Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am tot cautat explicatii la problema mea dar nu am gasit nimic.Imi toceste cauciucul pe dreapta fata pe interior.
Anul trecut a fost usor lovita masina,s-a rupt bratul stang. Dupa ce am schimbat bratul si ce a mai fost pe acolo,am facut directia. toate bune,nu tragea intr-o parte,nu nimic. Cand am pus cauciucurile de iarna,am observat o usoara diferenta la tocirea cauciucului,dar nu prea am bagat in seama,abea se observa. in schimb cauciucul de iarna mi l-a terminat pe interior. Am zis ca poate nu o fi facut ala directia cum trebuie,si am mai inchis unghiul doar pe partea dreapta o tura,insa tot toceste si mi se pare ca roata sta putin inclinata pe partea dreapta (ceva de genul \). Am ridicat-o pe cric si am lasat-o usor si am observat ca partea interioara face contact cu pamantul mai intai, adica nu face contact toata anvelopa odata.
Vreo ideie?
Skip ads

  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Se numeste camber negativ. Cauta mai multe pe internet despre asta, cica sunt niste suruburi cu care reglezi camber-ul.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si o alta idee ar fi sa nu te apuci tu acasa desuruband cite o spira si vizualizand cum atinge anvelopa pamantul. Mergi si fa o diagnoza geometrie directie si spune ,,ingerasul,, sa nu fi fost afectat ,,jugul,, de la lovitura de anul trecut ce ti-a rupt bratul.
Plus ca degeaba faci simetrice perfect rotile si unghiurile fata daca nu si ,,pasalesc,, cu spatele. Partea nasoala este ca pentru o diagnoza unghiuri nu trebuie sa ai jocuri. ( bucsi, pivoti, capete bara, rulmenti - fata si rulmenti spate + suspensia in stare buna ( arcuri intregi , telescoape/flanse , ma rog , tot kit-ul telescop in stare buna ).
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Am facut anul trecut dupa reparatie la atelier specializat geometria computerizata. Nenea de acolo a zis ca nu a fost afectat jugul ai si din ce mi.a zis roata stanga spate ,are caderea cam mare dar asta nu se poate regla. Ce sa.i fac mai mult? A verificat-o atunci si nu a gasit niciun fel de joc,iar anul asta in februarie am facut itp si tot la fel a zia ca nu are jocuri in alticulatie.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Iti recomand sa cauti un alt service reglat directie computerizata , sa faci initial doar o diagnoza sa vezi cum stai , eventual discuta si cu mecanicii de acolo daca e necesar sa schimbi puntea spate dar fara principiul ,,las' ca merge si asa,,
Punte spate gasesti la dezmembrari, am cautat si eu si mi-au cerut intre 300 si 600 lei.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
O sa vorbesc cu un prieten care cunoaste niste baieti pe la Skoda Rm. Valcea. Astia din Curtea de Arges sunt varza.
Am reusit sa descifrez si fisa ce mi-a dat-o cand am facut directia si ce am observat "mai in neregula":
Unghiul de cadere pe rotile fata: Stanga -1.15* Dreapta -0.52*. In carte spune ca trebuie sa fie -1*10` +/- 30`. Cu diferenta de maxim 1* intre roti. Teoretic se afla pe aproape intre limite,insa roata din dreapta se vede la ochi ca este mai inclinata decat cea din stanga.
Am "cercetat" cu o metoda traditionala,am luat un boloboc si o ruleta,am fixat bolobobul vertical langa roata si am dat cu ruleta. La roata din stanga,si la buza de jos si la buza de sus mi-a iesit 3cm intre roata si boloboc,iar la cea din dreapta mi-a iesit sus 3cm si jos 2cm. Treaba e ca nu prea "bate"cu ce scrie pe hartia de la directie. As incerca o reglare a unghiului de cadere home made la roata din dreapta. Sincer in astia de la service nu prea mai am incredere, sunt doar simpli angajati plictisiti si fac totul de mantuiala.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am in fata diagnoza de la masina mea dar cand citesc ca vrei sa faci tu ,,home-made,, reglajele directiei , imi vine sa ma prind de cap ! Smile
N-am un scaner ca si-a dat duhul asa ca scriu cite ceva.

Apoi vad aici urmatoarele unghiuri si masuratori:
- convergenta totala
- semiconvergenta
- diferenta pozitie
- unghi cadere
- unghi fuga
- unghi inclinare pivot
- unghi inclus
- divergenta in curbe
- bracaj interior
- bracaj exterior

Si astea doar pe axa fata

Pentru spate cica ar fi:
- convergenta totala
- semiconvergenta
- diferenta pozitie
- unghi cadere
- unghi tractiune

Si la toate minunile astea tot felul de valori , grade , minute si secunde dar nu la toate.

Diagnoza e compusa din 3 coloane :
- valori nominale ( banuiesc STAS-ul cu tolerante )
- diagnoza propriu-zisa - adica ce au constatat fizic si efectiv pe masina
- ajustare - cat au intervenit si cat a trebuit sa modifice

Nu stiu ce au facut si ce n-au facut pe sub masina mea dar stiu ca directia e precisa , pot lasa de volan si la 160 km/h si la 5 km/h ca-si vede de drum drept si trag de aceleasi seturi de gume cu care am luat masina si par chiar ok.
Si sa nu uit - mi-au dat cearceaful asta cu diagnoza pentru ca mi-au schimbat un capat de bara fara macar sa ma intrebe eu ducand masina pentru cu totul alte probleme. Nah , fiecare castiga o paine cum poate ! Smile Am crezut ca pic pe jos cand mi-au spus veseli ca am o masina beton cu geometrie ok si eu nu-mi aminteam sa fi dus masina la service pentru nimic legat de directie si unghiuri ! Dar daca i-am vazut asa bucurosi , le-am platit totusi !

Oricum , revenind , sigur , tu poti incerca acasa niste reglaje si poate nu-ti va toci cauciucul in 3 luni ci intr-un an dar serios , totusi iti recomand un service dedicat.
Sa te chinui cu boloboc , sfori intinse puntea fata/spate sau cum am vazut pe cineva cu ,,laser,, in spatele blocului ( adica bricheta cu led albastru' dar asa , pe inserate Smile ) - nah , mi se pare ca suna daca nu a tiganeala , macar a loterie ! Smile
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Stiu ca pare o nebuneala,dar desteptul unde am fost eu sa-mi faca directia, un italian care se lauda ca nu stiu cati ani a lucrat in Italia in domeniu si care s-a casatorit cu o romanca iar acum profeseaza in Curtea de Arges, mi-a spus ca la masina asta nu se regleaza decat convergenta, ca celelalte unghiuri sunt nereglabile. Am mai dat si banii degeaba. Mi s-a luat de marii mecanici romani care sunt plictisiti pana peste cap de ceea ce fac si stiu doar sa te jumule de bani fara a-ti face o lucrare buna.
O sa vorbesc cu o cunostinta sa ma duc la Skoda Rm. Valcea, el se cunoaste cu toti pe acolo si sper ca-mi vor face treaba,desi nu mai am incredere. Momentan asta e plecat din localitate,deci mai astept.
P.S. Asa si eu pe fisa de cand am facut directia am o gramada de unghiuri,exact cum spui tu: Valorile constatate, Valorile standard si Valorile dupa reglaj. Doar ca la Valorile constatate nu am decat la unghiul de convergenta(Incidenza scrie pe foaie,are aparatrul in italiana) la restul sunt .......
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Orice se poate regla. Si daca e necesar , muti gauri sau tai si sudezi pentru repozitionare si tot reglezi.
Dintre masuratorile enumerate mai sus doar la ,,unghi inclinare pivot, unghi inclus si la bracaj interior si exterior ,, nu am nici un fel de valori la nici o rubrica.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Chiar as vrea sa vad vreun atelier in RO care largeste gauri,taie si sudeaza pentru a regla unghiurile ca la carte. Astia sunt doar niste jepcari care vor doar sa-ti ia banii si sa scape cat mai repede de tine.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
In ro unghiul de fuga se face din bieleta de directie si capatul de bara...
Atat ..
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Convergenta se regleaza din capatul de bara, celelalte unghiuri (cadere, fuga...) sunt teoretic nereglabile.
Tocirea unei singure anvelope pe interior e data de unghiul de cadere si poate avea mai multe cauze... amortizor, bascula, fuzeta, cadru motor...
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Silviu1393 a scris:Chiar as vrea sa vad vreun atelier in RO care largeste gauri,taie si sudeaza pentru a regla unghiurile ca la carte. Astia sunt doar niste jepcari care vor doar sa-ti ia banii si sa scape cat mai repede de tine.

Care crezi ca e soarta masinilor lovite din fata-lateral ? Se duc la dezmembrari ?
Ce sa-i spun omului care imi aduce masina pe platforma cu o roata fata bagata sub masina sau mutata mai in spate si uneori doar de la o simpla bordura ? - ,,Du-o frate la dezmembrari ? ,,
Dupa o bordura serioasa luata la 60 la ora , crede-ma , nu mai ai acolo nici un fel de unghiuri !
Si nu , atelierul de diagnoza nu taie si nu muta nimic - te trimit la un tinichigiu cu o foicica in care e trecut ce si citi mm sa fie mutat.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc @clau70 pentru raspunsul "la obiect". La mine presupun ca nu e afectat cadrul motor, vizual arata perfect,iar masina a fost lovita pe stanga nu pe dreapta,unde toceste. Problema este la ansamblul amortizor-fuzeta-bascula. Banuiesc tare bascula,mai precis pozitionarea pivotului in bascula. Cand am lovit-o am fost nevoit sa o "tarasc"vreo 3-4 metri sa o scot in afara partii carosabile.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si uite asa se complica discutia aiurea. De la initial doar un brat indoit in rest nimic afectat ( nici jug , nici nimic ) conform ultimei diagnoze , s-a ajuns la ,,scule de bascule,,.
Atunci bine.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
@Aries, stiu ca tu esti carcotas,am observat si prin alte discutii. Cu ce se complica discutia? Am spus la inceput de bratul ce a fost rupt pe stanga,fara a afecta jugul. El a fost inlocuit atunci iar problema e pe partea dreapta acum, am precizat si de ce cred asta.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Eu zic sa discutam ,,fara aprecieri,, gen carcotas ca ai mai citit tu nu stiu ce pe unde. si sa ne referim strict la geometria rotilor.

Apoi in alta ordine de idei ce facem noi aici se numeste ,,sezatoare... Daca ai putea regla ceva acasa , ok , as intelege sa ceri/primesti sfaturi , pui mana pe cheie si desfaci , reglezi /montezi pentru ca in fond cam la asta se refera forumul asta - sa mai facem din ce putem si noi nu sa tot dam carute de bani aiurea pe la service-uri. Dar nu poti frate , intelege-ma ! Mai ales in cazul tau unde e vorba ca ai trosnit o parte a masinii.
Sigur , e frumos ca venim fiecare cu idei si dezvoltam teorii dar directia ta ( a masinii ) tot asa ramane. Ai zis ca vei merge la Valcea la un atelier profi. Ok , vezi acolo ce rezolvi , in rest ne aburim unii pe altii aici.

Ca tu vrei sa incerci singur acasa , sa experimentezi si sa reglezi unghiuri ,,home-made,, , te poate opri cineva ? Nu. Dar eu cel putin nu pun nici o baza tehnica pe astfel de interventii. Mai mult decat atat , unghiurile geometriei directiei nu sint niste unghiuri fixe. Nu merge ca ai reglat unghiurile de cadere in spatele blocului si ala asa ramane pe veci ! Unghiurile sufera usoare modificari in timpul rularii si sint influentate de o serie de factori:
- starea anvelopelor si presiunea lor
- greutatea ( pasageri/bagaje) si distributia lor in functie de axele masinii
- configuratia drumului
- viteza de deplasare
- forta centrifuga in curbe .etc
Sanatate.
  • cezardanutu228

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutari - azi merg si eu la un reglaj de geometrie dupa schimbarea jantelor si cauciucurilor deoarece am o uzura anormala (camber negativ) la interior si dupa aceasta schimbare de jante si cauciucuri un usor joc al volanului cand depasesc 135 km/h.
Revin cu diagnoza celor de la service si ceea ce am facut pentru remediere.

Pentru a intelege mai bine am cautat pe internet si am gasit acest copil ce da niste explicatii.
http://www.youtube.com/watch?v=jSFmUmVWBp0
Cele bune!
  • sov

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005 Z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Tocirea anbelopei fațã pe interior poate fi cauzata si de o janta care poate e stramba, deformata?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
De dragul discuției, depinde:
- dacã uzura e uniformã pe toatã circumferința, cam care ar fi posibilitatea practicã ca o jantã sã se deformeze perfect pe toatã circumferința?!
- dacã uzura e doar pe o porțiune, atunci nu crezi cã e mult mai probabil ca anvelopa sã fie afectatã în structura de rezistențã, care a cedat, și mai puțin probabil sã fie janta, care oricum se poate inspecta pe o mașinã de echilibrat ptr eventuale deformãri, în cazul în care deformarea nu e vizibilã cu ochiul liber?!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR