Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Multi spala motorul si compartimentul lui fara sa stie cum se face. De aici apar probleme ulterioare grave, masina nu porneste, se distrug diverse componente (mai ales ECU) etc...daca nu pe loc atunci in timp cu siguranta.
Altii ca sa evite asa ceva nu il spala, iarasi gresit.
Ca orice spalare avem citiva pasi : inmuiere, prespalare, spalare, clatire, uscare.

DE CE SA SPALAM ? :
Nu ca arata bine si sa avem ce arata si mindri. Nu !
In timp se aduna praf, noroi care mentine umezeala si de aici apare rugina si oxidarile.
Toate contactele electrice se bazeaza pe depuneri fine de aliaje care nu oxideaza usor dar prin prezenta apei, a tempearaturii si a diferentelor ei bruste, a curentului electric, acestea cedeaza si se formeaza oxizi care prezinta rezistenta de contact.
Oxizii formati prezinta provoaca incalzirea contactelor, informatii eronate de la senzori, foarte des pica ECU din aceasta cauza, alternatorul nu incarca, electromotorul abia se invirte si tot asa. Prezenta umezelei/apei pe o rezistenta de contact sau intre doua metale cu diferenta de potential (tensiuni diferite) duce la degajarea oxigenului (o mica hidroliza) si el va ajuta si mai mult la formarea oxizilor.
De asemenea un contact slab/oxidat duce la incalzirea lui, se ard conectori, fire, componente.
Rugina ne maninca zilele si aripile/capota/compartiment grila aerisire/ranforsarile etc...
In plus praful se fixeaza in zone in care este prezenta vaselina/uleiul. La cutia de viteze avem vaselina si in combinatie cu praful se formeaza o pasta abraziva numai buna pentru uzura prematura (de exemplu timoneria).
Linga filtrul de ulei este mufa de la sonda de oxigen, putin ulei ceva praf ca avem girla pe drumurile tarii si apa ca este de unde si hop informatia este compromisa.
La un motor curat se observa usor scurgeri, furtune imbatrinite ...
Un radiator plin de praf, insecte decedate, frunze nu mai face treaba in parametri. Atentie sa nu fiti cu jetul prea aproape ca veti indoi lamelele care sunt din aluminiu.

DOTARE :
Curatator sub presiune, turbojet mai spun unii, dar nu neaparat necesar se poate si fara dar mai multa munca.
Un compresor de aer, din punctul meu de vedere indinspensabil, dar se poate folosi si un aspirator in schimb la anumite zone rezultate vor fi pe pe masura.
Detergent degresant, petrol/petrosin/gaz lampant si WD40 pentru cele care se incapatineaza.
Spray pentru contacte electrice.
Spray pentru curatat jenti aluminiu, se va folosi la cutie viteze si motor
Penson mic, penson cu coada lunga gen vopsit calorifer, periuta de dinti, cirpe, chei, surubelnite.
Detartrant sanitar cif/cilit pentru instalatia de spalat parbrizul/luneta.

DEZECHIPAREA :
Se scoate bateria, nu decuplare o scoatem efectiv sa putem curata si sub ea si sa nu fie alimentat nimic cit lucram !
Se scoate priza de aer, carcasa filtru. Se protejeza racordul flexibil cu o punga prinsa bine cu banda izolatoare. Ca sa fim siguri mai punem una. Daca nu vreti asa se scoate si racord flexibil si debitmetru si protejati intrarea in throttle body.
Se scoate grila de la aerisire (vezi aici : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13941). Se protejeaza gura ca sa nu bagam apa pe circuit.
Se demonteaza bara fata (vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11467).
Suruburile si clipsurile se pun in detergent la inmuiat si se curata si ele.
In acest timp motorul se raceste. Spalarea se face numai cu motor rece sau putin caldut pentru a nu se evapora solutiile si sa nu facem soc termic. Plasticul, cauciucul sunt polimeri care ca orice este organic au viata scurta. Structura lor se modifica prin actiunea ultravioletelor, diferntelor bruste de temperatura, agentilor chimici, a oxigenului atmosferic. Socul termic distruge si garniturile cea mai cunoscuta fiind "ciupirea" garniturii de chiulasa cind se toarna apa/antigel rece in motor fierbinte.

INSPECTIA VIZUALA :
Ne uitam cu atentie la toate furtunele sa nu aiba aspect de cauciuc imbatrinit cu fisuri si noi sa le semnam decesul cu jetul.
Toate "matele" sa fie fixate.
Mansoanele de protectie de la fire/cablu ambreiaj/caseta directie sa fie intacte.
Gaurile de scurgere a apei de la compartimentul grilei de aerisire sa nu fie obturate.

PRESPALARE / INMUIERE :
Se decupleaza bateria obligatoriu, am mai spus !
Primul gest ar fi sa bagati putin aer cu pistolul sa zboare praful/insectele/frunzele...
Se va incepe cu capota, de sus in jos. Se pulverizeaza detergent cu pulverizatorul sau petrol cu pistolul/pulverizatorul. Lasam putin sa se inmoaie. Se freca cu pensonul peste tot, cu cirpa pe furtune si tot asa.... Unde avem prea multa mizerie mai bagam detergent/petrol.

CLATIRE :
Clatim cu jetul de apa sau cu o solutie slaba de detergent sau petrol din abundenta.
Observam unde a mai ramas prea multa mizerie ca la spalare sa nu uitam sa insistam in zonele respective.

SPALARE :
Pulverizam din nou si ne apucam meticulos de curatat. Se spala numai cu detergent deoarece petrolul va lasa o pelicula grasa care va fixa tot praful.
Se curata cu rabdare toate ungherele si locurile greu accesibile cu penson, cirpa, periute dinti.

CLATIREA :
Pentru clatire folosim numai apa din abundenta.

USCAREA :
Se aplica jetul de aer ca sa scapam repede de apa ramasa in toate ungherele, alternator,
nervurile de la galeria de admisie, sigurante... Dupa aceasta desfacem toate mufele si le uscam, toate! si mai ales la nu uitati de injectie si ECU. Se demonteaza inductia se usuca si acolo bine, cititi la schimbare bujii cum se desface. Unde constatam ca sunt probleme folosim spray pentru contace electrice, penson, periuta de dinti. Nu se foloseste smirghel, nu se rade ! Toate contactele sunt acoperite cu un strat subtire din metale/aliaje care nu oxideaza. Daca indepartati mecanic aceste depuneri fine contactul este compromis, pe moment merge dar in timp va oxida cu siguranta.
Toate mufele au garnituri din cauciuc pentru etansare, aveti grija sa nu ramina apa sub ele si in primul rind sa existe in caz contrar va ginditi la improvizatii. Unii conectori au burduf de cauciuc, se baga jetul si uscam si acolo. Firul este prins de pinul respectiv prin stringere si daca ramine apa iarasi nu este bine.
La sfirsit cuplam bateria si protejam contactele cu putina vaselina.

SOLUTII DE PROTECTIE :
Pe vopsea si chiar plastic cum ar fi cel de la aripa interioara se aplica ceara. Se gaseste in cutii metalice sub forma de pasta. Aplicarea se face cu un burete si dupa ce se usuca se da lustru cu o cirpa curata eventual umezita. De ce ? Nu este o chestie gen asta e zu-zu complet. Stratul de ceara impiedica depunerea prafului si apa nu mai stationeaza pe suprafata. Foarte importanta este aplicarea ei in compartimentul grilei de aerisire, aripi interioare, ranforsari. Veti constata ca se aduna mai putina mizerie si se va indeparta mai usor.
Pentru zone ascunse se foloseste ceara lichida care se aplica prin pulverizare.
Exista in comert si solutii pentru intretinerea cauciucului(anvelopelor). Se poate folosi cu succes pentru furtune si curea alternator.
Se va unge din nou cu vaselina schimbatorul de pe cutie dar nu si tijele. Ele nu trebuie ca fie grase ca vor aduna praf.






Ce am prezentat este o curatare totala care de obicei o fac odata pe an cind schimb ulei, filtre etc. De multe ori sa stiti ca am spalat in spatele blocului cu citeva sticle de apa dar cind era foarte cald, suflam putin in mufe si lasam sa se evapore.
Acest post il voi completa/revizui ca intotdeauna. Mai am ceva poze pe care am sa le pun ca sa fie mai explicit.


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Mie 15 Oct, 2008 10:36 am, modificat de 9 ori în total
Skip ads

  • adrian.preda

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Petrolul nu ataca unele cauciucuri? Eu asa stiu. Deci e posibil ca unele furtune(mansoane, garnituri) sa fie atacate de petrol. Cred ca e mai buna o spalare cu solutie slaba de detergent.
Instalatia de spalare geamuri (parbriz, luneta) dupa o spalare cu detatrant e bine sa primeasca si un jet de aer sub presiune? ca sa sara toate mezeriile din duze? Sau un jet de aer bagat prin duze ca sa scoata mizeriile pe furtune innapoi. La Corsa mea nu stiu cum e, dar la un Fiat Mareea Weekend are niste supape ca sa tina instalatia plina cu solutia de parbrize pentru a nu fi nevoie sa mearga pompa in gol pana se umplu furtunele cu solutie. si atunci nu stiu daca merge in sens invers jet de aer
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
adrian.preda Ma bucur ca ai intrebat, prin petrol me refeream la cel cu care se aprinde focul la tara. Este un distilat slab si dupa cum am vazut nu ataca dopul de cauciuc. Distilatele superioare de genul diluanti, acetona, xilen etc care le recunoastem prin evaporarea lor rapida, faptul ca solva plasticul, pateaza vopseaua nu se vor folosi !
Detergentul este cea mai sigura solutie de curatat, dar atentie la compozitie, sa nu contina soda caustica.
In legatura cu instalatia de spalat luneta, parbriz am sa-mi fac timp sa termin postul. Se scot duzele care se spala cu detrartrant separat. In vas se pune detartrant diluat pina sus, se lasa sa faca reactia dupa care se scoate cu ajutorul pompei. Furtunasele din fata si spate sa fie indreptate in jos sa nu sara stropi pe vopsea. Se clateste cu apa bine dupa care se monteaza.
La Corsa mea nu stiu cum e, dar la un Fiat Mareea Weekend are niste supape ca sa tina instalatia plina cu solutia de parbrize pentru a nu fi nevoie sa mearga pompa in gol pana se umplu furtunele cu solutie.
Corect, uite un om care stie de supapa/valva.
Citeste aici si ai sa intelegi de ce ma chinui sa fac cite un post cit de cit explicat:
https://www.clubopel.com/vie...;highlight=#72383
Inca putin si cine stie la ce ajungea, poate un computer intreg ca sa rezolve ce defapt face o bila si un arc.
  • vallydragomir2005

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
A spalat cineva Agila la MOTOR? la SPALATORIILE NOASTRE DE PRIN ROMANICA?



stiu atat ca se arunca in medie cam 2 litri de solutie....SPECIALA:D
si apoi iti toarna apa la motor, caldutza ca sa nu crape, pana cand iese luna:D

A INCERCAT CINEVA? INCERC EU PRIMUL?
sau ma potolesc si spal compartimentul motor cu altceva

ASTEPT SFATURI !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am vazut ca stai la casa si vrei sa vinzi masina...
Spala singur cum am descris, la spalatorii ai riscul de a nu mai porni (ei nu decupleaza bateria) sau dupa ce o vinzi sa aiba viitorul proprietar probleme si tu un cucui de la el.
Solutia speciala e o zeama infecta. Foloseste detergent de vase daca nu ai altceva la indemina.
  • vallydragomir2005

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ok Merci de Sfat domnule DAN.......voi incepe degresarea acestei masini care mi-a mancat ZILELE .....spre exemplu azi M-A LASAT BATERIA:DVery HappyVery Happy de odata m-a lasat balta



inca odata va felicit ptr ceea ce faceti!
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Din ce am citit nu am vazut sa scrie peundeva ca se acopera si ceva parte electrica. E adevarat ? Nu trebuie acoperit decat aerisirea ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoti bateria si acoperi admisia, dupa spalare dar sa nu stai cu turbojetul prea aproape, OBLIGATORIU scoti toate mufele si bagi compresorul pe ele sa le usuci.
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am scos bateria si am acoperit admisia dar dupa spalare nu a vrut sa mai porneasca, se aprindeau si se stingeau becurile in bord si la automat clantanea ca si un sunet de la electromotor, atunci am inceput sa scot diverse mufe si sa pun compresorul pe ele dar fara rezultat pana am scos cele 2 mufe mari de la CPU, dupa ce am suflat bine cele 2 mufe problema s-a rezolvat, a mai ramas martorul de bord EPS cam 10 minute si s-a stins, aum totul e ok. Mersi de sfaturi, ziua buna
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai avut bafta pentru moment, ramane de vazut pe viitor cita. Am scris clar ca se scot toate mufele si se usuca, am scris inca odata de cele de la ECU, de inductie, de injectie...
  • cosminm_80

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Agila 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2011

  • Mesaj Privat
eu am spalat acum o luna motorul la spalatorie cu jet de apa calda! Nu am acoperit nimic si nu am avut nici o problema!
  • vlad_blk

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Este vre-o problema daca spal motorul de la Agila la o spalatorie cu abur? Presupun ca nu o sa dea cu degresanti pe motor si diverse solutii corozive pe fire.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Problema nu sunt substanțele extra folosite.Ci apa!
  • vlad_blk

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Ideea e ca la spalatul cu aburi se foloseste foarte putina apa sub forma de vapori, teoretic riscul de a se oxida diverse contacte fiind mai mic. In plus, aburul dispare mai repede de pe motor decat apa pusa cu turbojetul.
  • vlad_blk

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Mi-am spalat azi motorul la o spalatorie cu abur si sunt total dezamagit:
1. Tot ramane apa ( foarte putina ce-i drept, dar ramane)
2. Nu a fost foarte eficienta, unde au fost zone patate de ulei si imbacsite cu mizerie s-a dus foarte greu sau deloc.
Dupa experienta asta, eu unu personal o sa raman la metoda periuta si carpa.
Partea buna e ca toti senzorii is ok ( poate din cauza jegului de pe mufe Smile) )
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR