- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut! Am un Opel Tigra A 1.4 x14xe si am o problema care a aparut dupa ce am scimbat bobina de inductie, dar inainte am comutat doua mufe gresit, anume mufe care aveau un singur fir, de la niste senzori, pana la urma cand am vazut ca nu vrea sa mai porneasca, atunci mi-am dat seama ca trebuie sa fi gresit ceva si le-am pus corect. Dupa ce am pornit masina am observat ca relantiul la pornire cu motorul rece este undeva la vreo 1100 rot/min, dupa ce se incalzeste scade la vreo 700 rot/min si tremura motorul destul de tare. Nu imi apare nici o eroare la scanare, pe tester la turatie motor imi arata ca ar avea turatie 875 - 925 rot/min. Ceva este in neregula, dar nu stiu ce. Asta iarna imi dadea eroarea 00041 - Reglaj electronic de aprindere(EST) - bobina cil. 2+3 - tensiune mare Nu este prezent.
Am observat ca pe tester la senzorul temperatura aer admisie arata doar 3 linii orizontale.
Va rog sa imi dati cateva sfaturi poate reusesc sa-i dau de capat.
Am observat ca pe tester la senzorul temperatura aer admisie arata doar 3 linii orizontale.
Va rog sa imi dati cateva sfaturi poate reusesc sa-i dau de capat.
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Astazi am deconectat mufa de la senzorul de batai cred, cel aflat langa fulia arborelui cotit, dar dupa ce am pornit motorul nu s-a aprins beculetul cu motoras. Va rog sa-mi spune-ti daca este normal. Va mai rog sa-mi spuneti si despre senzorul de temperatura admisie daca ar trebui sa indice ceva atunci cand verific Valori Reale pe tester. Pun o poza cu senzorul
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Michangel- Suspendat
- 120 mesaje
- din 13 Mai 2011
- Buzau
Michangel- Mesaje scrise: 120
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2011
- Mesaj Privat
@cipylan: Ai schimbat degeaba senzorul, te-au pacalit liniutele. La toate Tigrele, fie ca merg bine fie ca merg prost sunt prezente acele 3 linii in loc de valoarea alfanumerica, desi in primul camp de sus arata valoarea voltajului primit.
Iti postez doua fotografii de pe Tigra mea, testata cu 2 versiuni diferite de OpCom, asta ca sa te convingi. Chiar daca a mea este 1.6 16V, senzorul este identic.
Daca urmezi sfatul colegului amr84 sa verifici senzorul mergand cu masina cu mufa scoasa ar trebui ca dupa cateva sute de metri sa se aprinda beculetul cu motorul si masina sa nu mai traga (verificat de mine personal acum cateva minute ca sa nu te induc in eroare).
Verificarea functionarii acelui senzor se face cu motorul oprit la diferite temperaturi ambiente scotandu-i mufa si punand un ohmmetru sau multimetru, dupa caz, pe pinii senzorului. Rezistenta afisata pe aparat in functie de temperatura trebuie sa fie ca in foto de mai jos (testata tot de mine si nu minte autodata).
Succes la verificat !
P.S.: Si eu am avut bubele tale, de fapt nu eu, ci fostul proprietar si dupa ce a schimbat bobina, bujii, curatat EGR, senzor admisie si multe altele s-a declarat invins Am luat eu masina, am facut testele de mai sus ( pe care acum le-am repetat pentru tine ) si dupa 30 de minute de munca i-am inlocuit o fisa de bujie si masina mananca asfalt.
Later edit: Ia si numarul meu, daca te blochezi in verificari suna-ma si iti spun eu ce sa verifici, cum si cand. Lucian - 0767.698.431.
Iti postez doua fotografii de pe Tigra mea, testata cu 2 versiuni diferite de OpCom, asta ca sa te convingi. Chiar daca a mea este 1.6 16V, senzorul este identic.
Daca urmezi sfatul colegului amr84 sa verifici senzorul mergand cu masina cu mufa scoasa ar trebui ca dupa cateva sute de metri sa se aprinda beculetul cu motorul si masina sa nu mai traga (verificat de mine personal acum cateva minute ca sa nu te induc in eroare).
Verificarea functionarii acelui senzor se face cu motorul oprit la diferite temperaturi ambiente scotandu-i mufa si punand un ohmmetru sau multimetru, dupa caz, pe pinii senzorului. Rezistenta afisata pe aparat in functie de temperatura trebuie sa fie ca in foto de mai jos (testata tot de mine si nu minte autodata).
Succes la verificat !
P.S.: Si eu am avut bubele tale, de fapt nu eu, ci fostul proprietar si dupa ce a schimbat bobina, bujii, curatat EGR, senzor admisie si multe altele s-a declarat invins Am luat eu masina, am facut testele de mai sus ( pe care acum le-am repetat pentru tine ) si dupa 30 de minute de munca i-am inlocuit o fisa de bujie si masina mananca asfalt.
Later edit: Ia si numarul meu, daca te blochezi in verificari suna-ma si iti spun eu ce sa verifici, cum si cand. Lucian - 0767.698.431.
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
amr84 a scris:[...] ce-mi indica cu mufa de la senzor scoasa
Am facut testul cu mufa noua in afara tubului si arata exact la fel ca si cea montata pe admisie.
amr84 a scris:Sunt curios daca rezistenta celor 2 senzori (nou si vechi) este indentica
Nu am verificat tensiunea daca este la fel, dar oricum probabil este in cauza programului de tester.
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Michangel a scris:
Multumesc pentru sfaturi si ajutor Lucian, am sa te contactez! Ieri am gasit o cunostinta mai veche cu un Opel Tigra si am pus testerul pe masina lui, iar rezultatul a fost acelasi 3 liniute. Fisele sunt schimbate de anul trecut, le-am cumparat noi, nu s-a schimbat mare lucru. Din pacate anul trecut prin toamna aveam probleme cu pornirea si am curatat injectoarele (pulverizeaza excelent pot spune), am inlocuit bobina de inductie, am curatat supapa EGR, dar intr-un final am demontat toata admisia si am etansat cat de bine s-a putut toate imbinarile, venise frigul deja pana am reusit sa rezolv totul. A mai fost problema cu pompa de benzina, fiindca auzeam mai tot timpul in rezervor un zgomot gen bule de aer impinse fortat, iar la accelerari bruste nu raspundea prompt, insa cum am reglato eu (din clapeta ) a functionat bine pe sezonul rece, dar cum a dat caldura a inceput sa se tureze aiurea. De obicei fluctuatiile de turatie si ambalarea motorului singur este cauzata de aer fals aspirt, fiindca duce in eroare sonda lambda, insa n-am vrut sa iau in calcul varianta asta, ca este putin cam multa munca, dar se pare ca nu am incotro. Va multumesc inca odata pentru sprijinul acordat si sper ca poate am fost de ajutor si altor amtori pasionati de mecanica cu aceasta ocazie!
P.S. Daca ii dau de cap voi fi fericit sa va anunt, poate asa se vor rezolva si problemele altora.
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
cipylan a scris:Am facut testul cu mufa noua in afara tubului si arata exact la fel ca si cea montata pe admisie.
Nu ai inteles, nu cu senzorul scos din tub, ci cu mufa de la senzor scos (ca si cum senzorul este intrerupt): tensiune + grade celsius
cipylan a scris:
Nu am verificat tensiunea daca este la fel, dar oricum probabil este in cauza programului de tester.
Nu am verificat tensiunea daca este la fel, dar oricum probabil este in cauza programului de tester.
Nu tensiunea ci rezistenta.
Verifica si furtunul de la admisie sau furtunasele de vacuum (stiu ca e mult de munca, dar asta e).
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Intradevar am gasit un furtunas de vacum care era crapat, dar nu s-a modificat mare lucru, motorul inca se tureaza ciudat pana se incalzeste, iar apoi scade relantiul. Ieri am avut de facut cateva drumuri si am observat ca de fiecare data cand faceam pauze mai mari, la pornire se aude o huruiala in rezervor, gen bule de aer de pe instalatie. L-am intrebat pe taicamiu ce parere are si mi-a spus ca ar putea fi de la injectoare. Voi ce parere aveti? Eu am sa verific inainte de toate conductele pe sub masina, pana la rampa de injectie sa nu fie plesnit vreounul. Injectoarele le-am curatat anul trecut cu spray si cu un contact cu care deschideam si inchideam supapa. De functionat a functionat perfect la test, plus ca am verificat si daca tine presiune fiecare injector in parte, iar rezultatul a fost pozitiv. Astept parerile voastre.
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Acum vreo saptamanain urma am deconectat pompa de aer si in timp a disparut fluctuatia de turatie, insa dupa vreo doua zile a inceput sa nu mai porneasca cand este motorul cald. I-am marit putin unghiul clapetei si a pornit prima data, dar apoi in cateva porniri cu motorul fierbinte, iar face figuri la pornire. Ca sa o ia, tin putin pedala apasata si o turez de cateva ori apoi. Relantiul este in continuare jos, iar pompa am cuplat-o la loc. Cand voi avea ocazia am sa-i verific ijectoarele montate pe rampa sa vad daca se observa vreun defect. Am sa revin cu detalii.
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut! Cu pornirea am rezolvat-o: Am constatat asta vara cand i-am facut cateva reparatii ca acel colier orginal de la pompa de benzina, pe tur nu mai strangea bine furtunul, ori poate teava pompei este mai subtire, asa ca am pus un colier cu surub cu care am etansat alimentarea si iata ca acum porneste bine. Pana acum de cand i-am pus colierul am mai avut cateva probleme si anume cand luam viraj dreapta sau cand puneam frana brusc se oprea motorul asa ca i-am schimbat supapa de relanti si in timp ce mesteream la montarea supapei am observat furtunul de la servo directie ca era bagat intre pompa de frana si caroserie, unde era oarecum strangulat. Nu stiu daca era vinovat de oprirea motorului la viraje, dar am constatat ca nu au mai fost probleme.
Cu relantiul tot n-am rezolvat-o si am facut tot felul de teste, printre care am inlocuit alimentarea de la pompa pana la rampa, dar de geaba. Acum am zis sa vad daca nu o fi senzorul de batai, fiindca anul trecut zic eu, parca de cand am constatat ca ar fi probleme cu relantiul, la o reparatie a motorului cand am conectat mufele cablurilor, am incurcat mufa de la indicatorul presiunii uleiului cu cel al senzorului de batai si probabil so fi defectat, ca alta cauza nu mai vad. Problema este ca nu gasesc astfel de senzor pe site-urile cu piese auto. Cu speranta ca ma veti putea ajuta am sa pun o poza cu acest senzor si poate imi dati cateva detalii unde sa caut senzorul.
Cu relantiul tot n-am rezolvat-o si am facut tot felul de teste, printre care am inlocuit alimentarea de la pompa pana la rampa, dar de geaba. Acum am zis sa vad daca nu o fi senzorul de batai, fiindca anul trecut zic eu, parca de cand am constatat ca ar fi probleme cu relantiul, la o reparatie a motorului cand am conectat mufele cablurilor, am incurcat mufa de la indicatorul presiunii uleiului cu cel al senzorului de batai si probabil so fi defectat, ca alta cauza nu mai vad. Problema este ca nu gasesc astfel de senzor pe site-urile cu piese auto. Cu speranta ca ma veti putea ajuta am sa pun o poza cu acest senzor si poate imi dati cateva detalii unde sa caut senzorul.
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut! Din nefericire nu reusesc sa-i dau de cap cu relantiul asta si am schimbat o multime de piese. Ieri am verificat senzorul clapetei de acceleratie, fiindca de la un timp ma tot deranja eroarea din bord cu probleme la TC. Am masurat rezistenta si totul pare sa fie in regula, tensiune vine corect, deci este functionala clapeta. Acum vreo doua luni in urma am inlocuit senzorul de pe arbore, crezand ca este defect, insa la fel. Ce este ciudat, ca la plecarea de pe loc se aude motorul ca si cum este inecat, la fel se intampla si la viraje, dar cel mai des se intampla la viraj dreapta si are demaraj greoi. Ieri ma saturasem sa tot acceperez si sa o turez, fiindca se ineca si tragea tot mai greu, asa ca i-am deconectat mufa de lasenzorul arborelui cotit. Vreau sa va spun ca merge excelent comparabil cu felul in care se misca cu senzorul conectat. Demarajul nu ma da pe spate, dar nu se mai ineaca si am si alta stare psihica la condus. Singura problema pe care am constatato este pornirea, fiindca trebuie sa invart destul de mult motorul pana porneste. Motorul ca si inainte are un tremurat care se simte in volan si caroserie. Daca imi puteti da un sfat il astept cu placere
- Depanatoru
- *
- 8 mesaje
- din 08 Jul 2015
- Tigra 1998
- Mures
Depanatoru
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Mures
- Masina: Tigra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2015
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Cu senzorul montat pornește la sfert, turația este 1200 la pornire, însã odatã ce se incalzeste motorul scade turația cam pe la 700 ture si tremura destul de urat. Sâmbãtã am înlocuit filtrele din injectoare si am spãlat injectoarele pe interior, dar nu s-a schimbat nimic în funcționarea motorului. Tind sã cred cã s-o fi prãjit ceva prin ECU, fiindcã totul a început acum câțiva ani în urma, când dupã o reparație la CV, am montat greșit senzorul de bãtãi cu cel de ulei, fiindcã au aceiași mufa si la demontare nu am ținut cont. Am un alt ECU, dar dupã ce îl conectez îmi apare eroare în bord, ca as fi fãcut proba mãcar sã vãd dacã se schimbã ceva. Dacã aveți idee cum sa schimb ECU sau dacã se poate verifica ECU prin intermediul OBD, va rog sã-mi spuneți.
Smihut
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2020
- Mesaj Privat
Smihut
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2020
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 172 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat