Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Popu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Buna,
Se da: Opel Astra G motor Z14XEP, din 2006, 50.000 KM la bord, pe drumul dintre Dej-Cluj am avut o surpriza neplacuta cu cureaua accesorii, a inceput sa se sfasie. Am taiat partea sfasiata, si am ajuns pina in Cluj (rulat inca 30 km), nu s-a mai rupt din ea (am rulat si cu viteza mai mica).
Intrebare(i): E ok daca schimb doar cureaua accesorii sau trebuie sa schimb si rola intinzatoare?
Un prietem mi-a spus cum ca atunci cand schimb cureaua trebuie sa schimb si rola intinzatoare si pompa de apa. Chiar e necesara schimbarea rolei si a pompei de apa?!?

Va multumesc anticipat
Skip ads

  • avram1987

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2012

  • Mesaj Privat
la cureaua de accesorii poti sa o schimbi linistit numai pe ea.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
intinzator/pompa, le schimbi cand se strica.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca cureaua nu sa rupti din cauza blocari pompei de apa, sau a rolei intinzatoare, sau fuliei alternatorului - Se schimba numai cureaua de accesorii OK.

Verifica starea - fuliei de la pompa apa.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1806266

Din ce spui tu pare sa fie cureaua de accesorii cauza problemei.
Trebuie vazut de ce sa rupt bucati din ea, a agatat ceva pe fulii, sau a fost cureaua obosita si a cedat.
Schimba numai cureaua de accesorii, daca mai este ceva dus va aparea mai devreme sau mai tarziu.
in orice caz urmareste un timp temperatura in bord...

Sa pui curea buna nu vrajala: Bosch, Gates, Contitech etc... ai de unde alege...


Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 05 Jul, 2015 8:40 pm
  • Popu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Va multumesc tuturor pentru raspuns.

Iarna, la rece, in ultimii 2 ani a aparut un scartait care acum il pun pe seama curelei accesorii. E valabila presupunerea asta ...? Dupa ce faceam vreo 2-3 km disparea.
Sper sa fie doar uzura curelei, in ultimele 2 zile am bagat AC la greu si ma gandesc sa nu fie de la AC, sa fie ceva blocat.

Ion, mine o sa cumpar curea si o sa merg intr-un service s-o schimb pe cea rupta, sper sa-mi spune meseriasii daca observa alte probleme, eu din cate am vazut fulia de la pompa pare sa fie ok.

Original GM sper ca e ok Smile ...?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Da este OK.
Scartaitul - poate fi ori de la rola intinzatoare, fulii, sau curea slabita, da poate fi si de la AC daca are.
Cureaua daca este slabita va scarti la fiecare pornire.

Misca-invarte cu mana de rola, fulii si si vezi daca are joc (sunete), sper sa nu fie din blocaje (fulii...)

Sper sa nu fie ceva grav.
  • Popu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Toata afacerea 240 RON: 100 rola, 60 cureaua, 80 manopera (am stat in service 2 ore, lucru efectiv 30 de minute, am asteptat pina mi-au adus rola de la ceva distribuitor); rola a avut un joc mic, in rest fuliile sunt relativ ok; spun relativ deoarece scartiitul ce-l am iarna la rece vine de la fulia alternator (cureaua luata jos, invartit usor alternatorul rezulta acum vara un scartiit usor). Cu cureaua pusa, motorul pornit acum acest scartiit e insesizabil.
  • fastohandle

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Mi-a crapat de curand alternatorul ( nu mai incarca ) ce s-a lasat cu schimbat releu incarcare , pus unul nou Mobiltron .
La demontarea si remontarea partii de jos a rolei intinzatoare ( arcului ) a fost chinul de pe lume. A trebuit arcul prins in menghina si spirele legate cu sarma ca sa stea in compresie .
Parese ca rola intinzatoare de pe motorul asta Z14 XEP , in interiorul arcului exista o lamela de tabla cam subtirica care corodeaza si crapa , lucru care face ca arcul ala sa se destinda la maxim , si astfel lamela in cauza nu mai are rol de opritor, practic la slabirea rolei pt scoaterea curelei aceasta nu se mai slabeste necesitant demontarea arcului de pe rola.
Mesterii spuneau de asemenea ca pe alte G uri exista rola intinzatoare cu alt sistem , ceva pistonas in locul lamelei .
Stie cineva pe ce Opeluri ( motorizari ) exista intinzatorul asta cu pistonas ?
Dupa operatiunea asta la mine m-am procopsit si cu un scartait la relanti ce vine de pe cureaua de accesorii , ma gandesc ca de la rola asta buclucasa.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce menghina si sarma ?
Pui cheia pe rola si strangi, arcul se va strange si pui cureaua.
Exista si alt model dar sunt scumpe, arunci bani degeaba. Se cumpara rola separat fara arc si schimbi numai rola.
  • fastohandle

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Din ce am vazut ansamblul rola - arc intinzator are 2 suruburi de prindere : unul pe mijlocul rolei care o tensioneaza sau detensioneaza si unul la baza arcului . Insa ca sa se detensioneze in interiorul arcului exista o lamela metalica ( un fel de lera de grosime medie dar mai dura ) care ma gandesc ca la rasucirea surubului din centrul rolei tensioneaza sau detensioneaza arcul .
Lamela in cauza era rupta iar mecanicul ca sa detensioneze arcul , sa poata scoate cureaua , a demontat surubul de prindere inferior , scotand practic arcul si partea inferioara cu surub pe care vine arcul .
Iar la montarea arcului pt al tensiona cat de cat pt a duce suportul arcului pe gaura, a tensionat arcul in menghina , la legat cu sarma si a reusit in cele din urma sa stranga surubul.
Sper ca nu am spus prostii
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai spus prostii, eu am inteles chiar daca exprimarea este a unui om care nu are prea multe cunostinte, prosti sunt ei ca nu au habar de meserie.
  • mariusroly

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Buna!ce curea de transmisie sa folosesc la Z14xep? Marca conti sau gates?
  • Barzote

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am un Opel Astra G motor Z14XEP din 2007 . 96.000 km
Doresc sa schimb cureaua de accesorii , acum o am pe cea originala din fabrica dar ma gandesc ca a ''imbatranit''
Este complicata procedura de schimbare ? Bineinteles ca va fi schimbata la service.
Multumesc.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai daca o schimbi in service, de ce te intereseaza cat e de complicat? ti-e teama sa nu isi rupa mecanicul vreo unghie?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Touché.
  • Barzote

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
jE a scris:Pai daca o schimbi in service, de ce te intereseaza cat e de complicat? ti-e teama sa nu isi rupa mecanicul vreo unghie?

Un raspuns clar era de ajuns ....
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai clar de atata ce vrei?
Daca intrebai cat e de complicat sa o schimbi tu, era alta poveste, intram intr-o discutie despre suportii motor ce trebuie desfacuti, despre calele de blocare, semnele distributiei la care trebuie sa fii atent, etc.
Da' asa? Daca te duci la mecanic, omul ala stie ce are de facut, si cat e de complicat. Sau, daca te intreaba pe tine cat e de complicat, mai bine cauti alt mecanic....
  • Barzote

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns . Eram curios ce ''deranj'' se face la masina la o asemenrea schimbare de curea .
Este indicat sa schimb cureaua tinand cont de vechime ( 16 ani ) ?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Distributia se schimba la 60.000 km, sau la 10 ani
Cureaua de accesorii (scuze, acuma am vazut ca de ea intrebai) se schimba cand e nevoie, pentru ca:
1- cureaua de accesorii poate fi inspectatat vizual (si se vede daca e imbatranita / crapata, etc)
2- ruperea ei nu va provoca daune majore. Vei merge pe baterie si risti sa ai nevoie de platforma, dar in rest nu e dramatic.

Daca cureaua de accesorii are 17 ani, iti recomand calduros sa o schimbi. Cu un drum, se verifica si rola intinzatoare.
In cazul curelei de accesorii deranjul e mic.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR