- florin66
- **
- 118 mesaje
- din 28 Aug 2007
- Calibra 1997 x20xev
- Alta tara
florin66
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
- vectra_2.0
- **
- 74 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
vectra_2.0
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
florin66, daca se aprinde "check engine", codul de eroare ar trebui sa fie stocat si poate fi verificat cu agrafa. Nu te apuca sa schimbi senzori sau altceva fara sa vezi codurile de eroare. Vezi aici cum faci testul.
- vectra_2.0
- **
- 74 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
vectra_2.0
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Pentru posesorii de motoare euro 3 sau 4 vreau sa postez aici cateva note de informare despre necesitatea diagnozei si in particular acest check engine care se aprinde.In primul rand ca o constatare personala,majoritatea proaspetilor detinatori de astfel de motoare incearca sa afle repede si la obiect ce are masina lui ca doar a dat o caruta de bani si face figuri.Printre acestea m-as numara si eu (am Agila 1.0 euro 4)si am simtit pe pielea mea ce inseamna sa pice o masina performanta dar sofisticata in raport cu ce majoritatea dintre noi stiam despre masini in general si in special despre motoarele nepoluante.Pentru toti aceia care pun repede intrebarea, ce are ca s-a aprins? precizez ca raspunsul il poate da in primul rand diagnoza.De accea toti cei care vor sa invete masina pe care o are si sa economiseasca bani prin rezolvarea de unul singur a problemelor aparute (si slava domnului ca suntem multi),imediat ce v-ati cumparat masina este bine ca pe toate caile posibile sa invatati despre diagnoza si sa va cumparati un scaner sau interfata cu laptop care sa aiba si mufa seriala si binenteles softul adecvat.Pe forum veti gasi nenumarate trimiteri in acest sens,trebuie doar sa va inarmati cu rabdare si sa cautati.
Si acum ce este cu acest check engine ligt is on care ne dispera? Sa mai vedem si pe la altii ca sa stim si noi.Deci:
Acest enervant Check engine light,"Malfunction Indicator Lamp" sau "MIL" mai pe scurt s-a aprins deoarece computerul masinii a diagnosticat aparitia unei defectiuni care duce la cresterea emisiilor de gaze.Aceasta nu inseamna neaparat ca vehiculul dvs. este poluant sau are o problema serioasa - dar poate fi.Deci becul s-a aprins pentru a va avertizaca ca ceva este in neregula si trebuie sa-i dati atentie.Exista o problema, nu stiti CE anume poate fi.Poate fi ceva care duce la o defectiune majora care este costisitoare pentru motor sau poate fi ceva minor ca de exemplu slabire cap gaze (spun cei de la GM).Cum rezolvam? Prin introducerea scanerului in mufa de diagnoza a vehiculului.Aceste dispozitive descifreaza secretele care au dus la aprinderea MIL si va spun care este natura problemei.In aceasta faza ele au doar rol de mesager. Depinde acum de dvs. cum combinati informatiile date de dispozitiv cu cunoasterea modului de functionare a electronicii motorului pentru a obtine o diagnoza cat mai precisa.Trebuie de stiut ca chiar daca faceti singur diagnoza sau vreti sa intelegeti cat mai bine ce face acolo tehnicianul auto,exista un anumit cost pentru acestea.
Sfatul specialistilor: NU fiti un "schimba piese".Greseala numarul unu care se face atunci cand lucram de capul nostru este "schimba piesa".Aceasta este o practica paguboasa care duce la aruncarea sutelor de euro pentru a inlocui piese perfect valide.Ca un "schimba piese"iroseste timpul si banii sai este patea buna,partea proasta este ca el POATE crea probleme care nici nu au existat! Daca va axati pe a invata diagnoza propriului vehicul veti ajunge sa abordati cele mai comune probleme care apar fara a fi un "schimba piese".
Astazi Problema Nr 1 pentru MIL aprins:
La aparitia unei defectiuni, Onboard Diagnostics System (OBD II) inregistreaza Diagnostic Trouble Code (DTC) in memoria calculatorului(PCM sau ECU).In functie de defectiune se stocheaza un numar de cod.Codul nu va spune componenta defecta si de ce este defecta,dar va arata care sistem control al evacuarii este afectat,daca motorul da rateuri sau merge cu amestec imbogatit sau sarac.
La introducerea cititorului de coduri acesta va afisa toate codurile de eroare pe care le gaseste.Un cititor mai ieftin va arata doar un numar in timp ce unul mai scump da si definitia codului de eroare intalnit.Puteti sa va faceti o idee despre ce nu merge si sa stergeti aceste coduri cel putin temporar.Dar un cod nu rezolva problema el este o intreaga poveste.Sa luam exemplu codul P0171 sau P0174.Acesta coduri indica un amestec sarac pentru motor.Un raport sarac aer/benzina poate fi cauzat de multe si poate provoca simptome ca: relanti neregulat,ezitari sau poticniri la accelerare, pornire greoaie,putere scazuta,lipsa evacuare.Acum ce-i de facut? Pasul urmator pe scara diagnozei este folosirea unui dispozitiv care sa dea informatii reale de diagnoza in afara de un simplu cod.Unele scanere permit crearea unui tablou de bord virtual pentru monitorizarea parametrilor in timp real ai DTC-urilor sub forma grafica,gabarite sau tabele. Tinta noastra a detinatorilor de opel cred ca asta ar trebui sa fie adica un cititor performant chiar daca scump.Cu un cititor de felul asta se economiseste timp si mai ales bani.
Revenind la problema 1,deci check engine este aprins, in rest toate par in regula:
Mai intai trebuie resetate codurile care au cauzat aprinderea MIL.
Apoi,functie de cod,verificarea indeaproape a senzorului care a cauzat aprinderea si setarea codului.
Simptom: Lampa MIL aprinsa|Cauza probabila: oxigen sensors cod P0130 la P0167 sau EVAP cod P0445
Deocamdata atat.Daca moderatorii considera ca nu este necesara aceasta informare rog sa scoata.Cu bine
Astazi 09 17,2007 cateva completari:
Presupunand ca ati gasit stocat oxigen sensor (orice cod de la P0130 la P0167) aici sunt mai multe de aratat. "Oxigen sensor" este senzor cheie deoarece face parte din sistemul de autocontrol al carburantului.Computerul motorului (PCM) vede semnalul de la oxigen sensor pentru a sti daca motorul merge cu amestec bogat sau sarac.Daca motorul merge cu amestec bogat (prea mult combustibil) el reduce semnalul de control al injectoarelor reducand volumul alimentarii.EL reface amestecul aer/benzina la rata optima pentru economicitate optima,performanta si emisii. Daca oxigen sensor nu trimite la PCM un semnal corect, el de obicei provoaca imbogatirea cu combustibil,motorul mergand inecat. Aceasta duce la cresterea consumului si a emisiilor de gaze.In consecinta sistemul OBD detecteaza anomalia,seteaza un cod si aprinde MIL.Scanerul va permite sa vedeti cateva date importante.Puteti vedea tensiunea de iesire a oxigen sensor si daca aceasta este normala. Un oxigen sensor bun are o tensiune mica (0,2V sau mai putin)cand motorul (emisiile printe altele) are amestec sarac si tensiune mai mare (0,8V sau mai mare) cand motorul are amestec bogat. Tensiunea de iesire a senzorului trebuie sa aiba o variatie neta sus/jos pentru ca PCM sa ajusteze constant amestecul aer/benzina. Cea mai buna cale de a vedea variatia acestui semnal ramane graficul. Un scaner performant arata cu usurinta acest lucru. Din momentul in care ati decis ca oxigen sensor este bolnav, se pot face toate verificarile aditionale de care ar putea fi nevoie.De foarte multe ori,o defectiune in circuitul senzorului, se datoreaza contactelor proaste de conector si nu datorita senzorului in sine. Simpla curatare a contactelor conectorului poate aduce la viata senzorul. In alte cazuri folosirea unui ohmmetru pentru verificarea rezistentei senzorului,a unui voltmetru pentru masurarea tensiunii din circuit,verificarii contactelor de masa,toate pot duce la depistarea si izolarea defectului.Siretlicurile NU conduc la concluzii certe. INAINTE de a schimba orice fel de piesa,fiti siguri ca ati identificat si localizat corect defectiunea.Veti castiga timp si bani, evitati greselile, doar amintindu-va de aceasta regula simpla. Un exemplu concludent este aprinderea MIL si setarea codului P0445.Acesta este cod EVAP (Evaporative Emissions Control System) care indica o scurgere masiva de vapori de combustibil. Sitemul de alimentare de pe vehicul este etans tocmai ca acesti vapori sa nu scape in atmosfera. Sistemul de alimentare capteaza acesti vapori si ii stocheaza pentru a-i recicla catre motor.Daca OBD detecteaza o fisura in sistemul EVAP el va seta un cod si va aprinde MIL. IN cazul acesta P0445 reprezinta nimic altceva decat slabirea busonului sau deteriorarea lui sau a garniturii. Se verifica pur si simplu etanseitatea acestui capac. Dupa rezolvare codul EVAP dispare si lampa MIL se va stinge de la sine,fara resetare. Aceasta are loc in momentul urmator, cand sistemul OBD face autoverificarea sistemului EVAP. Se intampla frecvent cand vehiculul sta peste noapte si rezervorul este plin intre 1/4 si 3/4 din capacitate.
Lampa MIL se mai poate aprinde in urmatoarele situatii:
-consum marit de combustibil
-emisii care depasesc limita impusa de fabricant
-motor cu ezitari,impiedicari, pierdere de putere
-motorul nu porneste cu toate ca demarorul invarte
-pierderi de turatie insotite de rateuri
-impreuna cu alte lampi de avarie
Despre fiecare in parte este de discutat dar poate in sectiuni mai la obiect pe acest forum. Poate o voi face.Pana atunci sa fiti sanatosi!
Ultima modificare făcută de petrecila la Lun 17 Sep, 2007 7:55 pm
Si acum ce este cu acest check engine ligt is on care ne dispera? Sa mai vedem si pe la altii ca sa stim si noi.Deci:
Acest enervant Check engine light,"Malfunction Indicator Lamp" sau "MIL" mai pe scurt s-a aprins deoarece computerul masinii a diagnosticat aparitia unei defectiuni care duce la cresterea emisiilor de gaze.Aceasta nu inseamna neaparat ca vehiculul dvs. este poluant sau are o problema serioasa - dar poate fi.Deci becul s-a aprins pentru a va avertizaca ca ceva este in neregula si trebuie sa-i dati atentie.Exista o problema, nu stiti CE anume poate fi.Poate fi ceva care duce la o defectiune majora care este costisitoare pentru motor sau poate fi ceva minor ca de exemplu slabire cap gaze (spun cei de la GM).Cum rezolvam? Prin introducerea scanerului in mufa de diagnoza a vehiculului.Aceste dispozitive descifreaza secretele care au dus la aprinderea MIL si va spun care este natura problemei.In aceasta faza ele au doar rol de mesager. Depinde acum de dvs. cum combinati informatiile date de dispozitiv cu cunoasterea modului de functionare a electronicii motorului pentru a obtine o diagnoza cat mai precisa.Trebuie de stiut ca chiar daca faceti singur diagnoza sau vreti sa intelegeti cat mai bine ce face acolo tehnicianul auto,exista un anumit cost pentru acestea.
Sfatul specialistilor: NU fiti un "schimba piese".Greseala numarul unu care se face atunci cand lucram de capul nostru este "schimba piesa".Aceasta este o practica paguboasa care duce la aruncarea sutelor de euro pentru a inlocui piese perfect valide.Ca un "schimba piese"iroseste timpul si banii sai este patea buna,partea proasta este ca el POATE crea probleme care nici nu au existat! Daca va axati pe a invata diagnoza propriului vehicul veti ajunge sa abordati cele mai comune probleme care apar fara a fi un "schimba piese".
Astazi Problema Nr 1 pentru MIL aprins:
La aparitia unei defectiuni, Onboard Diagnostics System (OBD II) inregistreaza Diagnostic Trouble Code (DTC) in memoria calculatorului(PCM sau ECU).In functie de defectiune se stocheaza un numar de cod.Codul nu va spune componenta defecta si de ce este defecta,dar va arata care sistem control al evacuarii este afectat,daca motorul da rateuri sau merge cu amestec imbogatit sau sarac.
La introducerea cititorului de coduri acesta va afisa toate codurile de eroare pe care le gaseste.Un cititor mai ieftin va arata doar un numar in timp ce unul mai scump da si definitia codului de eroare intalnit.Puteti sa va faceti o idee despre ce nu merge si sa stergeti aceste coduri cel putin temporar.Dar un cod nu rezolva problema el este o intreaga poveste.Sa luam exemplu codul P0171 sau P0174.Acesta coduri indica un amestec sarac pentru motor.Un raport sarac aer/benzina poate fi cauzat de multe si poate provoca simptome ca: relanti neregulat,ezitari sau poticniri la accelerare, pornire greoaie,putere scazuta,lipsa evacuare.Acum ce-i de facut? Pasul urmator pe scara diagnozei este folosirea unui dispozitiv care sa dea informatii reale de diagnoza in afara de un simplu cod.Unele scanere permit crearea unui tablou de bord virtual pentru monitorizarea parametrilor in timp real ai DTC-urilor sub forma grafica,gabarite sau tabele. Tinta noastra a detinatorilor de opel cred ca asta ar trebui sa fie adica un cititor performant chiar daca scump.Cu un cititor de felul asta se economiseste timp si mai ales bani.
Revenind la problema 1,deci check engine este aprins, in rest toate par in regula:
Mai intai trebuie resetate codurile care au cauzat aprinderea MIL.
Apoi,functie de cod,verificarea indeaproape a senzorului care a cauzat aprinderea si setarea codului.
Simptom: Lampa MIL aprinsa|Cauza probabila: oxigen sensors cod P0130 la P0167 sau EVAP cod P0445
Deocamdata atat.Daca moderatorii considera ca nu este necesara aceasta informare rog sa scoata.Cu bine
Astazi 09 17,2007 cateva completari:
Presupunand ca ati gasit stocat oxigen sensor (orice cod de la P0130 la P0167) aici sunt mai multe de aratat. "Oxigen sensor" este senzor cheie deoarece face parte din sistemul de autocontrol al carburantului.Computerul motorului (PCM) vede semnalul de la oxigen sensor pentru a sti daca motorul merge cu amestec bogat sau sarac.Daca motorul merge cu amestec bogat (prea mult combustibil) el reduce semnalul de control al injectoarelor reducand volumul alimentarii.EL reface amestecul aer/benzina la rata optima pentru economicitate optima,performanta si emisii. Daca oxigen sensor nu trimite la PCM un semnal corect, el de obicei provoaca imbogatirea cu combustibil,motorul mergand inecat. Aceasta duce la cresterea consumului si a emisiilor de gaze.In consecinta sistemul OBD detecteaza anomalia,seteaza un cod si aprinde MIL.Scanerul va permite sa vedeti cateva date importante.Puteti vedea tensiunea de iesire a oxigen sensor si daca aceasta este normala. Un oxigen sensor bun are o tensiune mica (0,2V sau mai putin)cand motorul (emisiile printe altele) are amestec sarac si tensiune mai mare (0,8V sau mai mare) cand motorul are amestec bogat. Tensiunea de iesire a senzorului trebuie sa aiba o variatie neta sus/jos pentru ca PCM sa ajusteze constant amestecul aer/benzina. Cea mai buna cale de a vedea variatia acestui semnal ramane graficul. Un scaner performant arata cu usurinta acest lucru. Din momentul in care ati decis ca oxigen sensor este bolnav, se pot face toate verificarile aditionale de care ar putea fi nevoie.De foarte multe ori,o defectiune in circuitul senzorului, se datoreaza contactelor proaste de conector si nu datorita senzorului in sine. Simpla curatare a contactelor conectorului poate aduce la viata senzorul. In alte cazuri folosirea unui ohmmetru pentru verificarea rezistentei senzorului,a unui voltmetru pentru masurarea tensiunii din circuit,verificarii contactelor de masa,toate pot duce la depistarea si izolarea defectului.Siretlicurile NU conduc la concluzii certe. INAINTE de a schimba orice fel de piesa,fiti siguri ca ati identificat si localizat corect defectiunea.Veti castiga timp si bani, evitati greselile, doar amintindu-va de aceasta regula simpla. Un exemplu concludent este aprinderea MIL si setarea codului P0445.Acesta este cod EVAP (Evaporative Emissions Control System) care indica o scurgere masiva de vapori de combustibil. Sitemul de alimentare de pe vehicul este etans tocmai ca acesti vapori sa nu scape in atmosfera. Sistemul de alimentare capteaza acesti vapori si ii stocheaza pentru a-i recicla catre motor.Daca OBD detecteaza o fisura in sistemul EVAP el va seta un cod si va aprinde MIL. IN cazul acesta P0445 reprezinta nimic altceva decat slabirea busonului sau deteriorarea lui sau a garniturii. Se verifica pur si simplu etanseitatea acestui capac. Dupa rezolvare codul EVAP dispare si lampa MIL se va stinge de la sine,fara resetare. Aceasta are loc in momentul urmator, cand sistemul OBD face autoverificarea sistemului EVAP. Se intampla frecvent cand vehiculul sta peste noapte si rezervorul este plin intre 1/4 si 3/4 din capacitate.
Lampa MIL se mai poate aprinde in urmatoarele situatii:
-consum marit de combustibil
-emisii care depasesc limita impusa de fabricant
-motor cu ezitari,impiedicari, pierdere de putere
-motorul nu porneste cu toate ca demarorul invarte
-pierderi de turatie insotite de rateuri
-impreuna cu alte lampi de avarie
Despre fiecare in parte este de discutat dar poate in sectiuni mai la obiect pe acest forum. Poate o voi face.Pana atunci sa fiti sanatosi!
Ultima modificare făcută de petrecila la Lun 17 Sep, 2007 7:55 pm
- florin66
- **
- 118 mesaje
- din 28 Aug 2007
- Calibra 1997 x20xev
- Alta tara
florin66
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
florin66 NU INTELEGI ? Faci scurt A cu B si iti spune singura cod eroare !
Tu vrei sa dai 1,5 mil sa iti puna ei o agrafa ?
Poate nu stii engleza pentriu trimiterea data de murzick , ai in romana aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2294
Adica fa click pe ea !
Simbata sunt la Bacau si printre alte testere in portbagaj am sa iau si o agrafa in buzunar pentru tine. Daca tot nu te descurci iti arat eu.
Tu vrei sa dai 1,5 mil sa iti puna ei o agrafa ?
Poate nu stii engleza pentriu trimiterea data de murzick , ai in romana aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2294
Adica fa click pe ea !
Simbata sunt la Bacau si printre alte testere in portbagaj am sa iau si o agrafa in buzunar pentru tine. Daca tot nu te descurci iti arat eu.
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
fdv
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Am si eu problema cu becul check engine.
In mers, cand accelerez mai brusc, se aprinde becul si pierde motorul din putere. Dupa 1-2 sec. se stinge si merge normal masina.
Cateodata, cand e motorul rece, pornesete greu masina.
Ce ar putea fi?
Masina: Opel Astra G 2.0 Diesel / 74kw + cip = 87 kw
Va multumesc.
Am si eu problema cu becul check engine.
In mers, cand accelerez mai brusc, se aprinde becul si pierde motorul din putere. Dupa 1-2 sec. se stinge si merge normal masina.
Cateodata, cand e motorul rece, pornesete greu masina.
Ce ar putea fi?
Masina: Opel Astra G 2.0 Diesel / 74kw + cip = 87 kw
Va multumesc.
- cataro1970
- **
- 65 mesaje
- din 12 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
cataro1970
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am revenit si sunt surprins.Am scos mufa de la debitmetru si am constatat ca y17dt-ul meu a inebunit.
Trage de zici ca e de 90 de cai ,am facut 100 km fara sa plece acul de pe full tank si ...............nu stiu ce sa mai cred.
Nici cand am luat-o acum 3 ani nu mergea ca acum .
Cum ii pun mufa ...lesina.Se leneveste precum SKODA 100 MB.Nu merge mai mult de 130 iar cuplu am de-abea la 2000-2300 rpm.Fara mufa de la debitmetru are cuplu incepand cu 1300-1400 rpm.E problema daca merg 200-300 de km fara mufa ca sa pot sa imi fac o parere despre consum si sa pot trage si alte concluzii ?
Daca da , spuneti-mi cat mai repede ca sa nu fac prostii mai ales ca sambata dim. plec pana pe la Targoviste si o sa ma invart un pic pe acolo.Daca nu e bine spuneti-mi si de ce ...........nu de alta dar eu sunt un mecanic de moda veche care nu stie mai nimic despre ECU, senzori ,cranckshft si alte alea....
Va multumesc anticipat pentru sfaturi ........multe sau nu sunt binevenite !
Trage de zici ca e de 90 de cai ,am facut 100 km fara sa plece acul de pe full tank si ...............nu stiu ce sa mai cred.
Nici cand am luat-o acum 3 ani nu mergea ca acum .
Cum ii pun mufa ...lesina.Se leneveste precum SKODA 100 MB.Nu merge mai mult de 130 iar cuplu am de-abea la 2000-2300 rpm.Fara mufa de la debitmetru are cuplu incepand cu 1300-1400 rpm.E problema daca merg 200-300 de km fara mufa ca sa pot sa imi fac o parere despre consum si sa pot trage si alte concluzii ?
Daca da , spuneti-mi cat mai repede ca sa nu fac prostii mai ales ca sambata dim. plec pana pe la Targoviste si o sa ma invart un pic pe acolo.Daca nu e bine spuneti-mi si de ce ...........nu de alta dar eu sunt un mecanic de moda veche care nu stie mai nimic despre ECU, senzori ,cranckshft si alte alea....
Va multumesc anticipat pentru sfaturi ........multe sau nu sunt binevenite !
til
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare ! am si eu o intrebare dac ma poate ajuta cineva . Am o vectra din 94 ,de la ultimul schimb de ulei mi se tot aprinde becul acela galben din cand in cand , cel mai des cand e rece motorul, mi se aprinde si sta aprin cate 5-10 secunde dupa care se stinge, motorul merge f bine ,dar imi fac griji pt acel bec .... ce pot sa fac ? Multumesc !
- deleted-8071
- **
- 414 mesaje
- din 25 Jul 2007
deleted-8071
- Mesaje scrise: 414
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
cataro1970 a scris:Am revenit si sunt surprins.Am scos mufa de la debitmetru si am constatat ca y17dt-ul meu a inebunit.
Trage de zici ca e de 90 de cai ,am facut 100 km fara sa plece acul de pe full tank si ...............nu stiu ce sa mai cred.
Nici cand am luat-o acum 3 ani nu mergea ca acum .
Cum ii pun mufa ...lesina.Se leneveste precum SKODA 100 MB.Nu merge mai mult de 130 iar cuplu am de-abea la 2000-2300 rpm.Fara mufa de la debitmetru are cuplu incepand cu 1300-1400 rpm.E problema daca merg 200-300 de km fara mufa ca sa pot sa imi fac o parere despre consum si sa pot trage si alte concluzii ?
Daca da , spuneti-mi cat mai repede ca sa nu fac prostii mai ales ca sambata dim. plec pana pe la Targoviste si o sa ma invart un pic pe acolo.Daca nu e bine spuneti-mi si de ce ...........nu de alta dar eu sunt un mecanic de moda veche care nu stie mai nimic despre ECU, senzori ,cranckshft si alte alea....
Va multumesc anticipat pentru sfaturi ........multe sau nu sunt binevenite !
Trage de zici ca e de 90 de cai ,am facut 100 km fara sa plece acul de pe full tank si ...............nu stiu ce sa mai cred.
Nici cand am luat-o acum 3 ani nu mergea ca acum .
Cum ii pun mufa ...lesina.Se leneveste precum SKODA 100 MB.Nu merge mai mult de 130 iar cuplu am de-abea la 2000-2300 rpm.Fara mufa de la debitmetru are cuplu incepand cu 1300-1400 rpm.E problema daca merg 200-300 de km fara mufa ca sa pot sa imi fac o parere despre consum si sa pot trage si alte concluzii ?
Daca da , spuneti-mi cat mai repede ca sa nu fac prostii mai ales ca sambata dim. plec pana pe la Targoviste si o sa ma invart un pic pe acolo.Daca nu e bine spuneti-mi si de ce ...........nu de alta dar eu sunt un mecanic de moda veche care nu stie mai nimic despre ECU, senzori ,cranckshft si alte alea....
Va multumesc anticipat pentru sfaturi ........multe sau nu sunt binevenite !
Nu inteleg faza asta...pai fara debimetru motoru habar nu are cat aer intra in el si din practica mea (pe o skoda 1,9Tdi 90Cp) am avut consumul cu muuult mai mare cand am scos mufa de la debimetru.Chiar sunt curios si eu de faza asta ca eu personal daca mi-ar consuma mainia mai putin fara debimetru in secunda 2 i-as scoate mufa chiar daca as pierde din ,,sportivitate"
fdv
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Intre timp problema s-a agravat. Becul (check engine) sta tot timpul aprins iar masina nu mai trage deloc.
La o diagnosticare apare o singura eroare: eroare la recircularea gazelor.
EGR-ul + tot ce e sub el l-au curatat baietii de la service. De la aceasta curatare incoace nu mi s-a mai stins becul. Au tot umblat la furtunele de la vacum si tot nimic. Eroarea reapare.
Alt mecanic a zis ca probabil au facut rau ca au curatat valva egr pt ca membrana posibil sa fi fost putin fisurata iar prin curatare s-a fisurat mai tare si de aceea imi merge si mai rau masina.
Pe luni imi soseste un EGR nou. Pret 450 lei.
A mai patit cineva asa? Ce altceva ar mai putea fi?
Va multumesc.
Calin FDV
Intre timp problema s-a agravat. Becul (check engine) sta tot timpul aprins iar masina nu mai trage deloc.
La o diagnosticare apare o singura eroare: eroare la recircularea gazelor.
EGR-ul + tot ce e sub el l-au curatat baietii de la service. De la aceasta curatare incoace nu mi s-a mai stins becul. Au tot umblat la furtunele de la vacum si tot nimic. Eroarea reapare.
Alt mecanic a zis ca probabil au facut rau ca au curatat valva egr pt ca membrana posibil sa fi fost putin fisurata iar prin curatare s-a fisurat mai tare si de aceea imi merge si mai rau masina.
Pe luni imi soseste un EGR nou. Pret 450 lei.
A mai patit cineva asa? Ce altceva ar mai putea fi?
Va multumesc.
Calin FDV
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
De o saptamana, dupa cateva secunde de la pornirea la rece, se aprinde si la mine motorasul galben. Sta aprins 15-40 secunde dupa care se stinge.
Tot asa facea si cand am cumparat-o (in mai anul acesta) eroarea fiind bujie arsa. Am verificat si era una din bujii arsa, bujie care a si fost schimbata. Daca nu ma insel, pe masina era Beru si a fost montata una Bosch.
In conditiile in care toata vara nu au fost folosite, este surprinzator sa am si acum bujie arsa.
Tot asa facea si cand am cumparat-o (in mai anul acesta) eroarea fiind bujie arsa. Am verificat si era una din bujii arsa, bujie care a si fost schimbata. Daca nu ma insel, pe masina era Beru si a fost montata una Bosch.
In conditiile in care toata vara nu au fost folosite, este surprinzator sa am si acum bujie arsa.
- cataro1970
- **
- 65 mesaje
- din 12 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
cataro1970
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare ! M-am intors din mica invarteala si am constatat ca :
- am facut 115 km "in city"
- am facut 135 km afara
si asta cu doar 15 litri de motorina.
Rezultat = 6 litri/100 km .
Concluzie personala si neprofesionala totul pare a fii OK pana la proba contrarie. Pentru cei cu experienta ,..........va rog cititi acest post si incercati sa gasiti raspunsuri .Sunt convins ca pana nu o diagnostichez nu o sa am nimic concret, dar simptomele astea au spulberat pana si incercarile unui mecanic de la vauxhal din nurenberg care intamplator este varul meu si venit in vizita in romania si care a spus (citez):
- fara senzorul de la debitmetru motorul nu functioneaza decat in sistem de avarie ,consuma ca dracu (12-13% in oras) si din cand in cand ca sa te forteze sa te duci la service iti mai reduce si puterea si turatia motorului( sub 2500 rpm / max 60 km/h)
E cumva posibil ca la ydt-ul meu sa se fii umblat in soft ?!
Astept cu interes post-urile voastre si cat de curand voi fi prezent la Polivalenta .
- am facut 115 km "in city"
- am facut 135 km afara
si asta cu doar 15 litri de motorina.
Rezultat = 6 litri/100 km .
Concluzie personala si neprofesionala totul pare a fii OK pana la proba contrarie. Pentru cei cu experienta ,..........va rog cititi acest post si incercati sa gasiti raspunsuri .Sunt convins ca pana nu o diagnostichez nu o sa am nimic concret, dar simptomele astea au spulberat pana si incercarile unui mecanic de la vauxhal din nurenberg care intamplator este varul meu si venit in vizita in romania si care a spus (citez):
- fara senzorul de la debitmetru motorul nu functioneaza decat in sistem de avarie ,consuma ca dracu (12-13% in oras) si din cand in cand ca sa te forteze sa te duci la service iti mai reduce si puterea si turatia motorului( sub 2500 rpm / max 60 km/h)
E cumva posibil ca la ydt-ul meu sa se fii umblat in soft ?!
Astept cu interes post-urile voastre si cat de curand voi fi prezent la Polivalenta .
- vectra_2.0
- **
- 74 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
vectra_2.0
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
fdv a scris:Salut!
Intre timp problema s-a agravat. Becul (check engine) sta tot timpul aprins iar masina nu mai trage deloc.
La o diagnosticare apare o singura eroare: eroare la recircularea gazelor.
EGR-ul + tot ce e sub el l-au curatat baietii de la service. De la aceasta curatare incoace nu mi s-a mai stins becul. Au tot umblat la furtunele de la vacum si tot nimic. Eroarea reapare.
Alt mecanic a zis ca probabil au facut rau ca au curatat valva egr pt ca membrana posibil sa fi fost putin fisurata iar prin curatare s-a fisurat mai tare si de aceea imi merge si mai rau masina.
Pe luni imi soseste un EGR nou. Pret 450 lei.
A mai patit cineva asa? Ce altceva ar mai putea fi?
Va multumesc.
Calin FDV
Intre timp problema s-a agravat. Becul (check engine) sta tot timpul aprins iar masina nu mai trage deloc.
La o diagnosticare apare o singura eroare: eroare la recircularea gazelor.
EGR-ul + tot ce e sub el l-au curatat baietii de la service. De la aceasta curatare incoace nu mi s-a mai stins becul. Au tot umblat la furtunele de la vacum si tot nimic. Eroarea reapare.
Alt mecanic a zis ca probabil au facut rau ca au curatat valva egr pt ca membrana posibil sa fi fost putin fisurata iar prin curatare s-a fisurat mai tare si de aceea imi merge si mai rau masina.
Pe luni imi soseste un EGR nou. Pret 450 lei.
A mai patit cineva asa? Ce altceva ar mai putea fi?
Va multumesc.
Calin FDV
salut , aceeasi problama o am si eu cu masina...inatinte se aprindea in mers cateva secunde becul..., acum am observat ca daca ajunge temp la 85>90grade moare turatia ramane 0 si nu mai trage deloc, daca o las 3 ore sa se raceasca merge ok dar iar pana ajunge la 90 g. nu stiu ce poate fi ...da imi place la nebunie cum merge pana moare turatia ..dupaia zici ca am caruta ...bafta si sa postezi daca rezolvi problema,salut!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cataro1970 ar fi cazul de untester sa vezi ce spune debitmetrul la ralanti, parca 17kg/h trebuie sa fie la tine. Poti sa cureti debitmetrul, dar cu atentie MARE : https://www.clubopel.com/vie...2556&start=40
vectra_2.0 la tine posibil senzor de cranckshaft bolnav. Il poti scoate si proba, vezi daca lucreaza la rece dupa care il incalzesti si vezi de mai scoate ceva.
vectra_2.0 la tine posibil senzor de cranckshaft bolnav. Il poti scoate si proba, vezi daca lucreaza la rece dupa care il incalzesti si vezi de mai scoate ceva.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
fdv
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2007
- Mesaj Privat