Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Am o corsa c 1.2 Z12xe, de aprox 2 luni pornește greu la rece, la a 2a sau chiar la a3a cheie cu toate ca e foarte cald afarã. Imediat ce-am oprit-o pornește normal dar dacã stã mai mult de jumãtate de orã iar pornește greu, la diagnoza nu da nici o eroare și toți parametrii sunt ok, am schimbat bujiile și filtrul de benzina dar degeaba....ajutor!
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Dacã pot fi sincer....dacã parametri erau OK mașina pornea "la sfert" cum se zice... Ochii tai au vãzut parametri ? Care ar fi aia importanți dupã tine?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Masoara bateria cat are pornita 13.8-14.4v OK. | nepornita 12.4-12.6v OK. | 12.3v se considera descarcata | se pune la incarcat.
Daca are momente cand electromotorul nu se aude - carbuni uzati in electromotor, se schimba carbuni din el.
- masa electromotor...
- consumatori ascunsi
- bateria nu mai tine curent

Sau altceva...
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:Dacã pot fi sincer....dacã parametri erau OK mașina pornea "la sfert" cum se zice... Ochii tai au vãzut parametri ? Care ar fi aia importanți dupã tine?
. Da i-am vazut.......problema e probabil la presiunea benzinei in rampa de benzina sau la injectoare lucru ce nu il poate citi un tester la o corsa c......
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:Masoara bateria cat are pornita 13.8-14.4v OK. | nepornita 12.4-12.6v OK. | 12.3v se considera descarcata | se pune la incarcat.
Daca are momente cand electromotorul nu se aude - carbuni uzati in electromotor, se schimba carbuni din el.
- masa electromotor...
- consumatori ascunsi
- bateria nu mai tine curent

Sau altceva...

Electromotorul merge, invarte dar nu porneste, sigur e altceva..... Altfel ar merge Sad
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
vasi2002, nu ai de unde sa iei o baterie de proba? De la tata, vecinul etc... Si verifica ca e totusi bateria...Daca porneste asa cum zici tu, dupa ce mergi cu ea imediat ea se incarca, dar poate nu destul...si de aceea dupa ce o lasi o perioada(>30 minute) nu iti mai porneste.

https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=0- stiu ca e mult de citit dar vezi daca te ajuta.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
vasi 2002 totuși este un parametru pe injectoare care spune destul. Timpul de injecție. Dacã este mare....ghici de ce ECU îl ține deschis mai mult ? Ca facã amestecul corect ! Deci ....posibil benzinã "puținã" ....deci pune un manometru în capul rampei de injectoare și verifica cât este. Nominal...3,8bar
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu ma gandeam si la alternator poate nu incarca bine, de asta spuneam sa masori bateria si incarcarea sa vezi.

Sunt doar pareri.
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
vasi 2002-daca dupa ce ai reusit sa o pornesti si mergi cu ea sa zicem,10 minute,daca o opresti si o pornesti dupa alea 10 minute porneste usor sau la fel de greu? Daca porneste usor,nu vreau sa il contest pe catastefan,dar nu ar trebui sa porneasca la fel de greu (rog aici pe Dl. catastefan sa ne lamureasca) daca ar fi timpul de injectie?Timpul de injectie este corelat cu temperatura motorului? Ma gandesc ca doar asta se modifica intre prima pornire ai o pornire dupa ce motorul s-a mai incalzit. Dl. catastefan-nu vreau sa mi-o luati in nume de rau,vreau doar sa inteleg functionarea.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@john_doe200616 chiar ma bucur cand o discutie devine constructiva....mai invat si eu ceva...nu se stie niciodata.
Ideea e ca la pornire motorul are nevoie de amestec bogat. Fara discutie.
Cand presiunea in rampa este buna ECU tine deschis injectorul un timp cat mai apropiat de valoarea de referinta ( pe care cred ca o are stocata ...)
Atunci cand presiunea e mica ECU incearca sa corecteze marind timpul cat este deschis injectorul.
Este foarte corect faptul ca ECU tine cont si de valoarea senzorului de temperatura antigel....si acest parametru este foarte important la pornire si functionare.
Deasemenea cantitatea de aer si temperatura aerului in admisie sunt parametri foarte importanti in managementul amestecului.
Si nu in ultimul rand valorile oferite de ambele sonde lambda intervin in ecuatia asta fragila a amestecului.
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
multumesc pt idei , o sa incerc sa incarc bateria mea cu un redresor si sa incerc sa masor presiunea in rampa la ventilul cu pricina................dupa cate am citit problema are multe posibile defecte............ sper sa fie de la baterie...........imi doresc pt ca ar fi usor de remediat....................
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
john_doe200616
**


dupa prima pornire , daca incerc sa o pornesc in maxim jumatate de ora porneste sfert, dar daca o las mai mult iar dau de 2-3 ori sa o ia si cu automate destul de lungi 4-5 secunde
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
john_doe200616 a scris:....Timpul de injectie este corelat cu temperatura motorului? ...


Poate ne spune cineva sigur pentru ca eu tind sa cred ca da.
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu zic ca e corelata- cand motorul e rece timpul de injectie e mai mare pentru ca ai nevoie de o mai mare cantitate de combustibil pentru a o tine la turatia respectiva, pe masura ce scade turatia ma gandesc ca scade si timpul de injectie ca ai nevoie de o cantitate mai mica sau nu e chiar asa, timpul de injectie se pastreaza si scade doar volumul injectat?

Si din ce spune colegul, cred ca are un consumator care ii fura sau...? E greu sa dam o solutie deoarece eu inca nu reusesc sa inteleg ceva: vasi 2002- dupa prima pornire, mergi cu masina o perioada, o opresti si porneste la sfert de cheie timp de jumatate de ora? Daca reusesti sa o pornesti, dupa prima pornire daca o opresti fara sa lasi motorul sa se incalzeasca iti mai porneste? Eu vad treaba in felul urmator: ma chinui sa o pornesc, 2, 3, 4, 5 chei pana porneste. Reusesc sa o pornesc si merg cu ea 100 de km incontinuu sau merge la relantiu motorul pentru 10 minute. Motorul are timp sa se incalzeasca si alternatorul timp sa incarce bateria dar nu o incarca suficient. Masina porneste o perioada mai usor, fiind motorul incalzit si avand ceva curent in baterie....Dupa o perioada, avand un consumator undeva de-a lungul instalatiei, fura curent si pe masura ce timpul de asteptare pentru o noua pornire creste, imi scade si puterea bateriei revenind din nou in situatia in care nu mai pot porni la sfert.

Sper ca m-am facut inteles.

Si o noua baterie sau o reparatie a alternatorului sunt cred ca cele mai ieftine solutii...
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
da, john_doe200616, porneste sfert chiar daca nu s-a incalzit motorul, deci dupa ce o pornesc prima data daca o opresc chiar si dupa 5 secunde , porneste sfert. bateria e ok 12,7, alternatorul incarca bine 14,2, presiunea in rampa de benzina e 4 bari. nu stiu ce sa mai fac...............o fi vreun senzor? Sad sper sa mai duca electromororul macar pana gasesc ce o fi.
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Testul la rampa l-ai facut dupa ce ai pornit masina?in primul post parca ti-am lasat link-ul catre motoarele ca al tau si problemele lor ..daca citesti primele 2 posturi ai pe rampa de injectie un ventil...lasa masina cateva ore,desfa-l si apasa bila respectiva si benzina ar trebui sa iasa cu presiune,nu doar sa pise...Ma gandesc ca poate ti se dezamorseaza circuitul dupa ce motorul sta iar o perioada fara a fi pornit...doar o sugestie...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Era bine daca ai posibilitatea sa lasi manometrul acolo in capul rampei ca sa urmaresti daca scade presiunea in timp cum iti sugereaza @john_doe200616
Iti propun sa faci un log ( inregistrare parametri ) cu Op-Com de la pornire (atunci cand porneste greu si cand porneste usor).
Ar trebui urmarit si senzorul rotatie arbore cotit.
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Nu am posibilitatea sa las manometru acolo.....Dar dupã 8 ore avea presiunea in rampa de 3,9 bari și tot la a 3 cheie a pornit.... (la al 3 automat de 4-5 secunde)O sa vad.... Poate știe cineva un mecanic Opel în zona Bacãului. Trebuie sa fie o chichița pt ca în rest merge ceas....
  • vasi 2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Nu am posibilitatea sa las manometru acolo.....Dar dupã 8 ore avea presiunea in rampa de 3,9 bari și tot la a 3 cheie a pornit.... (la al 3 automat de 4-5 secunde)O sa vad.... Poate știe cineva un mecanic Opel în zona Bacãului. Trebuie sa fie o chichița pt ca în rest merge ceas....
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
vasi 2002 a scris:.....Dar dupã 8 ore avea presiunea in rampa de 3,9 bari ...


E clar ca nu se dezamorseaza...
Fa o inregistrare parametri atunci cand porneste greu....
Senzorul de trotatie arbore cotit daca poti si vrei sa-l masori trebuie sa aiba intre 600-1000 ohmi. Masoara-l rece apoi bagat in apa incalzita treptat la 90 de grade si urmarit cum se schimba rezistenta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR