- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Pentru inceput, vreau sa va zic ca am cautat si citit diverse posturi insa nu sunt lamurit de nici un fel .
Totul a inceput joia trecuta, in zona Unirii , stand in trafic la coada , am observat cum acul de la apa a atins 100 grade si ventilatorul nu mai pornea dupa care au inceput sa iasa aburi de sub capota. Am tras masina pe partea cealalta a strazii, am observat unde era problema(stutul din plastic de la radiator, din stanga sus s-a fisurat) . Mi-am rezolvat problemele dupa care am revenit la masina cu 2 x 2+2 "Stop Leak"(solutia aia de lipit cu pilitura) si cateva bidoane cu apa distilata . Am pus un 2+2 , apa si am plecat usor spre casa . La jumatea drumului am facut un popas sa se mai raceasca motorul , dupa care am pus si celalalt 2+2 plus niste apa ca inca arunca apa . Am ajuns acasa cu chiu cu vai , deja prin gaura care se formase imi intra degetul .
Am cumparat radiator nou, am fost la service (Cu masina, cu motorul pornit, in starea in care era ) . Mi-a schimbat radiatorul, am pus 2l de antigel si 3l de apa distilata(in autodata zice ca ar intra 5.6 l ) .
Toate bune si frumoase, insa problemele sunt in felul urmator(din ceea ce am citit):
1) E posibil sa fi ars garnitura de chiulasa avand in vedere ca in majoritatea timpului cat am mers cu masina nu prea aveam lichid de racire ca mi-l arunca(apa nu a atins 100 grade in drumurile pe care le-am facut) . Nu baga ulei in apa si nici apa in ulei, nivelul lichidului de racire si al uleiul este ok, nu da fum de nici o culoare .
2) Daca las masina la relanti, ventilatorul porneste foarte greu(98-99grade) , la drum sta la 89-90grade , inainte cu radiatorul vechi pornea intre 95-97 la relanti , iar la drum intins la fel cu cel nou(89-90).
3) Problema cea mai deranjanta avand in vedere ca vine frigul este ca nu mai baga caldura deloc . Mentionez ca , caldura a functionat in ziua respectiva in care s-a intamplat incidentul deci e exclus faptul ca nu a mers ea dinainte . Baga aer, dar nu e rece, nici cald . E posibil sa se fi infundat caloriferul cu 2+2-ul ? Daca are cineva un desen in care este aratata pozitia acestuia si modalitatea de a ajunge la el ii voi fi recunoscator daca il va posta aici .
4)Temostatul este piesa ce vina infiletata in radiator , in partea stanga in jos in care intra o mufa ?!
Multumesc anticipat celor ce-mi vor raspunde .
Cu respect,
Cozmin !
LE: Am postat o poza , daca-mi poate explica cineva ce semnifica acea pompa sau ce o fi cu un filtru in capat din ovalul rosu din dreapta . La pornirea motorului, dupa ce a stat oprit mai mult de 1 ora, 2 porneste acea "piesa" si lucreaza aprox.1 minut dupa care se opreste.
Ultima modificare făcută de cozmino la Mie 12 Sep, 2007 8:41 pm
Totul a inceput joia trecuta, in zona Unirii , stand in trafic la coada , am observat cum acul de la apa a atins 100 grade si ventilatorul nu mai pornea dupa care au inceput sa iasa aburi de sub capota. Am tras masina pe partea cealalta a strazii, am observat unde era problema(stutul din plastic de la radiator, din stanga sus s-a fisurat) . Mi-am rezolvat problemele dupa care am revenit la masina cu 2 x 2+2 "Stop Leak"(solutia aia de lipit cu pilitura) si cateva bidoane cu apa distilata . Am pus un 2+2 , apa si am plecat usor spre casa . La jumatea drumului am facut un popas sa se mai raceasca motorul , dupa care am pus si celalalt 2+2 plus niste apa ca inca arunca apa . Am ajuns acasa cu chiu cu vai , deja prin gaura care se formase imi intra degetul .
Am cumparat radiator nou, am fost la service (Cu masina, cu motorul pornit, in starea in care era ) . Mi-a schimbat radiatorul, am pus 2l de antigel si 3l de apa distilata(in autodata zice ca ar intra 5.6 l ) .
Toate bune si frumoase, insa problemele sunt in felul urmator(din ceea ce am citit):
1) E posibil sa fi ars garnitura de chiulasa avand in vedere ca in majoritatea timpului cat am mers cu masina nu prea aveam lichid de racire ca mi-l arunca(apa nu a atins 100 grade in drumurile pe care le-am facut) . Nu baga ulei in apa si nici apa in ulei, nivelul lichidului de racire si al uleiul este ok, nu da fum de nici o culoare .
2) Daca las masina la relanti, ventilatorul porneste foarte greu(98-99grade) , la drum sta la 89-90grade , inainte cu radiatorul vechi pornea intre 95-97 la relanti , iar la drum intins la fel cu cel nou(89-90).
3) Problema cea mai deranjanta avand in vedere ca vine frigul este ca nu mai baga caldura deloc . Mentionez ca , caldura a functionat in ziua respectiva in care s-a intamplat incidentul deci e exclus faptul ca nu a mers ea dinainte . Baga aer, dar nu e rece, nici cald . E posibil sa se fi infundat caloriferul cu 2+2-ul ? Daca are cineva un desen in care este aratata pozitia acestuia si modalitatea de a ajunge la el ii voi fi recunoscator daca il va posta aici .
4)Temostatul este piesa ce vina infiletata in radiator , in partea stanga in jos in care intra o mufa ?!
Multumesc anticipat celor ce-mi vor raspunde .
Cu respect,
Cozmin !
LE: Am postat o poza , daca-mi poate explica cineva ce semnifica acea pompa sau ce o fi cu un filtru in capat din ovalul rosu din dreapta . La pornirea motorului, dupa ce a stat oprit mai mult de 1 ora, 2 porneste acea "piesa" si lucreaza aprox.1 minut dupa care se opreste.
Ultima modificare făcută de cozmino la Mie 12 Sep, 2007 8:41 pm
- alex_t
- **
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
4) aia e termocupla , aia comanda pornirea ventilatorului in fucntie de temperatura poate nu mai buna si nu comnada cum trebuie , pune mufa pe direct si vezi daca porneste ventilatorul
*termostatul e pe motor si din iel pleaca furtunul care intra in radiator(e ala din poza lui alex) , el lasa sa treaca apa doar cand ajunge la temperatura de lucru. daca el e blocat sau nu deschide de tot nu circula apa cum trebuie prin instalatie
* mai e problema cu capcul ala de la vasul de expansiune (schimba-l e ieftin) poate tocmai de aia a crpat radiatorul a facut presiune prea mare
- si daca e presiune mare , fierbe apa mai repede(ca la oala de presiune ) adica ajunge mai repede la temperatura de fierbere cahiar daca aceasta e putin mai mare cam 105 grade
acu ar trebui sa afci o curatre cu apa multa(furtun) a instalatiei, ca sa iasa 2+2 ala
Ultima modificare făcută de mctoto la Mie 12 Sep, 2007 9:00 pm
*termostatul e pe motor si din iel pleaca furtunul care intra in radiator(e ala din poza lui alex) , el lasa sa treaca apa doar cand ajunge la temperatura de lucru. daca el e blocat sau nu deschide de tot nu circula apa cum trebuie prin instalatie
* mai e problema cu capcul ala de la vasul de expansiune (schimba-l e ieftin) poate tocmai de aia a crpat radiatorul a facut presiune prea mare
- si daca e presiune mare , fierbe apa mai repede(ca la oala de presiune ) adica ajunge mai repede la temperatura de fierbere cahiar daca aceasta e putin mai mare cam 105 grade
acu ar trebui sa afci o curatre cu apa multa(furtun) a instalatiei, ca sa iasa 2+2 ala
Ultima modificare făcută de mctoto la Mie 12 Sep, 2007 9:00 pm
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Acolo nu s-a umblat si cred ca ai perfecta dreptate(am stat putin si am cugetat asupra traseului lichidului de racire si are logica ) . La el nu s-a umblat, atunci banuiesc ca cea de jos la care s-a umblat e termocupla .
O sa cumpar capac nou(9.5ron-swag), termocupla(25ron-facet) si termostat(93ron-vernet) . Cat despre curatat , nu stiu cum o sa fac pentru ca nu am posibilitatea sa spal cu furtunul, incerc sa gasesc o solutie .
off T: pot sa folosesc poza pusa de tine? Vreau sa editez primul post unde vreau sa mai adaug o nelamurire .
O sa cumpar capac nou(9.5ron-swag), termocupla(25ron-facet) si termostat(93ron-vernet) . Cat despre curatat , nu stiu cum o sa fac pentru ca nu am posibilitatea sa spal cu furtunul, incerc sa gasesc o solutie .
off T: pot sa folosesc poza pusa de tine? Vreau sa editez primul post unde vreau sa mai adaug o nelamurire .
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
mctoto a scris:4) aia e termocupla , aia comanda pornirea ventilatorului in fucntie de temperatura poate nu mai buna si nu comnada cum trebuie , pune mufa pe direct si vezi daca porneste ventilatorul
*termostatul e pe motor si din iel pleaca furtunul care intra in radiator(e ala din poza lui alex) , el lasa sa treaca apa doar cand ajunge la temperatura de lucru. daca el e blocat sau nu deschide de tot nu circula apa cum trebuie prin instalatie
* mai e problema cu capcul ala de la vasul de expansiune (schimba-l e ieftin) poate tocmai de aia a crpat radiatorul a facut presiune prea mare
- si daca e presiune mare , fierbe apa mai repede(ca la oala de presiune )
acu ar trebui sa afci o curatre cu apa multa(furtun) a instalatiei, ca sa iasa 2+2 ala
*termostatul e pe motor si din iel pleaca furtunul care intra in radiator(e ala din poza lui alex) , el lasa sa treaca apa doar cand ajunge la temperatura de lucru. daca el e blocat sau nu deschide de tot nu circula apa cum trebuie prin instalatie
* mai e problema cu capcul ala de la vasul de expansiune (schimba-l e ieftin) poate tocmai de aia a crpat radiatorul a facut presiune prea mare
- si daca e presiune mare , fierbe apa mai repede(ca la oala de presiune )
acu ar trebui sa afci o curatre cu apa multa(furtun) a instalatiei, ca sa iasa 2+2 ala
Daca imi permiti o corectie.....Punctul de fierbere al apei sub presiune creste nu scade....adica apa din instalatie va fierbe mai greu daca este sub presiune decat apa dintr-o instalatie fara presiune.
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- alex_t
- **
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
@mctoto - Multumesc mult , m-am lamurit cu pompa .
@alex_t - Multumesc frumos !!!
Maine voi cumpara cele necesare postate mai sus si sambata sper sa schimb termocupla si termostatul .
Acum referitor la curatat, daca dau jos radiatorul(il curat, ca probabil din mizeria aia de 2+2 s-a dus si prin radiator) , dau jos termostatul si scot capacul de la vasul de expansiune si pe acolo bag apa, practic ar trebui sa-mi arunce apa prin locul unde a fost termostatul , nu ?
@alex_t - Multumesc frumos !!!
Maine voi cumpara cele necesare postate mai sus si sambata sper sa schimb termocupla si termostatul .
Acum referitor la curatat, daca dau jos radiatorul(il curat, ca probabil din mizeria aia de 2+2 s-a dus si prin radiator) , dau jos termostatul si scot capacul de la vasul de expansiune si pe acolo bag apa, practic ar trebui sa-mi arunce apa prin locul unde a fost termostatul , nu ?
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
mctoto a scris:- si daca e presiune mare , fierbe apa mai repede(ca la oala de presiune ) adica ajunge mai repede la temperatura de fierbere cahiar daca aceasta e putin mai mare cam 105 grade
No offense, dar nu ma pot abtine sa nu te contrazic. Crescind temperatura lichidului in sistem, creste si presiunea. Odata cu cresterea presiunii creste si temperatura la care incepe sa fiarba acel lichid (punctul de fierbere). Dar nimic din astea nu poate sa faca ca temperatura acelui lichid sa creasca mai repede. De unde s-ar lua energia pentru asta? Temperatura lichidului creste doar ca urmare a cresterii temperaturii blocului motor care e disipata in lichidul de racire.
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
murzick a scris:
No offense, dar nu ma pot abtine sa nu te contrazic. Crescind temperatura lichidului in sistem, creste si presiunea. Odata cu cresterea presiunii creste si temperatura la care incepe sa fiarba acel lichid (punctul de fierbere). Dar nimic din astea nu poate sa faca ca temperatura acelui lichid sa creasca mai repede. De unde s-ar lua energia pentru asta? Temperatura lichidului creste doar ca urmare a cresterii temperaturii blocului motor care e disipata in lichidul de racire.
mctoto a scris:- si daca e presiune mare , fierbe apa mai repede(ca la oala de presiune ) adica ajunge mai repede la temperatura de fierbere cahiar daca aceasta e putin mai mare cam 105 grade
No offense, dar nu ma pot abtine sa nu te contrazic. Crescind temperatura lichidului in sistem, creste si presiunea. Odata cu cresterea presiunii creste si temperatura la care incepe sa fiarba acel lichid (punctul de fierbere). Dar nimic din astea nu poate sa faca ca temperatura acelui lichid sa creasca mai repede. De unde s-ar lua energia pentru asta? Temperatura lichidului creste doar ca urmare a cresterii temperaturii blocului motor care e disipata in lichidul de racire.
In pricipiu tu ai dreptate dar numai pe jumatate.Exista si reversul medaliei....adica o scurgere cat de mica pe instalatia de racire va cauza pierderea presiunii si astfel rezulta o incalzire prematura a lichidului de racire,acest circuit de racire fiind proiectat sa lucreze sub presiune,iar supraincalzirea intervine in urma incapacitatii sistemului de a raci lichidul .
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Deci, pentru inceput , ii dau dreptate lui il20let : "o scurgere cat de mica pe instalatia de racire va cauza pierderea presiunii si astfel rezulta o incalzire prematura a lichidului de racire,", lucru care l-am remarcat mai demult in momentul in care s-a slabit colierul de la furtunul ce intra in radiator si picura pe acolo lichid de racire .
Recunosc ca nu mi-a placut fizica , deci nu intru in contradictii cu voi .
Am rugamintea ca discutia voastra sa nu degenereze intr-un conflict/cearta pe acest thread .
Va multumesc !
Recunosc ca nu mi-a placut fizica , deci nu intru in contradictii cu voi .
Am rugamintea ca discutia voastra sa nu degenereze intr-un conflict/cearta pe acest thread .
Va multumesc !
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
il20let a scris:In pricipiu tu ai dreptate dar numai pe jumatate.Exista si reversul medaliei....adica o scurgere cat de mica pe instalatia de racire va cauza pierderea presiunii si astfel rezulta o incalzire prematura a lichidului de racire,acest circuit de racire fiind proiectat sa lucreze sub presiune,iar supraincalzirea intervine in urma incapacitatii sistemului de a raci lichidul .
Hai sa te contrazic si pe tine (btw, nu sint Gica Contra). Cele spuse mai devreme de mine erau cu referire la un sistem de racire care functioneaza corect, fara pierderi de presiune sau alte probleme. Daca sistemul pierde presiune si ea (presiunea) e practic egala cu cea atmosferica, atunci se intimpla doar ca lichidul din instalatie sa-si pastreze punctul de fierbere (putin peste 100 grade daca in instalatie e antigel si nu apa simpla). In nici un caz temperatura nu creste mai repede doar pentru ca e presiunea mai mica. Repet intrebarea: "De unde s-ar lua energia pentru asta?". Ce se intimpla de fapt in cazul asta este ca lichidul incepe sa fiarba (exact ce nu au vrut proiectantii sistemului sa se intimple), transformindu-se in gaz (abur). Gazul nu mai e un agent de racire asa de bun, asa ca sistemul nu va mai raci eficient motorul. Sper sa fi fost coerent la ora asta cind imi pica ochii in gura de somn.
cozmino, multumim pentru atentionare, dar departe de noi gindul asta.
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Mizeria de 2+2 cum ai spui tu s-a depus si prin canalele aerotermei atat,din acest motiv nu mai baga nici caldura dupa incidentul cu radiatorul.Garnitura de chiuloasa poate scapa nevatamata daca ai avut grija sa nu mergi cu motorul incins prea mult timp.Incearca desfundarea circuitului de racire in prima faza cu apa sub presiune si abia dupa aceea cu detatrantii care se gasesc pe piata,asta sa nu mai ai si probleme cu cine stie ce coroziuni dupa aceea.Ca sa nu pierzi prea mult timp cu aeroterma desfa cele doua furtune tur-retur si incearca cu apa cu ceva presiune,sigur au ceva doape care obtureaza circulatia apei calde.
- cozmino
- OP
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat