- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Doresc daca ma puteti ajuta cu ceva informati cati dinti are bendix-ul la electromotor la Zafira A | Z16XE |2001
Am ajuns la concluzia ca solenoid-ul este dus (principiul de functionare cam seamana cu un releu).
Unde mai pui ca solenoid-ul ramanea blocat si imi consuma bateria. 11.5v
Cam asta scrie pe el Valeo| 09130838 | D6RA162
Si ce Putere in kW are...
Si la ce sa mai fiu atent cand il comand....
nr. de dinti la bendix | are un cod codificat pe eticheta electromotor | pentru noi care nu stim?
Pozele sunt ceva mai vechi...
BOSCH, HELLA urmeaza sa aleg unul din ele...
Dupa ce aflu numarul de dinti la bendix.
PS - Banuiesc ca o sa spuneti sa curat bornele... (si eu ma gandeam era in plan anul acesta.)
numai ca cand am facut testare electromotorului imi facea scanteie la plus (+) semn ca atinge minusul (-) undeva in solenoid | electromotor-ul tot mut era, asa am ajuns la concluzia ca este dus solenoid-ul.
dupa doua ciocanele usoare in solenoid a pornit motorul.
Pe deasupra| Ca sa gasiti pozitia electromotorului mergeti pe cablul de plus (+) o sa va duca direct la el...
Si uite asa am invatat lucruri de baza ale porniri...
O sa revin cu un |miniTutorial |cum am verificat Pompa de Benzina, Releu Benzina, Contact-ul, si Electromotor-ul...
Sau cum se cauta consumatori ascunsi....
Am ajuns la concluzia ca solenoid-ul este dus (principiul de functionare cam seamana cu un releu).
Unde mai pui ca solenoid-ul ramanea blocat si imi consuma bateria. 11.5v
Cam asta scrie pe el Valeo| 09130838 | D6RA162
Si ce Putere in kW are...
Si la ce sa mai fiu atent cand il comand....
nr. de dinti la bendix | are un cod codificat pe eticheta electromotor | pentru noi care nu stim?
Pozele sunt ceva mai vechi...
BOSCH, HELLA urmeaza sa aleg unul din ele...
Dupa ce aflu numarul de dinti la bendix.
PS - Banuiesc ca o sa spuneti sa curat bornele... (si eu ma gandeam era in plan anul acesta.)
numai ca cand am facut testare electromotorului imi facea scanteie la plus (+) semn ca atinge minusul (-) undeva in solenoid | electromotor-ul tot mut era, asa am ajuns la concluzia ca este dus solenoid-ul.
dupa doua ciocanele usoare in solenoid a pornit motorul.
Pe deasupra| Ca sa gasiti pozitia electromotorului mergeti pe cablul de plus (+) o sa va duca direct la el...
Si uite asa am invatat lucruri de baza ale porniri...
O sa revin cu un |miniTutorial |cum am verificat Pompa de Benzina, Releu Benzina, Contact-ul, si Electromotor-ul...
Sau cum se cauta consumatori ascunsi....
- taxi43edy
- ****
- 1,206 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
E si parerea mea.
Exista kit reparatie format din perii, platou port-perii, arc, si toate bucsele undeva la 120Ron. Desfacut complet, curatat, inlocuit bucse, gresat angrenajul , montat ....ceva mai mult de o ora daca ai experienta.
Si l-ai facut ca nou.
Daca aveai ceva in scurt nu mai pornea in veci. Eventual ardeai ceva sigurante.
Ciocanitul usor in el si apoi revenirea la viata sunt simptome de perii uzate.
Daca la demontare colectorul de cupru al rotorului arata OK se merita sa il repari.
Exista kit reparatie format din perii, platou port-perii, arc, si toate bucsele undeva la 120Ron. Desfacut complet, curatat, inlocuit bucse, gresat angrenajul , montat ....ceva mai mult de o ora daca ai experienta.
Si l-ai facut ca nou.
Daca aveai ceva in scurt nu mai pornea in veci. Eventual ardeai ceva sigurante.
Ciocanitul usor in el si apoi revenirea la viata sunt simptome de perii uzate.
Daca la demontare colectorul de cupru al rotorului arata OK se merita sa il repari.
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Si credeti ca solenoid nu are nimic?
Atat solenoid cat si electromotorul erau mute amandoua nici un clant sau alt sunet, desi i-am dat curent de la baterie...
Macar solenoidul trebuia sa scoata un sunet cat de mic...
Deci are 13 ani cred ca ii ajunge...
Prefer sa il schimb...cu acesta vad eu ce fac cu el.
Atat solenoid cat si electromotorul erau mute amandoua nici un clant sau alt sunet, desi i-am dat curent de la baterie...
Macar solenoidul trebuia sa scoata un sunet cat de mic...
Deci are 13 ani cred ca ii ajunge...
Prefer sa il schimb...cu acesta vad eu ce fac cu el.
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,206 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
"Acum vezi si tu, un sfat bun conteaza."
Va multumesc pentru sfaturi, foarte utile.
Eu ma gandeam ca sunt asezati altfel carbuni, interesanta asezarea lor la electromotorul acesta (foarte simplu de schimbat carbuni.)
O sa revin cu poze si cu miniTutoriale.
Valeo| 09130838 | D6RA162
- Chit reparatie demaror VALEO 594084
- Solenoid electromotor VALEO 594117 | l-am la vazut pe net 164 RON
- Pinion electromotor VALEO 594252 | Bendix
- Parghie cuplare demaror VALEO 594374
- Suport perii VALEO 594376 | 20 RON
- Perie electromotor VALEO 594377 | 29 RON sunt cei originali de la VALEO | 20 RON cei din poza mai jos PSX148-149
- Armatura demaror VALEO 594526
Se pare ca bendix-ul are 10 dinti (din ce am gasit pe net)
Cod: PSX148-149 | acestia i-am primit pentru Valeo| 09130838 | D6RA162
http://www.alternatoarebucu....ro/carbuni-d6ra/
Va multumesc pentru sfaturi, foarte utile.
Eu ma gandeam ca sunt asezati altfel carbuni, interesanta asezarea lor la electromotorul acesta (foarte simplu de schimbat carbuni.)
O sa revin cu poze si cu miniTutoriale.
Valeo| 09130838 | D6RA162
- Chit reparatie demaror VALEO 594084
- Solenoid electromotor VALEO 594117 | l-am la vazut pe net 164 RON
- Pinion electromotor VALEO 594252 | Bendix
- Parghie cuplare demaror VALEO 594374
- Suport perii VALEO 594376 | 20 RON
- Perie electromotor VALEO 594377 | 29 RON sunt cei originali de la VALEO | 20 RON cei din poza mai jos PSX148-149
- Armatura demaror VALEO 594526
Se pare ca bendix-ul are 10 dinti (din ce am gasit pe net)
Cod: PSX148-149 | acestia i-am primit pentru Valeo| 09130838 | D6RA162
http://www.alternatoarebucu....ro/carbuni-d6ra/
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Am reusit sa dau electromotorul jos, cei drept mai greu zona cam stramta, bine ca nu este mai rau.
La surubul de sus mai mult pe pipaite (am scris in poza ce surub este acolo la masa), nu ai ce sa vezi decat cu un aparat foto si cu mana pe pipaite.
La montare a fost ompic mai greu nu nimeream garurile de prindere, desi electromotorul era pe pozitia lui in cele din urma am reusit.
Valeo| 09130838 | D6RA162
Scule necesare:
- Rampa
- Tubulara hexagon de 13 (ceva mai lunga)
- Tubulara torx E16
- Tubulara hexagon de 10
- Surubenita sau tubulara antrenor bit torx T20
- Tubulara sau cheie dreapta, sau cheie combinata de 8 (piulita capac este fier mort si ruginite)
- Cheie cu clichet 1/2 (fara ea va fi mai greu)
- Teu cheie tubulara 1/2 scurt, sau numai capul cu gaura + folosind unul din prelungitoare pentru forta.
- Prelungitoare 1/2 lungi si scurte 3-4 buc
- Adaptoare 1/2 daca este cazul.
- Surubenita medie dreapta.
- Hartie abraziva de P80
- 1 panza de bonfaier, pila, pila de drujba etc.. (in caz ca unul din suruburile de 8 nu se desface fara a afecta filetul,
piulitele sunt fier mort)
- 2 piulite de 8 de rezerva in caz ca nu scapa nici una.
- Patent in caz ca...
- Ciocan
etc..etc...etc...
Daca mai este ceva mai adaugati.... scriu din ce imi amintesc.
- Carbuni
- Vaselina rulmenti
- O zi libera de preferat (nu toate ies ca la carte...)
01) Se scot bornele de la baterie invelind borna de plus cu ceva (sa nu se atinga accidental de borna cat lucram dedesubt.)
02) Demontarea electromotorului (am scris in poze)
03) Desfacerea
04) Desfacerea pentru ungere | ce am putut desface, nici timp nu prea aveam.
05) Schimbare carbuni.
06) Bendix-ul este cu 10 dinti (dupa cum se vede si in poze)
07) END of the operation
_____________________________________________________________________________________________
Chiar daca sunt pentru Valeo D6RA pozele sunt foarte utile... Chiar m-au ajutat mult aceste poze...
Un Tutorial ceva mai bun si mai complet de la mileno50 si de la Людок
De pe net... la ce ne putem astepta...
Niste idei cum se scoate siguranta de la Bendix, in poze vad ca cu o tubulara dar cat de larga sa fie sa nu afecteze sigurata de blocare (cea de pe ax cu sant.)
Am inercat ca le pun cap la cap sper ca am reusit.
Sper sa va fie de folos.
Celelante urmeaza sa le fac cat de curand....
PS: Sunt curios in service cat ma costa operatia aceasta ca nu stiu...
La surubul de sus mai mult pe pipaite (am scris in poza ce surub este acolo la masa), nu ai ce sa vezi decat cu un aparat foto si cu mana pe pipaite.
La montare a fost ompic mai greu nu nimeream garurile de prindere, desi electromotorul era pe pozitia lui in cele din urma am reusit.
Valeo| 09130838 | D6RA162
Scule necesare:
- Rampa
- Tubulara hexagon de 13 (ceva mai lunga)
- Tubulara torx E16
- Tubulara hexagon de 10
- Surubenita sau tubulara antrenor bit torx T20
- Tubulara sau cheie dreapta, sau cheie combinata de 8 (piulita capac este fier mort si ruginite)
- Cheie cu clichet 1/2 (fara ea va fi mai greu)
- Teu cheie tubulara 1/2 scurt, sau numai capul cu gaura + folosind unul din prelungitoare pentru forta.
- Prelungitoare 1/2 lungi si scurte 3-4 buc
- Adaptoare 1/2 daca este cazul.
- Surubenita medie dreapta.
- Hartie abraziva de P80
- 1 panza de bonfaier, pila, pila de drujba etc.. (in caz ca unul din suruburile de 8 nu se desface fara a afecta filetul,
piulitele sunt fier mort)
- 2 piulite de 8 de rezerva in caz ca nu scapa nici una.
- Patent in caz ca...
- Ciocan
etc..etc...etc...
Daca mai este ceva mai adaugati.... scriu din ce imi amintesc.
- Carbuni
- Vaselina rulmenti
- O zi libera de preferat (nu toate ies ca la carte...)
01) Se scot bornele de la baterie invelind borna de plus cu ceva (sa nu se atinga accidental de borna cat lucram dedesubt.)
02) Demontarea electromotorului (am scris in poze)
03) Desfacerea
04) Desfacerea pentru ungere | ce am putut desface, nici timp nu prea aveam.
05) Schimbare carbuni.
06) Bendix-ul este cu 10 dinti (dupa cum se vede si in poze)
07) END of the operation
_____________________________________________________________________________________________
Chiar daca sunt pentru Valeo D6RA pozele sunt foarte utile... Chiar m-au ajutat mult aceste poze...
Un Tutorial ceva mai bun si mai complet de la mileno50 si de la Людок
mileno50 | http://www.forum-auto.com/p...e/sujet471520.htm a scris:
http://www.forum-auto.com/p...e/sujet471520.htm
http://www.forum-auto.com/p...e/sujet471520.htm
Людок | http://autoby.biz/forum/vie...;p=384396#p384356 a scris:
De pe net... la ce ne putem astepta...
Niste idei cum se scoate siguranta de la Bendix, in poze vad ca cu o tubulara dar cat de larga sa fie sa nu afecteze sigurata de blocare (cea de pe ax cu sant.)
Am inercat ca le pun cap la cap sper ca am reusit.
Sper sa va fie de folos.
Celelante urmeaza sa le fac cat de curand....
PS: Sunt curios in service cat ma costa operatia aceasta ca nu stiu...
- taxi43edy
- ****
- 1,206 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Adrian_boy
- *
- 15 mesaje
- din 19 Mar 2016
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Adrian_boy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2016
- Mesaj Privat
Fiind primul post va salut cu respect pe toti
Astazi am demarat operatiunea de demontare a electromotorului, pe masina personala fiind un Opel Astra Caravan 2001 cu motor Z16XE, ca o paranteza.
Subiectul principal consta in acea piulita de sus, care nu iese decat pe pipaite, iar marea nelamurire consta in faptul ca nu stiu cu ce tubulara sa o scot.
Practic a ramas prins doar in surubul de sus, am scos o piulita de sus, dar tot nu iese, bag de seama ca prima piulita tinea doar firul de masã, iar in spatele firului se mai afla o piulita care se scoate cu ce... nu stiu, am bagat de 13 dar se pare ca joaca (daca am nimerit bine), sa fie un torx?
please help, stau cu masina de dreapta
Astazi am demarat operatiunea de demontare a electromotorului, pe masina personala fiind un Opel Astra Caravan 2001 cu motor Z16XE, ca o paranteza.
Subiectul principal consta in acea piulita de sus, care nu iese decat pe pipaite, iar marea nelamurire consta in faptul ca nu stiu cu ce tubulara sa o scot.
Practic a ramas prins doar in surubul de sus, am scos o piulita de sus, dar tot nu iese, bag de seama ca prima piulita tinea doar firul de masã, iar in spatele firului se mai afla o piulita care se scoate cu ce... nu stiu, am bagat de 13 dar se pare ca joaca (daca am nimerit bine), sa fie un torx?
please help, stau cu masina de dreapta
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Urmeaza surubul propriu-zis cel de sus care tine electromotorul.
incearca cu o tubulara mai lunga - poate prelungirea aceea nu ii permite sa se aseze pe hexagon (sau ce marime ai acolo alte tubulare nu ai) + Prelungitoare 1/2 lungi si scurte fara ele foarte greu + Cheie cu clichet 1/2
Eu cu aparatul foto am lucrat in zona ceea si pe pipaite.
Ca sfat il desfaci si il ungi la mecanism cu vaselina de rulmenti vezi link-ul de mai sus @PL500 si pozele.
Si la Solenoid o curatare si un film de vaselina nu ii strica.
incearca cu o tubulara mai lunga - poate prelungirea aceea nu ii permite sa se aseze pe hexagon (sau ce marime ai acolo alte tubulare nu ai) + Prelungitoare 1/2 lungi si scurte fara ele foarte greu + Cheie cu clichet 1/2
Eu cu aparatul foto am lucrat in zona ceea si pe pipaite.
Ca sfat il desfaci si il ungi la mecanism cu vaselina de rulmenti vezi link-ul de mai sus @PL500 si pozele.
Si la Solenoid o curatare si un film de vaselina nu ii strica.
- Adrian_boy
- *
- 15 mesaje
- din 19 Mar 2016
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Adrian_boy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2016
- Mesaj Privat
- Adrian_boy
- *
- 15 mesaje
- din 19 Mar 2016
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Adrian_boy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2016
- Mesaj Privat
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Adrian_boy
- *
- 15 mesaje
- din 19 Mar 2016
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Adrian_boy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2016
- Mesaj Privat
Merci pentru sfat cu acea poza cu surubul
Da, carbunii cred ca sunt de vina, momentan nu l-am asamblat, dar la cum arata carbunii se pare ca ei sunt vinovatii
Caut si buscele sa le schimb, dar sunt cam greu de gasit
Jocul in bucsi, nu este exagerat, dar deja are 200.000 de km, nu stiu ce viata are si solenoidul l-as schimba si pe acela.
Cred ca cei care vor sa mai umble la el - le recomand sa cumpere KIT 31 de la Valeo. - acolo ai cam tot ce trebuie.
Acea siguranta, am pus o tubulara de 13, este un model mai lung, nu cele clasice pe care nu am lovit-o exagerat, ca se iasa de pe acel inel.
Da, carbunii cred ca sunt de vina, momentan nu l-am asamblat, dar la cum arata carbunii se pare ca ei sunt vinovatii
Caut si buscele sa le schimb, dar sunt cam greu de gasit
Jocul in bucsi, nu este exagerat, dar deja are 200.000 de km, nu stiu ce viata are si solenoidul l-as schimba si pe acela.
Cred ca cei care vor sa mai umble la el - le recomand sa cumpere KIT 31 de la Valeo. - acolo ai cam tot ce trebuie.
Acea siguranta, am pus o tubulara de 13, este un model mai lung, nu cele clasice pe care nu am lovit-o exagerat, ca se iasa de pe acel inel.
- Adrian_boy
- *
- 15 mesaje
- din 19 Mar 2016
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Adrian_boy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2016
- Mesaj Privat
- Adrian_boy
- *
- 15 mesaje
- din 19 Mar 2016
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Adrian_boy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2016
- Mesaj Privat
Revin cu comlpetari.
Dupa cumpararea bucselor, s-a dovedit ca unele nu erau necesare sa le schimb, jocul nefiind asa mare, dar cum sunt eu mai tipicar de fel, am decis sa le schimb si pe acestea, adica pe toate.
Probleme intalnite au fost:
- la bucsa mare din capac, pe cea originala nu am putut sa o pun bine, probabil ca nu am reusit sa o introduc din prima drept si am reusit sa o crap, noroc ca am avut prin casa de la fosta masina (dacia) niste bucse mai sanatoase facute de PCR si am pus una din acelea, deci cine are nevoie, se pot pune si de alt soi.
- la cele mici, cea din capac mica, este necesar sa o spargeti cu o surubelnita ascutita ca sa o puteti inlocui.
Pentru siguranta de pe ax, nu as fi reusit fara presa din poza, practic oricat de mult am reusit sa o aduc la o forma cat mai aproape de diametrul axului, acea saiba tot nu reuseste sa o incalece, ci doar prin presare si apasare cu o surubelnita pe acea siguranta care are destul de multa elasticitate. (oricum acea presa e buna si la scoaterea bratelor de la stergatoare).
Cel mai frumos mi-a placut ca nu mai aveam nici un fel de joc in nici un ax, totul fiind foarte inchegat
E musai proba lui inainte de al pune pe masina.
Eu toata operatiunea am facut-o in parcare, si cu masina doar pe cric, la montare am pus o poza cu pozitia pe unde ar trebuii sa vina tubulara, fiind o pozitie criminala
Se poate pune primul surub de jos, pe urma cel de sus, electromotorul avand o pozitie destul de definita, de fabricant.
La acel torx de 16, am resuit cu o tubulara de 11.
Dupa cumpararea bucselor, s-a dovedit ca unele nu erau necesare sa le schimb, jocul nefiind asa mare, dar cum sunt eu mai tipicar de fel, am decis sa le schimb si pe acestea, adica pe toate.
Probleme intalnite au fost:
- la bucsa mare din capac, pe cea originala nu am putut sa o pun bine, probabil ca nu am reusit sa o introduc din prima drept si am reusit sa o crap, noroc ca am avut prin casa de la fosta masina (dacia) niste bucse mai sanatoase facute de PCR si am pus una din acelea, deci cine are nevoie, se pot pune si de alt soi.
- la cele mici, cea din capac mica, este necesar sa o spargeti cu o surubelnita ascutita ca sa o puteti inlocui.
Pentru siguranta de pe ax, nu as fi reusit fara presa din poza, practic oricat de mult am reusit sa o aduc la o forma cat mai aproape de diametrul axului, acea saiba tot nu reuseste sa o incalece, ci doar prin presare si apasare cu o surubelnita pe acea siguranta care are destul de multa elasticitate. (oricum acea presa e buna si la scoaterea bratelor de la stergatoare).
Cel mai frumos mi-a placut ca nu mai aveam nici un fel de joc in nici un ax, totul fiind foarte inchegat
E musai proba lui inainte de al pune pe masina.
Eu toata operatiunea am facut-o in parcare, si cu masina doar pe cric, la montare am pus o poza cu pozitia pe unde ar trebuii sa vina tubulara, fiind o pozitie criminala
Se poate pune primul surub de jos, pe urma cel de sus, electromotorul avand o pozitie destul de definita, de fabricant.
La acel torx de 16, am resuit cu o tubulara de 11.
- taxi43edy
- ****
- 1,206 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am schimbat si eu carbunii si bucsile azi, mergeti cu incredere la http://www.alternatoarebucu....ro/carbuni-d6ra/
si gasiti ce vreti pentru electromotor si alternator
Nu fac reclama dar... sunt de retinut.
si gasiti ce vreti pentru electromotor si alternator
Nu fac reclama dar... sunt de retinut.
- T.ion
- OP
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat