- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,648 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,648
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
danutz49
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- nexusrazer
- *
- 25 mesaje
- din 22 Aug 2014
- Corsa 2002 Z14XE
- Bucuresti
nexusrazer
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
Astazi am desfacut si eu EGR-ul (pentru ca din ce am citit peste tot, el pare sa fie cauza problemelor pe care o sa le mentionez la sfarsitul post-ului) si as dori sa adaug mai multe detalii pentru cei care se tem sa faca operatiunea asta.
Corsa C (2001), motor Z14XE. Partea buna e ca la acest motor, prin EGR nu trece lichid de racire si are o singura garnitura. Deci este suficienta scoaterea mufei de curent de sus si desfacerea celor doua suruburi torx cu care e prins.
EGR-ul la mine e localizat aici:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pentru ca este recomandata inlocuirea garniturii, o gasiti pe market cu codul: 449831. Atentie la garnitura veche pentru ca poate ramane lipita de valva sau de galerie si sa nu o observati. In cazul meu era perfect lipita de valva EGR si nu prea se observa. Am desprins-o usor cu un cutit. Dupa cum arata la mine cred ca nu era neaparat necesara schimbarea ei:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
EGR-ul meu aparent nu era chiar asa imbacsit. I-am aplicat niste WD, l-am curatat cu carpa si i-am aplicat niste impulsuri de la baterie cu doua fire. Firele trebuie prinse de primul si de ultimul pin al EGR-ului (pentru a face usor asta se pot taia doua tubulete de la betisoarele de urechi si se baga firul in ele):
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am repetat pasii de sus de cateva ori. Atentie: implusurile se dau scurt (tineti un fir lipit de o borna a bateriei si pe celalalt il folositi sa dati implusurile).
Bun... EGR-ul parea curat, deci unde sa fie problema? Problema la mine pare sa fi fost depunerea de reziduri in galerie. Erau tasate fix intr-una din gauri:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Si cand zic reziduri, ma refer la bucati de plastic/tabla care nu stiu de unde au ajuns acolo:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca are cineva idee de unde vin aceste bucati please share, pentru ca se poate sa fie parti macinate de undeva din galerie.
Am scos cu penseta, carlig tot se s-a putut scoate, am pus garnitura noua, montat egr-ul la loc si acum pare ca nu mai am probleme la prima plimbare. Astept sa vad cum merge dupa mai multe ture.
Problemele pe care le-am avut eu si care s-au manifestat din ce in ce mai des in ultima vreme. De obicei le resimteam dupa un drum mai lung parcurs la peste 3000 de turatii - autostrada A1, dar recent au inceput sa apara si dupa mersul obisnuit prin oras:
* motorul se oprea cand incetineam sub 2000RPM (la sensuri giratorii, limitatoare de viteza etc);
* la plecarea de pe loc, motorul murea imediat daca nu il supraturam;
* in primele 3 viteze la turatie constanta masina dadea in nas;
* la relanti, turatiile variau cam cu 100-200 rpm, luminile din bord oscilau.
Sper ca asta sa fi fost cauza la mine si sa mearga bine de acum. Totusi sunt curios de unde s-au strans atatea bucati de reziduri acolo. O sa il mai desfac dupa un timp sau daca o sa mai am probleme sa vad daca s-au mai strans altele intre timp. In caz afirmativ, se poate ca problema la mine sa plece de undeva de pe circuit si sa cedeze alte chestii in timp (cele de la care provin acele bucati).
- redny_indy
- *
- 7 mesaje
- din 11 Aug 2015
- Astra 2001
- Constanta
redny_indy
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2015
- Mesaj Privat
multa bafta!
- nexusrazer
- *
- 25 mesaje
- din 22 Aug 2014
- Corsa 2002 Z14XE
- Bucuresti
nexusrazer
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
- redny_indy
- *
- 7 mesaje
- din 11 Aug 2015
- Astra 2001
- Constanta
redny_indy
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2015
- Mesaj Privat
- Murderer27
- **
- 138 mesaje
- din 23 Mai 2011
- Astra 2002
- Alba
Murderer27
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2011
- Mesaj Privat
ovicu06
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 z 16 se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
- toenailpink
- *
- 9 mesaje
- din 20 Apr 2015
- Astra 2002 z16xe
- Galati
toenailpink
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2015
- Mesaj Privat
- sorine12005
- **
- 108 mesaje
- din 20 Oct 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Galati
sorine12005
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mihaidarie
- ***
- 512 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 512
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
ovi730
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
Referitor la functionare am accelerare mai lina,putere mai mare de la 3000rpm,pornire la cald sfert de cheie fata de 2-3 secunde,si la consum nu stiu ce sa cred:in oras pe traseu identic dupa calculator de la 9.7-9.5 la 9.1-9.3.
- toenailpink
- *
- 9 mesaje
- din 20 Apr 2015
- Astra 2002 z16xe
- Galati
toenailpink
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2015
- Mesaj Privat
- Daniel Mitritoaia
- *
- 7 mesaje
- din 23 Mai 2018
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
Daniel Mitritoaia
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
cristian0
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2015
- Mesaj Privat
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
cristian0
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2015
- Mesaj Privat