ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
Da, "din pacate" imi place sedan-ul si doar acest sedan cu fund, am vazut pe net ca si variantele "fara fund" sunt bagate in aceeasi categorie. As fi preferat culoare gri dar e foarta slaba oferta pentru aceasta masina si nu prea am de unde alege. Astept in continuare pareri de natura tehnica.
PS: acelasi EL-GABRY de pe "forumul el"?
PS: acelasi EL-GABRY de pe "forumul el"?
EL-GABRY- Suspendat
- 1,472 mesaje
- din 15 Jul 2009
- Neamt
EL-GABRY- Mesaje scrise: 1,472
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2009
- Mesaj Privat
ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
danut222
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2013
- Mesaj Privat
Sunt interesat sa cumpar o masina opel astra g 1.6 101cp
Masina este adusa din germaniahttp://www.craiovaforum.ro/...stra-1277658.html
Intrebarea este:dupa ce se fac contractul de v-c trebuie neaparat sa fac neaparat itp+rar +altele in romania pt ca masina vreau s-o inmatriculez pe bulgaria..
Masina este adusa din germaniahttp://www.craiovaforum.ro/...stra-1277658.html
Intrebarea este:dupa ce se fac contractul de v-c trebuie neaparat sa fac neaparat itp+rar +altele in romania pt ca masina vreau s-o inmatriculez pe bulgaria..
alitos
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2013
- Mesaj Privat
salut membrilor forumului !
Sunt interesat sa achizitionez un Opel Astra si am gasit asa ceva pe Autovit:
http://www.autovit.ro/opel-astra-C27588443.html
http://www.autovit.ro/opel-astra-C26336884.html
as dori cateva pareri ,daca este o idee buna achizitionarea de la dealer Opel ( daca reprezentantele din Brasov sunt de incredere sa nu faca si ei precum teparii din targ ,numai ptr a vinde masinile,mai ales ca cea de a doua nu provine din Ro) ,daca pretul este in regula ,pareri despre motorizari etc
Va multumesc
Am postat acelasi mesaj si la "tepari" nu am gasit topicul acesta inainte ...ma declar vinovat!
Sunt interesat sa achizitionez un Opel Astra si am gasit asa ceva pe Autovit:
http://www.autovit.ro/opel-astra-C27588443.html
http://www.autovit.ro/opel-astra-C26336884.html
as dori cateva pareri ,daca este o idee buna achizitionarea de la dealer Opel ( daca reprezentantele din Brasov sunt de incredere sa nu faca si ei precum teparii din targ ,numai ptr a vinde masinile,mai ales ca cea de a doua nu provine din Ro) ,daca pretul este in regula ,pareri despre motorizari etc
Va multumesc
Am postat acelasi mesaj si la "tepari" nu am gasit topicul acesta inainte ...ma declar vinovat!
- chioreandan
- *
- 21 mesaje
- din 21 Apr 2007
- Astra 2006
- Cluj
chioreandan
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ce trebuie sa verific la masina
-------------------------------
Acestea este un mic indrumar care l-am scris pentru mine spre a ma ajuta sa aleg o masina folosita (second).
Am creat acest tutorial folosind date gasite pe Internet si intreband mecanici auto, vanzatori din magazinele de piese auto si alti prieteni care cat de cat se pricep la masini.
Acesta nu este un tutorial complet despre tot ce trebuie verificat, cu siguranta poate fi imbunatatit.
Discutia despre acest forum contine multe detailii utile (incepand cu prima postare de la acest subiect), unele din detaliile mele pot repeta ce s-a mai scris, iar altele pot aduce ceva nou.
Mai jos veti gasi doar detalii despre ce am gasit eu ca trebuie verificat din punt de vedere tehnic la o masina.
In paralel cu detalii despre ce trebuie verificat sunt si eventuale sugestii despre cauza care provoaca problema respectiva.
Recomandarea este ca in functie de pretul de vanzare al masinii sa faceti un calcul al reparatiilor necesare pentru a avea o masina functionala.
Respectiv, o masina cu pret de 4000 de euro cu defecte reparabile in pretul de 1200 euro ar putea fi o alegera mai buna decat o masina fara defecte avand pretul de vanzare de 8000 de euro, in ideea ca restul caracteristicilor sunt comparabile (comportament condus, an fabricatie, km - daca sunt reali ...)
Sfatul meu la achizitia undei masini second este sa nu va cheltuiti tot bugetul destinat masinii doar pentru cumpararea unei masini. In general orice masina second va avea nevoie de reparatii ulteriore, unele fiind greu de identificat la cumparare - gen aer conditionat care se pierde incet printr-o fisura.
Din bugetul initial destinat achizitiei masinii puneti macar cateva sute de euro deoparte, in caz de nevoie, pentru reparatii. Nu uitati de taxe, RAR, asigurare si cauciucuri de iarna.
Ca prim sfat recomand sa va informati bine ce model de masina doriti, ce tip de motor. Cautati pe internet pe forumuri auto detalii despre mai multe tipuri de masini, mai multe tipuri de motor. Sa stiti ca este greu sa gasiti masina dorita in stare de functionare buna, poate dura mult mai mult de o luna sa gasiti ce doriti.
Ca punct de pornire puteti folosi rapoarte oficiale despre fiabilitatea masinilor:
http://www.anusedcar.com/
http://www.used-car-report.com/
Consum auto:
www.consomo.ro
http://carinf.com/ - detalii oficiale despre masina – tip motor – consum …
Verificati apoi pe forumuri dedicate despre problemele cunsocute la masina si tipul de motor dorit - intodeanuan cautati apoi sa verificati daca masina care vreti sa o cautati poate sa aiba acel tip de problem - poate a fost rechemare in service si s-a reparat intre timp. Daca nu se poate verifica, lasati bani deoparte din bugetul de achizitie pentru posibile reparatii.
Ce se poate verifica cu masina in parcare:
##########################################
- Cum se tureaza motorul - vedeti postarea din "Vin 27 Apr, 2012 2:23 pm" - https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
Astepta-ti-va sa primti multa atitudine de la revanzatorii de masini - vedeti postarea din "Sam 19 Mai, 2012 10:43 pm" - https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
- La turatie, la anumite turatii (fixe) turbina ar putea sa suiere - daca suiera (chiar daca doar la acele vibratii fixe si in rest nu) turbina este e pe duca. Variante de reparat sunt turbina noua sau reconditionare turbina - verificati cu un mecanic
- Cum se opreste motorul - la oprirea motorului nu trebuie sa apara zgaltaieli/vibratii - daca apar este o problema de volanta sau alte probleme la compresia cilindrilor motorului/injectoare, o clapeta de aer - eu unul as renunta sa aleg o astfel de masina.
- Daca masina vibreaza la relantiv - e volanta dusa - operatiune costisitoare pentru a o repara, verificati pretul manoperei si al volantei
- La plecarea de pe loc când mergi ambreiat usor poti auzi un tacanit care apoi sa dispara - poate fi volanta
- Aerul conditionat trebuie sa functioneze, sa raceasca bine, ventilatia sa sufle tare - iarna verificati cu service-uri specializate pe repartie aer conditionat ce teste se pot efectua spre a fiii convins ca nu are probleme. Cu aerul conditionat se poate lua plasa usor daca exista o fisura mica pe traseul gazului de racire. Puteti avea gaz de racire in instalatie pentru 2 luni timp in care se pierde treptat print-o fisura mica. Din acauza aceatsa aerul conditionat il consider un mic risc la cumparare.
- Pus cheia in contact si invartit fara a porni motorul - se aprind si sting becurile de pe bord, sa nu ramana becuri aprinse, iar daca raman interesati-va ce inseamna - ex: frana de mana nu e defect daca becul e aprins si frana ridicata. Alte becuri ramase aprinse pot semnaliza ca este o problema. Atentie mare ca unele din becuri pot fi mascate cu banda izolatoare neagra sau pur si simplu lipseste firul electric care duce la ele, astel ca becurile nici nu se aprind, nici nu se sting - verificati la alte masini asemanatoare ce trebuie sa se aprinda la invartirea cheii in contact. V-ati astepta ca nimeni nu demonteza bordul masinii pentru a face asa ceva insa adevarul este excat contrar: exista o industrie foarte bine pusa la punct de catre cei care aduc masini second in care mai totdeauna se dau km masinii inapoi, iar pentru a da km inapoi in mod "profesionist" se demonteaza si bordul masinii, asa ca interventia la bordul cu becuri e foarte usoare pentru ei.
- Un alt mod de masca probleme la de functionare este de a lega becul de pe bord care ar raporta problema de un alt senzor care functioneaza bine. Astfel, ambele becuri se vor aprinde si stinge, cu toate ca exista o problema in realitate. Interesati-va foarte atenti de acest aspect, verificati si alte masini de acest tip daca aveti dubii, intrebati pe forumuri, nu va grabiti sa cumparati paaa nu va este clar ce becuri trebuie sa fie aprinse pe bord cand se pune cheia in contact, inante de a pornii motorul. Defecte ascunse aici pot fi foarte costisitoare de reparat - gen ABS/ESP - airbag - etc.
- se pare ca la motoarele pe motorina, cu piciorul usor suspendat pe pedala de ambreiaj apare o vibratie (pare a fi ceva normal)- Compara vibratia cu cea a unei masini identice pe care ai probat-o înainte
- Testare ambreiaj - apasat ambreiaj, pus in viteza 4 - diesel / 3 - la bezina, tras frana de mana - trebuie sa nu prinda prea sus, daca e prea sus e pe ambreiajul e pe duca. Verifica cat de sus ar fi bien sa prinda comparand mai multe masini diferite. Reparatia ambreiajului este constisitoare, daca pretul masinii este f. bun atunci suna si verifica telefonic la cateva service-uri auto pretul reparatiei, nu te increde niciodata in ceea ce zice vanzatorul, verifica cu un prieten mecanic, daca nu ai astfel de prieten fa-ti, plateste pe un mecanic pentru un sfat onest/consultanta la telefon sau in service.
- verifica sa intre usor in marsalier, sa intre in toate viteze OK, atat pe loc cat si in mers
- Verificarea functionarii geamurilor electrice - urca-coboara de tot - daca nu vezi de costurile de reparat - suna la service, nu te increde in ce zice vanzatorul
- Verificarea tuturor butoanelor de pe bord - daca nu stiti ce sutn intrebati si verificati ca functioneaza
- Verificare aspect interior al masinii, sa nu fie prea uzat - comparati cu alte masini
- desfaceti incet busonul de la vasul de expansiune chair cu motorul pornit. Eventual intrebati proprietarul daca are ceva impotriva sa faceti asta. Nu e nici o problema sa il desfaceti, nu ar trebui sa aiba nimic importriva. Puneti ochiul aproape de orificiul vasului de expansiune si uitat-va sa nu faca bule, sa nu aiba urme de ulei, sa nu aduca ulei in apa cand motorul e cald - daca e asa chiuloasa e pe duca - lasati masina in pace si cautati alta - repararea chiuloasei consta in demontarea partii superiaore a motorului, rectificare chiuloasa - sau achizitie choiuloasa second (daca e fisurata)
Daca proprietarul nu e de acord sa deschideti busonul vasului de expansiune si sunteti foarte hotarati ca vreti sa cumparati acea masina insistati sa mergeti la uns ervice unde aveti voi un prieten si acolo un mecanic sa deschida busonul vasului de expansiune cand motorul este pornit si sa ofere un sfat avizat.
- daca se poate uitati-va sa nu fie scurgeri de ulei pe la turbo - daca sunt foarte probabil turbo trebuie schimbat - piesa scumpa - verificati pret
- Apasati telescoapele , trebuie sa revina brusc sus, fara balans sus-jos - nu sunt foarte scump de reparat - merita cumparata masina daca mai negociati la pret costul reparatiei, intrebati la service de costul reparatiei
- Deschideti si inchideti pe rand toate la usile masinii, fluturati-le inainte si inapoi pana in capat - urmariti sa de miste lin fara sa se zgaltaie sau sa cada/urce brusc - orice zgaltaiala inseamna ca in trecut au fost lovite - in general masina lovita nu se cumpara, mai vedeti daca e doar o usa cu problema (posibil accident minor doar la o usa) si mai negociati la pret daca restul este OK, dar din nou, o masina lovita este de evitat la achizitie.
- verificati vopseaua sa fie uniforma, poate chair matuita (ca doar masina nu e noua), nu prea lucioasa(unii dau cu polish - vedeti mai multe masini ca sa intelegeti cum arata polis comparativ cu vopsea noua), zgariteri, lovituri de pietre OK, prea lucioasa=revopsire - niciodata nu cumparati masina revopsita integral, sigura a fost un accident serios acolo, costul revopsirii este mare, nici un vanzator de buna credinta nu revopseste masina ca sa o vanda ulterior. Vanzatorii de buan credinta o vand accidentata pentru ca sa se vada cat de afectata este masina in realitate.
- verificati vopseaua din compartimentul motorului. Vedeti daca se observa diferentele între culoarea de vopsea de pe aripa si structurile de metal de sub capota.
- La revopsire, se mai scapa stropi superficiali pe ornamentele de plastic sau cauciuc
- verificati de vopsea sub tapiterie în habitaclu, pe lânga praguri sau sub tapiseria din portbagaj la rezervorul de combustibil.
- Un indiciu important sunt seriile parbrizurilor si ale farurilor - daca difera au fost schimbate
- Verificare linii caroserie - toate liniile masini sa fie uniforme - fara lovituri - zgarieturi sunt OK - mergeti cu degetul pe linia caroseriei si uitati-va atent spatiile între piesele de caroserie - urmareste cu atentie ca ele sa fie egale pe toata lungimea mai ales la capota si portiere - din nou - ca regula generala evitati masinile lovite
- Verificare culoare caroserie, posibile urme de rugina, vopsea puscata - posibile accidente mai vechi unde tabla a fost reparata de mantuiala.
- Toate caucicurile trebuie sa fie uzate uniform, sa nu fie mai uzate pe margini - daca au uzura inegala e o dovada ca masina are probleme de directie, posibil accident, nu se prea recomanda achizitia masinii
- daca se poate verificati sub masina sa nu fie lovituri - verificati evacuarea, tobe, tevi de esapament - daca nu vreti sa va aplecati sub masina nu uitati sa verificati asta la un service.
- verificati sa nu iasa fum de culoare deosebita pe esapament, comparati acest fum cu cel al altor masini similare in conditii similare de functionare ( motor rece sau cald) - nu cumparati daca aveti dubii sau cereti sfatul unui prieten mecanic.
Verificarea masinii in mers
############################
- Directia trebuie sa ramana dreapta pe linie dreapta - ridicati mainile de pe volan, tineti-le aproape de volan, insa nu trageti de el - daca nu merge drept masina are probleme cu directia - sigur un accident - nu prea e de cumparat - puteti verifica in service daca vrei dar reparatia directiei implica costuri ascunse cu defecte ascunse care se vad doar cand se demonteaza directia
- La franare masina nu trebuie sa traga intr-o parte - altfel are probleme la directie - recomandat sa nu cumparati
- Verificare orice vibratii suspecte in caroseria masinii - la orice viteze, chiar si peste 130km/h
- ideal e sa nu bata planetara, bucsi - reparatii nu foarte costisitoare - eventual cereti sfatul unui mecanic
- În accelerare, cu motorul incalzit, masina ar trebui sa urce constant în putere, trepte si viteza, sa nu aiba zgomote ciudate - poate însemna ca turbina este aproape praf (se întâmpla de obcei la rulaje mari sau masini fortate), ori ca un furtun de pe circuitul de racire al turbinei (intercooler) este fisurat - ori probleme la motor - recomandat sa evitati achizitia masinii - eventual cereti sfatul unei mecanic prieten
- Dupa ce motorul s-a incalzit fumul de esapament nu trebuie sa piste la ochi, sa nu miroasa urat - ardere incompleta - evitati masina sau verificati cu mecanic
Considerati in general km afisati de masina ca fiind neadevarati - "desene animate", nu va luati dupa ei.
Cartile de service se falsifica usor (mai ales cele nemtesti sau din alte tari). Reprezentantele auto verifica numarul de km acceesand doar bazele de date ale reprezentantelor oficiale din strainatate. Daca masina a fost in service care insa nu este reprezentanta oficiala nu veti gasi nimic despre acea masina, asa ca puteti ignora numarul de km. Am auzit de masini cu 400.000km parcursi in 3 ani, se dau km inapoi la 60-80.000 si e buna de vanzare in Romania. Personal am vazut masina in Germania cu 12.000km intr-o luna si 2 saptamani - aveam omul agatat de un furtun o hartie cu data si km la ultimul schimb de ulei. L-am intrebat daca e real ce e acolo, a ras si a spus ca el conduce mult.
Km de dau inapoi nu doar in Romania, se poate foarte bine ca masina vine "aranjata" direct din strainante, in toata Europa vanzarea masinilor second este organizata mai ceva ca productia intr-o fabrica, o sa ofer detalii intr-o postare ulterioara.
Considerati cartea de service adevarata doar daca cumparati masina direct din Romania de la primul ei proprietar care l-a vaut vreodata masina de cand a fost fabricata si are verificarile facute toate doar la service-ul autorizat. Multi spun ca sunt primul propretar dar de fapt masina e adusa din Germania, pai atunci ei is cel putin al 2-lea proprietar, pe drum masina a fost manarita, ei zic ca sunt primul proprietar din Romania...
Considerati cartea de service adevarata doar daca cumparati masina direct din Romania de la primul ei proprietar care l-a avut vreodata masina de cand a fost fabricata si are verificarile facute toate doar la service-ul autorizat. Multi spun ca sunt primul propretar dar de fapt masina e adusa din Germania, pai atunci ei is cel putin al 2-lea proprietar, pe drum masina a fost manarita, ei zic ca sunt primul proprietar din Romania...
Ca sfat final la achizitia unei masini second este bine sa aveti un prieten mecanic, sa faca o evaluare a masinii, daca nu aveti prieten mecanic faceti-va unul, cautati pe net service-uri serioase, intrebati pe forumuri, mergeti acolo si vorbiti fata in fata cu un mecanic, intrebati cat costa o verificare a masinii la el, intrbati daca este dispus sa va raspunda la eventuale intrebari la telefon, explicati ca deja aveti o lista lunga cu ce sa verificati la o masina dar ca din cand in cand s-ar putea sa aveti intrebari scurte si v-ar ajuta sa va raspunda la telefon.
In general sfaturile de sus va ajuta sa evitati masini cu probleme. Recomandat este ca daca masina trece testele de mai sus sa faceti apoi si o diagnoza computerizata. Diagnoza asta costa, asa ca cel mai bine verificati intai detaliile de mai sus si doar daca totul e OK platiti diagnoza computerizata la un service serios. Ce inseamna service serios la romani - nu va pot raspunde - la noi si reprezentatele oficiale vand masini second - unele masini cu :km reali" iar la alte masini second nu mentioneaza daca km sunt reali sau nu. Asa ceva in Germania la reprezentanta oficiala nu se intampla, o sa povestesc asta in alt topic.
-------------------------------
Acestea este un mic indrumar care l-am scris pentru mine spre a ma ajuta sa aleg o masina folosita (second).
Am creat acest tutorial folosind date gasite pe Internet si intreband mecanici auto, vanzatori din magazinele de piese auto si alti prieteni care cat de cat se pricep la masini.
Acesta nu este un tutorial complet despre tot ce trebuie verificat, cu siguranta poate fi imbunatatit.
Discutia despre acest forum contine multe detailii utile (incepand cu prima postare de la acest subiect), unele din detaliile mele pot repeta ce s-a mai scris, iar altele pot aduce ceva nou.
Mai jos veti gasi doar detalii despre ce am gasit eu ca trebuie verificat din punt de vedere tehnic la o masina.
In paralel cu detalii despre ce trebuie verificat sunt si eventuale sugestii despre cauza care provoaca problema respectiva.
Recomandarea este ca in functie de pretul de vanzare al masinii sa faceti un calcul al reparatiilor necesare pentru a avea o masina functionala.
Respectiv, o masina cu pret de 4000 de euro cu defecte reparabile in pretul de 1200 euro ar putea fi o alegera mai buna decat o masina fara defecte avand pretul de vanzare de 8000 de euro, in ideea ca restul caracteristicilor sunt comparabile (comportament condus, an fabricatie, km - daca sunt reali ...)
Sfatul meu la achizitia undei masini second este sa nu va cheltuiti tot bugetul destinat masinii doar pentru cumpararea unei masini. In general orice masina second va avea nevoie de reparatii ulteriore, unele fiind greu de identificat la cumparare - gen aer conditionat care se pierde incet printr-o fisura.
Din bugetul initial destinat achizitiei masinii puneti macar cateva sute de euro deoparte, in caz de nevoie, pentru reparatii. Nu uitati de taxe, RAR, asigurare si cauciucuri de iarna.
Ca prim sfat recomand sa va informati bine ce model de masina doriti, ce tip de motor. Cautati pe internet pe forumuri auto detalii despre mai multe tipuri de masini, mai multe tipuri de motor. Sa stiti ca este greu sa gasiti masina dorita in stare de functionare buna, poate dura mult mai mult de o luna sa gasiti ce doriti.
Ca punct de pornire puteti folosi rapoarte oficiale despre fiabilitatea masinilor:
http://www.anusedcar.com/
http://www.used-car-report.com/
Consum auto:
www.consomo.ro
http://carinf.com/ - detalii oficiale despre masina – tip motor – consum …
Verificati apoi pe forumuri dedicate despre problemele cunsocute la masina si tipul de motor dorit - intodeanuan cautati apoi sa verificati daca masina care vreti sa o cautati poate sa aiba acel tip de problem - poate a fost rechemare in service si s-a reparat intre timp. Daca nu se poate verifica, lasati bani deoparte din bugetul de achizitie pentru posibile reparatii.
Ce se poate verifica cu masina in parcare:
##########################################
- Cum se tureaza motorul - vedeti postarea din "Vin 27 Apr, 2012 2:23 pm" - https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
Astepta-ti-va sa primti multa atitudine de la revanzatorii de masini - vedeti postarea din "Sam 19 Mai, 2012 10:43 pm" - https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
- La turatie, la anumite turatii (fixe) turbina ar putea sa suiere - daca suiera (chiar daca doar la acele vibratii fixe si in rest nu) turbina este e pe duca. Variante de reparat sunt turbina noua sau reconditionare turbina - verificati cu un mecanic
- Cum se opreste motorul - la oprirea motorului nu trebuie sa apara zgaltaieli/vibratii - daca apar este o problema de volanta sau alte probleme la compresia cilindrilor motorului/injectoare, o clapeta de aer - eu unul as renunta sa aleg o astfel de masina.
- Daca masina vibreaza la relantiv - e volanta dusa - operatiune costisitoare pentru a o repara, verificati pretul manoperei si al volantei
- La plecarea de pe loc când mergi ambreiat usor poti auzi un tacanit care apoi sa dispara - poate fi volanta
- Aerul conditionat trebuie sa functioneze, sa raceasca bine, ventilatia sa sufle tare - iarna verificati cu service-uri specializate pe repartie aer conditionat ce teste se pot efectua spre a fiii convins ca nu are probleme. Cu aerul conditionat se poate lua plasa usor daca exista o fisura mica pe traseul gazului de racire. Puteti avea gaz de racire in instalatie pentru 2 luni timp in care se pierde treptat print-o fisura mica. Din acauza aceatsa aerul conditionat il consider un mic risc la cumparare.
- Pus cheia in contact si invartit fara a porni motorul - se aprind si sting becurile de pe bord, sa nu ramana becuri aprinse, iar daca raman interesati-va ce inseamna - ex: frana de mana nu e defect daca becul e aprins si frana ridicata. Alte becuri ramase aprinse pot semnaliza ca este o problema. Atentie mare ca unele din becuri pot fi mascate cu banda izolatoare neagra sau pur si simplu lipseste firul electric care duce la ele, astel ca becurile nici nu se aprind, nici nu se sting - verificati la alte masini asemanatoare ce trebuie sa se aprinda la invartirea cheii in contact. V-ati astepta ca nimeni nu demonteza bordul masinii pentru a face asa ceva insa adevarul este excat contrar: exista o industrie foarte bine pusa la punct de catre cei care aduc masini second in care mai totdeauna se dau km masinii inapoi, iar pentru a da km inapoi in mod "profesionist" se demonteaza si bordul masinii, asa ca interventia la bordul cu becuri e foarte usoare pentru ei.
- Un alt mod de masca probleme la de functionare este de a lega becul de pe bord care ar raporta problema de un alt senzor care functioneaza bine. Astfel, ambele becuri se vor aprinde si stinge, cu toate ca exista o problema in realitate. Interesati-va foarte atenti de acest aspect, verificati si alte masini de acest tip daca aveti dubii, intrebati pe forumuri, nu va grabiti sa cumparati paaa nu va este clar ce becuri trebuie sa fie aprinse pe bord cand se pune cheia in contact, inante de a pornii motorul. Defecte ascunse aici pot fi foarte costisitoare de reparat - gen ABS/ESP - airbag - etc.
- se pare ca la motoarele pe motorina, cu piciorul usor suspendat pe pedala de ambreiaj apare o vibratie (pare a fi ceva normal)- Compara vibratia cu cea a unei masini identice pe care ai probat-o înainte
- Testare ambreiaj - apasat ambreiaj, pus in viteza 4 - diesel / 3 - la bezina, tras frana de mana - trebuie sa nu prinda prea sus, daca e prea sus e pe ambreiajul e pe duca. Verifica cat de sus ar fi bien sa prinda comparand mai multe masini diferite. Reparatia ambreiajului este constisitoare, daca pretul masinii este f. bun atunci suna si verifica telefonic la cateva service-uri auto pretul reparatiei, nu te increde niciodata in ceea ce zice vanzatorul, verifica cu un prieten mecanic, daca nu ai astfel de prieten fa-ti, plateste pe un mecanic pentru un sfat onest/consultanta la telefon sau in service.
- verifica sa intre usor in marsalier, sa intre in toate viteze OK, atat pe loc cat si in mers
- Verificarea functionarii geamurilor electrice - urca-coboara de tot - daca nu vezi de costurile de reparat - suna la service, nu te increde in ce zice vanzatorul
- Verificarea tuturor butoanelor de pe bord - daca nu stiti ce sutn intrebati si verificati ca functioneaza
- Verificare aspect interior al masinii, sa nu fie prea uzat - comparati cu alte masini
- desfaceti incet busonul de la vasul de expansiune chair cu motorul pornit. Eventual intrebati proprietarul daca are ceva impotriva sa faceti asta. Nu e nici o problema sa il desfaceti, nu ar trebui sa aiba nimic importriva. Puneti ochiul aproape de orificiul vasului de expansiune si uitat-va sa nu faca bule, sa nu aiba urme de ulei, sa nu aduca ulei in apa cand motorul e cald - daca e asa chiuloasa e pe duca - lasati masina in pace si cautati alta - repararea chiuloasei consta in demontarea partii superiaore a motorului, rectificare chiuloasa - sau achizitie choiuloasa second (daca e fisurata)
Daca proprietarul nu e de acord sa deschideti busonul vasului de expansiune si sunteti foarte hotarati ca vreti sa cumparati acea masina insistati sa mergeti la uns ervice unde aveti voi un prieten si acolo un mecanic sa deschida busonul vasului de expansiune cand motorul este pornit si sa ofere un sfat avizat.
- daca se poate uitati-va sa nu fie scurgeri de ulei pe la turbo - daca sunt foarte probabil turbo trebuie schimbat - piesa scumpa - verificati pret
- Apasati telescoapele , trebuie sa revina brusc sus, fara balans sus-jos - nu sunt foarte scump de reparat - merita cumparata masina daca mai negociati la pret costul reparatiei, intrebati la service de costul reparatiei
- Deschideti si inchideti pe rand toate la usile masinii, fluturati-le inainte si inapoi pana in capat - urmariti sa de miste lin fara sa se zgaltaie sau sa cada/urce brusc - orice zgaltaiala inseamna ca in trecut au fost lovite - in general masina lovita nu se cumpara, mai vedeti daca e doar o usa cu problema (posibil accident minor doar la o usa) si mai negociati la pret daca restul este OK, dar din nou, o masina lovita este de evitat la achizitie.
- verificati vopseaua sa fie uniforma, poate chair matuita (ca doar masina nu e noua), nu prea lucioasa(unii dau cu polish - vedeti mai multe masini ca sa intelegeti cum arata polis comparativ cu vopsea noua), zgariteri, lovituri de pietre OK, prea lucioasa=revopsire - niciodata nu cumparati masina revopsita integral, sigura a fost un accident serios acolo, costul revopsirii este mare, nici un vanzator de buna credinta nu revopseste masina ca sa o vanda ulterior. Vanzatorii de buan credinta o vand accidentata pentru ca sa se vada cat de afectata este masina in realitate.
- verificati vopseaua din compartimentul motorului. Vedeti daca se observa diferentele între culoarea de vopsea de pe aripa si structurile de metal de sub capota.
- La revopsire, se mai scapa stropi superficiali pe ornamentele de plastic sau cauciuc
- verificati de vopsea sub tapiterie în habitaclu, pe lânga praguri sau sub tapiseria din portbagaj la rezervorul de combustibil.
- Un indiciu important sunt seriile parbrizurilor si ale farurilor - daca difera au fost schimbate
- Verificare linii caroserie - toate liniile masini sa fie uniforme - fara lovituri - zgarieturi sunt OK - mergeti cu degetul pe linia caroseriei si uitati-va atent spatiile între piesele de caroserie - urmareste cu atentie ca ele sa fie egale pe toata lungimea mai ales la capota si portiere - din nou - ca regula generala evitati masinile lovite
- Verificare culoare caroserie, posibile urme de rugina, vopsea puscata - posibile accidente mai vechi unde tabla a fost reparata de mantuiala.
- Toate caucicurile trebuie sa fie uzate uniform, sa nu fie mai uzate pe margini - daca au uzura inegala e o dovada ca masina are probleme de directie, posibil accident, nu se prea recomanda achizitia masinii
- daca se poate verificati sub masina sa nu fie lovituri - verificati evacuarea, tobe, tevi de esapament - daca nu vreti sa va aplecati sub masina nu uitati sa verificati asta la un service.
- verificati sa nu iasa fum de culoare deosebita pe esapament, comparati acest fum cu cel al altor masini similare in conditii similare de functionare ( motor rece sau cald) - nu cumparati daca aveti dubii sau cereti sfatul unui prieten mecanic.
Verificarea masinii in mers
############################
- Directia trebuie sa ramana dreapta pe linie dreapta - ridicati mainile de pe volan, tineti-le aproape de volan, insa nu trageti de el - daca nu merge drept masina are probleme cu directia - sigur un accident - nu prea e de cumparat - puteti verifica in service daca vrei dar reparatia directiei implica costuri ascunse cu defecte ascunse care se vad doar cand se demonteaza directia
- La franare masina nu trebuie sa traga intr-o parte - altfel are probleme la directie - recomandat sa nu cumparati
- Verificare orice vibratii suspecte in caroseria masinii - la orice viteze, chiar si peste 130km/h
- ideal e sa nu bata planetara, bucsi - reparatii nu foarte costisitoare - eventual cereti sfatul unui mecanic
- În accelerare, cu motorul incalzit, masina ar trebui sa urce constant în putere, trepte si viteza, sa nu aiba zgomote ciudate - poate însemna ca turbina este aproape praf (se întâmpla de obcei la rulaje mari sau masini fortate), ori ca un furtun de pe circuitul de racire al turbinei (intercooler) este fisurat - ori probleme la motor - recomandat sa evitati achizitia masinii - eventual cereti sfatul unei mecanic prieten
- Dupa ce motorul s-a incalzit fumul de esapament nu trebuie sa piste la ochi, sa nu miroasa urat - ardere incompleta - evitati masina sau verificati cu mecanic
Considerati in general km afisati de masina ca fiind neadevarati - "desene animate", nu va luati dupa ei.
Cartile de service se falsifica usor (mai ales cele nemtesti sau din alte tari). Reprezentantele auto verifica numarul de km acceesand doar bazele de date ale reprezentantelor oficiale din strainatate. Daca masina a fost in service care insa nu este reprezentanta oficiala nu veti gasi nimic despre acea masina, asa ca puteti ignora numarul de km. Am auzit de masini cu 400.000km parcursi in 3 ani, se dau km inapoi la 60-80.000 si e buna de vanzare in Romania. Personal am vazut masina in Germania cu 12.000km intr-o luna si 2 saptamani - aveam omul agatat de un furtun o hartie cu data si km la ultimul schimb de ulei. L-am intrebat daca e real ce e acolo, a ras si a spus ca el conduce mult.
Km de dau inapoi nu doar in Romania, se poate foarte bine ca masina vine "aranjata" direct din strainante, in toata Europa vanzarea masinilor second este organizata mai ceva ca productia intr-o fabrica, o sa ofer detalii intr-o postare ulterioara.
Considerati cartea de service adevarata doar daca cumparati masina direct din Romania de la primul ei proprietar care l-a vaut vreodata masina de cand a fost fabricata si are verificarile facute toate doar la service-ul autorizat. Multi spun ca sunt primul propretar dar de fapt masina e adusa din Germania, pai atunci ei is cel putin al 2-lea proprietar, pe drum masina a fost manarita, ei zic ca sunt primul proprietar din Romania...
Considerati cartea de service adevarata doar daca cumparati masina direct din Romania de la primul ei proprietar care l-a avut vreodata masina de cand a fost fabricata si are verificarile facute toate doar la service-ul autorizat. Multi spun ca sunt primul propretar dar de fapt masina e adusa din Germania, pai atunci ei is cel putin al 2-lea proprietar, pe drum masina a fost manarita, ei zic ca sunt primul proprietar din Romania...
Ca sfat final la achizitia unei masini second este bine sa aveti un prieten mecanic, sa faca o evaluare a masinii, daca nu aveti prieten mecanic faceti-va unul, cautati pe net service-uri serioase, intrebati pe forumuri, mergeti acolo si vorbiti fata in fata cu un mecanic, intrebati cat costa o verificare a masinii la el, intrbati daca este dispus sa va raspunda la eventuale intrebari la telefon, explicati ca deja aveti o lista lunga cu ce sa verificati la o masina dar ca din cand in cand s-ar putea sa aveti intrebari scurte si v-ar ajuta sa va raspunda la telefon.
In general sfaturile de sus va ajuta sa evitati masini cu probleme. Recomandat este ca daca masina trece testele de mai sus sa faceti apoi si o diagnoza computerizata. Diagnoza asta costa, asa ca cel mai bine verificati intai detaliile de mai sus si doar daca totul e OK platiti diagnoza computerizata la un service serios. Ce inseamna service serios la romani - nu va pot raspunde - la noi si reprezentatele oficiale vand masini second - unele masini cu :km reali" iar la alte masini second nu mentioneaza daca km sunt reali sau nu. Asa ceva in Germania la reprezentanta oficiala nu se intampla, o sa povestesc asta in alt topic.
- FBogdan
- **
- 483 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 483
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
E bun ghidul expus de colegul de mai sus, insa v-as recomanda sa nu va luati dupa prima vibratie si sa fugiti de o masina, crezand ca are volanta, turbina sau mai stiu eu ce piesa scumpa defecta.
Pentru orice problema / dereglare la motor un tester va spune intotdeauna adevarul. Luati pe cineva cu untester dupa dvs. sau mergeti cu masina care va place la un service care are tester.
De 2 ori mi-au spus niste mecanici dupa ureche ca o sa-mi vand ficatul ca sa repar piesa care urmeaza sa mi se strice si de 2 ori s-a dovedit ca piesa defecta conform testerului, costa mai putin decat o masa la restaurant cu sotia. In loc de volanta si respectiv turbina, cum auzeau priceputii dupa ureche, erau supapa de admisie (260 ron originala noua) si senzor turatie motor (110 ron original nou). Daca ma luam dupa mecanici d-astia dupa ureche, ii dadeam foc la masina si saraca n-avea mare lucru.
V-as recomanda ca orice test la motor sa-l faceti cu tester. Ala nu minte niciodata si n-ar trebui sa coste mai mult de 100 ron.
Bafta!
E bun ghidul expus de colegul de mai sus, insa v-as recomanda sa nu va luati dupa prima vibratie si sa fugiti de o masina, crezand ca are volanta, turbina sau mai stiu eu ce piesa scumpa defecta.
Pentru orice problema / dereglare la motor un tester va spune intotdeauna adevarul. Luati pe cineva cu untester dupa dvs. sau mergeti cu masina care va place la un service care are tester.
De 2 ori mi-au spus niste mecanici dupa ureche ca o sa-mi vand ficatul ca sa repar piesa care urmeaza sa mi se strice si de 2 ori s-a dovedit ca piesa defecta conform testerului, costa mai putin decat o masa la restaurant cu sotia. In loc de volanta si respectiv turbina, cum auzeau priceputii dupa ureche, erau supapa de admisie (260 ron originala noua) si senzor turatie motor (110 ron original nou). Daca ma luam dupa mecanici d-astia dupa ureche, ii dadeam foc la masina si saraca n-avea mare lucru.
V-as recomanda ca orice test la motor sa-l faceti cu tester. Ala nu minte niciodata si n-ar trebui sa coste mai mult de 100 ron.
Bafta!
- cont-sters-60068
- **
- 171 mesaje
- din 22 Feb 2011
cont-sters-60068
- Mesaje scrise: 171
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
- cont-sters-60068
- **
- 171 mesaje
- din 22 Feb 2011
cont-sters-60068
- Mesaje scrise: 171
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
- chioreandan
- *
- 21 mesaje
- din 21 Apr 2007
- Astra 2006
- Cluj
chioreandan
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2007
- Mesaj Privat
Vedeti aici cum recomanda ADAC sa verificati o masina second:
Link original ADAC:
http://www.adac.de/_mmm/pdf...f_862KB_27705.pdf
Traducere in limba Romana:
https://translate.google.com...text=&act=url
Traducere in limba Engleza:
https://translate.google.com...f_862KB_27705.pdf
-----------------------------------#####################
Link original ADAC:
http://www.adac.de/_mmm/pdf...ckliste_82462.pdf
Traducere in limba Engleza:
https://translate.google.com...ckliste_82462.pdf
Asta apropo de ce zic revanzatorii de masini cum ca doar masinile noi trec testele de care ziceam eu in alta postare.
Chiar daca sunt vechi, masinile bune trec aceste teste, cele puscate de obicei ajung la revanzare in Romania.
Link original ADAC:
http://www.adac.de/_mmm/pdf...f_862KB_27705.pdf
Traducere in limba Romana:
https://translate.google.com...text=&act=url
Traducere in limba Engleza:
https://translate.google.com...f_862KB_27705.pdf
-----------------------------------#####################
Link original ADAC:
http://www.adac.de/_mmm/pdf...ckliste_82462.pdf
Traducere in limba Engleza:
https://translate.google.com...ckliste_82462.pdf
Asta apropo de ce zic revanzatorii de masini cum ca doar masinile noi trec testele de care ziceam eu in alta postare.
Chiar daca sunt vechi, masinile bune trec aceste teste, cele puscate de obicei ajung la revanzare in Romania.
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
E foarte bun indrumatorul de cumparat masina sh , insa n-am inteles la partea cu turbina daca suiera atunci e pe duca , eu am avut un 320d din 2004 la care o suierat de cand am cumparat-o pana am vandut-o a stat 2 ani la mine si na avut treaba , si am observat la orice masina cu turbo ca suiera putin nu exagerat , mai ales la cele turbo benzina.
reb
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Am incercat sa citesc tot threadul (e drept, am facut-o cam pe diagonala si zig-zag) insa nu am gasit ceva:
Exista sfaturi de urmat pentru VANZÃTOR?
Voi fi in curând in aceasta calitate. Pana acum, de-a lungul timpului, am mai vandut 2 masini, un Tico si un Cielo, dar prima unei cunostinte iar a doua catre a reprezentanta (ca buy-back la cumpararea unei masini noi).
Ma intrebam ce ar trebui sa stiu eu, ca si cumparator, cand vand unui necunoscut masina - exista riscuri/pericole?
[L.E. = de genul... sa nu-mi dea banii/sa-mi dea bani falsi? va rog sa nu radeti;
sau.... sa imi ramana masina "agatata" la impozit? ok poate sunt cam fantezist, dar mai bine te gandesti la toate; inca nu am studiat in detaliu cum se fac actele]
Multumesc.
Daca intrebarea este off-topic, scuze. Poate exista un alt thread cu asemenea informatii?
Exista sfaturi de urmat pentru VANZÃTOR?
Voi fi in curând in aceasta calitate. Pana acum, de-a lungul timpului, am mai vandut 2 masini, un Tico si un Cielo, dar prima unei cunostinte iar a doua catre a reprezentanta (ca buy-back la cumpararea unei masini noi).
Ma intrebam ce ar trebui sa stiu eu, ca si cumparator, cand vand unui necunoscut masina - exista riscuri/pericole?
[L.E. = de genul... sa nu-mi dea banii/sa-mi dea bani falsi? va rog sa nu radeti;
sau.... sa imi ramana masina "agatata" la impozit? ok poate sunt cam fantezist, dar mai bine te gandesti la toate; inca nu am studiat in detaliu cum se fac actele]
Multumesc.
Daca intrebarea este off-topic, scuze. Poate exista un alt thread cu asemenea informatii?
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
faci contract de vanzare cumparare cu cu cumparatorul, cu contract mergi la primaria locala si le spui ca doresti sa iti stearga masina de la impozit spunandu-le ca ai vandut-o si ai contractul (in original ) asupra ta , si ei sunt obligati sa ti-o stearga de la impozit , daca nu ai platit impozitul la ea pe anul asta , sau anii trecuti , va trebui sa il platesti pana in data care e facut contractul(adica cat timp a stat la tine). Va trebui sa i dai certficatul de atestare fiscala pt masina ta noului proprietar , daca ai amenzi neplatite sau impozite platite , va trebui neaparat sa le achitzi pt a da fiscalul fara datorii ca el sa poata inmatricula masina, eventual daca ai amenzi/impozite neplatite si i o suma mare incerci sa rezolvi problema cat mai rapid , deoarece noul proprietar are la dispozitie 30 de zile sa bage masina din nou in evidenta primariei locale.
Ca sa fi sigur ca nu primesti bani falsi dute la o banca locala le explici ca vrei sa vinzi masina si te temi sa nu primesti bani falsificati(eventual daca ai avea un prieten care lucreaza la o banca ar fi mai ok) , le spui ca doresti sa faci tranzactia si le spui problema ,te duci acolo cu respectivul care itzi cumpara masina si cu siguranta te vor ajuta.
Probabil vei da de oameni care vor dori ca tu sa lasi masina pe numele tau (sa ramana cu numere de inmatriculare si pe numele tau). Nu este foarte bine nici pe aceasta cale , insa exista portite, i spui ca o lasi pe tine numa printr-un contract la notar (va fi mai scump dar i spui sa plateasca el toata treaba) faci un contract normal de vanzare cumparare cu care itzi stergi masina de la impozitul local , el cu contractul de la notar o poate baga pe numele lui la primarie sa plateasca el impozitul dupa ea. Mai faci un drum la prefectura unde le prezinti actele intocmite , contractul de la notar , contractul normal , si le spui ca ai vandut masina si nu doresti sa iti vina amenzi acasa (pt ca in cazul asta numerele de pe masina vor fi a tale in teorie adica inca pe numele tau, si orice radar sau parcare ilegala va veni pe numele tau si adresa ta) le explici situatia iar orice amenda sau ilegalitate comisa va fi redirectionata de la prefectura la cel ce ai vandut masina.
Ca sa fi sigur ca nu primesti bani falsi dute la o banca locala le explici ca vrei sa vinzi masina si te temi sa nu primesti bani falsificati(eventual daca ai avea un prieten care lucreaza la o banca ar fi mai ok) , le spui ca doresti sa faci tranzactia si le spui problema ,te duci acolo cu respectivul care itzi cumpara masina si cu siguranta te vor ajuta.
Probabil vei da de oameni care vor dori ca tu sa lasi masina pe numele tau (sa ramana cu numere de inmatriculare si pe numele tau). Nu este foarte bine nici pe aceasta cale , insa exista portite, i spui ca o lasi pe tine numa printr-un contract la notar (va fi mai scump dar i spui sa plateasca el toata treaba) faci un contract normal de vanzare cumparare cu care itzi stergi masina de la impozitul local , el cu contractul de la notar o poate baga pe numele lui la primarie sa plateasca el impozitul dupa ea. Mai faci un drum la prefectura unde le prezinti actele intocmite , contractul de la notar , contractul normal , si le spui ca ai vandut masina si nu doresti sa iti vina amenzi acasa (pt ca in cazul asta numerele de pe masina vor fi a tale in teorie adica inca pe numele tau, si orice radar sau parcare ilegala va veni pe numele tau si adresa ta) le explici situatia iar orice amenda sau ilegalitate comisa va fi redirectionata de la prefectura la cel ce ai vandut masina.
reb
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
reb
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
O problema cand vinzi si cumperi masinã este pastrarea bonsului RCA. Eu am bonus 47% (nu mai stiu cat este, B13 cred) si ma confrunt cu urmatoarea problema: daca iau intai masina noua, aceasta porneste cu B0 (fara bonus, neutru) si nu poti transfera bonsul vechi pe ea pentru ca nu ai voie sa ai bonu spe 2 masini.
Pentru a transfera bonusul trebuie sa vinzi intai masina veche, si apoi sa o iei pe cea noua.
Privind inmatricularea de catre noul cumparator am citit ca sunt tot felul de probleme - cu dobitoci care desi promit ca o vor inmatricula nu o fac. Majoritatea n-o fac ca sa scape de taxa de mediu, altii doar ca sa scape de amenzi, sau ca sunt dobitoci.
Masina pe care o vand eu are taxa platita si nerecuperata deci tentiatia e mai mica sa nu si-o inmatriculeze, dar riscul tot exista.
Am intelesc ca e vital sa scrii pe talon "Instrainat catre.... la data...".
Probabil este mai bine sa pastrez si numerele dar asta complica procedura -banuiesc. Am sunat mai devreme la serviciul inmatriculari si am aflat ca trebuie sa achit taxa de rezervare pe numerele mele ca sa le pot pastra... dar tot nu le pot folosi pana nu o inmatriculeaza cumparatorul cu alte numere. Deci daca e neserios... ce faci?
Pentru a transfera bonusul trebuie sa vinzi intai masina veche, si apoi sa o iei pe cea noua.
Privind inmatricularea de catre noul cumparator am citit ca sunt tot felul de probleme - cu dobitoci care desi promit ca o vor inmatricula nu o fac. Majoritatea n-o fac ca sa scape de taxa de mediu, altii doar ca sa scape de amenzi, sau ca sunt dobitoci.
Masina pe care o vand eu are taxa platita si nerecuperata deci tentiatia e mai mica sa nu si-o inmatriculeze, dar riscul tot exista.
Am intelesc ca e vital sa scrii pe talon "Instrainat catre.... la data...".
Probabil este mai bine sa pastrez si numerele dar asta complica procedura -banuiesc. Am sunat mai devreme la serviciul inmatriculari si am aflat ca trebuie sa achit taxa de rezervare pe numerele mele ca sa le pot pastra... dar tot nu le pot folosi pana nu o inmatriculeaza cumparatorul cu alte numere. Deci daca e neserios... ce faci?
Raul07
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Vectra sri
- ***
- 877 mesaje
- din 04 Oct 2012
- Astra 2002 z20let
- Cluj-Napoca
Vectra sri
- Mesaje scrise: 877
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
reb a scris:O problema cand vinzi si cumperi masinã este pastrarea bonsului RCA. Eu am bonus 47% (nu mai stiu cat este, B13 cred) si ma confrunt cu urmatoarea problema: daca iau intai masina noua, aceasta porneste cu B0 (fara bonus, neutru) si nu poti transfera bonsul vechi pe ea pentru ca nu ai voie sa ai bonu spe 2 masini.
Pentru a transfera bonusul trebuie sa vinzi intai masina veche, si apoi sa o iei pe cea noua.
Privind inmatricularea de catre noul cumparator am citit ca sunt tot felul de probleme - cu dobitoci care desi promit ca o vor inmatricula nu o fac. Majoritatea n-o fac ca sa scape de taxa de mediu, altii doar ca sa scape de amenzi, sau ca sunt dobitoci.
Masina pe care o vand eu are taxa platita si nerecuperata deci tentiatia e mai mica sa nu si-o inmatriculeze, dar riscul tot exista.
Am intelesc ca e vital sa scrii pe talon "Instrainat catre.... la data...".
Probabil este mai bine sa pastrez si numerele dar asta complica procedura -banuiesc. Am sunat mai devreme la serviciul inmatriculari si am aflat ca trebuie sa achit taxa de rezervare pe numerele mele ca sa le pot pastra... dar tot nu le pot folosi pana nu o inmatriculeaza cumparatorul cu alte numere. Deci daca e neserios... ce faci?
Pentru a transfera bonusul trebuie sa vinzi intai masina veche, si apoi sa o iei pe cea noua.
Privind inmatricularea de catre noul cumparator am citit ca sunt tot felul de probleme - cu dobitoci care desi promit ca o vor inmatricula nu o fac. Majoritatea n-o fac ca sa scape de taxa de mediu, altii doar ca sa scape de amenzi, sau ca sunt dobitoci.
Masina pe care o vand eu are taxa platita si nerecuperata deci tentiatia e mai mica sa nu si-o inmatriculeze, dar riscul tot exista.
Am intelesc ca e vital sa scrii pe talon "Instrainat catre.... la data...".
Probabil este mai bine sa pastrez si numerele dar asta complica procedura -banuiesc. Am sunat mai devreme la serviciul inmatriculari si am aflat ca trebuie sa achit taxa de rezervare pe numerele mele ca sa le pot pastra... dar tot nu le pot folosi pana nu o inmatriculeaza cumparatorul cu alte numere. Deci daca e neserios... ce faci?
pai trebuia sa faci o copie la talon sa se vada partea cu instrainat catre xyz , si mergeai la inmatriculari cu contractul ,copie dupa buletinul celui la care ai instrainat-o , si de acolo se ocupau ei sau cu sigurantza te indrumau ce sa faci mai departe.
http://olx.ro/oferta/opel-z...0.html#6932219fba
ce parere aveti, cam cat ar costa taxa de mediu?
reb
pai aici e cam ciudat deoarece is mai multe motorizari de 1.9 si depinde de emisii , pe langa asta e si din 2006 (aia inseamna ca reducere pt vechime nu prea primesti mare lucru)
daca e de 120 de cai emisiile is de la 165g pana la limita maxim admisa (nu stiu cat este) aici fiind 2 motorizari cel de 150 de cai are 194g in sus (in functie de limita admisa ==> cel de 120 cai = aprx 1000 euro si mai scazi vreo 150e depinzand de luna datei primei inmatriculari adica ti-o baga la 8-9 ani(mai scumpa) - sau 9-10ani(mai ieftina) cel de 150 cai = aprox 2000 de euro si scazi 100-250 la fel in functie de data primei inmatriculari.
Raul07
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2013
- Mesaj Privat