- asdhj
- OP
- 241 mesaje
- din 27 Aug 2008
- Astra 2011 A17DTJ
- Dambovita
asdhj
- Mesaje scrise: 241
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Simplu. În funcție de motorizare, capacitatea rezervorului poate sã difere. Pentru a o afla te uiți în cartea tehnicã și/sau în cartea de identitate. Cât e scris acolo (x) este valoarea de la 1. La prima linie lângã 1 este valoarea 7x:8, urmãtoarea linie 3x:4, urmãtoarea linie este 5x:8. Urmeazã 1/2 sau jumãtatea lui x. Urmãtoarea linie este 3x:8, urmeazã 1x:4 și cea din urmã linie, acolo unde și începe zona roșie este 1x:8. Mã gândesc cã știi ce înseamnã ”0”.
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
cred ca nu e chiar asa de simplu ....poate m-a insela pe mine privirea dar pot jura ca am vazut acul urcand si fara sa pun benzina .....mi se pare ca are legatura si cu fuel range-ul din CB.
adica mergeam in oras bara la bara si acul era fix pe 1/2 si range imi zicea 350km si cum am iesit pe drum intins s-a dus range-ul spre 400km si acul la fel .... in sus ....nu mult dar se ducea. Din nou poate am avut eu vedenii ca de baut sigur nu eram
LE: inca o chestie care ma face sa cred ca au legatura cele doua e ca la mine se aprinde becul de benzina si acul ajunge pe rosu doar atunci cand am range-ul 50 km......acum consumul pentru 50 km in oras nu este egal cu 50km in afara nu ?
adica mergeam in oras bara la bara si acul era fix pe 1/2 si range imi zicea 350km si cum am iesit pe drum intins s-a dus range-ul spre 400km si acul la fel .... in sus ....nu mult dar se ducea. Din nou poate am avut eu vedenii ca de baut sigur nu eram
LE: inca o chestie care ma face sa cred ca au legatura cele doua e ca la mine se aprinde becul de benzina si acul ajunge pe rosu doar atunci cand am range-ul 50 km......acum consumul pentru 50 km in oras nu este egal cu 50km in afara nu ?
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Rezervorul are 56 litri si ceasul e impartit in 8 subdiviziuni/liniute, deci de la o liniuta la alta ai cam 7 litri.
Acul poate urca/cobori usor mai ales la viraje cand combustibilul se plimba un pic prin rezervor.
Range-ul poate sa difere in functie de consumul mediu din ultimii kilometrii. In oras la consum mare ai range mai mic, imediat cand iesi afara la un consum mai mic e normal ca si range-ul sa creasca.
Becul se aprinde + mesaj in bord cand acul ajunge pe rosu, nu cred ca are legatura cu range-ul. Daca mai continui sa mergi dupa ce s-a aprins becul + mesaj in bord, dupa ce mai consumi vreo 2-3 litri mesajul din bord ramane permanent (pericol iminent de... pana prostului), nu il mai poti sterge prin confirmarea data din butonul din capatul manetei de semnalizare.
Acul poate urca/cobori usor mai ales la viraje cand combustibilul se plimba un pic prin rezervor.
Range-ul poate sa difere in functie de consumul mediu din ultimii kilometrii. In oras la consum mare ai range mai mic, imediat cand iesi afara la un consum mai mic e normal ca si range-ul sa creasca.
Becul se aprinde + mesaj in bord cand acul ajunge pe rosu, nu cred ca are legatura cu range-ul. Daca mai continui sa mergi dupa ce s-a aprins becul + mesaj in bord, dupa ce mai consumi vreo 2-3 litri mesajul din bord ramane permanent (pericol iminent de... pana prostului), nu il mai poti sterge prin confirmarea data din butonul din capatul manetei de semnalizare.
- asdhj
- OP
- 241 mesaje
- din 27 Aug 2008
- Astra 2011 A17DTJ
- Dambovita
asdhj
- Mesaje scrise: 241
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Adica range-ul e in functie de nivelul de carburant si consumul mediu pe ultimii x km. Nivelul de carburant e in functie... de cat carburant ai.
pai si atunci cum se face ca la mine se aprinde becul si acul ajunge pe rosu cand cand am rage-ul 50km?
S-a intamplat sa merg destul de tare pe niste serpentine cu acul aproape de rosu, accelerari, franari si curbe luate mai in forta, nu s-a aprins becul de benzina. de exemplu in situatia aia martorul de la spalatorul de parbriz s-a aprins, nu compar compartimentarea rezervorul cu cea a vasului de lichid, dar ca idee.
Eu am observat ca acul s-a miscat in sus dupa ce am iesit din bucuresti la un drum spre casa .....dupa jumate de ora de mers bara la bara am iesit pe autostrada , mers cu tempomat, deci nu curbe, nu frane.
o sa mai urmaresc fenomenul....eu nu cred ca acul e legat direct de sonda din rezervor,
Ultima modificare făcută de burtal la Vin 03 Jul, 2015 10:09 am
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Am ezitat initial in a raspunde la acest subiect, dar am citit pe aici niste explicatii cel putin bizare. Cum sa fie nivelul de carburant in functie de range? E si normal sa fluctueze nivelul acestuia in curbe, sau daca masina e parcata in rampa, usor inclinata pe trotuar, etc. Si vin cu intrebarea, la vechiile dacii unde senzorul litometric era legat direct la indicator, asa cum zice un coleg... la ele nu fluctua? Cand apasai pe acceleratie, chiar daca aveai rezervorul plin, indicatorul se ducea cel putin la jumatate si nu stiai niciodata cata benzina mai ai in rezervor. Acolo care sa fie explicatia, aveau range, dar nu-l aratau? Nu incercati sa gasiti tot felul de explicatii pentru niste fenomene normale, clau70 are dreptate, si multa rabdare.
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Revin cu o precizare, ca sa nu se inteleaga ca fac misto; @brutal: nu ai cum sa compari senzorul de carburant cu cel de lichid de parbriz, desi toate trec prin BCM. Algoritmii din BCM, difera cu siguranta pentru cel de lichid, unde ai nevoie sa iti semnaleze doar cand scade sub un anumit prag (nefiind o informatie vitala), pe cand cel pentru carburant mai mult ca sigur trece printr-un bloc de integrare (sau mediere) tocmai pentru a nu arata fluctuatiile instante (inclinatii, serpentine) ale carburantului, de unde si scaderi sau cresteri mai lente ale acestuia. Ar fi absurd sa iti arate nivelul de carburant in functie de range (care este o informatie volatila). Gandeste-te cum s-ar plimba acul daca ai merge 20 km in forta, apoi 20 de km pe pilot la 80 km/h in treapta a 5-a.
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
pai atunci explica-mi si mie fenomenul asta normal ....cum se face ca se aprinde becul cand range-ul e 50km ? intreb si eu, nu am zis ca e adevar absolut,
astea au fost observatiile mele, cum am zis si mai sus .....poate mi se pare mie ca se misca in sus , dar e clar ca avertizarea de low fuel e la 50KM si coincide cu acul care intra pe rosu.
normal ca vasul de lichid nu e la fel de important ca rezervorul, si mai important sigur nu e nici compartimentat in celule. De asta nu ti se mai balagane benzina in rezervor la masinile astea si la dacia aia veche facea. Ce incercam sa zic e ca la vasul de lichid e o sonda (mecanica) care verifica nivelul fizic si atat (cum era si la dacia veche) daca lichidul se balabane, o sa ai un warning care dispare dupa ce se stabilizeaza treaba.
acul se plimba, dar nu iti inchipui ca de la 50% rezervor o sa se faca full.......se misca 1-2mm in sus ata....porbabil procentual cu cat o sa creasca range-ul. Probabil nu as fi observat nici eu miscarea asta dar cum ziceam in oras cand am iesit pe autostrada m-am uitat la el si era fix pe ceas la 50%, adica fix pe linia aia si am observat usor ca s0a dus in sus ......daca ar fi fost intre linii ar fi fost mult mai greu de observat
ma rog cum ziceam o sa mai urmaresc fenomenul ca acum chiar sunt curios si poate sunteti si voi atenti la treaba asta.
Ultima modificare făcută de burtal la Vin 03 Jul, 2015 1:29 pm
astea au fost observatiile mele, cum am zis si mai sus .....poate mi se pare mie ca se misca in sus , dar e clar ca avertizarea de low fuel e la 50KM si coincide cu acul care intra pe rosu.
normal ca vasul de lichid nu e la fel de important ca rezervorul, si mai important sigur nu e nici compartimentat in celule. De asta nu ti se mai balagane benzina in rezervor la masinile astea si la dacia aia veche facea. Ce incercam sa zic e ca la vasul de lichid e o sonda (mecanica) care verifica nivelul fizic si atat (cum era si la dacia veche) daca lichidul se balabane, o sa ai un warning care dispare dupa ce se stabilizeaza treaba.
acul se plimba, dar nu iti inchipui ca de la 50% rezervor o sa se faca full.......se misca 1-2mm in sus ata....porbabil procentual cu cat o sa creasca range-ul. Probabil nu as fi observat nici eu miscarea asta dar cum ziceam in oras cand am iesit pe autostrada m-am uitat la el si era fix pe ceas la 50%, adica fix pe linia aia si am observat usor ca s0a dus in sus ......daca ar fi fost intre linii ar fi fost mult mai greu de observat
ma rog cum ziceam o sa mai urmaresc fenomenul ca acum chiar sunt curios si poate sunteti si voi atenti la treaba asta.
Ultima modificare făcută de burtal la Vin 03 Jul, 2015 1:29 pm
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Antonio a explicat foarte corect, nivelul de combustibil (daca te uiti cu o interfata o sa vezi ca ti-l da xx% din capacitatea rezervorului) poate varia usor pe ceas datorita pozitiei masinii atat in mers cat si in stationare (cand rezervorul e ori foarte gol, ori plin nu se observa diferenta). Daca o parchezi cu cu rotile din dreapta pe trotuar o sa arate alt nivel decat daca o parchezi cu rotile din stanga pe trotuar, la fel si in mers... coborare, urcare, viraje... Nu nivelul de combustibil e in functie de range, ci range-ul e in functie de nivelul de combustibil.
L.E. @burtal, tie ti se aprinde becul fix la 50km range indiferent ca ai circulat in ultimii km in oras sau in exterior?
L.E. @burtal, tie ti se aprinde becul fix la 50km range indiferent ca ai circulat in ultimii km in oras sau in exterior?
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
Da, la voi nu tot la 50 se aprinde ? de asta cred ca e mai mult decat un simplu flotor acolo care masoara nivelul.
in mers normal si de la o roata pe bordura nu o sa se vada diferenta in nivel pentru ca rezervorul e compartimentat , nu e o mare galeata in care sta benzina.....si ma indoiesc ca fiecare compartiment are senzorul lui.
ma rog nu vreau sa fac flame pe aici sau sa trolez .....dar poate data viitoare cand mergeti cu masina si va amintiti de threadul asta , observati chestia asta va rog....
Ultima modificare făcută de burtal la Vin 03 Jul, 2015 1:43 pm, modificat de 3 ori în total
in mers normal si de la o roata pe bordura nu o sa se vada diferenta in nivel pentru ca rezervorul e compartimentat , nu e o mare galeata in care sta benzina.....si ma indoiesc ca fiecare compartiment are senzorul lui.
ma rog nu vreau sa fac flame pe aici sau sa trolez .....dar poate data viitoare cand mergeti cu masina si va amintiti de threadul asta , observati chestia asta va rog....
Ultima modificare făcută de burtal la Vin 03 Jul, 2015 1:43 pm, modificat de 3 ori în total
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
Nivelul combustibilului e ala din rezervor (atat cat ai bagat). Acesta este citit de catre un senzor si transmis in CB. CB-ul...pe baza informatiilor de la senszor....iti spune cata benzina este in rezervor( prin intermediul acelui ceas cu ac) si de asemenea...CB-ul mai face un calcul in plus extrem de simplu .... (Cantitate Benzina Rezervor/Consum Mediu) x 100 = Range
Daca nu stiti care-i treaba cu ceasurile alea din bord....bagati benzina pana da pe afara din 10 in 10 km...sa fiti siguri ca nu ramaneti fara.
Daca nu stiti care-i treaba cu ceasurile alea din bord....bagati benzina pana da pe afara din 10 in 10 km...sa fiti siguri ca nu ramaneti fara.
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
Asa face, cum zice burtal. Creste range-ul, se ridica si acul, scade range-ul, scade si acul...ceva insesizabil aproape.
Exemplu: Pe o distanta de 450 km, acul ramas la jumatate(rezervorul plin la plecare). A doua zi cand am pornit motorul, acul era sub jumatate, spre minus.
Eu cred ca indicatorul colaboreaza cu consumul mediu mai degraba sau chiar cu consumul instant.
Exemplu: Pe o distanta de 450 km, acul ramas la jumatate(rezervorul plin la plecare). A doua zi cand am pornit motorul, acul era sub jumatate, spre minus.
Eu cred ca indicatorul colaboreaza cu consumul mediu mai degraba sau chiar cu consumul instant.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu are cum ca range-ul sa influenteze acul (nivelul de combustibil), ci invers, acul influenteaza range-ul (cand alimentezi creste range-ul, nu?). Singura valoare masurata e nivelul de combustibil, range-ul e o valoare calculata functie de nivelul combustibilului si consumul mediu (nu instanat) pe ultimii km.
Ceea ce spuneti, ca acul se misca foarte putin sesizabil, este datorita "pozitiei" combustibilului in rezervor (ca sa zic asa), iar peste noapte acul s-a miscat usor datorita pozitiei in care a fost parcata masina (intr-o parte, in rampa, in panta...), ca doar masina nu si-a calculat alt range si a zis hai sa mai scoatem/bagam combustibil in rezervor!
Incercati sa va invartiti cu masina in cerc intr-un sens, apoi in celalalt sens sa vedeti cum acul se misca intr-o parte sau alta fata de pozitia initiala.
Ceea ce spuneti, ca acul se misca foarte putin sesizabil, este datorita "pozitiei" combustibilului in rezervor (ca sa zic asa), iar peste noapte acul s-a miscat usor datorita pozitiei in care a fost parcata masina (intr-o parte, in rampa, in panta...), ca doar masina nu si-a calculat alt range si a zis hai sa mai scoatem/bagam combustibil in rezervor!
Incercati sa va invartiti cu masina in cerc intr-un sens, apoi in celalalt sens sa vedeti cum acul se misca intr-o parte sau alta fata de pozitia initiala.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Dacã proiectanții vroiau ca indicatorul de la bord sã urmãreascã cu fidelitate mișcarea plutitorului le lãsau unite prin fir direct. Așa, trecând informația prin calculator, e clar cã ceea ce afișeazã indicatorul e rezultatul unui calcul influențat de unul sau mai mulți parametrii. Cã este același sau diferã de range are mai puținã importanțã.
- mihnea_alex
- **
- 239 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Bucuresti
mihnea_alex
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Referitor la ce spuneam despre "pozitia" combustibilului in rezervor.
Masina parcata cu rotile din dreapta pe trotuar, apoi am coborat de pe trotuar si am stat cam 2 min pe strada (ca orice strada, usor inclinata spre dreapta). N-am fost inspirat sa fac poze si la range, dar la prima poza pe trotuar era cam 185km, iar la a doua pe strada crescuse la 240km.
Am circulat vreo 12km si la intoarcere am parcat masina cu rotile din stg pe trotuar. Imediat ce am parcat-o range=206km (in poza 210km) , iar dupa 3 min
Deci, e clar ca in functie de cum e pozitionata masina si de "miscarile" de combustibil din rezervor, se calculeaza si range-ul.
Masina parcata cu rotile din dreapta pe trotuar, apoi am coborat de pe trotuar si am stat cam 2 min pe strada (ca orice strada, usor inclinata spre dreapta). N-am fost inspirat sa fac poze si la range, dar la prima poza pe trotuar era cam 185km, iar la a doua pe strada crescuse la 240km.
Am circulat vreo 12km si la intoarcere am parcat masina cu rotile din stg pe trotuar. Imediat ce am parcat-o range=206km (in poza 210km) , iar dupa 3 min
Deci, e clar ca in functie de cum e pozitionata masina si de "miscarile" de combustibil din rezervor, se calculeaza si range-ul.