Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
In mod inexplicabil, dupa ce am fost la spalatorie (automata), ca de multe alte ori, cand sa plec am vazut mesajul de eroare pe bord si intr-adevar, bulbul de pe fata stanga (partea pasagerului) s-a ars.
Cand m-am dat jos din masina, am vazut ca farul e aburit si cu broboane de condens.
Intrebarea - trebuie doar sa desurubez capacul circular si sa inlocuiesc becul ? E de ajuns ? Am nevoie de Torx ?
Sau trebuie sa demontez tot farul, sa il usuc/sterg si sa il pun la loc ? In cazul asta, trebuie sa demontez tot spoilerul ? Cumva m-ar scuti si de un alt job viitor, ca m-a tamponat unu' in parcare si mi-a sarit grila din clipsuri, asa o si aranjez la loc.
Cand m-am dat jos din masina, am vazut ca farul e aburit si cu broboane de condens.
Intrebarea - trebuie doar sa desurubez capacul circular si sa inlocuiesc becul ? E de ajuns ? Am nevoie de Torx ?
Sau trebuie sa demontez tot farul, sa il usuc/sterg si sa il pun la loc ? In cazul asta, trebuie sa demontez tot spoilerul ? Cumva m-ar scuti si de un alt job viitor, ca m-a tamponat unu' in parcare si mi-a sarit grila din clipsuri, asa o si aranjez la loc.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Gyzmo - multumesc, amabil ca de obicei !
Asa de lungi sunt urechile farurilor pe interior catre grila centrala, incat bufnitura grilei ar fi putut afecta si farul ?
O spun pentru ca farul pare bine fixat, nu are joc. Iar grila a intrat usor inauntru, s-au rupt vreo doua clipsuri pe partea de jos, dar pe laterale, catre faruri, nu se observa nimic, nici macar vopseaua de pe spoiler nu e crapata. Plus inca vreo doua lamele inter-grila, alea negre din plastic subtire, dar pe care le pot lipi frumos intre ele la loc.
Cat e de lucru sa desfac tot spoilerul ? As prefera sa schimb doar becul ars prin interior, chiar si lasand urmele de umezeala pe interiorul farului - ca ma gandesc ca se vor evapora dupa cateva zile, iar repararea si lipirea grilei sa o las pentru revizia de la toamna.
Asa de lungi sunt urechile farurilor pe interior catre grila centrala, incat bufnitura grilei ar fi putut afecta si farul ?
O spun pentru ca farul pare bine fixat, nu are joc. Iar grila a intrat usor inauntru, s-au rupt vreo doua clipsuri pe partea de jos, dar pe laterale, catre faruri, nu se observa nimic, nici macar vopseaua de pe spoiler nu e crapata. Plus inca vreo doua lamele inter-grila, alea negre din plastic subtire, dar pe care le pot lipi frumos intre ele la loc.
Cat e de lucru sa desfac tot spoilerul ? As prefera sa schimb doar becul ars prin interior, chiar si lasand urmele de umezeala pe interiorul farului - ca ma gandesc ca se vor evapora dupa cateva zile, iar repararea si lipirea grilei sa o las pentru revizia de la toamna.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Daca ai sa ridici capota ai sa vezi ca cele doua suruburi de pe extremitatile "grilei" sunt prinse direct de far, acolo este marea problema in caz de lovitura...
Verifica-le.
In ceea ce priveste demontarea barii, operatiunea dureaza maxim 10 minute, daca ai ceva experienta, ai nevoie de un torx de 20..., sunt 6 suruburi imediat ce ridici capota, 3 buc pe pasajul rotii din stanga si 3 buc pe pasajul rotii din dreapta.Dupa aceea va trebui sa ridici putin bara, apoi sa tragi in fata de ea...,este recomandat sa mai fie cineva sa te ajute...
Verifica-le.
In ceea ce priveste demontarea barii, operatiunea dureaza maxim 10 minute, daca ai ceva experienta, ai nevoie de un torx de 20..., sunt 6 suruburi imediat ce ridici capota, 3 buc pe pasajul rotii din stanga si 3 buc pe pasajul rotii din dreapta.Dupa aceea va trebui sa ridici putin bara, apoi sa tragi in fata de ea...,este recomandat sa mai fie cineva sa te ajute...
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Ok, hai ca ma bag si te anunt cum a mers. Poate voi pune si un tutorial cu poze, in caz ca au si altii nevoie sa dea jos bara.
Insa chiar daca ar fi rupte urechile, nu inteleg foarte bine care ar fi legatura cu becul ars.
Te referi cumva la faptul ca daca tamponarea grilei a antrenat ruperea urechilor farului - atunci s-a stricat etanseitatea farului, prin urmare chiar daca schimb becul - la urmatoarea spalare voi pati la fel, cu apa inauntru ?
Si ultima chestie - grila centrala e prinsa si cu suruburi de bara ? Sau doar in clipsurile de pe margine, care au iesit la bufnitura. Intreb pentru ca daca las jos bara pe fata, tinuta doar in firele de la faruri, sa nu cada pe ciment grila.
Insa chiar daca ar fi rupte urechile, nu inteleg foarte bine care ar fi legatura cu becul ars.
Te referi cumva la faptul ca daca tamponarea grilei a antrenat ruperea urechilor farului - atunci s-a stricat etanseitatea farului, prin urmare chiar daca schimb becul - la urmatoarea spalare voi pati la fel, cu apa inauntru ?
Si ultima chestie - grila centrala e prinsa si cu suruburi de bara ? Sau doar in clipsurile de pe margine, care au iesit la bufnitura. Intreb pentru ca daca las jos bara pe fata, tinuta doar in firele de la faruri, sa nu cada pe ciment grila.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Exact, la tamponarea grilei urechile au cedat si nu mai exista etansare, dupa inlocuirea becului vei pati acelasi lucru...
In ceea ce priveste prinderea grilei si a barii...,eu ti-am spus ce suruburi poti desface astfel incat sa nu trebuiasca data bara jos.Mai sunt suruburi de fixare si pe dedesupt, insa nu iti recomand, unele pot chiar sa nu se desfaca...
Dupa ce lasi bara pe "fata", treci la urmatoarea etapa demontarea farului(care nu va ramane in fire... ), acesta fiind fixat de caraserie prin intermediul altor 4 suruburi cu cap hexagonal, parca de 7mm daca mai tin bine minte...
Ai grija se repui farul in aceeasi pozitie, altfel vei deregla pozitia de "referinta"...
In ceea ce priveste prinderea grilei si a barii...,eu ti-am spus ce suruburi poti desface astfel incat sa nu trebuiasca data bara jos.Mai sunt suruburi de fixare si pe dedesupt, insa nu iti recomand, unele pot chiar sa nu se desfaca...
Dupa ce lasi bara pe "fata", treci la urmatoarea etapa demontarea farului(care nu va ramane in fire... ), acesta fiind fixat de caraserie prin intermediul altor 4 suruburi cu cap hexagonal, parca de 7mm daca mai tin bine minte...
Ai grija se repui farul in aceeasi pozitie, altfel vei deregla pozitia de "referinta"...
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Ok, am mesterit unpic pe afara.
Am desfacut cele 6 torx-uri, la mine sunt chiar pe marginea de sus a barei, la imbinarea cu capota. Cu asta am rezolvat un mare rahat pentru ca chiar daca o trag in sus si apoi in fata, pare ca mai e prinsa undeva pe laterale, dar nu-mi dau seama unde (cred sub aripi, dar acolo nu e torx de 20, e un surub, trebuie sa incerc cu cheie)
Daca te refereai doar pentru desprinderea grilei, da, e posibil, dar e foarte greu accesul, pentru ca dupa cele 6 torx-uri care prind bara de "fata", pot misca mai usor grila, insa in niciun caz sa o scot de acolo. Cred ca va trebui sa dau bara jos cu totul.
Asa am ajuns la faruri - care par destul de imobile. Am desfacut cele doua capacele rotunde de la farul cu problema - am rotit/tras afara straf-ul cu bec de la pozitie, dar nu pare ars...foarte ciudat. O sa il schimb oricum.
Trebuie un anume tip ? Se scoate pur si simplu afara din cutiuta aceea electronica patrata si se inlocuieste ?
Am vazut ca mai e un bec, nemascat de lupa, chiar la "coltul" farului, catre grila. Ala pentru ce e ? Ca nu e nici faza, nici semnalizare...
Am desfacut cele 6 torx-uri, la mine sunt chiar pe marginea de sus a barei, la imbinarea cu capota. Cu asta am rezolvat un mare rahat pentru ca chiar daca o trag in sus si apoi in fata, pare ca mai e prinsa undeva pe laterale, dar nu-mi dau seama unde (cred sub aripi, dar acolo nu e torx de 20, e un surub, trebuie sa incerc cu cheie)
Daca te refereai doar pentru desprinderea grilei, da, e posibil, dar e foarte greu accesul, pentru ca dupa cele 6 torx-uri care prind bara de "fata", pot misca mai usor grila, insa in niciun caz sa o scot de acolo. Cred ca va trebui sa dau bara jos cu totul.
Asa am ajuns la faruri - care par destul de imobile. Am desfacut cele doua capacele rotunde de la farul cu problema - am rotit/tras afara straf-ul cu bec de la pozitie, dar nu pare ars...foarte ciudat. O sa il schimb oricum.
Trebuie un anume tip ? Se scoate pur si simplu afara din cutiuta aceea electronica patrata si se inlocuieste ?
Am vazut ca mai e un bec, nemascat de lupa, chiar la "coltul" farului, catre grila. Ala pentru ce e ? Ca nu e nici faza, nici semnalizare...
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- FlorinStoica
- *
- 47 mesaje
- din 09 Jun 2014
- Insignia 2009
- Arges
FlorinStoica
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2014
- Mesaj Privat
Vezi ca eu am schimbat un far datorita condensului. Degeaba il uscam, chiar si cu foehn-ul, imediat condensul isi facea aparitia pe geamul sau si da, era datorita acelei urechiuse de prindere. La mine nu a fost din lovitura ci din cauza unui "meserias supraponderal" care s-a aplecat mai mult decat trebuie cu burta pe grila (sa verifice el ceva) si a crapat aia. Din moment ce e sparta nu o sa ii mai ai ce-i face, o sa o tragi cu condensul in far. SI crede-ma, este foarte inestetic.
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
- FlorinStoica
- *
- 47 mesaje
- din 09 Jun 2014
- Insignia 2009
- Arges
FlorinStoica
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2014
- Mesaj Privat
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
- FlorinStoica
- *
- 47 mesaje
- din 09 Jun 2014
- Insignia 2009
- Arges
FlorinStoica
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2014
- Mesaj Privat
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Da, am scris la inceput, motivul ruperii urechii farului e ca cineva m-a tamponat in parcare, mi-a impins grila inauntru, rupand clipsurile de plastic si cateva lamele.
Chiar pe langa grila - a crapat vopseaua de pe bara si are ramificatii si urme catre far.
Deci cel putin din motive estetice, as vrea sa o schimb, ca se vede urat. In plus mi-e frica sa nu mi se intample cu timpul si pe farul drept, ca nu stiu cat e de grav pe dedesupt.
Chiar pe langa grila - a crapat vopseaua de pe bara si are ramificatii si urme catre far.
Deci cel putin din motive estetice, as vrea sa o schimb, ca se vede urat. In plus mi-e frica sa nu mi se intample cu timpul si pe farul drept, ca nu stiu cat e de grav pe dedesupt.
- FlorinStoica
- *
- 47 mesaje
- din 09 Jun 2014
- Insignia 2009
- Arges
FlorinStoica
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2014
- Mesaj Privat
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Da, e aburit deja, cel de pe stanga. Celalalt (inca) nu. Azi ma duc sa iau led de schimb (ca mai am drumuri seara si nu pot astepta pana schimb toate alea), inca habar n-am de care imi trebuie. Si tot nu m-am lamurit ce face lampa de la coltul farului, catre grila, cea nemascata de lupa.
Azi a inceput sa-mi dea si erori de AFL, cred ca am bulit pozitia de referinta cand l-am scos ieri sa ma uit la el. Trebuie sa il strang mai bine dupa ce schimb lampa ? Sau n-am ce face.
Azi a inceput sa-mi dea si erori de AFL, cred ca am bulit pozitia de referinta cand l-am scos ieri sa ma uit la el. Trebuie sa il strang mai bine dupa ce schimb lampa ? Sau n-am ce face.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Attreyu
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat