Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • serban24

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut colegi va cer si eu ajutorul in cazul astrei mele 1.9 dt 120 cp cutie automata care consuma mult in regim urban(momentan doar urban am facut doar 50 km extraurban)
masina este din 2007 avand 185000km cu schimb de ulei si filtre acum 700km
erori are doar ECN 112521. ECN 063804 ( mi se opreste masina in mers sau am ralanti instabil) sa vad o curat sau daca nu merge o schimb)
filtru de particule isi face regenerarea cam la 400-450 km regim urban.
am diagnoza op com - valorile sunt asemanatoare cu cele postate de "Ursu/\82" in topicul de dedicat "Valori citite cu OP-COM pe Vectra C Z19DT" dar cu o mica problema la Senzor rezervor la mine este 0v .
in rest nu am alte erori de egr, debitmetru.....(egr curatat si verificat functioneaza , debitmetru desfacut si doar m-am uitat sa vad daca e murdar dar arata rezonabil nici murdar dar nici nou)
am dat sa vad si valorile pe injectoare 2 sunt cu plus de maxim 1.90 iar 2 cu minus de maxim 1.00
acum problema este consumul care ma cam sperie in bucuresti de exemplu pe bc am 14.5 la o viteza medie de 18km , alta curiozitate in frana de motor pe treptele 3 ,2, 1 consumul instant nu este 0.0 ci oscileaza intre 0.9- 4 - 5 doar in treapta 4,5,6 imi arata 0.0 in frana de motor.
la relanti cu motorul cald pe liber consumul intant este de 1.1 ,in drive sta 1.3 fara consumatori daca pornesc aerul consumul creste pana pe la 1.6- 1.7 pe liber iar in drive la 2.0- 2.1- 2.2.
am incercat toate stilurile de condus: babeste , forja, schimbat pe manual nici unu nu a scos un consum mai mic. acest consum este facut si la pompa (adevarat nu prin metoda plin-plin) dar de 18l motorina merg undeva in jur de 125km din bec rezerva in bec....
nu observ pe nicaieri o pierdere de motorina, motorul are vana, dar consumul este pe masura nu ma asteptam la atat de mult avand in vedere ca inainte am avut un citroen c4 picasso cu motor de 1.6 hdi care alergat nu consuma mai mult de 8.3-8,5 doar in oras .as mai vrea sa-i fac un test de retur si sa inlocuiesc clapeta de acceleratie, ce as putea sa mai verific?
termostatul cred ca este ok declansaza la 98 acum vara (iarna nu am apucat sa merg masina fiind cumparata de la o cunostiinta care mi-a spus ca lui nu-i consuma atat fiind tot din buc zicea ca maxim 10.5 consuma vara cu aer)
postez diseara si valorile inregistrate de opcom.
la eds nu am ajuns pentru ca avem cam acelasi program de lucru si ar trebui sa-mi iau o zi libera sa ajung la ei.
multumesc si sper ca nu v-am plictisit cu polologhia mea dar nu mai stiu ce sa fac.
Skip ads

  • serban24

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2010

  • Mesaj Privat
OP-COM 090820d Program de diagnoza bazat pe PC

Data ºi ora 05/07/2015. 15:41
Modelul ales> 2007 Astra-H Motor Z 19 DT

Modul de comanda:


Identificare:0x1325
Numar ºasiu: W0L0AHL3572063944
Numar hard:81012656
Tip motor: Z19DT
Numar piesa:55205622
Nr.versiune soft: HTPAS140_S
Hardware manufacturer number: 0281014024
Software Number: 1037A50316P485_O27
Programming Date: 20111024
Hardware key number: O100038796
Denumire sistem: BOSCH0100
Nr.aprobare: B07006
Variant programming : 0x00007004
Cod Alpha: EP
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Code Index and version: HO27JDB2

Valori reale:

Tensiune baterie 13.2 V
Stare aprindere Conectat 12V
Releu demaror Inactiv
Releu pompa combustibil Activ
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti Activ
Senzor 1 pedala acceleraþie 0.96 V
Senzor 2 pedala acceleraþie 0.47 V
Poziþie pedala calculata 0%
Turaþie prescrisa de ralanti 875 RPM
Turaþie motor 883 RPM
Turaþia axei cu came 425 RPM
Turaþie ralanti - modificata NU
Masa de aer calculat 45 kg/h
Senzor masa aer 50 kg/h
Temperatura ambianta 32 °C
Temperatura aer de supraalimentare 65 °C
Temperatura aer de supraalimentare 1.48 V
Temperatura lichid racire 93 °C
Temperatura lichid racire 1.09 V
Nivel ulei Normal
Presiune ulei Normal
Stare nivel ulei Okay-Smile
Temperatura gaze eºapament la senzorul 1 (B 1) 164 °C
Temperatura gaze eºapament la senzorul 1 (B 1) 1.2 V
Temperatura gaze eºapament la B1S2 128 °C
Temperatura gaze eºapament la B1S2 1.1 V
Presiune barometrica 100 kPa
Presiune barometrica 3.96 V
Comanda -Presiune turbo 120 kPa
Presiune turbo 106 kPa
Presiune turbo 1.70 V
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo 79%
Comanda pozitie EGR 100%
Factor de umplere AGR 4%
Poziþie clapeta - semnal servo PWM 5%
Presiune Rail prescrisa 30.36 MPa
Presiune Rail 30.32 MPa
Presiune Rail 1.15 V
Supapa electromagnetica de control presiune în rampa (modulata în impuls) 0%
Curent de semnal supapa electromagn. de control presiune în rampa 0.00 a
Electroventil control comb.PWM 42%
Curent electroventil control comb. 1.36%
Temperatura combustibil 60 °C
Temperatura combustibil 1.58 V
Contact info clima Activ
Clima în regim blocat Sistem OK
Presiune sistem clima 2.130 kPa
Presiune sistem clima 3.0 V
Releu clima Activ
Contact 1 fârna Inactiv
Contact 2 frâna Inactiv
Contact ambreiaj Inactiv
Viteza vehicul 0 km/h
Viteza în plaja sistemului de menþinere viteza Inactiv
Accerelaþie vehicul 0.0 m/s2
Sistem de menþinere viteza Inactiv
Tasta de atingere pt.sistem menþinere viteza Inactiv
Cuplu motor 48 Nm
Control cuplu Inactiv
Cuplu solicitat(control tracþiune) 0 Nm
Timp pâna la schimb de ulei 5%
Avertizare schimb ulei Inactiv
Indicator defecte(MI) Deconectat
Indicator servisare(SVS) Deconectat
Releu preâncalzire 12V inactiv
Martor timp de preâncalzire Decon.12V
Diagnostic releu preâncalzire Inactiv
Timp injecþie principala 0.0 grade


Cantitate injecþie finala 14.9 mm3/crs Aici cantitatea de combustibil nu e cam mare?


Presiune diferenþiala la filtrul de particule Diesel -2 kPa
Presiune diferenþiala la filtrul de particule Diesel 0.43 V
Saturaþie filtru de particule Diesel 54%
Distanþa parcursa de la ultima regen. a filtrului de particule Diesel 110 km
Regenerare filtru particule Diesel 0%
Senzor rezervor 0.00 V
Comanda 1. ventilator Activ
Comanda 2. ventilator Activ
Comanda 3. ventilator Inactiv
  • serban24

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Am curatat clapeta si nu mai am probleme cu opritu masinii dar consumul a ramas la fel, dar am observat ca la relanti daca pun scurt piciorul pe frana scade consumul instant de la 1.1 -la 0.7, 0.8 pentru 1- 2 secunde dupa care revine la loc (dar fara a avea oscilatii de turatie). Si cu aer conditionat face la fel. In rest acum nu mai am nici o eroare stocata....
  • serban24

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Am resetat bc(am schimbat si indexul cid din index 09 in 07) si pt 30 km cu viteza medie de 15km/h am un consum de 15L/100km , nu mai am nici o eroare stocata.
  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca problema este la injectoare.
  • serban24

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2010

  • Mesaj Privat
O sa ma duc sa vad daca merg in parametri, ce am observat astazi dupa un drum la oltenita pe bc consum instant la drum lung varia intre 5.1-6.0. Iar consum mediu am scos 7.3 avand in vedere ca am mers maxim 110km/h in general cam 80-90 ....ce am mai observat ca in frana de motor de la 50-0km/h nu imi arata 0.0 consum instant ci se duce de la 1.8-5.0l/h. La viteza mai mare in frana de motor imi arata 0.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
filtrul de particule in ce stare e?
  • serban24

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2010

  • Mesaj Privat
ultima regenerare la filtru de particule s-a facut la 400km deci presupun ca e bine avand in vedere ca am facut cam 60% din acestia in oras(bucuresti)
  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Din ce ai scris aici:
"ce am mai observat ca in frana de motor de la 50-0km/h nu imi arata 0.0 consum instant ci se duce de la 1.8-5.0l/h. La viteza mai mare in frana de motor imi arata 0. "

rezulta un semn de intrebare asupra ansamblului cutie/motor.
Nu stiu cum lucreaza cutia automata de pe opel, daca poate fi "programata" dar nu este normal consumul instant din frana de motor.
Pare ceva gen "ambreiaj patnat".
Oricum opelul este programat ciudat (pentru mine).
Eu am vectra c 120cp, cutie manuala si am observat, urmarind consumul instant, ca ECU este programat diferit fata de alte masini. Parca este "programata de codul rutier" si o sa explic de ce am aceasta impresie.
In oras, te apropii de o intersectie semaforizata, semaforul este pe rosu si scoti din viteza lasand masina sa curga cu motorul la ralanti dar observi ca pana sa scada viteza catre 2-3 km/h consumul instant nu este cel de la ralanti ci 4l/h-3l/h- 2l/h-1,8l/h.
Numai cand rotile sunt aproape oprite incepe sa arate consumul instant la ralanti, la mine 0,7-0,8 l/h.
In aceleasi conditii daca vei conduce ca la carte, adica vezi semaforul pe rosu, nu debreiezi, lasi masina in frana de motor pana aproape de oprire si apoi debreiezi (adica asa cum suntem invatati initial de instructori) constati ca ai avut consumul instanta pana aproape de debreiere de 0.00 l/h iar la debreiere oprit fiind ai consul de ralanti,la mine 0,7-0,8 l/h.

Am scris mult dar cred ca ati inteles ce vreau sa zic. Masina vrea frana de motor este oarecum de turatie.
Este total diferita de Mercedesul A classe 170 CDI pe care il mai detin.
Mercedesului ii place la liber, la ralanti, in turatii joase, parca este tractor.
Opelul parca este benzinar.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
serban24 a scris:ultima regenerare la filtru de particule s-a facut la 400km deci presupun ca e bine avand in vedere ca am facut cam 60% din acestia in oras(bucuresti)
nu sunt expert dar nu cred ca e normal sa se regenereze a 500 de kn chiar si in oras.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Consumul inregistrat de BC se confirma cu cel real?
In general BCul de Opel intalnit de mine are tendinta sa arate mai mult decat este real cand masina este chinuita in oras.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu merg 99% in oras si vreau sa zic ca diferenta e de 0,5 litri de motorina (in plus evident) la plin fata de ce inregistreaza BC...

traduc: BC imi arata 59,5 litri consumati si eu la plin pun 60 de litri... sa nu se inteleaga ca imi iese 7,5 pe bc si 8 de la plin la plin...
am facut asta de mai multe ori si se repeta la fiecare plin (fac plinul la aceeasi pompa lukol din giurgiulesti / republica moldova)

PS: am un amic care a pus de la un petrom din republica fantastica romania si i-au intrat in rezervor 64 de litri de motorina in conditiile in care rezervorul are 60 de litri si nu era gol, mai avea vreo 5 litri (abia se aprinsese becul)...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Si eu stiu pe cineva care i-a scazut destul de sesizabil consumul dupa ce a schimbat benzinaria... Very Happy
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Mie imi regenereaza la aproximativ 600 km exclusiv oras, ultima oara fix la 640 km. Acum am facut numai drumuri extraurbane si a regenarat la aproximativ 1100 km din calculele mele.
  • serban24

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut, am tot încercat diverse benzinãrii, dar trebuie sa recunosc mai mult bag de la Lukoil, dar ma deranjeazã consumul la ralanti care nu e tocmai mic 1,1 când apa are 90-95*c, în drive am 1,4-1,5l/h nu mai pun cu aer ca deja e Sf ajunge la 2,2l/h în drive, iar de la ultima alimentare unde am bãgat 19 l(alimentare când s-a aprins becul) am parcurs fix 130km 85%oraș. O sa ii bag o soluție pentru injectoare luata de eds și o sa trag un drum mai lung sa vedem ce și cum.....dacã nu cred ca trebuie sa schimb injectoare sau mașina în cel mai rãu caz.....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR