cost de ordin a sub 10 euro.Totusi,gasim masina "preparata" pentru CC,dar ...neechipata cu acel plus,tocmai din cauza acelui 10 euro,inmultit de analisti cu numarul vanzarilor,etc.
Cred ca solutia improspatarii imaginii plafonului cu un material gen piele ecologica,este mai mult decat optima,chiar daca-ti da putina bataie de cap ori iti lasa urme de adeziv pe degetele...
nicolae68
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 531 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
Daca este cineva interesat de alte detalii sau poze sa-mi lase mesaj spor la treaba
PS: nu se merita cumpararea unui plafon din dezmembrari chiar daca arata perfect pentru ca tot aici se va ajunge spun asta din experienta numai bine
- iuliu oltean
- *
- 1 mesaje
- din 01 Sep 2015
- Cluj
iuliu oltean
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2015
- Mesaj Privat
Atentie materialele textile care contin burete nu se vor lipi niciodata cu adezivi tip prenadez (acest adeziv distruge buretele si ramine infundat la apasare) se va folosi numai un adeziv pentru burete ,din pacate nu se gaseste numai la bidoane de 14 kg si se aplica prin pulverizare cu pistol pe ambele suprafete, la piele sintetica (ecologica ) se alege una cu elasticitate mare si se poate folosi prenadez sau ceva asemanator , aici sa ung bine ambele suprafete selasa 10-15 min la uscat apoi se incepe lipirea care trebuie sa fie facta dela centru spre margine si este indicat rsa lucreze 2-3 persoane 1 sa tina materialul ridicat si 1-2 sa iceapa asezarea lui (daca il scapi jos si se lipeste este mai greu de dezlipit si curatat uns din nou .
PT varianta de adeziv pulverizat este putin mai usor dar tot trebuie 1-2 persoane sau se foloseste hirtie cerata(siliconata) pentra a putea merge cu lipire progresiva de la centru spre margini sau dde la un capat la celalalt
Nu este o operatie simpla daca doresti sa fie ca si din fabrica, pentru alte informatii astept intrebari despre tapiterii piele ,nuca schimbator cu piele, manson schimbator , volan imbracat piele , REPARATII tapiterie
poate nu am descris pe intelesul tuturor procedura dar cei indeminatici se descurca, ceilalti sa faca ce stiu sa ia banul si sa-l plateasca pe meserias si ramin si cu bani in buzunar, nu toti romanii pot face de toate
Dani82
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2008
- Mesaj Privat
Ca si adeziv am utilizat cel mai ieftin prenadez pe care l-am gasit la Dedeman. Am folosit vreo 3 litri de prenadez pentru ca baza tapiteriei fiind de carton a absorbit adezivul.
Lucrarea a iesit foarte bine, multa lume crede ca este tapiteria originala a masinii si de 3 ani nu s-a dezlipit absolut deloc desi am curatat-o deja de cateva ori (fiind alba se vede repede murdaria)
Sfatul meu este sa se lucreze cu rabdare la portiuni cat mai mici odata si treptat sa se aplice adeziv in continuare pana este gata, nu recomand aplicarea adezivului deodata pe toata suprafata pentru ca exista riscul de aparitie a cutelor (eu am inceput din mijloc spre exteriorsi mi-a luat vreo doua zile)
Daca aceasta operatie se face cu rabdare noua tapiterie poate sa arate la fel de bine ca si cea originala.
- Red_dog
- ****
- 1,112 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,112
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
ramsess
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Alyn93
- ***
- 531 mesaje
- din 14 Aug 2011
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
Alyn93
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat