Trag capota si in fata jos pe conducta de antigel vad ulei, el provine de la senzorul presiune de ulei. Am cumparat senzor original 25ron GM si la treaba. De fapt am cumparat tirziu, pina am facut comanda pina a venit, in timpul asta am bagat ulei in ea cit pentru 3 senzori, curge nu gluma. Ce sa-i faci trebuia sa circul...
El scapa ulei daca senzorul este "batrin" si se foloseste ulei viscos, eu aveam 5W40 si era cam frig.
Se poate schimba si fara sa dai jos bara dar pozitia este incomoda si nici nu poti curata toata mizeria de praf cu ulei.
DEMONTARE :
Bara se da jos usor. Pe fiecare capat sunt 3 suruburi cap cruce, 2 jos in fata, 1 sus la aripa si in rest clipsuri. Se extage la fiecare clips cam 5mm miezul cu 2 surubelnite pirghie dupa care se scoate dar grija ca mai aveti si doua jos sub bara in fata. Datorita mizeriei acumulate in timp vor iesi cam greu dar daca se rupe vreunul sa nu plingeti ca sunt doar 1 leu. Trageti bara usor si scoateti mufa de la senzorul de temperatura exteriara care este montat pe ea. Se scoate claxonul si apoi tabla neagra. Toti conectorii au sistem de siguaranta la care ori se apasa pe capat ori se trage putin de la virf. Curatati toata mizeria cu penson si detergent. Conectorul de la sonda se poate curata de ulei cu spray contact dar personal am folosit aer comprimat. Atentie de asemenea si la priza de aer sa nu-i bagati apa ca o sa aveti treaba cu debitmetru si este 200euro. Bara de spala si ea eventual demontati senzorul de temperatura exterioara ca sa nu mai aveti si grija lui.
Dupa ce ati curatat tot abia acum se scoate senzorul vechi care pina acum l-am avut drept "dop" ca sa nu bagam apa in baia de ulei. Personal am folosit o inelara de 24 ca nu ai prea mult loc de manevra. Se curata cu o cirpa locul unde a fost si treaba e aproape gata.
MONTAREA :
Senzorul nou se infileteaza la mina si pe urma se stringe la cheie pina cind "motul" pentru siguranta ajunge perpendicular in jos, astfel nu mai aveti nevoie de cheie dinamometrica. Conectorul si senzorul de temperatura exterioara trebuie sa fie uscati.
Toata treaba dureza 1 ora si e prea simplu ca sa mergeti in service si sa va arda.




Atentie, acest post il voi completa/rectifica in timp.
Este primul sau al doilea facut si este cam "subtire", deci scuze, revin cu poze, coduri etc.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Joi 04 Oct, 2012 12:15 pm, modificat de 5 ori în total