- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
problema este in felul urmator: temperatura imi sta la 80-82 de grade. daca stau mult in trafic temperatura urca pana pe la 105. am schimbat termostatul (92/107 grade), aceeasi problema, nimic schimbat. lichidul de racire tot scade din vasul de expansiune, si imi tot gasesc mocheta de la pasager uda. deci banuiesc ca imi curge pe acolo lichidul de racire. nu imi dau seama de unde se uda, daca de la ploaie, sau de la lichidul de racire deoarece miroase a ranced, nu miroase a antigel.
la vechea mea calibra c20ne, aveam aceeasi problema cu temperatura, care s-a rezolvat prin schimbarea termostatului, dupa aceea statea frumos la 92 de grade.
aveti idei de unde sa mai fie problema cu temperatura? sa cumpar un tratament pentru radiator sa il curat? vine iarna si o sa congelez
help
la vechea mea calibra c20ne, aveam aceeasi problema cu temperatura, care s-a rezolvat prin schimbarea termostatului, dupa aceea statea frumos la 92 de grade.
aveti idei de unde sa mai fie problema cu temperatura? sa cumpar un tratament pentru radiator sa il curat? vine iarna si o sa congelez
help
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
Calibra-Turbo a scris:Hi,
it can be that your heating system which is behind the instrument dash (dashboard) is leaking.take out the dashboard and check it.
it can be that your heating system which is behind the instrument dash (dashboard) is leaking.take out the dashboard and check it.
salut calibra-turbo, ma bucur ca mai esti printre noi!
eu stiam ca sistemul de incalzire intra prin partea pasagerului, iar caloriferul este sub scrumiera. ma insel?din cate am inteles de la tine, ar intra prin spatele intrumentelor din bord. adica vitezometru,turometru, etc?
am varianta fara aer conditionat, stiu ca sunt asezate putin altfel lucrurile sub bord la cele cu aer conditionat.
LE: pentru problema cu temperatura apei, am scos afara si mufa din senzoru de temp, am curatat frumos cu shmirghel si am dat cu spray de contacte. niciun efect.
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
alex_t, in primul rind rezolva-ti problema cu pierderea antigelului. Intradevar, ar putea fi spart caloriferul si la picioarele pasagerului sa ai antigel. Din astea 2 poze ar trebui sa poti sa-ti faci o inchipuire cum sint aranjate lucrurile pe acolo. Caloriferul este piesa cu nr. 6 (cod piesa - 52488847, cod catalog - 18 06 002) din a doua poza si pare sa fie chiar pe centru, jos.
Cit despre incalzirea motorului, ar trebui sa ne mai dai citeva detalii inainte. Ai un singur radiator cu un singur ventilator pe el? Sau ai doua ventilatoare?
Termostatul joaca un rol important in sistemul de racire, dar mai sint si alte chestii pe acolo care ar putea sa mearga prost sau chiar sa nu mearga - radiator, ventilator, termocupla(e), relee. Concentreaza-te pe rezolvarea problemei cu pierderea antigelului si dupa asta vedem daca mai ai problema cu incalzirea motorului.
Cit despre incalzirea motorului, ar trebui sa ne mai dai citeva detalii inainte. Ai un singur radiator cu un singur ventilator pe el? Sau ai doua ventilatoare?
Termostatul joaca un rol important in sistemul de racire, dar mai sint si alte chestii pe acolo care ar putea sa mearga prost sau chiar sa nu mearga - radiator, ventilator, termocupla(e), relee. Concentreaza-te pe rezolvarea problemei cu pierderea antigelului si dupa asta vedem daca mai ai problema cu incalzirea motorului.
- mctoto
- ****
- 1,837 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,837
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
in mod sigur e fisurat pe undeva caloriferul ala din interior.
si eu l-am schimbat la mine , nu e asa de greu nmumai ca trebuie sa desfaci detul de mult din bord.
daca te apuci tu de umblat vezi ca diferta caloriferele intre ele(in functie de an si prezenta AC) ca pozitie tevi si ca sistem de pridere
- si cand il iei sa iei si 2 garnituri acolo unde intra tevile in el , in ca sa e sistemul ala, ca nu se stie cat de bune sunt cele vechi.
oricum cand desfaci acolo o sa vezi ce si cum.
later-edit
vezi sa nu fie blocata cumva supapa de la capacul vasului de expansiune , ca altfel se face presiune mare in instalatie si ajungi la problme de genul asta adica sa crape in locul cel mai sensibil
:capacul e 10ron asa ca meita schimbat
@razu77
cum zicea cineva
"If you find yourself 'needing' a cooler thermostat, then you need to clean up the whole cooling system. A thermostat cooler than 92/102 should only be needed in tropical climates. Otherwise it is a botch, masking the inadequacy of the radiator, expired coolant, neglected cooling passages (full of scale) or even water pump. Don't fall for the "easy fix" of a cooler thermostat, far from being a cure --- it's not even an aspirin."
si eu l-am schimbat la mine , nu e asa de greu nmumai ca trebuie sa desfaci detul de mult din bord.
daca te apuci tu de umblat vezi ca diferta caloriferele intre ele(in functie de an si prezenta AC) ca pozitie tevi si ca sistem de pridere
- si cand il iei sa iei si 2 garnituri acolo unde intra tevile in el , in ca sa e sistemul ala, ca nu se stie cat de bune sunt cele vechi.
oricum cand desfaci acolo o sa vezi ce si cum.
later-edit
vezi sa nu fie blocata cumva supapa de la capacul vasului de expansiune , ca altfel se face presiune mare in instalatie si ajungi la problme de genul asta adica sa crape in locul cel mai sensibil
:capacul e 10ron asa ca meita schimbat
@razu77
cum zicea cineva
"If you find yourself 'needing' a cooler thermostat, then you need to clean up the whole cooling system. A thermostat cooler than 92/102 should only be needed in tropical climates. Otherwise it is a botch, masking the inadequacy of the radiator, expired coolant, neglected cooling passages (full of scale) or even water pump. Don't fall for the "easy fix" of a cooler thermostat, far from being a cure --- it's not even an aspirin."
- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
mersi mult. astazi sunt liber asa ca o sa ma apuc de desfacut. o sa dau comanda de capacul vasului de expansiune, ca banuiesc ca nu il au pe stoc.
o sa fac si cateva poze cu aceasta ocazie, schimb si lichidul de racire pentru ca nu stiu ce a pus fostul proprietar.
am cumparat tratament de la liqui molly pt curatarea radiatorului, si tot tratament liqui molly pentru scurgeri in instalatia de racire....cica astupa porii. ma rog, daca se pierde lichid pe la oringurile caloriferului, nu va avea nici un efect.
p.s., daca cititi in timp util, da-ti-mi un raspuns in privinta tratamentelor. sa nu fac mai mult rau cu ele.
10x
o sa fac si cateva poze cu aceasta ocazie, schimb si lichidul de racire pentru ca nu stiu ce a pus fostul proprietar.
am cumparat tratament de la liqui molly pt curatarea radiatorului, si tot tratament liqui molly pentru scurgeri in instalatia de racire....cica astupa porii. ma rog, daca se pierde lichid pe la oringurile caloriferului, nu va avea nici un efect.
p.s., daca cititi in timp util, da-ti-mi un raspuns in privinta tratamentelor. sa nu fac mai mult rau cu ele.
10x
- mctoto
- ****
- 1,837 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,837
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Referitor la tratamente. De asta cu curatatul instalatiei nu stiu ce sa zic, dar zic un NU hotarit pentru cel de scurgeri. Vezi relatarea unui patit aici.
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
If you find yourself 'needing' a cooler thermostat, then you need to clean up the whole cooling system. A thermostat cooler than 92/102 should only be needed in tropical climates. Otherwise it is a botch, masking the inadequacy of the radiator, expired coolant, neglected cooling passages (full of scale) or even water pump. Don't fall for the "easy fix" of a cooler thermostat, far from being a cure --- it's not even an aspirin'' stiu f bine ce vrei sa spui,cunosc fraza am citit o si eu pe undeva ,eu nu am schimbat termostatul pt ca aveam probleme ci doar pt ca vroiam o racire mai buna pe timp de vara,daca se incalzeste mai greu in sezonul rece probabil o sa revin la cel de 92 grade
- mctoto
- ****
- 1,837 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,837
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
am rezolvat problema. nu era caloriferul, era doar un oring de vina.
cu temperatura...s-a mai imbunatatit dupa schimbarea lichidului de racire. in oras sta frumos la 92 de grade, atata timp cat nu e pornita caldura (mi se pare normal) insa la drum intins..se raceste la aprox 85 de grade tot cu caldura oprita...
o poza cu tratamentul aplicat.
ma gandesc ca trebuia sa fi insistat cu tratamentul de curatare?
LE: multumesc pentru raspunsuri si pentru avertizarea cu porcaria aia de etansare radiator. mai bine ca am pierdut 16 RON ca l-am cumparat degeaba, decat sa fi avut probleme mult mai mari. cu ocazia asta am observat ca radiatorul pare nou ("textura" aceea e intacta, nu e nici o aripioara indoita, de aici am tras concluzia asta)
cu temperatura...s-a mai imbunatatit dupa schimbarea lichidului de racire. in oras sta frumos la 92 de grade, atata timp cat nu e pornita caldura (mi se pare normal) insa la drum intins..se raceste la aprox 85 de grade tot cu caldura oprita...
o poza cu tratamentul aplicat.
ma gandesc ca trebuia sa fi insistat cu tratamentul de curatare?
LE: multumesc pentru raspunsuri si pentru avertizarea cu porcaria aia de etansare radiator. mai bine ca am pierdut 16 RON ca l-am cumparat degeaba, decat sa fi avut probleme mult mai mari. cu ocazia asta am observat ca radiatorul pare nou ("textura" aceea e intacta, nu e nici o aripioara indoita, de aici am tras concluzia asta)
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
alex_t, ma bucur ca ai rezolvat problema, dar nu inteleg de ce esti nemultumit. Mi se pare excelenta temperatura la care iti sta motorul. La fel sta si la Vectra mea. Vara, fara AC - 90-92, cu AC 88-90. Cum s-a racit afara, fara AC si caldura sta la 85-87. Nu te lua numai dupa temperatura inscrisa pe termostat. Motorul nu va sta la acea temperatura.
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
alex_t - Te rog sa ma scuzi ca ma bag peste discutia ta insa am citit niste lucruri care m-au pus pe ganduri .
Este vorba de masina din semnatura, sapt. trecuta a cedat radiatorul (stutul din plastic din dreapta), am luat unul nou si l-am schimbat , antigel nou si apa distilata .
1. Eu nu am vazut la capac nici o supapa de suprapresiune de care mentionati voi , cum anume ar trebui sa arate?Capacul are pe interior ceva "forme", dar banuiesc ca ar trebui sa existe o gaura ceva.(se pare ca e capacul original).
2. Nu mai merge caldura ,baga aer dar nu e cald, nici rece , ca un vant de primavara(mentionez ca nu am pierderi de nici un fel ) .
Inca o data , imi cer scuze, fata de tine si de userii ce au raspuns, dar va sunt recunoscator daca m-ati putea lamuri si pe mine .
Cu respect !
Cozmin
Este vorba de masina din semnatura, sapt. trecuta a cedat radiatorul (stutul din plastic din dreapta), am luat unul nou si l-am schimbat , antigel nou si apa distilata .
1. Eu nu am vazut la capac nici o supapa de suprapresiune de care mentionati voi , cum anume ar trebui sa arate?Capacul are pe interior ceva "forme", dar banuiesc ca ar trebui sa existe o gaura ceva.(se pare ca e capacul original).
2. Nu mai merge caldura ,baga aer dar nu e cald, nici rece , ca un vant de primavara(mentionez ca nu am pierderi de nici un fel ) .
Inca o data , imi cer scuze, fata de tine si de userii ce au raspuns, dar va sunt recunoscator daca m-ati putea lamuri si pe mine .
Cu respect !
Cozmin
- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
intoarce capacul acela incercuit, si pe spatele lui trebuie sa fie niste "supapre" se apasa si la deget. nu trebuie sa fie capacul gaurit. in caz de presiune se scurge pe langa capac.
cat despre problema ta....eu am intalnit o problema asemanatoare la vechea mea masina. cand am schimbat antigelul, am pus o concetratie mult prea mare de antigel. parca am pus 3 litri de antigel concentrat. si la fel, nu se mai incalzea aerul atat de tare. dupa ce am diluat problema a disparut. ce cantitate ai bagat? bineinteles ma pot insela, poate atunci a fost doar o coincidenta
altfel nu stiu ce sa zic, te-ai atins de termostat?
cat despre problema ta....eu am intalnit o problema asemanatoare la vechea mea masina. cand am schimbat antigelul, am pus o concetratie mult prea mare de antigel. parca am pus 3 litri de antigel concentrat. si la fel, nu se mai incalzea aerul atat de tare. dupa ce am diluat problema a disparut. ce cantitate ai bagat? bineinteles ma pot insela, poate atunci a fost doar o coincidenta
altfel nu stiu ce sa zic, te-ai atins de termostat?
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
cozmino a scris:alex_t - Te rog sa ma scuzi ca ma bag peste discutia ta insa am citit niste lucruri care m-au pus pe ganduri .
Este vorba de masina din semnatura, sapt. trecuta a cedat radiatorul (stutul din plastic din dreapta), am luat unul nou si l-am schimbat , antigel nou si apa distilata .
1. Eu nu am vazut la capac nici o supapa de suprapresiune de care mentionati voi , cum anume ar trebui sa arate?Capacul are pe interior ceva "forme", dar banuiesc ca ar trebui sa existe o gaura ceva.(se pare ca e capacul original).
2. Nu mai merge caldura ,baga aer dar nu e cald, nici rece , ca un vant de primavara(mentionez ca nu am pierderi de nici un fel ) .
Inca o data , imi cer scuze, fata de tine si de userii ce au raspuns, dar va sunt recunoscator daca m-ati putea lamuri si pe mine .
Cu respect !
Cozmin
Este vorba de masina din semnatura, sapt. trecuta a cedat radiatorul (stutul din plastic din dreapta), am luat unul nou si l-am schimbat , antigel nou si apa distilata .
1. Eu nu am vazut la capac nici o supapa de suprapresiune de care mentionati voi , cum anume ar trebui sa arate?Capacul are pe interior ceva "forme", dar banuiesc ca ar trebui sa existe o gaura ceva.(se pare ca e capacul original).
2. Nu mai merge caldura ,baga aer dar nu e cald, nici rece , ca un vant de primavara(mentionez ca nu am pierderi de nici un fel ) .
Inca o data , imi cer scuze, fata de tine si de userii ce au raspuns, dar va sunt recunoscator daca m-ati putea lamuri si pe mine .
Cu respect !
Cozmin
In legatura cu capacul.....este vorba de capacul vasului de expansiune...cel in care intra 2 fire....
In legatura cu caldura....verifica robinetul si parghiile de actionare a acestuia...robinetul este pozitionat sub bord pe partea pasagerului .....ai acolo un capac din plastic care se prinde cu un surubel cu cap de surubelnita(cruce).
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
il20let - Stiu despre ce capac e vorba, insa nu intra nici macar un fir in el, sa nu mai zic 2. Nu stiu unde ai vazut, e posibil . Radiatorul l-am schimbat exact in ziua in care a crapat cel vechi, in dimineata respectiva folosisem caldura si mentionez ca nu s-a umblat la nimic din ceea ce mentionezi tu.
alex_t - Capacul are acele supape de care zici tu, o sa ma uit la ele sa vad daca functioneaza . Iti multumesc de raspuns, cu ocazia asta am aflat si pe unde arunca in caz de suprapresiune .
Antigel am pus 2L , iar apa distilata 3l . Din ce am citit in Autodata zice ca ar trebui sa intre 5.6 l . Daca termostatul este cel care e prins in radiator in infiletare in partea de jos si in care intra o mufa, da s-a umblat(adica a fost scos de pe radiatorul vechi si pus pe cel nou) .
Deschid un thread nou, in care relatez toata patania pe larg, ptr ca se vor schimba datele problemei .
Va multumesc si va rog sa postati acolo ca nu am gasit o lamurire prin posturile colegilor de forum .
alex_t - Capacul are acele supape de care zici tu, o sa ma uit la ele sa vad daca functioneaza . Iti multumesc de raspuns, cu ocazia asta am aflat si pe unde arunca in caz de suprapresiune .
Antigel am pus 2L , iar apa distilata 3l . Din ce am citit in Autodata zice ca ar trebui sa intre 5.6 l . Daca termostatul este cel care e prins in radiator in infiletare in partea de jos si in care intra o mufa, da s-a umblat(adica a fost scos de pe radiatorul vechi si pus pe cel nou) .
Deschid un thread nou, in care relatez toata patania pe larg, ptr ca se vor schimba datele problemei .
Va multumesc si va rog sa postati acolo ca nu am gasit o lamurire prin posturile colegilor de forum .
- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
@il20let, capacul vasului de expansiune cu 2 fire, apare doar pe masinile echipate cu check control, printre care se afla si verificarea nivelului lichidului de racire.
LE: am observat ca dupa ce a functionat motorul o perioada de timp mai indelungata, lichidul din vasul de expansiune scadeMULT. opresc motorul, lichidul ramne tot la nivel scazut. desfac capacul, se aude cum da aer comprimat afara, si lichidul revine la nivelul optim. asa face de obicei? asa face pana se aeriseste sistemul? sau nu e normal.
LE: am observat ca dupa ce a functionat motorul o perioada de timp mai indelungata, lichidul din vasul de expansiune scadeMULT. opresc motorul, lichidul ramne tot la nivel scazut. desfac capacul, se aude cum da aer comprimat afara, si lichidul revine la nivelul optim. asa face de obicei? asa face pana se aeriseste sistemul? sau nu e normal.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
alex_t a scris:LE: am observat ca dupa ce a functionat motorul o perioada de timp mai indelungata, lichidul din vasul de expansiune scadeMULT. opresc motorul, lichidul ramne tot la nivel scazut. desfac capacul, se aude cum da aer comprimat afara, si lichidul revine la nivelul optim. asa face de obicei? asa face pana se aeriseste sistemul? sau nu e normal.
Dupa cum probabil stii, cu motorul rece (masina pe o suprafata plana, orizontala) nivelul lichidului trebuie sa fie la indicatorul de pe vasul de expansiune. Odata cu cresterea temperaturii, nivelul lichidului in vasul de expansiune cred ca ar trebui sa creasca un pic, nu sa scada. Poate intr-adevar ai ceva aer in sistem.
- alex_t
- OP
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
murzick a scris:
Dupa cum probabil stii, cu motorul rece (masina pe o suprafata plana, orizontala) nivelul lichidului trebuie sa fie la indicatorul de pe vasul de expansiune. Odata cu cresterea temperaturii, nivelul lichidului in vasul de expansiune cred ca ar trebui sa creasca un pic, nu sa scada. Poate intr-adevar ai ceva aer in sistem.
alex_t a scris:LE: am observat ca dupa ce a functionat motorul o perioada de timp mai indelungata, lichidul din vasul de expansiune scadeMULT. opresc motorul, lichidul ramne tot la nivel scazut. desfac capacul, se aude cum da aer comprimat afara, si lichidul revine la nivelul optim. asa face de obicei? asa face pana se aeriseste sistemul? sau nu e normal.
Dupa cum probabil stii, cu motorul rece (masina pe o suprafata plana, orizontala) nivelul lichidului trebuie sa fie la indicatorul de pe vasul de expansiune. Odata cu cresterea temperaturii, nivelul lichidului in vasul de expansiune cred ca ar trebui sa creasca un pic, nu sa scada. Poate intr-adevar ai ceva aer in sistem.
intr-adevar s-a stabilizat, sta frumos la jumatate acum.
o intrebare, cati litri de lichid de racire trebuie sa intre? stiam ca instalatia are capacitatea de 4 litri. insa am bagat 4,5.