Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • pavel nicolae cristian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut !

De o luna de zile am probleme cu pornirea de dimineata ! Trebuie sa dau la automat pana se amorseaza pompa de injectie, iar dupa ce porneste motorul nu mai am probleme toata ziua.

Am fost cu masina la 3 mecanici, primul m-a pus sa schimb furtunele de retur de la injectoare si T-urile , dar a doua zi surpriza ! Iar a pornit greu. La recomandarea mecanicului am schimbat oringurile de la injectoare. Surprinzator, a mers patru zile la rand, iar a cincea zi iar nu a mai pornit. Am schimbat mecanicul.

Al doilea mecanic mi-a facut testul cu sticla ( cu turul si returul intr-o sticla de motorina) dar cred ca a pornit masina mai devreme de 6-7 ore ( timp dupa care incepe sa se dezamorseze daca nu mai e pornit motorul), mi-a schimbat capacul de la filtrul de motorina dar surpriza. Iar nu a ponit a doua zi dimineata, decat dupa 5-6 incercari indelungi. Mi-a montat o supapa de sens pe furtunul de tur, inainte de filtrul de motorina dar nici asa nu a avut nici un efect. Am schimbat iar mecanicul.

Al treilea mecanic mi-a schimbat supapa de presiune de pe teava de retur, a doua zi dimineata mi-a pornit relativ bine dar nu ca de obicei ( in primele 3-4 secunde motorul parea sa se opreasca.) A treia zi dimineata iar nu mi-a pornit.

Am citit aprope topicurile de pe forum dar nu am gasit nici un raspuns concret la problema mea, mai ales ca am facut tot ce se putea face si am gasit ca si idei pe acest forum !

Sa fie oare pompa de injectie de vina avand in vedere ca pe parcursul zilei masina functioneaza foarte bine ?
Si daca ar fi de vina, ce element din pompa ar fi defect ?
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
N-ai incercat macar o singura data la atatea porniri esuate sa-i dai un mic jet de spray-pornire sa vezi ce se intampla ?
  • pavel nicolae cristian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Nu am incercat ca nu m-am gandit la asta! Chiar si-asa, daca ar porni, ce inseamna asta?
  • pavel nicolae cristian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Aries a scris:N-ai incercat macar o singura data la atatea porniri esuate sa-i dai un mic jet de spray-pornire sa vezi ce se intampla ?


Nu am incercat ca nu m-am gandit! Dar chiar si-asa, daca porneste, ce inseamna.?
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Mi-a atras atentia ca toti mecanicii pe la care te-ai plimbat s-au gandit la dezamorsare dar n-au rezolvat nimic. Eu personal nici acum nu-s convins ca dezamorsarea e scoasa din calcul. Ai incercat intr-o seara sa lasi masina parcata cu fata la vale ? ( doar ca trebuie sa faci rost de o vale ! Smile )
Incearca sa vezi si cu un spray la dimineata sau cand crezi tu, sa vezi ce face. Nu are rost sa ne hazardam in presupuneri.

In alta ordine de idei , nu stiu daca folosesti amestec de ulei 2T in motorina. Considerand ca nu , mai incearca sa adaugi in motorina ( de proba si experiment ) ulei 2T ( eu stiu , cam 5 ml / 1 litru ). Alimenteaza sau aproximeaza citi litrii de motorina ai in rezervor , adauga pt fiecare litru/ 5 ml ulei 2T ( gasesti la benzinarii ) , plimba masina ( minim 50 km ) si vezi daca apar niste schimbari in rulaj , zgomot si mai ales pornire.

Inutil sa intreb daca ai martori aprinsi , erori , minuni altfel ai fi amintit de ele.

PS - daca ,,spreiata,, la nas scurt mimeaza doar niste balbaieli de pornire si apoi se opreste , clar , cu aer chel nu va porni. Si atunci mai poti insista pe dezamorsare sau pompa injectie. N-ai presiune suficienta pe injector si n-ai ,,ceata fina,, de motorina. Ar fi benefic si un test compresie sa vezi cum stai asta in cazul unei minuni si ,,o ia,, cu spray-ul. De verificat si bujiile plus o privire la sorb in rezervor.
Nu uita nici de faza cu uleiul 2T ( cu speranta pentru lubrifierea sistemului injectie ) si nu circula cu motorina putina.

PS 2 - am un vecin saracu' in parcare si el a renuntat demult sa-i mai dea de cap ! La el e lege - dimineata spray la nas si pleaca familia fericita cu masina. Peste zi n-are probleme. La inceput folosea elegant spray special pentru pornire ....apoi a trecut la spray insecticid ...acum o dispera pe nevasta ca-i fura spray-urile . Trage masina pe nas si Fa , si Impulse si ce vine la rand. Intr-o dimineata a incercat cu fas-fas cu benzina si i-am auzit pistoanele din pat ! Smile
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca pompa de injectie iti joaca feste,cum zice si Aries mai sus.Din cate se pare,ai eliminat problema dezamorsarii..Totusi,incearca sa montezi pe tur,la intrarea in pompa, o para de cauciuc,cum au loganele dci,si inainte sa o pornesti dimineata,s-o amorsezi manual la mana,cum zicea Vanghelie,apoi vezi cum porneste...Cred ca e cel mai bun test,daca banui ca se dezamorseaza,si para aia tine loc si de supapa de sens.Daca si asa porneste greu,fa o vizita la pompagiu!
P.S:Tare rau faza cu vecinul lui Aries,mai ales cu furatul spray ului cu insecticid!Am ras zdravan!Smile
Si eu bag ulei 2T in motorina si merge super motorul!Porneste la sfert,si zgomotul s-a diminuat sesizabil.Stau linistit ca pompa si injectoarele sunt unse cum trebuie!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am o banuiala ca de la uleiul 2T s-ar putea sa se ,,miste ceva. Am la serviciu in ingineras care saracu' , dupa program el ramanea ultimul in parcare dand cite 7-8 chei prelungi. ( Renaul Clio ? Symbol ? - in fine , diesel , 1.5 DCI )
A fost pe la toate service-urile din judet - si dai cu dezamorsare , verificat compresie , bujii , injectoare , ma rog, toate prostiile din lume.
Stia de fenomenul ,,span,, adus in fata pistonasului in pompa de injectie Renault , a schimbat o lada de filtre dar masina nu pornea ,,neam,, la rece ! Odata pornita , se comporta exemplar !
Din fuga i-am spus sa incerce adaos de ulei 2T in motorina dar el s-a dus mai intai sa-si intrebe mecanicul. ( mi-a povestit ulterior ). Si culmea , mecanicul totusi i-a zis ca n-ar fi o prostie ca si banuiala lui este ca ceva supapa ramane intepenita pe deschis in pompa si nu ajunge sa se realizeze presiunea. ( parca zicea ca masina e din 2003 )
Din lipsa de altceva a bagat un ulei din asta de piata de 5 lei de drujba si minune ! Doar ca minunea a aparut dupa 2 zile , respectiv 100 km rulati - masina a inceput sa mai si porneasca din prima la rece din cand in cand ! Smile
Azi a venit sa ma intrebe mai multe despre uleiul 2T - mineral , semi sau sintetic si nah , i-am mai spus cite ceva. A revenit fericit dupa o ora ca deja si-a comandat ulei de pe net ! Smile

Acum sigur , nu adaosul de ulei 2T e rezolvarea la toate pe lumea asta ..... dar nu e ceva atat de costisitor sau daunator pentru un experiment de citeva zile .
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pavel nicolae cristian a scris:
...Am citit aprope topicurile de pe forum dar nu am gasit nici un raspuns ....


Zici ca ai citit tot ?
Despre oringul surubului de blocare a pompei de injectie ai citit ?
Fa un test de presiune pe circuitul de motorina, o sa vezi pe unde iti cuge motorina si implicit, pe unde trage aer in pompa.
  • pavel nicolae cristian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii.! De doua zile masina porneste dimineata la sfert de cheie!

Ultimul mecanic mi-a tinut masina trei zile si se pare ca a gasit problema dezamorsarii!
Primul mecanic, cel care mi-a schimbat oringurile la injectoare, ar fi lasat nu stiu ce piulite sau suruburi slabe. Dupa ce ultimul mecanic a inlocuit supapa de presiune de pe conducta de retur din pompa spre rezervor,lucru ce nu a avut nici un efect), s-a dus direct la chiuloasa si a desfacut capacul unde a gasit toate cele patru injectoare slabe sau ceva slabit la ele. Cert este faptul ca dupa ce primul mecanic a inlocuit le patru oringuri masina a pornit patru zile la
rand, a cincea dand iar rateu.

Parerea mecanicului, care repara si partea mecanica la pompe de injectie, a fost ca atata timp cat masina odata pornita merge perfect, nu intrerupe sau nu se opreste in mers, nu are probleme la pompa,acestea pornind de la instalatia de alimentare cu motorina.
Testul la instalatia de retur s-a facut obturand furtunul de retur dinspre injectoare,inainte de intrarea in pompa. Asa s-au descoperit pierderile de presiune.
Testul de pe instalatia de tur s-a facut cu o sticla de 5l de motorina,asezata jos nu pe motor, in care s-au bagat conductele de tur si retur care intra si implicit iese din pompa de injectie.

Cu riscul de a supara multi mecanici, asta a fost rezolvarea la problemele masinii mele!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Atunci nu inteleg de la ce a pornit defectiunea !
Ai avut probleme cu pornitul dimineata ,,de o luna de zile,,. Ok , dupa cateva zile banuiesc te-ai saturat de rateuri si ai apelat la un mecanic adica fix la mecanicul care ti-a lasat slabite injectoarele sau ,,ceva,,. Ultimul mecanic , baiat destept a descoperit gafa primului si a corectat situatia strangand ,,ceva,, la injectoare si din dinti.
Si acum zici ca problema s-a rezolvat si masina porneste.
Tie ti se pare logic ? Sau ar avea o logica daca defectiunea la masina a aparut pentru ca s-a destrans ,,ceva,, la injectoare asa din senin , lucru greu de crezut insa.
Parerea mea este ca sa nu spui ,,hop,, pana nu sari parleazul. Poate intr-o saptamana -doua vei putea ajunge la concluzia ferma ca masina iti porneste ok.
  • pavel nicolae cristian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Deci, primul mecanic mi-a schimbat oringurile la injectoare in urma rateurilor de pornire grea dimineata! Dupa inlocuire, masina a pornit patru zile la rand iar a cincea zi nu a mai pornit.! Si de aici tot calvarul...
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Smile Deci ca si concluzie generala la rateurile de pornire la rece este ca au fost de vina oringurile de la injectoare.
  • pavel nicolae cristian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2009

  • Mesaj Privat
La masina mea da!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Sa speram ca se mentine si peste 2 saptamani ! Smile
Bafta !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR