myke82
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut tuturor,
Sunt noul posesor al unei Corsa C 1.3 CDTI 2005 si am urmatoarea problema cu ea. Dupa ce pornesc motorul si merg 1km sau chiar si mai putin incepe sa mi se tureze motorul in reprize scurte (1-2 ori consecutiv). Urca pana la 1500 ture (cel mult) dupa care coboara rapid. Da 1-2 turatii de genul asta rapide dupa care se linisteste. Tin sa mentionez ca mi se tureaza doar cand calc frana si cand masina incepe sa incetineasca.
Ca exemplu: daca am o viteza de 80km/h si franez progresiv, incepe sa mi se tureze si motorul atunci cand ajung la aprox. 20km/h (mai mult sau mai putin). Am pus-o si pe tester la cineva si respectivul mi-a spus ca ar fi de la bujii, fise sau ceva de genul asta dar nu sunt foarte convins ca asta ar fi cauza.
Voi ce parere aveti? Multumesc frumos.
Sunt noul posesor al unei Corsa C 1.3 CDTI 2005 si am urmatoarea problema cu ea. Dupa ce pornesc motorul si merg 1km sau chiar si mai putin incepe sa mi se tureze motorul in reprize scurte (1-2 ori consecutiv). Urca pana la 1500 ture (cel mult) dupa care coboara rapid. Da 1-2 turatii de genul asta rapide dupa care se linisteste. Tin sa mentionez ca mi se tureaza doar cand calc frana si cand masina incepe sa incetineasca.
Ca exemplu: daca am o viteza de 80km/h si franez progresiv, incepe sa mi se tureze si motorul atunci cand ajung la aprox. 20km/h (mai mult sau mai putin). Am pus-o si pe tester la cineva si respectivul mi-a spus ca ar fi de la bujii, fise sau ceva de genul asta dar nu sunt foarte convins ca asta ar fi cauza.
Voi ce parere aveti? Multumesc frumos.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
Asa face si a mea,eu am urcat-o pe elevator,pornita,si am invartit de roti,se tureaza si asa.Mie mi-a trecut,merg asa de aproape 150.000 km si nu are nimic.Dieselul nu are decat bujii incandescente care nu are nici o legatura logica cu fenomenul iar la servo nu are nimic, deoarece daca merge pe liber, fara sa actionezi frana,cu 15-20 km/h tot asa face.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
myke82
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am inteles. Voi verifica si servofrana sa vad daca de acolo este problema.
Am mers si eu aprox. 500km de cand o am si parca imi face pe creier cand se tureaza asa aiurea . As fi vrut sa o rezolv dar parca mi-e teama sa ma duc la o reprezentanta Opel cu ea ca mi-e ca imi iau baietii de acolo si camasa de pe mine.
Am mers si eu aprox. 500km de cand o am si parca imi face pe creier cand se tureaza asa aiurea . As fi vrut sa o rezolv dar parca mi-e teama sa ma duc la o reprezentanta Opel cu ea ca mi-e ca imi iau baietii de acolo si camasa de pe mine.
Nicu90
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
Am aceeasi problemã, descrierea lui razvi_gyl este perfectã, la fel si infirmarea legãturii cu servo-frâna. Asearã am încercat sã reproduc problema în timp ce înregistram cu OPCom parametrii motorului, mentionez cã nu apare nici un cod de eroare la motor (cu OPCom).
Testul a constat în:
- accelerare, în treapta I, pânã se depãseau 20 Km/h;
- trecere pe liber;
- asteptare fenomen, pânã când viteza scãdea sub 5 Km/h.
În fisierul de mai jos sunt informatiile de la pornirea motorului pânã când fenomenul apare suficient de pronuntat, astfel:
- între liniile 1230-1246 se vedea clar cum pedala de acceleratie este inactivã dar totusi încep oscilatiile;
- mergând spre începutul fisierului si folosind diferite filtrãri ale datelor se pot observa oscilatii din ce în ce mai mici: (liniile) 986-991, 897-901, 852-858.
Desi am inspectat toate coloanele nu am reusit sã-mi fac o pãrere despre sursa problemei. Am observat totusi cã tensiunea la bornele bateriei e putin cam micã (minim 13V la 800RPM) si pe senzorul Ambient Temperature apare constant valoarea 3 grade C desi la bord apãreau 13 grade C.
Sunt curios dacã cineva cu experientã poate trage o concluzie, referitoare la acele oscilatii, pe baza datelor din fisier.
Multumesc.
https://www.wetransfer.com/d...1120095542/247e7c
P.S.
Mașina are 180 de mii Km, o am de 6 luni (12 mii Km), am schimbat doar ulei și filtru momentan.
Am aceeasi problemã, descrierea lui razvi_gyl este perfectã, la fel si infirmarea legãturii cu servo-frâna. Asearã am încercat sã reproduc problema în timp ce înregistram cu OPCom parametrii motorului, mentionez cã nu apare nici un cod de eroare la motor (cu OPCom).
Testul a constat în:
- accelerare, în treapta I, pânã se depãseau 20 Km/h;
- trecere pe liber;
- asteptare fenomen, pânã când viteza scãdea sub 5 Km/h.
În fisierul de mai jos sunt informatiile de la pornirea motorului pânã când fenomenul apare suficient de pronuntat, astfel:
- între liniile 1230-1246 se vedea clar cum pedala de acceleratie este inactivã dar totusi încep oscilatiile;
- mergând spre începutul fisierului si folosind diferite filtrãri ale datelor se pot observa oscilatii din ce în ce mai mici: (liniile) 986-991, 897-901, 852-858.
Desi am inspectat toate coloanele nu am reusit sã-mi fac o pãrere despre sursa problemei. Am observat totusi cã tensiunea la bornele bateriei e putin cam micã (minim 13V la 800RPM) si pe senzorul Ambient Temperature apare constant valoarea 3 grade C desi la bord apãreau 13 grade C.
Sunt curios dacã cineva cu experientã poate trage o concluzie, referitoare la acele oscilatii, pe baza datelor din fisier.
Multumesc.
https://www.wetransfer.com/d...1120095542/247e7c
P.S.
Mașina are 180 de mii Km, o am de 6 luni (12 mii Km), am schimbat doar ulei și filtru momentan.
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
Nicu90
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat
Înteleg rãspunsul tãu însã, tehnic vorbind, ceva nu merge... . În altã ordine de idei, as vrea mãcar sã stiu sursa problemei si la ce poate duce în viitor. În acelasi timp, o accelerare necontrolatã a masinii (nu neapãrat cazul de fatã) poate conduce la un accident, vezi probleme ECU/rechemãri la alte masini.
P.S.
Sunt curios, trebuie sã mã întelegi.
P.S.
Sunt curios, trebuie sã mã întelegi.
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
IonFive
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2013
- Mesaj Privat
Te-ai gandit si la injectoare?
Timp de 2 ani am alimentat la lukoil si aveam astfel de comportament. De vreo 2 luni mi-a recomandat cineva ca din 3 plinuri de motorina 1 sa fie cu motorina aditivata de la rompetrol.
Si sa vezi surpriza, masina merge mai bine. Daca iti permite buzunarul ii poti pune numai aditivata de la rompetrol. Fluctuatiile la mine aproape au disparut.
Stau si ma gandesc, daca as fi in alta tara oare cat de bine ar fi mers motorul avand in vedere calitatea motorinei de afara?
Timp de 2 ani am alimentat la lukoil si aveam astfel de comportament. De vreo 2 luni mi-a recomandat cineva ca din 3 plinuri de motorina 1 sa fie cu motorina aditivata de la rompetrol.
Si sa vezi surpriza, masina merge mai bine. Daca iti permite buzunarul ii poti pune numai aditivata de la rompetrol. Fluctuatiile la mine aproape au disparut.
Stau si ma gandesc, daca as fi in alta tara oare cat de bine ar fi mers motorul avand in vedere calitatea motorinei de afara?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bine ai venit pe forum Nicu90 !
Dupa cum ai scris posturile ai fost la scoala asa ca iti raspund cu o intrebare:
Cate pedale ai ?
Dupa ce te prinzi imi vei raspunde de ce maxim 1500rpm si nu 2000 sau 3000.
între liniile 1230-1246 se vedea clar cum pedala de acceleratie este inactivã dar totusi încep oscilatiile;
Dupa cum ai scris posturile ai fost la scoala asa ca iti raspund cu o intrebare:
Cate pedale ai ?
Dupa ce te prinzi imi vei raspunde de ce maxim 1500rpm si nu 2000 sau 3000.
Nicu90
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat
Pornind de la întrebarea lansatã de dumneavoastrã, am revizuit toate datele ce tin de "Câte pedale ai?" si am observat o neconcordantã între APP at Idle Position si celelalte valori referitoare la pedala de acceleratie. Astfel, abia atunci când pozitia pedalei de acceleratie ajunge la 10% (1,39V / 0,69V), valoare parametrului APP at Idle Position devine Inactive, ori, intuitiv, el trebuia sã facã asta începând cu 1%, cã de acolo înainte motorul nu mai funtioneazã la relanti (sau acel parametru se referã la altceva si comportamentul este normal). Tot din acest motiv cred cã apare si limitarea de "maxim 1500rpm si nu 2000 sau 3000" deoarece se încadreazã în acel 9% judecat ca relanti.
P.S.
Mã bucur cã am devenit membru al acestui forum si, în aceastã calitate, sper sã facilitez accesul rapid la informatiile de care toti avem nevoie.
Bine v-am gãsit si sper ca rãspunsul meu sã nu dezamãgeascã!
P.S.
Mã bucur cã am devenit membru al acestui forum si, în aceastã calitate, sper sã facilitez accesul rapid la informatiile de care toti avem nevoie.
Bine v-am gãsit si sper ca rãspunsul meu sã nu dezamãgeascã!
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nicu90
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat
Ca sã nu lungesc inutil subiectul am modificat acest mesaj.
Din pãcate nu cred cã ai citit / înteles toate informatiile de mai sus. Citeste, te rog, tot ce-am scris si spune-mi dacã mesajele tale pot fi considerate posibile solutii la problemã. Îti multumesc pentru dorintã de a mã ajuta dar momentan nu faci asta, din pãcate.
Te rog nu mã întelege gresit.
Ultima modificare făcută de Nicu90 la Joi 26 Nov, 2015 7:15 pm
Din pãcate nu cred cã ai citit / înteles toate informatiile de mai sus. Citeste, te rog, tot ce-am scris si spune-mi dacã mesajele tale pot fi considerate posibile solutii la problemã. Îti multumesc pentru dorintã de a mã ajuta dar momentan nu faci asta, din pãcate.
Te rog nu mã întelege gresit.
Ultima modificare făcută de Nicu90 la Joi 26 Nov, 2015 7:15 pm
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nicu90
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat
Cred cã e normal comportamentul frânei, eram pe o stradã secundarã, înconjurat de masini parcate si mici intersectii, probabil tineam piciorul deasupra pedalei pentru sigurantã, de asta cred cã apar uneori schimbãri bruste. Totusi cum ar putea influenta citirea incorectã a senzorilor de la frânã, turatia motorului, si ce pãrere aveti despre teoria de mai sus cu APP at Idle Position, e normal sã devinã Inactive abia când acceleratia e la 10%?
ardaf
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2012
- Mesaj Privat
- pompierul milu
- *
- 1 mesaje
- din 03 Jan 2016
- Corsa 2005 Z13DT
- Vaslui
pompierul milu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vaslui
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2016
- Mesaj Privat
- marcu19
- **
- 102 mesaje
- din 08 Feb 2016
- Corsa 2003 Z13DT
- Iasi
marcu19
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2016
- Mesaj Privat