- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
alexvilcu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut. Am si eu un Opel Corsa C din 2004. Am vazut ca, in principiu, dezasamblarea contactului este aceeasi, lucru pe care l-am reusit din prima, fara ajutor (ma pricep foarte bine la dezasablat lucruri), insa, dat fiind faptul ca a trebuit sa inlocuiesc butucul datorita faptului ca axul care intra in partea electronica a cedat, a trebuit sa schimb si cip`ul de la cheie (lucru care nu s-a mai intamplat). Important este faptul ca am scos cheia din butuc, iar acum ma chinui sa montez butucul la loc, dar nu mai pot. Poate cineva sa imi spuna de ce nu pot face asta ? (am pus cheia la treapta 1 sa se poata debloca piedica aia, dar tot degeaba).
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Mai citeste odata poate te lamuresti mai bine. Paginile 01, 21 ----- 23.
- Ca sa poti baga butucul trebuie sa tragi (lamela in jos cu ceva, surubenita etc.)
https://www.clubopel.com/vie...p=1739095#1739095
- Montarea cred ca se face invers de la pozita IV care nu exista
rasucesti de butuc, III - II - I pana cand lamela de blocare face "Clant".
- De ce nu ai mutat verturile in butucul cumparat asa ramai pe cheia ei originala. (vezi mai sus cum)
Verturile (cateii) le scoti/schimbi pe rand ca sa nu te incurci in ele [primul lucru ia-ti un reper de pozitie, ai scos din pozitia cutare ai mutat pe pozitia cutare si eventual semnate cu marker-ul care au fost mutate etc.
- Ce nu am inteles faza cu cipul, sa inteleg ai schimbat butucul cu tot cu cheie, Si usile cui le lasi? Am inteles faci colectie.
"axul care intra in partea electronica a cedat"
Ai reusit sa il extragi sau a ramas tot acolo.
Sper sa te motiveze sa reusesti, spor la treaba.
- Ca sa poti baga butucul trebuie sa tragi (lamela in jos cu ceva, surubenita etc.)
https://www.clubopel.com/vie...p=1739095#1739095
- Montarea cred ca se face invers de la pozita IV care nu exista
rasucesti de butuc, III - II - I pana cand lamela de blocare face "Clant".
- De ce nu ai mutat verturile in butucul cumparat asa ramai pe cheia ei originala. (vezi mai sus cum)
Verturile (cateii) le scoti/schimbi pe rand ca sa nu te incurci in ele [primul lucru ia-ti un reper de pozitie, ai scos din pozitia cutare ai mutat pe pozitia cutare si eventual semnate cu marker-ul care au fost mutate etc.
- Ce nu am inteles faza cu cipul, sa inteleg ai schimbat butucul cu tot cu cheie, Si usile cui le lasi? Am inteles faci colectie.
"axul care intra in partea electronica a cedat"
Ai reusit sa il extragi sau a ramas tot acolo.
Sper sa te motiveze sa reusesti, spor la treaba.
Luchi4n
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salut baieti , tin sa multumesc pentru rezolvare, am reusit datorita voua sa deblochez butucul , dar acum problema e ca nu mai pornește masina , cand bag cheia in contact îmi apar martorii tot in bord, baterie am, si cand dau in treapta 3 sa pornesc nu se mai aude nimic nici un bazait nimic, si îmi apare safe in bord, dau pur si simplu in gol , daca puteti sa mã ajutati cu un sfat va rog frumos..Mulțumesc
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
painluck
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Strongfist
- *
- 15 mesaje
- din 28 Feb 2009
- Agila 2001
- Dambovita
Strongfist
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Dambovita
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2009
- Mesaj Privat
eu cred ca problema e si de la uzura cheii daca e prea tocita cateii ca eu asa le zic din butuc nu se mai retrag in interiorul butucului cand bagi cheia si blocheaza butucul. Am avut aceeasi problema cu butucul de la usa si am pilit capetele cateilor unul cate unul pana cand nu mai ieseau cand bagam cheia si implicit nu se mai bloca.
Asa am facut si la contact si bineinteles pilirea/rotunjirea boltului si a mers.
o sa incerc sa atasez si doua poze daca reusesc
valabil si pentru celelalte opel-uri. eu am un agila si a mers tutorialul tau. Mersi mult
Asa am facut si la contact si bineinteles pilirea/rotunjirea boltului si a mers.
o sa incerc sa atasez si doua poze daca reusesc
valabil si pentru celelalte opel-uri. eu am un agila si a mers tutorialul tau. Mersi mult
er0s22
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
Bampi a scris:
1. Deblocarea contactului
Materiale: Un cutter (de preferat cu lama ingusta) sau o surubelnita mica
Cu varful cutter-ului/surubelnitei scoateti protectorul de cauciuc de pe contact
Dupa ce ati scos protectorul, cu varful cutter-ului/surubelnitei ridicati lamela usor pana cand puteti apasa cu degetul butucul cheii.
Tineti apasat cu degetul butucul cheii si introduceti cheia in contact si... gata! contactul este deblocat, puteti roti cheia.
Pasul acesta este important pentru ca va scuteste de platforma, de mers la service, de stat in drum, de multi nervi si mai ales nu veti putea scoate butucul pentru reparatie.
1. Deblocarea contactului
Materiale: Un cutter (de preferat cu lama ingusta) sau o surubelnita mica
Cu varful cutter-ului/surubelnitei scoateti protectorul de cauciuc de pe contact
Dupa ce ati scos protectorul, cu varful cutter-ului/surubelnitei ridicati lamela usor pana cand puteti apasa cu degetul butucul cheii.
Tineti apasat cu degetul butucul cheii si introduceti cheia in contact si... gata! contactul este deblocat, puteti roti cheia.
Pasul acesta este important pentru ca va scuteste de platforma, de mers la service, de stat in drum, de multi nervi si mai ales nu veti putea scoate butucul pentru reparatie.
Salut!
Am si eu o problema, lamela aia nici ca se vede la mine si oricat as cauta-o nu dau de ea, motiv pentru care nu pot merge mai departe la pasul 2 pentru ca nu pot debloca volanul. Vreun sfat in acest caz?
Merci.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- raducatalin1
- *
- 40 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2010 A16XER
- Arges
raducatalin1
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut baietii, mi sa rupt si mie lamela care blochaza volanul am facut cum a zis Bampi cu lama de cutter am reusit apoi am dat butucul afara si vreau sa-l desfac pt a umbla in el. Ei si aici intampin problema in sensul ca nu il pot desface sau nu stiu eu cum si as avea nevoie de un sfat. Daca as indeparta acea lamela care sa rupt ar avea ceva s-ar putea intampla ceva ?Sau daca baietii din PITESTI cunosc pe cineva care se pricep la asa ceva eventual un centru de yale mi-ar fi de mare ajutor.
S-au care ar fi cea mai ieftina varianta de a rezolva aceasta problema? Nu vreau sa am 2 chei una pt pornire si una pt usi. Mersi
S-au care ar fi cea mai ieftina varianta de a rezolva aceasta problema? Nu vreau sa am 2 chei una pt pornire si una pt usi. Mersi
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Bampi a scris:Important! Lasati cheia in butuc pe toata durata reparatiei ! altfel vor sarii verturile
https://www.clubopel.com/vie...p?p=293798#293798
https://www.clubopel.com/vie...p?p=293798#293798
(poz. - inseamna pozitia sau poza in fine.)
Eu banuiesc din ce a spus @Bampi in Tutorial.
Boltul de Blocare cu arc se apasa pana se trece peste zona rosie (limitator cursa bolt), usor cu grija sa nu sara boltul si arcul pe jos.
Daca nu merge sa il repari. - Utila informatie de la @Bunicu.
https://www.clubopel.com/vie...p=1359606#1359606 - asta doar daca ai butuc SH cumparat altfel nu scoti cheia.
Si muti verturile una cate una in butucul cumparat. - vezi unde... si cum le bagi... OK. |
Daca le bagi gresit sau daca iti cad pe jos cred ca cam greu o sa le mai gasesti locul/pozitia,
Gandeste, scrie lucreza incet si cu grija.
Daca nu te pricepi mergi cu butucu (sau si cu butucul SH identic) si te rezolva la "centru de yale"
Dar cred ca o poti face si tu | cu un ac si o surubelnita etc... + atentie mare.
Si vezi ce cumperi sa fie OK.
- raducatalin1
- *
- 40 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2010 A16XER
- Arges
raducatalin1
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p=1352359#1352359 - Se vede in postarea aceasta in ultimile poze (pozitia boltului.)
Si un ajutor practic cum se face... de la @NotAPrune
Patent sau penseta cu cioc etc...
Si un ajutor practic cum se face... de la @NotAPrune
Patent sau penseta cu cioc etc...
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Opel AstraG
- *
- 2 mesaje
- din 20 Feb 2015
- Bucuresti
Opel AstraG
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2015
- Mesaj Privat
- smokke
- **
- 174 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 Z20LET
- Constanta
smokke
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am si eu nevoie de ajutor:
Am aceeasi problema, din senin cheia nu se mai invarte in contact deloc. Am urmarit topicul, am incercat varianta cu lamela, pot apasa cheia, porneste muzica etc dar butucul tot nu se invarte deloc, si implicit tot nu pot porni motorul. Am zis sa dau jos contactul si sa-l duc la reparat, dar nici asta nu pot face pentru ca nu pot invarti cheia la prima treapta ca sa-l dau jos. Cum procedez sa dau jos contactul daca eu nu pot invarti cheia in el deloc? Am incercat si cu cheia cu telecomanda, si cu cea de rezerva.
Am aceeasi problema, din senin cheia nu se mai invarte in contact deloc. Am urmarit topicul, am incercat varianta cu lamela, pot apasa cheia, porneste muzica etc dar butucul tot nu se invarte deloc, si implicit tot nu pot porni motorul. Am zis sa dau jos contactul si sa-l duc la reparat, dar nici asta nu pot face pentru ca nu pot invarti cheia la prima treapta ca sa-l dau jos. Cum procedez sa dau jos contactul daca eu nu pot invarti cheia in el deloc? Am incercat si cu cheia cu telecomanda, si cu cea de rezerva.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
opelxnd13
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Ieri am patit si eu la fel. Dupa ce a stat la soare toata ziua in drum spre casa am facut o oprire scurta sa fac niste cumparaturi si cand sa plec, nu se mai invarte cheia deloc.
Am mers pe jos acasa ca nu eram foarte departe si am luat cheia de rezerva care nu era asa uzata dar nici cu ea nu am avut prea mult success. Nu am incercat chestii cu vaselina si/sau wd-40 ca nu aveam. M-am uitat pe tutorialul lui Bampi dar nu imi e foarte clar ce trebuie facut. Cheia la mine intra in contact dar nu o pot roti, am incercat si sa trag de volan, acuma volanul e blocat.
Am vazut ca sunt destul de multe firme in zona Bucuresti care se ocupa cu deblocare/reparare contacte blocate dar nu gasesc nimic in zona Cluj Napoca.
Daca ma puteti ajuta cu ceva contacte v-as fi recunoascator.
Mersi
Eu nu vad o lamela pe mijloc, vad doua chestii in lateralele fantei care ma gandesc ca se trag devreme ce imi intra cheia.
Dar in cazul in care lamela e cazuta si de vina .. in ce fel o 'ridic in sus' ? o imping in interior sau incerc sa o misc lateral ?
Ms
Ultima modificare făcută de opelxnd13 la Mie 22 Jul, 2015 10:00 am
Am mers pe jos acasa ca nu eram foarte departe si am luat cheia de rezerva care nu era asa uzata dar nici cu ea nu am avut prea mult success. Nu am incercat chestii cu vaselina si/sau wd-40 ca nu aveam. M-am uitat pe tutorialul lui Bampi dar nu imi e foarte clar ce trebuie facut. Cheia la mine intra in contact dar nu o pot roti, am incercat si sa trag de volan, acuma volanul e blocat.
Am vazut ca sunt destul de multe firme in zona Bucuresti care se ocupa cu deblocare/reparare contacte blocate dar nu gasesc nimic in zona Cluj Napoca.
Daca ma puteti ajuta cu ceva contacte v-as fi recunoascator.
Mersi
Eu nu vad o lamela pe mijloc, vad doua chestii in lateralele fantei care ma gandesc ca se trag devreme ce imi intra cheia.
Dar in cazul in care lamela e cazuta si de vina .. in ce fel o 'ridic in sus' ? o imping in interior sau incerc sa o misc lateral ?
Ms
Ultima modificare făcută de opelxnd13 la Mie 22 Jul, 2015 10:00 am
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat