Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Mariusgeorge

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Care sunt dimensiunile jantelor la opel astra g cu 5 prezoane ? Rolling Eyes
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
vezi aici
http://www.imagehdd.com/view/23801.jpg
http://www.imagehdd.com/view/21322.jpg
  • Savescu Ciprian

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am un Opel Astra G 1.7 DTI Caravan 2002 si masina a fost adusã din Germania cu genti de 14 (de tablã), iar roata de rezervã este de 15.
Am vãzut foarte multe masini similare din 2000 - 2002 cu genti de 15.

Care sunt diferentele dintre ele, eventual avantaje - dezavantaje ?

În cartea de identitate sunt trecute genti de 14.

Se recomandã schimbarea cu genti de 15?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La acelasi model de masina, jantele de dimensiuni mari se monteaza pe modelele care au putere marita datorita dimensionarii ansamblului disc de frana / etrier prin marirea diametrului discurilor de franare. Efectul direct ar fi ca nu se pot monta jante pe 14 pe o masina prevazuta din fabrica cu jante pe 15 deoarece interiorul jantei "atinge" in etrier. Sunt si Opel-uri Vectra/Calibra (V6 sau Turbo) cu jante pe 16 (5prezoane) din fabrica care au discuri de frana pe fata de 288 mm diametru.
In consecinta nu iti recomand sa schimbi jantele cu altele pe 15 deoarece pretul cauciucurilor va fi mai mare.
Marea majoritate monteaza jante mai mari doar pentru ca masina arata mai bine cu jante de diametru mare si cauciucuri cat se poate de subtiri (sunt inclus in aceasta categorie)...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
O idee ar fi sa montezi jenti de 15 cu cauciucuri de aceiasi inaltime - pierzi ceva la acceleratie dar castigi in garda la sol (nu ca drumurile din RO n-ar fi bune Evil or Very Mad ) si ceva la viteza.
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu pe Astra am avut jante de 16 din fabrica, deci merg fara nici o problema.
Ce dimensiuni ai la cauciucurile de 14?
Ideea e sa faci modificarea astfel incat sa pastrezi diametrul rotii (janta+cauciuc), astfel incat sa nu 'obosesti' sistemul de tractiune si directie.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Dupa cum vezi si in semnatura mea am acelasi model de masina si iti recomand
1. pentru vara roti de 195/60/15 - ai stabilitate mai mare in curbe, aderenta mai mare la franare
2. pentru iarna 185/70/14 pentru a avea aceeasi inaltime totala, dar preiau mai bine gropile, si fiind mai inguste, se descurca mai bine prin zapada.

Presiune de 2.2 in mod normal sau pe 2.4 incarcat.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salut....ce jenti pot pune pe astra f a mea si ce cauciucuri de asemenea pentru a nu afecta prea mult bucsele si pivotii din cauza gropilor...

Momentan am 175/70/R 13 si am impresia ca nu este de ajuns de stabila ...masina din semnatura...locatia Bucuresti


Ultima modificare făcută de florinike la Vin 15 Apr, 2005 3:23 pm
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La amortizoare nu te-ai gandit ? Caci daca pui genti de 14" (185*60 R14) gropile te vor scutura mai mult...
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
M-am gandit si la alea dar ma gandeam mai degraba la niste jenti de 15 cu caucioace de 195/60....

Tocmai deasta am si intrebat.....sa vad care a mai montat si care sunt diferentele....Wink
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
oricum vei face, daca vrei jenti, vei avea si dezavantaje.

orienteaza'te catre dimensiuni cat mai apropiate celor originale.

daca acum ai 1) 175/70 R13 si vrei sa pui 2) 195/60 R15



1)Section Width: 6.88 in 175 mm
2)Section Width: 7.67 in 195 mm

1)Rim Diameter: 13 in 330.2 mm
2)Rim Diameter: 15 in 381 mm

1)Rim Width Range: 4.5 - 6 in
2)Rim Width Range: 4.5 - 7.5 in

1)Overall Diameter: 22.64 in 575.05 mm
2)Overall Diameter: 24.21 in 614.93 mm

1)Sidewall Height: 4.82 in 122.42 mm
2)Sidewall Height: 4.60 in 116.84 mm

1)Radius: 11.32 in 287.52 mm
2)Radius: 12.10 in 307.34 mm

1)Circumference: 71.12 in 1806.4 mm
2)Circumference: 76.05 in 1931.6 mm

1)Revs per Mile: 918.7
2)Revs per Mile: 859.1

1)Actual Speed: 60 mph 100 km/h
2)Speedometer1: 56.1 mph 93.5 km/h

Speedometer Difference: - Speedometer Difference: 6.937% too slow
Diameter Difference: - Diameter Difference: 6.49%


diferenta e mult prea mare.....nici nu cred ca vor intra, in schimb cu un profil de 50 ar fi perfect. deci pt janetile de 15 cele mai bune cauciuri ar fi 195/50 R15. personal as prefera jenti de 14 pt astra F
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@thanatos- Mersi de raspuns ....facusem si eu calculul asta si ma gandeam ca e posibil sa nu fie in cei 3%.....

Daca e sa fie pe 14" ce cauciucuri ar trebui in cazu asta ???
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Cred ca 185/ 65 R14 ar fi ok...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
...da...la fel ca si 195/55, cam asta e ideea
  • malex

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2004

  • Mesaj Privat
mey florinike,
mor cand va vad Evil or Very Mad cum scrieti
alea de la masina sunt JANTE (cu singularul JANTA)
nu jenti si nici genti (asta cu gentile mi s-a parut cea mai tare) Very Happy ; nu de alta da ma gandeam ca daca le punem o bretea le dam la neveste
Very Happy

PS si la fel scriau si unii cu pretentii de pruteanu, tot aici pe site... Cool
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
OK Ok....gata am modificat postu...sincer nu am stiut niciodata cum se scrie corect si dupa ce am mai vazut prin alte posturi am bagat-o si eu pasta cu jenti...Laughing

Ca sa nu-ti mai zic ....ca acum vreo 2 3 ani le ziceam genti ....ca de ...daca nu gasesti unu Malex sa iti dea lectii ....n-ai de unde sa stii... Twisted Evil

OK ...din cate am vazut optiuni ar fi 185/65 R 14 sau 195/55/ R 15
Acuma nu ca as vrea sa va supar dar daca e sa imi pun jenti de aliaj as prefera o oarecare stabilitate si cele de 185 fata de cat am eu pe masina de 175....nu e cam mare diferenta...

Pe de alta parte la 195 deja treaba e mai buna ....latime mai mare , aderenta mai buna si stabilitate considerabila dar scade talonul si asta inseamna mai multe socuri plus mai multe piese de inlocuit datorita drumurilor nu...???

Oricum cu masina nu circul foarte mult decat atunci cand am nevoie sa plec undeva ....si prefer mult mai mult sa ies prin tara la un gratar un munte o mare decat sa o rup inutil prin Bucuresti.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
florinike a scris:
Pede alta parte la 195 deja treaba e mai buna ....latime mai mare , aderenta mai buna si stabilitate considerabila dar scade talonul si asta inseamna mai multe socuri plus mai multe piese de inlocuit datorita drumurilor nu...???


nu e adevarat. latimea nu are nimic cu talonul. pt roti de 14", daca vrei sa pastrezi acelasi diametru ca la cele orinale de 13", atunci talonul trebuie sa ramana la fel orice varianta de latime alegi. deci pt 185 trebuie sa alegi 60, rezultand talon de 110.99 mm, sau daca alegi 195, trebuie ca raportul sa fie 55, talonul va fi 107.18 mm. talonul scade doar daca treci de la 14" la 15" (sau daca nu stapanesti calculele si alegi ceva aiurea Smile )
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ba eu iti recomand 195/55 r 15, la masinuta ta care e destul de usurica, 55 nu va fi o problema, in schimb se modifica stabilitatea si in plus ai si aspectul Wink
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
florinike eu am 175/70 pe 14" , dar m-ar tenta si pe mine niste "cauciuce" mai late Very Happy , poate acuma cand trebe sa le schimb pe cele de iarna cu altele de vara am sa-mi iau ceva mai lat Very Happy
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@ thanatos-sincer sa fiu nu ma pricep la masini chiar asa de bine si cu atat mai putin la cauciucuri......dar din cate stiu eu povestea e urmatoarea....

Cauciucul are 3 dimensiuni....una este latimea care reprezinta prima cifra 195/205/175...etc......

A doua este talonul care reprezinta distanta dintre janta si partea exterioara a cauciucului care calca pe asfalt....ea este a 2 a cifra adica 60/55/50/..etc

Iar a 3 a este diametrul interior al jantei ...adica diametrul jantei....care sa masoara prin cea de-a treia masura cu R 13-14-15 depinzand de marimea jantei...

Acuma shtiu ca in teorie talonul nu are nici o treaba cu latimea cauciucului dar....ne refeream strict la Astra f.....si daca nu ma insel cum ai zis tu as putea sa las cauciucul de 195 cu talon de 70 cat am acuma doar oare mai intra....si daca intra oare nu atinge aripa ???....nu ma intelege gresit...cand am zis ca se micsoreaza talonul m-am referit strict la talonul care este pe janta de 15 cu cauciucul de 195 iar acela am impresia ca se micsoreaza fata de 175/70....parerea mea....

Daca gresesc rog "specialistii" sa ma corecteze....Rolling Eyes
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR