FlorinBR
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
azi am schimbat lichidul de frana, am aerisit franele si am aerisit si ambreiajul la o Corsa C an 2001.
In TIS2000 spune ca se face cu o scula speciala care baga presiune. Eu am cumparat o seringa de 50ml, un perfuzor, am adaptat capetele(unul la seringa, altul sa poata fi montat pe aerisitor)
Se face asa:
Lichidul din vas trebuie sa fie tot timpul peste MAX, la Corsa C sub carcasa conector sonda lambda se gaseste aerisitorul. Puneti cateva carpe sub aerisitor si imprejurimi, va proteja in caz de scurgeri de lichid.
Se monteaza furtunul transparent al perfuzorului la aerisitor, se desface 3-4 ture si se trage cu seringa pana vine lichid curat si eventual fara bule de aer(nu intotdeauna exista aer in instalatie). Se supravegheaza in permanenta nivelul si se completeaza(sa fie peste MAX).
Odata schimbat lichidul de pe circuitul de la recipient pana la aerisitor trebuie aerisit circuitul de la aerisitor la unitatea din transmisie. Asigurati nivelul peste MAX in recipient, montati capacul, se apasa pedala de ambreiaj si se mentine. Se desface aerisitorul, lichidul sub presiune va iesi.Se strange aerisitorul la mana. Se elibereaza pedala de ambreiaj foarte-foarte usor(trebuie sa-si ia lichid de pe circuit) si se asteapta 5-10 secunde. Se verifica nivelul in recipient, se completeaza la nevoie si se repeta operatiunea de 4 ori.
Dupa aerisire se face proba cu motorul pornit, frana de ajutor trasa, si in stationare se apasa pedala si se trece consecutiv prin toate vitezele. La inceput pedala poate fi foarte moale si ambreiajul poate prinde foarte jos. Se face proba pe traseu, se schimba pe toata plaja de turatii si viteze, fermitatea pedalei poate reveni.Verificati nivelul de lichid in recipient, trebuie sa fie la MAX sau 1mm peste MAX.
La mine rezultatul a fost pozitiv, desi mi-a tras aer pe la aerisitor in circuitul din transmisie, am aerisit de mai multe ori si s-a intarit pedala. La inceput prindea foarte jos si era foarte moale. Dupa cateva ture fermitatea a revenit, prinde la 1/3 din cursa pedalei, vitezele 1-2 si marsarier intra mai lin decat inainte.Mai mult decat atat, am ajuns cu ea la viteza maxima cred(pe GPS 168, pe kilometraj 170) si probabil mai mergea putin dar s-a terminat drumul liber.
Celor care vor sa faca operatiunea asta le recomand atentie. Va rog sa nu puneti pe seama mea eventualele daune provocate de dvs.
Bafta!
KIWY
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2005 `y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2012
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,965 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,965
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
KIWY
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2005 `y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2012
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Simplu nu?
KIWY
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2005 `y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2012
- Mesaj Privat
- tasedoru78
- **
- 54 mesaje
- din 26 Jun 2014
- Astra 2004 X14XEP
- Valcea
tasedoru78
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2014
- Mesaj Privat
- ninja motors
- *
- 20 mesaje
- din 21 Jun 2016
- Insignia 2009 A20dth
- Suceava
ninja motors
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Suceava
- Masina: Insignia 2009 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2016
- Mesaj Privat
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
Odata schimbat lichidul de pe circuitul de la recipient pana la aerisitor trebuie aerisit circuitul de la aerisitor la unitatea din transmisie. Asigurati nivelul peste MAX in recipient, montati capacul, se apasa pedala de ambreiaj si se mentine. Se desface aerisitorul, lichidul sub presiune va iesi.Se strange aerisitorul la mana. Se elibereaza pedala de ambreiaj foarte-foarte usor(trebuie sa-si ia lichid de pe circuit) si se asteapta 5-10 secunde.
Bafta!
Salut! Redeschid acest topic, deși a trecut ceva timp de atunci însa abia acum am întâmpinat o problema. Eu am refãcut motorul, am schimbat aproape tot la y17dt -ul meu si drept, mașina a stat câteva luni pe dreapta, timp in care s-a scurs lichid de frâna pe la conectorul (aerisitorul) de pe cutia de viteze. Acum am montat totul, inclusiv kit de ambreiaj nou, am fãcut aerisirea ambreiajului pe la surubelul de pe cutie, însa pedala e cam moale si ambreiajul tine parca prea sus.
Citind topicul am vãzut afirmația de mai sus. Poate cineva sa o explice mai bine? Mai trebuie aerisit ceva? Care e unitatea de transmisie?
Mulțumesc anticipat!