- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- marusu
- **
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
marusu.....nu am facut nimic de atunci,am alta masina dar mi-e mila de ea ...o mai pornesc o misc putin si atat
Poate saptamana viitoare voi reusi sa fac ceva.......nu stiu ce sa fac.....sa ma duc la service si sa imi zica ei exact sau sa cumpar furtunasele de la etrier?
Etrierii sigur nu sunt pentru ca si cu cei vechi tot dreapta infrana.....iar cei vechi au fost desfacuti si reperati cu kit de reparatie etrier+garnituri +piston deci nu erau etrierii
Poate sa fie altceva inafara de furtunasele de la etrier?
Pompa ceva?
Poate saptamana viitoare voi reusi sa fac ceva.......nu stiu ce sa fac.....sa ma duc la service si sa imi zica ei exact sau sa cumpar furtunasele de la etrier?
Etrierii sigur nu sunt pentru ca si cu cei vechi tot dreapta infrana.....iar cei vechi au fost desfacuti si reperati cu kit de reparatie etrier+garnituri +piston deci nu erau etrierii
Poate sa fie altceva inafara de furtunasele de la etrier?
Pompa ceva?
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu cred ca ar fi 2 pb.
1 discurile alea strunjite. Asa cum mai afirma cineva, acestea au o oscilatie din fabrica pt a impinge placutele. Apoi colegii mei necunoscand acest aspect au strunjit discurile la un logan. In afara faptului ca vibrau grav, la franare simteai ca.ti iei zborul.
2 daca ai schimbat etrier plus pistonas ( desi eu ma gandeam ca ar putea fi uzura in lagar) cred ca ar putea fi si din pompa asa cum mai sugera un coleg, in sensul ca nu elibereaza circuitul si ramane o perioada mai lunga blocata.
Ma gandeam, nu stiu daca este prostie, dupa franarea violenta si evident blocarea rotii, sa lovesti usor pompa sa vezi daca se deblocheaza circuitul. Atantie insa la forta ....
Succes
1 discurile alea strunjite. Asa cum mai afirma cineva, acestea au o oscilatie din fabrica pt a impinge placutele. Apoi colegii mei necunoscand acest aspect au strunjit discurile la un logan. In afara faptului ca vibrau grav, la franare simteai ca.ti iei zborul.
2 daca ai schimbat etrier plus pistonas ( desi eu ma gandeam ca ar putea fi uzura in lagar) cred ca ar putea fi si din pompa asa cum mai sugera un coleg, in sensul ca nu elibereaza circuitul si ramane o perioada mai lunga blocata.
Ma gandeam, nu stiu daca este prostie, dupa franarea violenta si evident blocarea rotii, sa lovesti usor pompa sa vezi daca se deblocheaza circuitul. Atantie insa la forta ....
Succes
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu cred ca ar fi 2 pb.
1 discurile alea strunjite. Asa cum mai afirma cineva, acestea au o oscilatie din fabrica pt a impinge placutele. Apoi colegii mei necunoscand acest aspect au strunjit discurile la un logan. In afara faptului ca vibrau grav, la franare simteai ca.ti iei zborul.
2 daca ai schimbat etrier plus pistonas ( desi eu ma gandeam ca ar putea fi uzura in lagar) cred ca ar putea fi si din pompa asa cum mai sugera un coleg, in sensul ca nu elibereaza circuitul si ramane o perioada mai lunga blocata.
Ma gandeam, nu stiu daca este prostie, dupa franarea violenta si evident blocarea rotii, sa lovesti usor pompa sa vezi daca se deblocheaza circuitul. Atantie insa la forta ....
Succes
1 discurile alea strunjite. Asa cum mai afirma cineva, acestea au o oscilatie din fabrica pt a impinge placutele. Apoi colegii mei necunoscand acest aspect au strunjit discurile la un logan. In afara faptului ca vibrau grav, la franare simteai ca.ti iei zborul.
2 daca ai schimbat etrier plus pistonas ( desi eu ma gandeam ca ar putea fi uzura in lagar) cred ca ar putea fi si din pompa asa cum mai sugera un coleg, in sensul ca nu elibereaza circuitul si ramane o perioada mai lunga blocata.
Ma gandeam, nu stiu daca este prostie, dupa franarea violenta si evident blocarea rotii, sa lovesti usor pompa sa vezi daca se deblocheaza circuitul. Atantie insa la forta ....
Succes
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
1 . placutze fixate prea rigid in lacasul lor
2 - montat garnituri intr-un etrier care n-a fost bine curatat/spalat
3 - discurile trebuie sa aiba abatere 0 (zero)
4 - depuneri/mizerii pe conducta aferenta
5 - etrier lovit , ovalizat, cu defectiuni
6 - cilindru etrier necorespunzator ( depuneri, atacat de oxizi, facut pe vapor, etc)
De obicei se rezolva cu punctele 1,2 si 6.
PS - discurile sufera grav de la :
-uzura neuniforma ( compozitie placutze cu grade diferite de densitate sau adaos de span metalic dispersat neuniform)
- diferente mari de temperatura - franari dese si puternice urmate de treceri prin balti
Unii cica le strunjesc pentru a ,,scoate,, acele rizuri ...ce sa zic ....poate la un disc nou care a rulat cu o placutza de calitate proasta , hai sa zic ca s-ar accepta efortul.
Discurile ,,ovalizate,, , cu ,,bataie,, iti vor da tot felul de miscari dubioase in pedala, volan si suspensie + o franare sinuoasa , in reprize.
Cilindrul din etrier e retractat prin 2 modalitati:
- vidul creeat de pompa la eliberarea pedalei care ,,suge,, lichidul inapoi , implicit pistonasul
- nici placutza nu-i ,,proasta,, sa stea lipita de disc daca n-o forteaza nimeni !...exprimare trasa ,,de par,, dar concludenta! Atata timp cit placutzele au o oarecare lejeritate in locasul lor si pistonasul functioneaza ok prin garnitura , miscarea rotativa a discului cu mare viteza , trepidatiile si vacumul efectuat de pompa e suficient sa ,,dezlipeasca,, placutza de disc. E suficient 2 zecimi !
PS 2 - sa strunjesti un disc cu abatere nu-i chiar asa simplu ! Pe strung sau freze uzuale nici n-ai cum ....eventual ai putea pe un CNC dar nu vad pe nimeni in stare sa faca un program pentru CNC doar pentru a efectua o prostie !
2 - montat garnituri intr-un etrier care n-a fost bine curatat/spalat
3 - discurile trebuie sa aiba abatere 0 (zero)
4 - depuneri/mizerii pe conducta aferenta
5 - etrier lovit , ovalizat, cu defectiuni
6 - cilindru etrier necorespunzator ( depuneri, atacat de oxizi, facut pe vapor, etc)
De obicei se rezolva cu punctele 1,2 si 6.
PS - discurile sufera grav de la :
-uzura neuniforma ( compozitie placutze cu grade diferite de densitate sau adaos de span metalic dispersat neuniform)
- diferente mari de temperatura - franari dese si puternice urmate de treceri prin balti
Unii cica le strunjesc pentru a ,,scoate,, acele rizuri ...ce sa zic ....poate la un disc nou care a rulat cu o placutza de calitate proasta , hai sa zic ca s-ar accepta efortul.
Discurile ,,ovalizate,, , cu ,,bataie,, iti vor da tot felul de miscari dubioase in pedala, volan si suspensie + o franare sinuoasa , in reprize.
Cilindrul din etrier e retractat prin 2 modalitati:
- vidul creeat de pompa la eliberarea pedalei care ,,suge,, lichidul inapoi , implicit pistonasul
- nici placutza nu-i ,,proasta,, sa stea lipita de disc daca n-o forteaza nimeni !...exprimare trasa ,,de par,, dar concludenta! Atata timp cit placutzele au o oarecare lejeritate in locasul lor si pistonasul functioneaza ok prin garnitura , miscarea rotativa a discului cu mare viteza , trepidatiile si vacumul efectuat de pompa e suficient sa ,,dezlipeasca,, placutza de disc. E suficient 2 zecimi !
PS 2 - sa strunjesti un disc cu abatere nu-i chiar asa simplu ! Pe strung sau freze uzuale nici n-ai cum ....eventual ai putea pe un CNC dar nu vad pe nimeni in stare sa faca un program pentru CNC doar pentru a efectua o prostie !
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
Etrierii orginali i-am desfacut de tot...si am curatat foarte bine etrierul ,apoi am schimbat cilndtru cu tot ...tot dreapta infraneaza
Am cumparat alti etrieri sh si tot dreapta infraneaza
Dupa parerea mea nu sunt etrierii
mai ramane furtunul de la etrier...sau pompa de frana dar mi-e frica de pompa de frana...ar putea sa fie asta tinand cont ca infraneaza doar dreapta si foarte tare?
Ideea este ca infraneaza foarte tare,nu poti sa o mai clintesti ,mai ales dupa mai multe franari si totul dispare daca intru pe un frum denivelat sau dupa ce torn apa,sau se racesc franele
Am cumparat alti etrieri sh si tot dreapta infraneaza
Dupa parerea mea nu sunt etrierii
mai ramane furtunul de la etrier...sau pompa de frana dar mi-e frica de pompa de frana...ar putea sa fie asta tinand cont ca infraneaza doar dreapta si foarte tare?
Ideea este ca infraneaza foarte tare,nu poti sa o mai clintesti ,mai ales dupa mai multe franari si totul dispare daca intru pe un frum denivelat sau dupa ce torn apa,sau se racesc franele
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Sau placutele nu sunt pentru masina ta.
Nu mai turna apa ca ovalizezi discul daca nu o fi deja ovalizat.
Vezi daca iti tremura volanul in mometul cand pui frana.
https://www.clubopel.com/vie...p=1685247#1685247
Este numai o parere de bebe.
Eu banuiesc discul de frana ovalizat fa testele din link.
Nu mai turna apa ca ovalizezi discul daca nu o fi deja ovalizat.
Vezi daca iti tremura volanul in mometul cand pui frana.
https://www.clubopel.com/vie...p=1685247#1685247
Este numai o parere de bebe.
Eu banuiesc discul de frana ovalizat fa testele din link.
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
Dupa atat apar de timp,,,,vreo 2 ani...am rezolvat problema
Furtunurile vechi erau varza varza,ruginite cu totul....a vrut sa impinga pistonul si nici nu a putut pana nu a desfacut furtunul....daca mai stateam mult schimbam si conductele
Oricum nu mai infraneaza deloc acum...merge totul bine!
Alta chestie care ma deranjeaza.....eu cand am pus discurile le-am dat la strung si am observat acum in timp ce tin pedala apasata parca franeaza in hopuri ..parca imi intra pedala putin apoi se intareste depinde cum e discul
Furtunurile vechi erau varza varza,ruginite cu totul....a vrut sa impinga pistonul si nici nu a putut pana nu a desfacut furtunul....daca mai stateam mult schimbam si conductele
Oricum nu mai infraneaza deloc acum...merge totul bine!
Alta chestie care ma deranjeaza.....eu cand am pus discurile le-am dat la strung si am observat acum in timp ce tin pedala apasata parca franeaza in hopuri ..parca imi intra pedala putin apoi se intareste depinde cum e discul
- indiansolo
- *
- 11 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2002 X16SE
- Sibiu
indiansolo
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 X16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema poate ma puteti ajuta:
roata fata stanga blocat etrier, la inceput mai putin dupa aia tot mai tare de stateam in panta fara sa calc frana de zici ca aveam franarea asistata, si cel mai urat cand calcam si viram stanga ori ca mergeam cu fata ori cu spatele scotea un zgomot urat ca de frecare metal pe metal, am zis gata sunt placutele, comand placute gasesc cu greu un inbus de 5 sau de 7 nu mai stiu exact si schimb placutele, cand sa schimb pe fata stanga vad ca nu pot sa comprim etrierul deloc pe cand pe dreapta am schimbat placutele in 15 minute, am zis gata e etrierul, comand si schimb si etrierul stiu ca era chit de schimbat garnituri dar am zis ca asa stiu sigur de o treaba, am schimbat, am aerisit si mere brici, dar zgomotul tot il mai scoate din cand in cand inclusiv la virare, a mai patit cineva asa ceva, stiti sa existe ceva pe acolo care sa scoata acest zgomot?
si a doua intrebare, voi dati zos borna de la baterie cand schimbati placutele ca dupa ce leam schimbat si mam urcat sa pornesc masina, bateria era mancata de tot de a trebuit sa pun cablu ca sa o pornesc.
Multumesc in avans
roata fata stanga blocat etrier, la inceput mai putin dupa aia tot mai tare de stateam in panta fara sa calc frana de zici ca aveam franarea asistata, si cel mai urat cand calcam si viram stanga ori ca mergeam cu fata ori cu spatele scotea un zgomot urat ca de frecare metal pe metal, am zis gata sunt placutele, comand placute gasesc cu greu un inbus de 5 sau de 7 nu mai stiu exact si schimb placutele, cand sa schimb pe fata stanga vad ca nu pot sa comprim etrierul deloc pe cand pe dreapta am schimbat placutele in 15 minute, am zis gata e etrierul, comand si schimb si etrierul stiu ca era chit de schimbat garnituri dar am zis ca asa stiu sigur de o treaba, am schimbat, am aerisit si mere brici, dar zgomotul tot il mai scoate din cand in cand inclusiv la virare, a mai patit cineva asa ceva, stiti sa existe ceva pe acolo care sa scoata acest zgomot?
si a doua intrebare, voi dati zos borna de la baterie cand schimbati placutele ca dupa ce leam schimbat si mam urcat sa pornesc masina, bateria era mancata de tot de a trebuit sa pun cablu ca sa o pornesc.
Multumesc in avans
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Dupa mine trebuie, verificata pompa de frana (iesirea la roata cutare),
- Verificata conducta de frana pana la etrier sa nu fie infundata, ||| etrierul, Disc (ovalizat etc...) ,
- Verificare Ax daca stii ca ai lovit cu roata ceva, sau este intrat ABS pe roata cutare.
- Verifica si lichidul de frana daca este la nivel + o aerisire la toate rotile nu strica.
Posibil sa ai ca @andreiviciu de mai sus.
Sunt doar pareri...
Ai de cautat...
Vezi ce spun si colegi.
- Verificata conducta de frana pana la etrier sa nu fie infundata, ||| etrierul, Disc (ovalizat etc...) ,
- Verificare Ax daca stii ca ai lovit cu roata ceva, sau este intrat ABS pe roata cutare.
- Verifica si lichidul de frana daca este la nivel + o aerisire la toate rotile nu strica.
Posibil sa ai ca @andreiviciu de mai sus.
Sunt doar pareri...
Ai de cautat...
Vezi ce spun si colegi.
- vpreda2003
- **
- 174 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
Vectra C, 2003, Z22SE. Etrier spate dreapta blocat. La 130-140km iese fum din placute.
Inlocuit rulmetii spate, facut geometrie. Tot degeaba. Inlocuit discurile pe spate intre ele (sunt discuri noi, puse acum 5 luni). Inlocuit placutele intre ele. Se vede clar ca placutele de pe dreapta erau mai uzate. Curatat pistonase. Inlocuit pistonasele intre ele. Inlocuit garnituri noi. Degeaba. Acum astept sa-mi vina furtunasele de la etrieri.
Nu are cum sa fie din pompa. Pompa este cu dublu circuit (fata-spate), iar din cele doua circuite pleaca doua conducte in ABS. Din ABS se ramifica pe fiecare roata. A-pro-pos, inlocuit si garnituri de pompa.
Va tin la curent!
Inlocuit rulmetii spate, facut geometrie. Tot degeaba. Inlocuit discurile pe spate intre ele (sunt discuri noi, puse acum 5 luni). Inlocuit placutele intre ele. Se vede clar ca placutele de pe dreapta erau mai uzate. Curatat pistonase. Inlocuit pistonasele intre ele. Inlocuit garnituri noi. Degeaba. Acum astept sa-mi vina furtunasele de la etrieri.
Nu are cum sa fie din pompa. Pompa este cu dublu circuit (fata-spate), iar din cele doua circuite pleaca doua conducte in ABS. Din ABS se ramifica pe fiecare roata. A-pro-pos, inlocuit si garnituri de pompa.
Va tin la curent!
- APetrutCristea
- *
- 2 mesaje
- din 17 Jul 2018
APetrutCristea
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2018
- Mesaj Privat
dgidan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2012
- Mesaj Privat
- titi patrascu
- *
- 7 mesaje
- din 05 Jan 2009
- Astra 2014 dte
- Bucuresti
titi patrascu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut,
Am ajuns și eu sa am probleme cu frâna.
Dupã ce merg o perioada mai sportiv, cu frâne multe, rãmâne blocata roata stânga fata. Dupã ce frânele se rãcesc, roata se deblocheazã și merge foarte ușor. Dacã merg liniștit și nu se încing, nu am probleme.
Lichidul este schimbat, culisele sunt verificate, au vaselina speciala, plãcuțele se mișcã ușor pe suportul de la etrier. Pistonasului se apasã și revine foarte ușor. Garniturile nu sunt rupte. Am scos furtunul de la etrier sa vad dacã e infundat: este curat, iar lichidul vine limpede pe el.
Restul roților nu au probleme.
Ce sa ii mai fac?
Am ajuns și eu sa am probleme cu frâna.
Dupã ce merg o perioada mai sportiv, cu frâne multe, rãmâne blocata roata stânga fata. Dupã ce frânele se rãcesc, roata se deblocheazã și merge foarte ușor. Dacã merg liniștit și nu se încing, nu am probleme.
Lichidul este schimbat, culisele sunt verificate, au vaselina speciala, plãcuțele se mișcã ușor pe suportul de la etrier. Pistonasului se apasã și revine foarte ușor. Garniturile nu sunt rupte. Am scos furtunul de la etrier sa vad dacã e infundat: este curat, iar lichidul vine limpede pe el.
Restul roților nu au probleme.
Ce sa ii mai fac?